AWS、HERE TechnologiesなどがEV重視の2019 年オートモビリティーLAハッカソンを後援

ロサンゼルス・オートショー(LA Auto Show)

AWS、HERE TechnologiesなどがEV重視の2019 年オートモビリティーLAハッカソンを後援

AsiaNet 81447(2186)

【ロサンゼルス2019年11月6日PR Newswire=共同通信JBN】

*地図、モデル、EV体験を最大化するスマートソリューション重視がテーマ

*勝者は2万ドルの賞金プールから受賞する

ロサンゼルス・オートショー(LA Auto Show)のオートモビリティーLA(TM)(AutoMobility LA(TM))は6日、特別年次イベントであるハッカソンのスポンサー、テーマ、審査員を発表した。2019年オートモビリティーLAハッカソン(2019 AutoMobility LA Hackathon)はEVインフラの向上を重視し、アマゾン ウェブ サービス(AWS)とHERE Technologiesが提供し、SiriusXM Connected Vehicle Services Inx.(SiriusXM Holdings Inc.の関連会社)が協賛して11月17-18日にLos Angeles Convention Centerで開催される。ハッカソンの大賞受賞者は1万ドルを受賞するなど、勝者は2万ドルのプールから受賞する。

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AWSの自動車・メーカー担当ワールドワイド・テクニカルリーダーのディーン・フィリップス氏は「自動車産業は、新テクノロジーが可能にしている全面的変革の中にある。この変革にはオートモビリティーLAハッカソンが開拓し、動機付けようと支援しているワークフォースが必要である」と述べた。

ハッカソンの参加者は2日間にわたり、インターステート5でメキシコからカナダまでの1300マイルを走行する電動車両ならびに長距離電動トラックの充電インフラをサポートするのに有効なソフトウエアとアーキテクチャーを開発するよう求められる。ロサンゼルス市、AWSのConnected Vehicle Reference Architecture(CVRA 2.0)とともにHERE Location ServiceとSiriusXM Connected Vehicle Servicesからのデータを使用して、参加者は以下の4要件をサポートするソリューション構築を課される。

*統合型決済を含むスマート充電のジャーニープランニング

*位置状況、運転スタイルを基にしたバッテリー性能、分析、距離計算

*車内体験の向上(例:Alexa Autoのような車載音声技術)

*車両、HERE位置データ、SiriusXM Connected Vehicle Sericesの運転、位置、衝突事故のデータを使用し、車両の利用性と安全性を最大化するモデルを構築

HERE Technologiesのデベロッパーリレーションズ担当ゼネラルマネジャー、ミスン・デーア氏は「車両はしばしば『ボンネットの下になにがあるのか?』で判断される。車両がますます電動化、コネクテッド、そして自動化されるにつれ、『ボンネットの下になにがあるのか?』は車両のバックエンドシステムにも当てはまるようになる。HEREの位置データと先端の経路アルゴリズムが、最も交通量が多い米国のインターステートの1つの全行程でEVインフラの立案と最適化に使われるという、現実世界のこのチャレンジをサポートすることに興奮している。このハッカソンは自動車産業の変革とモビリティーの将来においてデベロッパーが果たす重要な役割を実証するものである」と述べた。

各チームは11月18日(月)に、自動車ならびにテクノロジー分野の専門家に彼らのソリューションを説明する機会を持つ。勝者はオートモビリティーLA期間中の11月19日(火)に発表される。今年のハッカソンの審査員は次の通り。

*SiriusXM Connected Vehicle Services上級副社長のジョン・ジャスパー(John Jasper)氏

*ロサンゼルス市交通局ゼネラルマネジャーのジェイ・キム(Jay Kim)氏

*HERE Technologies自動車セールス担当シニアアカウントマネジャー、ニルス・クンセス(Nils Kunces)氏

*AWS自動車・メーカー担当ワールドワイド・テクニカルリーダーのディーン・フィリップス(Dean Phillips)氏

*AmazonのAlexa Auto担当ディレクター、クリス・ウェネマン(Chris Wenneman)氏

ロサンゼルス・オートショーとオートモビリティーLAのテリー・テンニース社長は「ハッカソンのような競技会はオートモビリティーLAだけでなく、将来の自動車とテクノロジー産業にも重要である。EVの販売で急速な増加が続いているのを受け、われわれは全体的な運転体験の向上とEVのインフラを改善するのに役立つソリューションを開発するプラットフォームを参加者に提供している。今回のオートモビリティーLAでは、今年デビューの車両の38%が電動であり、オートモビリティーLAでどんなEVソリューションが生まれるかを見ることに興奮している」と述べた。

2019年オートモビリティーLAハッカソンへの登録は現在受付中。参加に関心のある方はhttps://AutoMobilityLA.com/hackathonで登録できる。

オートモビリティーLAに関する追加情報、パス登録およびハッカソンの詳細は、https://AutoMobilityLA.com を参照。

オートモビリティーLA、そして業界スピーカーの面々による講演の後、記者発表、ネットワーキングイベント、そして世界的な自動車メーカーによる車両発表が行われ、2019年ロサンゼルス・オートショー(11月22日-12月1日)の期間中に約1000台の車両が展示される。ビジターは65台以上のデビュー車両を見て、アクティベーションを体験し、Acura、アウディ、フィアット、Honda、ジャガー、ランドローバー、テスラなど多数の自動車メーカーの展示と試乗を楽しむチャンスがある。ロサンゼルス・オートショーに関する追加情報はhttps://LAAutoShow.com を参照のこと。

▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)とオートモビリティーLA(Automobility LA)について

1907年創設のロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、LA Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2016年に同ショーのプレス&トレード・デーがコネクテッドカー・エキスポ(Connected Car Expo、CCE)と統合され、テクノロジー業界と自動車業界を集めて、新しい製品と技術を発表、輸送とモビリティーの将来を取り巻く喫緊の問題を議論する業界初のトレードショー、オートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))になった。2019年のオートモビリティーLAは11月18-21日にLos Angeles Convention Centerで開催され、併せてメーカーの新車も披露される。2019年LAオートショーは11月22日-12月1日に一般公開される。オートモビリティーLAは、世界中から集まるメディアや業界の専門家の前で、新興の自動車業界が取引し、画期的な新製品を公表し、戦略を発表する場である。LAオートショーはGreater L.A. New Car Dealer Associationの後援を得て、ANSA Productionsが所有・運営する。最新のショー関連のニュース・情報はLAオートショーのTwitter(https://twitter.com/LAAutoShow )、Facebook (https://www.facebook.com/LAAutoShow )、Instagram(https://www.instagram.com/laautoshow/ )でフォローし、http://www.laautoshow.com/ でアラートに登録を。オートモビリティーLAの詳細はウェブサイトhttp://www.automobilityla.com/ を参照するか、Twitter(https://twitter.com/automobilityla?lang=en )、Facebook(https://www.facebook.com/automobilityla/ )、Instagram(https://www.instagram.com/automobilityla/ )でフォローを。

▽メディア問い合わせ先

FleishmanHillard

FH.LAAUTOSHOW.TEAM@fleishman.com

+1 310-482-4270

ソース:Los Angeles Auto Show

Amazon Web Services, HERE Technologies And SiriusXM Connected Vehicle Services Confirmed As Sponsors For EV-Focused 2019 AutoMobility LA Hackathon

PR81447

LOS ANGELES, Nov. 6, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

--Theme to Focus on Smart Solutions to Map, Model and Maximize the EV Experience

--Winners to be Awarded from a Prize Pool of $20,000

LA Auto Show's AutoMobility LA(TM) today announced the sponsors, theme, and

judges for its signature annual hackathon. Taking place November 17-18  at the

Los Angeles Convention Center, the 2019 AutoMobility LA Hackathon, presented by

Amazon Web Services (AWS) and HERE Technologies, and co-sponsored by SiriusXM

Connected Vehicle Services Inc. (a subsidiary of SiriusXM Holdings Inc.), will focus on

improving EV infrastructure. Winners of the hackathon will be awarded from a pool

of $20,000, with the grand prize winner receiving $10,000.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/479829/Automobility_LA_and_LA_Auto_Show.jpg

"The automotive industry is undergoing a total transformation enabled by new technologies,"

said Dean Phillips, Worldwide Technical Leader for Automotive and Manufacturing at AWS.

"This transformation requires a workforce the AutoMobility LA Hackathon is helping to develop

and inspire."

Over the course of two days, hackathon participants will be asked to develop the enabling

software and architectures to support an electric charging infrastructure for electric vehicles

and long-haul, electric trucks as they travel along the 1,300 miles of Interstate 5 from Mexico

to Canada. Using data from the City of Los Angeles, the Connected Vehicle Reference

Architecture (CVRA 2.0) from AWS, as well as the data from HERE Location Services and

SiriusXM Connected Vehicle Services, participants will be challenged to create solutions

that support four key areas:

    --  Smart-charging journey planning, including integrated payments

    --  Battery performance, analytics and calculating range based on location

        context and driving style

    --  Improving the in-vehicle experience (e.g. in-vehicle voice technology like Alexa Auto)

    --  Use of vehicle and HERE location data and SiriusXM Connected Vehicle

        Services drive, location and crash incident data to create models for

        maximizing vehicle usage and safety

"Vehicles often get judged by 'what's under the hood?' As vehicles become

increasingly electric, connected and automated, 'what's under the hood' will also

apply to the performance of the vehicle's back end systems," said Mithun Dhar,

General Manager, Developer Relations at HERE Technologies. "We're excited

to support this real-world challenge where HERE location data and advanced

routing algorithms will be used to plan and optimize the EV infrastructure

across one of the busiest stretches of U.S. interstate. This hackathon

demonstrates the critical role developers play in the automotive industry's

transformation and the future of mobility."

On Monday, November 18, teams will have the opportunity to present their

solutions to experts in the automotive and technology spaces. Winners will be

announced during AutoMobility LA on Tuesday, November 19. This year's judges

for the hackathon include:

    --  John Jasper, Senior Vice President of Connected Vehicle Services at SiriusXM

    --  Jay Kim, Assistant General Manager at the Los Angeles Department of Transportation

    --  Nils Kunces, Senior Account Manager of Automotive Sales at HERE Technologies

    --  Dean Phillips, Worldwide Technical Leader for Automotive and

        Manufacturing at AWS

    --  Chris Wenneman, Director of Alexa Auto at Amazon

"Competitions like the hackathon are not only vital to AutoMobility LA, but to

the future of the automotive and technology industries," said Terri Toennies,

President of the LA Auto Show and AutoMobility LA. "We are providing a platform for

participants to develop solutions that will help improve the overall driving experience

and better the infrastructure for EVs as the purchases of these vehicles continue to

increase rapidly. At a show where 38 percent of this year's debut vehicles are electric,

it will be exciting to see what EV solutions will be created at AutoMobility LA."

Registration for the 2019 AutoMobility LA Hackathon is now open.

Those interested in participating can register at

https://AutoMobilityLA.com/hackathon.

For additional information on AutoMobility LA, to register for passes or learn

more about the hackathon, please visit https://AutoMobilityLA.com.

Following AutoMobility LA and its line-up of industry speakers, press announcements,

networking events and vehicle debuts by global automakers, nearly 1,000 vehicles will be

on display during the 2019 LA Auto Show (Nov. 22-Dec. 1). Visitors will also have

the opportunity to view 65+ debut vehicles, experience activations, and enjoy displays

and free test drives from auto manufacturers including Acura, Audi, Fiat, Honda, Jaguar,

Land Rover, Tesla and many more. For additional information on the LA Auto Show,

please visit https://LAAutoShow.com.

About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major

North American auto show of the season annually. In 2016, the show's Press & Trade Days

merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility LA(TM), the industry's

first trade show converging the technology and automotive sectors to launch new products

and technologies and to discuss the most pressing issues surrounding the future of transportation

and mobility. AutoMobility LA 2019 will take place at the Los Angeles Convention Center

Nov. 18-21, with manufacturer vehicle debuts intermixed. LA Auto Show 2019 will be open

to the public Nov. 22-Dec 1. AutoMobility LA is where the new auto industry gets business done,

unveils groundbreaking new products, and makes strategic announcements in front of media

and industry professionals from around the globe. LA Auto Show is endorsed by the Greater LA

New Car Dealer Association and is owned and operated by ANSA Productions.

To receive the latest show news and information,

follow the LA Auto Show on Twitter (https://twitter.com/LAAutoShow ),

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or Instagram (https://www.instagram.com/laautoshow/ )

and sign up for alerts at http://www.laautoshow.com/.

For more information about AutoMobility LA, please visit http://www.automobilityla.com/

and follow AutoMobility LA on Twitter (https://twitter.com/automobilityla?lang=en ),

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or Instagram (https://www.instagram.com/automobilityla/ ).

MEDIA CONTACTS:

FleishmanHillard

FH.LAAUTOSHOW.TEAM@fleishman.com

+1 310-482-4270

SOURCE: Los Angeles Auto Show

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