ディズニーキャラクターのかわいいパズルゲームが新登場!「ディズニー ポップタウン」配信開始!

SUNDAY TOZ

ディズニーキャラクターのかわいいパズルゲームが新登場!「ディズニー ポップタウン」配信開始!

配信を記念してLINEポイントがもらえるキャンペーンも開催中!

|弾けるポップ!広がるタウン!夢と魔法の世界で街づくり!

|事前登録者数300万人以上!

AsiaNet 81175

【ソウル(韓国)2019年10月23日PR Newswire】株式会社SundayToz(本社:韓国Gyunggi-do、代表取締役社長:キム・ジョンソプ。以下SundayTozは、ウォルト・ディズニー・ジャパン株式会社(本社:東京都港区。以下、ディズニー)のキャラクターを使用したパズルゲーム「ディズニー ポップタウン(Disney Pop Town)」(以下、ディズニー ポップタウン)を本日10月23日(水)に配信をスタートいたしました。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191021/2616581-1

本作は、アバターにディズニーキャラクターからインスパイアされたコスチュームを着せたり、ディズニーの世界観とストーリーを楽しみながら街の再建ができたりするシミュレーションマッチ3パズルゲームです。

ディズニーの世界観が大好きな主人公(あなた)と友人JOYによって紡がれるオリジナルストーリー。

マッチ3パズルをクリアして集めたスター(星)を使って街を再建するたびに、ひとつずつオリジナルストーリーが展開されていきます。ディズニーのキャラクターやストーリーをモチーフに描かれた世界観を楽しむことができる、癒しのパズルゲームです。「バルーン」を消す感触は心地良く、パズルプレイの爽快感もこのゲームの大きな特徴です。

また、ミッキーやくまのプーさん、アラジン等のチャプター、その他にもディズニーキャラクターの100種以上のあらゆるコスチュームも実装され、ディズニーのファンも、パズルゲームのファンも楽しめるゲームとなっています。

|うれしいプレゼントがもらえるビッグチャンス!

2019年9月24日から開始した事前登録では、累計300万人以上の方にご登録いただきました。その事前登録クリア報酬として、期間中に「ディズニー ポップタウン」にログインされた方へ豪華なゲーム内アイテムやルビー、ガチャを引ける幸運のチケットをプレゼントいたします。

※事前登録報酬の受取期間は、2019年11月20日(水)23:59までとなります。

※1アカウントにつき1回のみもらうことができます。

その他にも配信スタートを記念して、豪華なプレゼントがもらえるイベントも開催中です。

■イベント1弾

LINEアカウントで「ディズニー ポップタウン」にログインしてミッションをクリアすると先着100,000名様に、LINEポイント100ポイントをプレゼント!

■イベント2弾

ミッションをクリアしてルーレットを回すとゲーム内アイテムがもらえ、さらに抽選でLINEポイントが最大で10万ポイント当たるイベントを開催中!

詳細はゲーム内のルーレットイベントページへ!ぜひご参加ください!

■「ディズニー ポップタウン」概要

【価格】

基本プレイ無料、一部アプリ内課金

【対応端末】

Android 5.0 以上

iOS 10.0 以上の iPhone、iPad、および iPod touch

【配信地域】

アジア地域(※中国と韓国及び一部地域を除く)

■ゲーム公式サイト

https://poptown.sundaytoz.com/

■「SundayToz」LINE公式アカウント

@sundaytoz

■ゲーム公式Twitter

https://twitter.com/poptown_jp

■コピーライト

(C)Disney ©Disney/Pixar

■問い合わせ先:pr1@sundaytoz.com

(日本語リリース:クライアント提供)

SundayToz Officially Launches Its Storytelling Mobile Game 'Disney Pop Town', Featuring Disney Characters and Puzzles

PR81175

SEOUL, South Korea, Oct. 23, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- SundayToz is releasing its mobile puzzle game 'Disney Pop Town' in Asia after

positive responses during its pre-registration

- The game highlights are Disney characters and fairytale-like stories unlike

any other games

- SundayToz will offer services and events, combining the full Disney

experience with the best features of popular casual games

Mobile game developer SundayToz (CEO Jeong-Seop Kim, www.sundaytoz.com) today

officially announced the release of Disney character-based mobile puzzle game

'Disney Pop Town' across Asia.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191021/2616581-1

The game made headlines last month when 1 million participants signed up in

just first two days of pre-registration beginning September 24th. Shortly before

the event's end, 'Disney Pop Town' signups reached more than 300 million participants,

demonstrating high level of anticipation and excitement from fans all around Asia.

Disney characters and costumes are the two core features of the game. The game

allows easy use and managing of hundreds of costumes seen in Disney animations.

In addition, the level-up system, which increases the level of storage boxes

and costumes according to the number of characters collected, is an additional

feature that will add to the enjoyment of continuous play. The character-based

story development is expected to bring beloved characters and stories like

Winnie the Pooh, Mickey Mouse and Aladdin to life.

"'Disney Pop Town' aims to allow all gamers to fully enjoy the interactive

experience with beloved Disney characters along with advantages of popular

casual puzzle games," explained Jeong-hyun Lee, game producer in charge of

development and service. "We plan to offer the industry's best customer service

and promotional events for fans of Disney and our games all across Asia."

'Disney Pop Town' can be downloaded for free on Google Play and Apple App Store,

and with the launch, SundayToz will be offering gamers opportunities to participate in

an event where they can receive game items for completing a roulette mission.

About SundayToz

Founded in 2009, SundayToz is a Korea-based game distribution and developing

company, which provides ten different mobile puzzle games including the Anipang

series. SundayToz prides itself as the number one casual game developer in Korea

with its casual and puzzle games downloaded over 100 million times. The company,

which has previously released We Bare Bears Match3 Repairs based on We Bare Bears

characters, will release its new game Disney Pop Town this October.

Source: SUNDAY TOZ

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