ツーリズムの新時代:ウィーンが「ビジター経済戦略2025」を発表
ツーリズムの新時代:ウィーンが「ビジター経済戦略2025」を発表
AsiaNet 81350
【ウィーン2019年11月6日PR Newswire】近年の観光コンセプトを基に、ウィーン市はウィーン市観光局(Vienna Tourist Board)の後援を受け、初めて2025年までの「ビジター経済戦略」を発表する。「Shaping Vienna」をモットーに、持続可能な開発を目標とし、住民とビジターのニーズのバランスを取りながら観光とデスティネーションにおけるその影響を完全に再定義する。
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新たなアプローチは、都市全体に対する観光による付加価値、住民の満足度、企業に対する付加価値を同様に目標として、ゲストに一流のオファーとサービスを提供し続けることを意味する。以下の目標は2018年をベースとし、2025年を目安に定められた。
*ウィーンのGDPに関する観光の貢献を40億ユーロから60億ユーロに増やす
*宿泊から得られる収益を9億ユーロから15億ユーロに上げる
*ビジターの満足度では10人中9人のゲストがウィーンを勧めるという現在の高レベルをキープする
*観光に対する姿勢は10人中9人の住民が観光を肯定的に見ているという圧倒的な前向き姿勢をキープする
*「Österreichisches Umweltzeichen」というオーストリアのエコラベルを取得できる観光サプライヤーの数を112から224に倍増させる
*列車利用の訪問者(21%)と自動車利用の訪問者(26%)の割合を逆転させる
ウィーン市長のミヒャエル・ルートヴィッヒ氏は「我々の参加型アプローチは、国際的にも完全に新しい運営方法だ。戦略を構築する際に、我々は観光業界からだけでなく、住民、国際的な専門家と多数の市内の異なる分野の代表者から意見を集めた」と説明した。経済担当市議会議員兼ウィーン市観光局総裁のペーター・ハンケ氏およびウィーン市観光局ノルベルト・ケットナー局長の指揮下で開発された「ウィーン・ビジター経済戦略2025」における全対策はwww.shaping.vienna.info に記載されている。
詳細なプレスリリース:https://bit.ly/2JgkWAb
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▽問い合わせ先
Vienna Tourist Board
Isabella Rauter
+43-1-211 14 301
media.rel@vienna.info
www.vienna.info
www.b2b.vienna.info
ソース:Vienna Tourist Board
(日本語リリース:クライアント提供)
New Era for Tourism: Vienna Presents Visitor Economy Strategy 2025
PR81350
VIENNA, Oct. 31, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Building on its tourism concepts of recent years, the City of Vienna is now
unveiling its Visitor Economy Strategy 2025, under the aegis of the Vienna
Tourist Board. Guided by "Shaping Vienna", it completely redefines tourism and
its effect on the destination, while targeting sustainable development and
balancing the needs of residents and visitors.
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The new approach means continuing to provide top offerings and services for
guests while equally targeting added value from tourism for the whole city,
resident satisfaction and added value for businesses. The following goals have
been defined for 2025, with 2018 as the baseline:
Contribution of tourism to Vienna's GDP to increase from EUR 4bn to EUR 6bn
Revenue from overnight stays to advance from EUR 900m to EUR 1.5bn
Visitor satisfaction levels to remain at their current high level, with nine
out of ten guests recommending Vienna
Attitudes to tourism to stay overwhelmingly positive, with nine out of ten
residents seeing tourism in a positive light
Number of tourism providers certified with the "Österreichisches
Umweltzeichen" ecolabel to double from 112 to 224
Proportion of arrivals by train (21%) and car (26%) to be reversed
"Our participative approach represents a completely new management approach
internationally: when drawing up the strategy, we gathered feedback from the
tourism industry, as well as residents, international experts and numerous
representatives of different areas of activity in the city," explained Mayor of
Vienna Michael Ludwig. All of the measures in the Vienna Visitor Economy
Strategy 2025, developed under Executive City Councilor for Business and
President of the Vienna Tourist Board Peter Hanke and Director of Tourism
Norbert Kettner, are described at www.shaping.vienna.info.
Long version of the press release: https://bit.ly/2JgkWAb
Picture: http://www.apimages.com
Contact:
Vienna Tourist Board
Isabella Rauter
+43/1/21114-301
media.rel@vienna.info
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SOURCE: Vienna Tourist Board
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