Kavalanの最新ボトルは宝石をちりばめた王冠付き

Kavalan

Kavalanの最新ボトルは宝石をちりばめた王冠付き

AsiaNet 81537 (2223)

【台北2019年11月11日PR Newswire=共同通信JBN】

*King Carは1500ml入り創業40周年記念ウイスキーの熟成に秘密カスク使用

家庭用品、ラン、地方の児童教育からコーヒー、ビール、ウイスキーへ、企業の進化と野心的な旅を経て、今年はレストランやバーにも進出した。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191106/2634121-1

(写真説明: King Car 40th Anniversaryボトルの王冠型コルクデザインはグループ名に敬意。King Carがその一部になったという土地のボックスに雪山のテーマ)

そして、新製品の1500ml入りKavalanウイスキー「King Car Group 40th Anniversary」シングルモルトに要約されるこの物語は、Kavalan親会社の特別な記念日を象徴している。

タフィーのクリーミーな豊かさとダークフルーツノートの強い甘みを上品に合わせたKavalanの最新特別製品はすでに台湾で発売され、2020年には世界の一部諸国で入手可能になる。

Kavalanは、この特別な香り高いウイスキーを熟成したカスクの実体を明かすわけにはいかない。ただし、世界一流の極めて特別な赤ワイン用カスクであるとは言える。

YT・リー最高経営責任者(CEO)は、グループ名を冠したこれまで唯一のウイスキー「King Car Conductor」のように、40th Anniversary Limited Editionも多次元、複雑、高深度にふさわしいと述べた。

YT・リー氏は「父が40年前に始めた旅の一部になることができて光栄である。King Carは常に最高品質の提供に励んできた。それはわれわれの特徴を定義する追求であり、この卓越性の強調は将来に続く」と語った。

マスターブレンダーのイアン・チャン氏は、素晴らしい節目を祝福するウイスキーをつくったと述べた。

「希少な赤ワインカスクで熟成され、その威光は強烈なウイスキーに転換し、極めて明確なベリーフレーバーと豊かなタフィーをもたらした」と語った。

チャン氏は梱包について、Kavalanの水源になっている雪山の形を通して、KavalanとTT・リー会長の本拠地である宜蘭県に敬意を表したものであると説明した。

ボトルのスムースだが頑丈な形はエレガンスと力を表している。その王冠型コルクは世界的に名高いスワロフスキー(R)のクリスタルで飾られている。ボックスの皮と木の外装を通じて、持続性と耐久性、自然環境との調和が告げられている。

King Car 40th Anniversaryはクリスタルグラスのタンブラーとともに梱包され、世界で1万本の限定販売である。

King Car 40th Anniversaryのテイスティングノート:

*色:ロイヤルオーバーン(金褐色)

*香り:色黒のカベルネソーヴィニヨン種ブドウ、イチゴ、コケモモ、スパイスと新鮮な炭化オークの香りがにじみ出る赤ワインの豊かなノートを伴い強力で濃密

*味覚:厚く口腔に広がる豊かなタフィーのベリーフルーツ層。コショウ、クローブ、タバコのスパイスフレアで活気づき、全てに高貴なワインの特性を帯びている

*後味:長く官能的で、特徴あるフルーツとソフトスパイスの優しいミックスを醸し出す

▽King Car Group(金車集団)について

1979年にティエンツァイ(TT)・リー氏が創業したKing Carブランドは、台湾の最高基準の品質を体現した食品・飲料業界の誰もが知る名前である。家族経営の複合企業は40年の経験があり、King Car Food Industrial、King Car Cultural & Educational Foundation、King Car Biotechnology (Orchid Cultivation Center, Aquaculture Division, and Afforestation Park)、Mr. Brown Coffee、Kavalan Whisky Distillery、Buckskin Beer、およびレストラン・バー事業(2店のBeerhouses、Buckskin Yakinikuレストラン、Buckskin Taproom、Kavalan Whisky Bar)の各企業を擁している。King CarはTT・リー氏の子息、ユーティン(YT)・リーCEOが率い、グループが確実に宜蘭県のルーツにとどまり、美しい自然環境を守り、TT・リー会長のビジョンにコミットするようにしている。King Carの使命は、信頼できるブランドを通じて顧客に安心感を与え、高品質製品の提供に努め、人々が多様な生活を最大限送れるよう手助けすることである。

▽問い合わせ先

Kellie Du

+886-2-2365-6551 #6800

kellie@kingcar.com.tw

ソース:Kavalan

画像添付リンク:

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=350245

Kavalan's Latest Bottle Features a Studded Crown Fit For a King

PR81537

TAIPEI, Nov. 11, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--

-King Car Has Used a Secret Cask to Age its 1500ml 40th Anniversary Whisky-

It's an evolution of a company and an ambitious journey from household

products, orchids, and rural childhood education through to coffee, beer, and

whisky, and this year, even restaurants and bars.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191106/2634121-1

(caption: The crown-inspired cork design of the King Car 40th Anniversary

bottle pays homage to the group's name, with the theme of Snow Mountain on the

box acknowledging the land that King Car says it has become a part of)

And it's this story that's now encapsulated in a new 1500ml Kavalan whisky, the

"King Car Group 40th Anniversary" single malt, to mark the landmark anniversary

of Kavalan's parent company.

Already launched in Taiwan, Kavalan's newest special edition - which elegantly

combines the creamy richness of toffee with the intense sweetness of dark fruit

notes - will be available in select countries globally in 2020.

Kavalan is unable to reveal the exact cask that this extraordinary, flavourful

whisky has been aged in, other than to say it's a highly exclusive red wine

cask of world-class standing.

CEO, Mr YT Lee, said like the only other whisky to be launched in the group's

name, the "King Car Conductor," the 40th Anniversary Limited Edition was

fittingly multidimensional, complex and full of depth.

"I am honoured to be part of the journey first begun by my father four decades

ago. King Car has always strived hard to deliver the finest quality - a pursuit

that defines our character - and this insistence on excellence will continue

into the future," Mr YT Lee said.

Master Blender, Ian Chang, said he had made a whisky to celebrate a tremendous

milestone.

"It's been aged in a very rare red wine cask whose majesty transfers to a

richly intense whisky, delivering very distinct berry flavours and luxuriant

toffee," Mr Chang said.

Mr Chang said the packaging paid tribute to Yilan County, which is both

Kavalan's homeland and Chairman Mr TT Lee's, through the form of Snow Mountain

- Kavalan's water source.

The bottle's smooth yet sturdy shape expresses elegance and strength. Its

crown-shaped cork is adorned with world-renowned Swarovski(R) crystals.

Persistence and durability, and harmony with the natural environment, are

imparted through the leather and wood casing of the box.

The King Car 40th Anniversary comes encased with a crystal glass tumbler and is

limited to 10,000 packs globally.

King Car 40th Anniversary

Tasting Notes:

Colour: Royal auburn

Nose: Powerful and dense with rich notes of red wine exuding dark-skinned

Cabernet Sauvignon fruit, with strawberry, bilberry, spice and flourishes of

fresh charred oak.

Palate: Thick, mouth-drawing layers of toffee-rich berry fruits, enlivened with

flares of spice, notably pepper, clove and tobacco, all brought together with a

magnificent wine character.

Finish: Long and sensuous, yielding a gentle mix of signature fruits and soft

spices.

About King Car Group

Established by Mr Tien-tsai Lee in 1979, the King Car brand is a household name

in the food and drinks industry embodying the gold standard of quality in

Taiwan. The family-owned conglomerate has 40 years' experience and incorporates

divisions including King Car Food Industrial; King Car Cultural & Educational

Foundation; King Car Biotechnology (Orchid Cultivation Center, Aquaculture

Division, and Afforestation Park); Mr. Brown Coffee; Kavalan Whisky Distillery;

Buckskin Beer; and the Restaurant and Bar business (two Beerhouses, Buckskin

Yakiniku restaurant, Buckskin Taproom, and Kavalan Whisky Bar). King Car is led

by Mr TT Lee's son, CEO Mr Yu-ting Lee, who ensures the group stays true to its

roots in Yilan, honouring its beautiful natural environment, and committed to

Chairman Mr TT Lee's vision. King Car's mission is to give customers security

of mind through a trusted brand, dedicated to providing high quality products

that help people lead their diverse lives to the full.

Contact:

Kellie Du

+886-2-2365-6551 #6800

kellie@kingcar.com.tw

SOURCE: Kavalan

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