サウジアラビアの首都リヤド、100以上のイベントやアクティビティを誇るリヤド・シーズン(Riyadh Season)の開催により中東のエンターテインメント中心地へと変貌

リヤド・シーズン(Riyadh Season)

AsiaNet 81345

サウジアラビアの首都リヤド、100以上のイベントやアクティビティを誇るリヤド・シーズン(Riyadh Season)の開催により中東のエンターテインメント中心地へと変貌

トゥルキ・アルシーク閣下の指揮のもと、66日間に渡る王国最大のエンターテインメントイベントがサウジアラビアで開催され、観光産業、雇用創出、経済成長への貢献が期待されています。

【リヤド、サウジアラビア、2019年10月29日、PRNewswire】中東最大の経済を誇るサウジアラビアの首都リヤドにおいて、王国史上最大の文化・エンターテインメントイベントとなるリヤド・シーズン(Riyadh Season)が開催され、国外からの訪問客数が飛躍的に伸びています。サウジ・シーズンズというイニシアチブのもとで11の同様のイベントが企画されていますが、その中でも最大規模の66日間に渡るリヤド・シーズンは、すでに開幕しており2019年12月15日まで継続されます。リヤド・シーズンでは100種類以上の素晴らしいアクティビティが企画されており、地元の人々や観光客に対してサウジアラビアを新しい視点から探求し、体験する機会を提供しています。

リヤド・シーズン(Riyadh Season)はサウジアラビア王国の持つビジョン2030の中で述べられた、「国の経済の中でエンターテインメント産業を大きな柱として打ち立てる」という目標に則って計画されました。このイベントは、リヤド市内で展開される様々なテーマを持つ12のゾーンに渡って、世界トップレベルのエンターテインメントやアクティビティを地元の人々や観光客に味わってもらおうという初の試みです。

エンターテインメント統括機構(GEA)の理事長兼リヤド・シーズン(Riyadh Season)総責任者であるトゥルキ・ビン・アブドゥルモーセン・アルシーク閣下の陣頭指揮により、リヤド・シーズンはサウジアラビア王国の首都リヤドに500万人以上を集客する見込みで、観光産業に大きく貢献するとともに、魅力あふれる旅行先としてサウジアラビア王国が世界の注目を集める助けになると期待されています。リヤド市内のホテル4万部屋以上が既に予約でいっぱいとなっています。最近同国の観光ビザが51カ国の国民に対して解禁され、サウジアラビアが断然アクセスしやすくなったことも合わさって、国外からの関心が高まり訪問客数が激増しています。

GEAの最高経営責任者兼リヤド・シーズン代表を務める技師ファイザル・バファラット氏は、「リヤド・シーズンは単なるイベントではなく、リヤドそしてサウジアラビアの本当の魅力を世界に知ってもらい、その豊かな歴史、文化や多様性にスポットライトを当てる突破口としての意味を持っています。このイベントは、王国の歴史そして未来を形作っていく上で大きな転換点となるでしょう。サウジアラビア王国は世界トップクラスのおもてなしの精神、伝統、才能、そしてチャンスに溢れた国であり、それを世界に示すことができるのを楽しみにしています。リヤド・シーズンはただたくさんのイベントやアクティビティが集まっただけではありません。そこに込められた意図や開催に至るまでの努力は単なるお祭りというレベルを遥かに超え、参加者誰もが懐かしく思い返すような記憶に深く残る体験を提供したいと考えています。サウジアラビア王国へと、みなさんを歓迎します。この国をエンターテインメント世界一の観光地として知ってもらうことができると確信しています。」とコメントしています。

バファラット氏はさらに、「BTSなどの世界的に有名なミュージシャンを迎えてコンサートを開催するということは、我々の狙いがどれほど高いところにあるかを反映しています。同時に、サウジアラビアで有名な歌手たちもこの世界的なステージに参加し、我が国が誇る才能と地域文化をお見せしたいと思っています。我が国民も国外からの観光客も同様に、リヤドそしてサウジアラビア王国の、これまでに無かった新しい一面を発見できる機会となるでしょう。」とコメントしています。

サウジアラビア王国は3300万以上の人口を持ち、そのうち900万人が首都とその近郊地域に暮らしています。王国のエンターテインメント産業が成長し続ける中で、市民、特に若者の常に変化する好みや流行に合わせた質の高いイベントが求められるようになってきています。こういったイベントへの関心の高さは、国内、中東、そして海外からのミュージシャンによる音楽公演のチケットがすぐに完売になってしまうことからも見て取れます。

6万7千人を収容することができるキング・ファハド国際スタジアムでのBTSコンサートのチケットは、6割以上が販売開始からほんの数時間以内に売れてしまいました。このK-popスターを生で見るために、世界中からの観客が詰めかけています。一方、エジプトの歌手テイマー・ホスニーとレバノンからナンシー・アジラムを迎えて行われたリヤド・シーズン開催記念の最初の週末コンサートのチケットは、6時間以内に完売となりました。詩の夕べなどのイベントも大勢の観客を呼び集めており、リヤド・シーズンの開催に際して異なる年齢層の嗜好や地域の社会経済的グループを考慮して、誰もが楽しめる様々なエンターテインメントを計画する努力がなされてきたことが分かります。

バファラット氏 はまた、「我々は全ての世代、興味関心、予算額レベルといった側面を考慮して、誰もが参加できるプログラムを計画することに注力してきました。12のゾーンの一つ一つが、一日中飽きさせないエンターテインメントを提供し、観光客の記憶に残る素晴らしい体験を提供することで、またサウジアラビアに来たいと思ってもらえるように細心の注意を払ってデザインされたものです。これまでの成果に誇りを持つと共に、ビジョン2030に述べられている目標に沿ってわが王国が世界のエンターテインメントの中心地として頭角を現していくことができるように、これからもワクワクするような、そして同時に持続可能なエンターテインメントを開発していく所存です。」と述べています。

今回初めて開催されたリヤド・シーズン(Riyadh Season)ですが、このプログラムに直結したものだけでもフルタイム、季節雇用、ボランティアを含めて4万6千件以上の雇用を創出しています。GEAはサウジアラビア国民がエンターテインメント産業でのキャリアを形成するために専門の部署を設け、奨学金、インターンシップ、そしてオンラインのトレーニングといった包括的かつ自国民に特化した支援プログラムと合わせて雇用を促進しています。

リヤド・シーズンはまた、サウジアラビアのビジネスにとっても素晴らしい機会となります。100以上の国内中小企業がアナ・アラビア展示会に参加し、全展示参加者の半数を占めることが決まっています。一方で、100万サウジアラビア・リヤルを超える資本・予算規模を持つ80のサウジアラビアの新興ビジネスも今回のイベントに参加しており、リヤド・シーズンがサービス提供に留まらず戦略開発へと成長していく可能性を秘めていることを示しています。イベント開催に携わる国際企業や地元企業はさらに、地域の人々が持つ才能を伸ばしてサウジアラビアのエンターテインメントをより内容の濃いものにするため貢献することが望まれています。加えて、リヤド・シーズンの準備期間を通じて、現地の不動産セクターは活気を帯び、リヤド市とその周辺で全体的な経済活動の活性化が見られています。

サウジアラビア史上最大となる本イベントは、すでに合計4億サウジアラビア・リヤル以上の協賛を集めており、この数字は王国でこれまでに実施されたあらゆるスポーツ・エンターテインメント関連のイベントをも凌駕しています。66日間に渡る大イベントの期間中にさらに協賛が集まり、10億サウジアラビア・リヤルに上るだろうと予測されています。このことはリヤド・シーズンの経済的影響の大きさを表すものでもあります。2020年の第一四半期までリヤド・シーズンのプログラムの一部を延長して実施する計画も進んでおり、イベントに合わせてリヤド市全体で行われてきたインフラ開発をさらに推し進めることとなります。

今回拡張・改善されたインフラの中には、観光客が不自由なく移動することができるように整備された道路や、最新の地下鉄ネットワークなどがあります。これらの設備に加え、最近オープンしたばかりで、これまでにリヤド市内最大のイベント会場として利用されてきた建物に比べ3倍の規模を誇り、世界トップレベルの展示会や各種エンターテインメントイベントを開催することのできるリヤド国際会議・展示センターのような、最先端の諸施設も整えられています。

写真: https://mma.prnewswire.com/media/1019298/Riyadh_Season_Fireworks.jpg  

写真: https://mma.prnewswire.com/media/1019299/Riyadh_Season_People.jpg

(日本語リリース:クライアント提供)

Riyadh Season Set to Transform Saudi Capital Into the Middle East's Entertainment Hub With Over 100 Events and Experiences

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RIYADH, Saudi Arabia, October 29, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Spanning 66 days under the leadership of H.E. Turki Al-Sheikh, the largest

entertainment event in the Kingdom's history will drive tourism, job creation

and economic growth

Riyadh, the capital of the largest economy in the Middle East, has opened its

doors to the world like never before, with the launch of Riyadh Season, the

biggest cultural and entertainment program in Saudi Arabia's history. The

biggest of 11 such events, planned as part of the Saudi Seasons initiative, the

66-day Riyadh Season is already underway and will run until 15 December 2019,

offering over 100 exciting activities and allowing residents and tourists the

opportunity to explore, experience and embrace Saudi Arabia in a different

light.

Riyadh Season builds on the Saudi Vision 2030 goal of establishing the

entertainment industry as a key component of the national economy, and offers

unprecedented opportunities for locals, residents, and visitors to enjoy

world-class entertainment and activities across 12 themed zones spread around

the city.

Under the supervision and leadership of His Excellency Turki bin Abdulmohsen

Al-Sheikh, Chairman of General Entertainment Authority (GEA) and President of

Riyadh Season, Riyadh Season is set to welcome more than 5 million visitors to

the Saudi capital, boosting tourism and further enhancing the Kingdom's status

as an attractive destination for travelers from around the world. With more

than 40,000 hotel rooms across the city already booked, the abundant interest

and influx of visitors has been supported by the recent launch of tourism visas

for citizens from 51 countries, making the Kingdom more accessible than ever

before.

"Riyadh Season is not just an event, it is a blockbuster initiative to truly

introduce Riyadh and Saudi Arabia to the world and put the spotlight on its

rich heritage, culture and diversity. It is a movement that will have an

unfathomable impact in terms of defining the history of the country and shaping

its future. The hospitality, traditions, talent and opportunities in the

Kingdom are second to none, and we are excited to showcase this to the world.

The Season is not just an assortment of events and activities, rather the

intention and efforts go far beyond – it is all about creating memorable

experiences that will be fondly reminisced. We are looking forward to welcoming

everyone with open arms and placing Saudi Arabia firmly on the map as a leading

entertainment destination," said Eng. Faisal Bafarat, CEO of GEA and Head of

Riyadh Season.

"Hosting concerts from leading international artists such as BTS underlines the

scope of our ambitions, while the inclusion of several Saudi superstars and

homegrown talent showcases the best of local culture on the global stage. Both

visitors and residents alike can now discover Riyadh, and Saudi Arabia, in

unique and innovative ways," added Bafarat.

Saudi Arabia is home to over 33 million people, including nine million in the

capital and its neighboring provinces alone. As the Kingdom's entertainment

sector continues to flourish, demand is steadily growing for high-quality

events that meet the evolving preferences of its citizens, particularly the

youth. This surge of interest is reflected in the unprecedented speed at which

tickets for performances from local, regional and international artists have

been purchased by music fans.

More than 60% of tickets for the BTS concert at the 67,000 capacity King Fahd

Stadium were snapped up within just a few hours, with fans traveling from all

corners of the globe to witness the K-pop stars in action. Meanwhile, opening

weekend performances from Egyptian singer Tamer Hosny and Lebanese star Nancy

Ajram sold out in less than six hours. Events such as poetry evenings are also

drawing large audiences, highlighting a thoughtful approach to programming that

ensures Riyadh Season's myriad offerings have universal appeal, taking into

account the diverse entertainment preferences of the different age and

socioeconomic groups in the area.

Bafarat continued: "It was very important for us to create a truly inclusive

program of events by catering to all generations, interests, and budgets. Each

of the 12 zones has been carefully designed to offer all-day entertainment

options, creating memorable experiences that encourage visitors to keep coming

back for more. We are proud of what we have achieved to date and remain

committed to the development of a thriving and sustainable entertainment

ecosystem that will enable the Kingdom to emerge as a global entertainment hub,

in line with the ambitions of Vision 2030."

The first Riyadh Season program will directly result in the creation of more

than 46,000 job opportunities including full-time, seasonal, and volunteer

work. GEA has a specialized department tasked with developing careers within

the entertainment industry for Saudi nationals, together with a local content

program that provides comprehensive assistance through scholarships,

internships, and an online training academy.

Riyadh Season offers many exciting opportunities for Saudi businesses. More

than 100 local small enterprises are set to benefit from their participation at

the Ana Arabiah exhibition, representing half of the total vendors. Meanwhile,

80 new Saudi companies with business capacities and budgets in excess of SAR 1

million are taking part, providing growth opportunities that extend beyond

service offerings and into strategy development. International and regional

businesses working during the season are also expected to contribute to the

development of indigenous talent, further enhancing the local content. In

addition, the preparations for Riyadh Season have helped to boost the local

real-estate sector and resulted in a general rise in economic activity

throughout the capital and surrounding areas.

Saudi Arabia's biggest-ever event has already garnered sponsorships totaling

over SAR 400 million, more than any sports or entertainment event in the

Kingdom's history. This figure is expected to exceed SAR 1 billion over the

course of the 66-day mega-event, underlining Riyadh Season's huge economic

impact. Work is also underway to extend certain elements of Riyadh Season's

activities and programs until Q1 2020, further consolidating the related

infrastructure development that is taking place across the city.

The expanded and improved infrastructure includes upgraded roads and the

construction of a state-of-the-art metro link to further enhance connectivity

for visitors. These are complemented by cutting-edge facilities such as the

recently opened Riyadh International Convention & Exhibition Center, which is

three times the size of Riyadh's previous largest events space and provides a

world-class venue for prestigious exhibitions and entertainment events of all

kinds.

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/1019298/Riyadh_Season_Fireworks.jpg  

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/1019299/Riyadh_Season_People.jpg

Source: Riyadh Season

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