グローバル・ファッションプラットフォームのSSENSEがモバイルアプリを発表

SSENSE

グローバル・ファッションプラットフォームのSSENSEがモバイルアプリを発表

AsiaNet 81222 (2068)

【モントリオール2019年10月23日PR Newswire=共同通信JBN】

*極めてパーソナライズされたショッピング体験を提供

*世界中で入手可能なSSENSEアプリで4万以上のスタイルと500以上のデザイナーを直感的に探る

SSENSEは、iOSデバイス向けに世界中で入手可能となった同社初のモバイルアプリの登場を発表できてうれしく思う。SSENSEチームは、男性、女性向けの4万点を超える商品と500以上のブランドを直感的に見て回るための向上したモバイルショッピング体験としてSSENSEアプリを作り上げた。そのアプリは、個人に向けたお薦め、直感的な検索フィルター、改良された分類カタログを含む極めてパーソナライズされたショッピング体験を提供する特徴を新たに導入して立ち上げられた。同アプリはApple App Store(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2618544-1&h=1113611550&u=https%3A%2F%2Fapps.apple.com%2Fapp%2Fapple-store%2Fid1418754101%3Fmt%3D8&a=Apple+App+store )にて英語、フランス語、日本語、標準中国語でダウンロード可能。

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▽先進技術

SSENSEアプリは全て、技術者とデザイン専門家の社内チームによって製作された。同社のウェブサイトssense.com(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2618544-1&h=2637144359&u=https%3A%2F%2Fwww.ssense.com%2Fen-us&a=ssense.com )上の独占権のあるアルゴリズムや閲覧時の行動を活用して、SSENSEモバイルアプリは極めてパーソナライズされたお薦め、莫大な製品カタログ、直感的フィルターオプションを備えてショッピングをより楽にする。お薦めの型とアルゴリズムは、SSENSEの社内データ分析、工学、製品チームによって作られた。連続スクロールという特徴は、さらなる製品の発見に繋がるモバイル特有のツールだ。この特徴は、ユーザーがssense.com上の「What Others Have Viewed(このアイテムを見ている人にお薦め)」ウィジェットに反応する高い頻度を根拠にデータに基づいた洞察から開発された。

▽直感的なデザイン

SSENSEは直接顧客と会話し、顧客が本当に求める特徴を深く掘り下げ、顧客フィードバック、フォーカスグループ、テストに基づいて各バージョンを開発することによって、アプリを開発した。80%近くの利用者の年齢が18歳から34歳であることから、SSENSEアプリはこれらのユーザーが元々慣れ親しんでいるスワイプ、タップ、ピンチに反応する。能率化されたビジュアル・アイデンティティーは、顧客による発見の邪魔になるあらゆるものを取り除き、様々な製品の閲覧を促すことを目的としている。製品のランディングページと改良された製品説明ページ(ページの70%が画像に充てられる)の連続スクロールは、ユーザーが複数の似通ったスタイルを簡単に見て回り、さらなる製品に出会えるようデザインされている。モバイルで改良されたデザインは、グッチ、プラダ、1017 ALYX 9SM、Kwaidan Editionsなど高級デザイナーと独立系デザイナーによる4万点以上の製品を掲載する広範囲にわたるカタログからショッピングできる最適な環境を作りだす。

▽パーソナライズされたショッピング

SSENSEアプリのホームページは、ユーザーの好みとショッピング履歴に基づき極めてパーソナライズされた製品のお薦めリストを提供し、各ユーザーに合わせて調整される。ユーザーに合わせたお薦めは、アプリを使うほど改善される。改良されたフィルターオプションは、ユーザーが個人的にサイズ、デザイナー、カテゴリーによって買い物することを可能にする。

本日より、SSENSEは同社技術者の執筆したSSENSE TECH(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2618544-1&h=184846487&u=https%3A%2F%2Fmedium.com%2Fssense-tech&a=SSENSE+TECH )4部シリーズの第1弾も発表する。記事は毎週公開され、製品戦略、ソフトウェア開発、UIやUX、コレクション・レイアウトシステムを深く掘り下げてシェアする。

▽SSENSEについて

SSENSEはモントリオールを拠点に、世界的に展開するファッションプラットフォーム。2003年に設立されたSSENSEは、ラグジュアリー、ストリートウェア、アバンギャルドなブランドをミックスした方向性のある小売りを先導している。利用者の80%近くは18歳から34歳だ。現在150カ国でサービスを提供し、月間平均7600万のアクセス数を生み出し、開始以来2桁台後半の年間成長を達成している。コンテンツ、コマース、文化の結びつきを探りながら、同社の集中する分野は典型的なEコマース企業をはるかに超えて成長してきた。単なる小売店以上の存在であるSSENSEは、それ自体が文化的支持者となっている。詳細はhttps://www.ssense.com/ を参照。

▽問い合わせ先

press@ssense.com

ソース:SSENSE

Global fashion platform, SSENSE, launches a mobile app designed to offer a hyper-personalized shopping experience

PR81222

MONTREAL, Oct. 23, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Available worldwide, the SSENSE app enables users to intuitively explore

over 40,000 styles and 500 designers.

SSENSE is pleased to announce the arrival of its first mobile app, now available

globally for iOS devices. The SSENSE app was built by the SSENSE team as

an enhanced mobile shopping experience to intuitively explore over 40,000 items

and 500 brands for men and women. The SSENSE app launches with newly

introduced features that provide a hyper-personalized shopping experience,

including personalized recommendations, intuitive search filters, and an enhanced

sorting catalogue. The app is available to download via the Apple App store

(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2618544-1&h=1113611550&u=https%3A%2F%2Fapps.apple.com%2Fapp%2Fapple-store%2Fid1418754101%3Fmt%3D8&a=Apple+App+store )

in English, French, Japanese, and Mandarin.

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ADVANCED TECHNOLOGY

The SSENSE app was created entirely by its in-house team of technical and design experts.

Utilizing proprietary algorithms and browsing behavior on its website, ssense.com

(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2618544-1&h=2637144359&u=https%3A%2F%2Fwww.ssense.com%2Fen-us&a=ssense.com ),

the SSENSE mobile app makes shopping easier with hyper-personalized

recommendations, an infinite catalogue of products, and intuitive filter options.

Each recommendation model and algorithm was built by the SSENSE in-house

data science, engineering, and product teams. The continuous scroll feature is

a mobile-specific tool allowing for further product discovery. The feature was

developed from a data-driven insight based on the high-frequency at which users

engage with the "What Others Have Viewed" widget on ssense.com.

INTUITIVE DESIGN

SSENSE developed the app by speaking directly to its customers, deep diving

into the features they really wanted, and developing iterations based on

customer feedback, focus groups, and testing. With almost 80% of its audience

between the ages of 18 to 34 years old, the SSENSE app is responsive to the

swipes, taps, and pinches these users are innately accustomed to. The streamlined

visual identity was intended to remove any obstacle for customer discovery and

encourage exploration. The continuous scroll on the product landing pages and

enhanced product description page--where 70% of the page is dedicated to the image

--have been designed for users to navigate easily between similar styles to discover more.

The mobile-enhanced design creates an optimal environment to shop the extensive

catalogue of over 40,000 products from luxury and independent designers such as Gucci,

Prada, 1017 ALYX 9SM, and Kwaidan Editions.

PERSONALIZED SHOPPING

The SSENSE app's homepage is tailored to the user, offering hyper-personalized

product recommendations based on user preferences and shopping history.

Recommendations tailored to the user will improve the more the app is used.

The enhanced filtering options allow users to shop more personally by size, designer, and category.

Starting today, SSENSE also launches the first of a 4-part series on SSENSE TECH

(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2618544-1&h=184846487&u=https%3A%2F%2Fmedium.com%2Fssense-tech&a=SSENSE+TECH ),

written by the technical experts at SSENSE. Articles will be published

weekly and will share deep-dives into the product strategy, software

development, UI/UX, and the collection layout system.

About SSENSE

SSENSE is a Montreal-based fashion platform with global reach. Founded in 2003,

SSENSE is pacing the vanguard of directional retail with its mix of luxury,

streetwear, and avant-garde labels. Almost 80% of its audience are between the

ages of 18 to 34 years old. Currently serving 150 countries, generating an

average of 76 million monthly page views, and achieving high double digit

annual growth since its inception, its field of focus has grown beyond that of

a typical e-commerce entity as it explores the nexus of content, commerce, and

culture. More than just a retailer, SSENSE is becoming a cultural protagonist

in its own right. For further information visit  https://www.ssense.com/.

For further information: press@ssense.com

SOURCE:  SSENSE

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