家族経営者はデジタル時代に繁栄するため次世代リーダーを信頼しなければならない

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家族経営者はデジタル時代に繁栄するため次世代リーダーを信頼しなければならない

AsiaNet 81483 (2203)

【ロンドン2019年11月6日PR Newswire=共同通信JBN】

*PwCのGlobal NextGen Survey 2019によると、次世代(NextGens)家族経営者の41%は今後5年で管理職に就きたいと願っている

*すでに70%は家族経営に深くかかわっており、48%は重要な社内業務をこなしている

*少数だが無視できない数の人々は、自分に「経営免許」があるとは考えていない

*現世代は、将来のデジタル転換リーダーとして次世代を育むため、今こそ行動しなければならない。

PwCの新報告によると、次世代の家族経営者は自身をデジタル転換の変化をもたらす主体とみているが、現世代リーダーの支援、信頼の増大を求めている。

PwCのGlobal NextGen Survey 2019は、次世代の過半数がすでに家族経営に深くかかわり、半数近く(48%)が重要な社内業務をこなしていると回答したとしている。4分の1(26%)はすでに管理職に就いている。

この関与レベルは、将来の大望にも符合しており、41%が5年以内の管理職を求め、3分の1近く(29%)が多数株主を目指している。

次世代はスキル面で、彼らがもたらす価値を深く信頼している。回答者の3分の2以上は、自身の最大の強み(問題解決とリーダーシップ)が将来の経営状況に不可欠のスキルになるとみている。64%は、将来の経営戦略をデジタル時代に適合させるため、価値を付加できると述べている。

PwCドイツのグローバル家族経営リーダー、ペーター・エングリッシュ氏は以下のように語った。

「調査結果は、次世代が野心的で、家族経営に深くかかわっているという前向きのニュースを強調している。彼らは深刻な破壊と転換の時代に、家族遺産を守る明確な役割をみている。だが、機会不足に妨げられ、不満を抱えていることも分かっている」

「しかし、われわれはこれらの不満が現実的、実際的であることを認めなければならない。次世代が求めているのは、成功するために必要な専門知識と経験を発展させるサポートである。彼らの見方は以下のようにまとめることができる。『自分が求めるリーダーシップの役割を引き受けるのに必要なスキルと経験を得られるように、可能性を解き放つ手助けをしてほしい』」

「彼らはニーズと野心の面で多様なグループである。次世代は、自身のニーズと野心に対する理解を深めるアプローチを必要としており、この調査は彼らがとるべき次のステップの重要なガイドを提供する」

調査はスキル、寄与、キャリア目標に対する彼らの見方に基づいて、次世代の主要な4つの役割を特定している。これらの役割は以下の通り。

*転換者(Transformer):自信を持つ将来のリーダー(回答者の46%)

転換者は家族経営変革のリードを目指し、5年以内の管理職就任を求める可能性が高い(転換者の56% vs. 全回答者956人の41%)。

*執事(Steward):伝統と既存のネットワークを維持(回答者の26%)

執事はほかの次世代と比べて、35歳以上(42% vs. 全回答者の36%)で、管理職に就いている(44% vs. 全回答者の39%)可能性が高い。

*企業内事業家(Intrapreneur):家族傘下のベンチャー経営で自身を証明(回答者の20%)

企業内事業家は変革のアイデアを提案する前に自身を証明する必要があると感じている可能性が高い(27% vs. 全回答者の21%)。

*起業家(Entrepreneur):家族経営の外部で自身の道を追求(回答者の8%)

起業家は自身の事業をリードしたいと望んでいるが、自身を家族経営の将来のリーダーとはみておらず、家族経営の中でガバナンスの役割を望んでいる可能性が高い(たとえば家族会議)。

調査はそれぞれの役割の専門的開発にどうアプローチするか、具体的なガイダンスを提供している。

PwC新ベンチャーの米国・グローバルリーダー、ビッキ・ハフ・エッカート氏は以下のように語った。

「世代を超えたアプローチの重要性を理解することが不可欠である。一部の家族経営は、最大5世代までが1企業で一緒に働いているとみられる。各世代は周囲と衝突する特性があることが多いが、彼らは事業の利益になる知見、経験、スキルも持っている」

「いつ若い人に指揮をとらせ、いつ抑制するかを知って、各世代の最良の特徴を織り合わせることは、単なる生き残りと次世代に繁栄する企業の引き継ぎの違いを生む」

編集者注意:

「Agents of change: Earning your licence to operate」(変革の主体:経営免許の取得)と題するこの調査は5大陸の69カ国・地域、11業界の次世代950人以上から意見を集約した。

報告閲覧はwww.pwc.com/nextgensurvey を参照。

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ソース:PwC

Family Businesses Should Trust in Next Generation Leaders to Thrive in Digital Age, Says PwC

PR81483

LONDON, Nov. 6, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--

- 41% of next generation (NextGens) of family businesses aspire to executive

director position in the next five years, according to PwC's Global NextGen Survey 2019

- 70% are already deeply engaged in family enterprise; 48% already have

significant internal operations to run

- Significant minority do not feel they have a 'licence to operate'

- Current generation should act now to harness the potential of NextGens as

future leaders of digital transformation

Family business NextGens view themselves as agents of change for digital

transformation but are looking for greater support and trust from current

generation leaders, according to a new report by PwC.

PwC's Global NextGen Survey 2019 has found that a majority of NextGens are already

deeply engaged in the family enterprise, with nearly half (48%) reporting that they already

run significant internal operations. A quarter (26%) are already in an executive director position.

This level of engagement is also matched by future ambitions to lead, with 41% seeking

an executive director role within the next five years and nearly a third (29%) looking to

be a majority shareholder.

Confidence is also high amongst NextGens about the value they can bring in terms of skills.

Over two-thirds of respondents see their strongest attributes (problem-solving and leadership)

to be essential skills in the future business landscape. 64% say they can add value to ensure

future business strategy is fit for the digital age.

Peter Englisch, Global Family Business Leader, PwC Germany says,

'The survey findings highlight the positive news that NextGens are ambitious

and deeply committed to the family business. They see a clear role in securing

the family legacy in an age of profound disruption and transformation. Yet they

also see themselves as being held back and frustrated by a lack of opportunity.

'We should recognise, however, that these frustrations are realistic and pragmatic.

What NextGens are looking for is support in terms of developing the expertise and

experience they need to succeed. Their view can be summed up as:

"Help me unlock my potential so I can gain the skills and experience I will need to take

on the leadership roles I aspire to."

'They are a diverse group in terms of their needs and ambitions. NextGens

require an approach that is built around understanding their needs and ambitions

and this survey provides an important guide to the next steps they should take.'

The survey identifies four key personas of NextGens, based on their views of

their skills, contributions and career goals. These personas are:

Transformers: Self-confident future leaders (46% of respondents)

Transformers aim to lead change in the family business and are more likely to

aspire to executive roles within five years (56% of transformers said this vs.

41% of all 956 respondents)

Stewards: Keeping to tradition and existing networks (26% of respondents)

Stewards are more likely to be over 35 than other NextGens (42% vs. 36% of all

respondents) and to be in a management role (44% vs. 39% of all respondents).

Intrapreneurs: Proving yourselves by running ventures under the family's wing  

(20% of respondents)

Intrapreneurs are more likely to feel the need to prove yourself before

presenting ideas for change (27% vs. 21% of all respondents).

Entrepreneurs: Following your own path outside the family business (8% of respondents)

Entrepreneurs are less likely to see themselves as future leaders of the family

business — though they want to lead their own business — and are more likely to

aspire to a governance role in the family business (for example, on the family council).

The survey provides specific guidance for each persona in how they should

approach their professional development.

Vicki Huff Eckert, US and global leader, PwC New Ventures says,

'It's vital to understand the importance of a cross-generational approach.

In some family businesses, there may be up to five generations all working

together in one company. Each generation tends to have characteristics that can

clash with those around them — but they also have insights, experiences and

skills that can benefit the business.

'Weaving in the best traits from each generation — knowing when to let the young

take the lead and when to rein them in — can make the difference between

simply surviving and passing on a thriving enterprise to the next generation.'

Notes to editors:

The survey, Agents of change: Earning your licence to operate, draws on the views of

more than 950 NextGens from 69 territories across five continents and 11 industries.

You can view the report here: www.pwc.com/nextgensurvey

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Source: PwC  

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