フランステニス連盟が全仏オープンと同連盟の公式パートナーにWilson Sporting Goodsを選択

Wilson Sporting Goods Co.

フランステニス連盟が全仏オープンと同連盟の公式パートナーにWilson Sporting Goodsを選択

AisaNet 81584 (2242)

【シカゴ、パリ2019年11月13日PR Newswire=共同通信JBN】フランステニス連盟(French Tennis Federation、FFT)とWilson Sporting Goods(ウイルソン スポーティンググッズ)は、全仏オープンとFFTに関する新たな5年間の提携を結んだと発表した。この提携の基本になるのは、はすべてのテニスファンの全仏オープン体験を強化し、フランス全域にわたってテニスのイニシアチブを実施するために協力することである。この契約はテニスとテニスのライフスタイル領域で革新的かつダイナミックなパートナーを選ぶというFFTの戦略を示す完璧な事例の1つである。

この契約の結果、Wilson(R)は全仏オープンの公式ボールと公式ガットのパートナーになる。Wilsonは新しい共同ブランドの高性能テニスボールを提供する。このボールは全仏オープンの有名なクレーコート向けに特別設計されたもので、全仏オープンの全試合、そしてその前に開催される2020年のさまざまなアクティベーションで使用される。また、Wilsonは同社の有名な世界的ガットチームを全仏オープンに派遣し、ファーストクラスのサービスをトーナメント中の選手に確実に提供する。

トーナメントへの用具提供に加え、WilsonとFFTはエレガンスと高性能を兼ね備えたテニスボール、ラケット、ガット、テニスバッグ、アクセサリーなど、一連の共同ブランドでプレミアムなWilson/Roland-Garros製品を発表する。テニスファンはパリ・グランドスラムの期間中に全仏オープンの現地で、あるいは2020年1月からRoland-Garrosイー・ブティックとWilsonのグローバルセールス・ネットワークからオンラインで、共同ブランド製品を購入する機会がある。

Wilsonはトーナメントの期間中に実験的なリテールスペースを運営する。そこでは全仏オープンのゲストがWilsonについて、テニスの将来に関する同社ビジョンについて、そして革新的なWilsonテニス製品の広範なコレクションから精選された製品についてさらに学ぶことができる。WilsonはFFTのテンアップ・エリアで開催するテニスをテーマにしたさまざまなアクティビティーで使用する用具もテニスファンに提供する。

WilsonとFFTの協力は全仏オープンの地を超え、デジタルと実験的なアクティベーション、ならびに独自のコンテンツ提携を通し、全仏オープンの体験をグローバルに拡大する新しくてダイナミックな方法を開発する。

Wilsonは全仏オープンとの提携に加えてFFTの公式パートナーになり、フランステニス選手権大会の公式ボールも提供する。そのため、「Raquettes FFT」、「Fete du Tennis」、「Tennis a l’ ecole」、Galaxie Tennis、「classement tennis」、「Tournois Multi-Chances(TMC)」といったさまざまなプログラムにも積極的に関与する。

フランステニス連盟のベルナール・ジウディセリ会長は「Wilsonを全仏オープンとフランステニス連盟の公式パートナーとして迎えることを誇りに思う。長期に及ぶこの提携は業績とイノベーションといった価値の共有に基づくものである。世界の有名ブランドであるWilsonとの2つの調印により、フランスの人々、特にわれわれの集団の将来を代表する若者がテニスを始める一助となり、全仏オープンの国際的な認知を高めてくれるだろう」と説明した。

Wilson Racquet Sportsのゼネラルマネジャー、ハンスマルティン・レー氏は「WilsonにとってFFTとの提携は大変に喜ばしい。最高のクレーコート体験を選手のために作るというわれわれの熱意とコミットメントはFFTの使命と一致する。従って、この提携の核は非常にオーセンティックである。われわれのスポーツの成長に絶えず取り組む革新的で設計主導のブランドとして、われわれは全仏オープンの存在を世界中で高めるというFFTの将来を見据えたアプローチにもさらに興奮している」と述べた。

▽全仏オープン(Roland-Garros)について

スポーツファンと一般市民にとって、全仏オープンは極めて高いプレステージの見逃せないイベントである。2019年のトーナメントは52万人以上の観衆を引き付け、全世界222カ国で放送されて第1級のスポーツイベントとしての同トーナメントの地位が確認された。フランステニス連盟が主催する全仏オープンはテニス史上有数の歴史と高貴さを備えるクレー上でプレーが展開される唯一のグランドスラム・トーナメントである。

▽Wilson Sporting Goodsについて

シカゴに本社を置き、Amer Sportsの関連会社であるWilson Sporting Goods Co.(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2639272-1&h=3319508889&u=http%3A%2F%2Fwww.wilson.com%2F&a=Wilson+Sporting+Goods+Co.%2C+ )は高性能スポーツ用具、アパレル、アクセサリーの世界有数の大手メーカーである。Wilsonはパフォーマンス・テニスにおける世界的リーダーで、テニス用具のイノベーションを新たな領域へと発展させる製品の開発にプレーヤーの知見を利用する。Wilsonはすべてのレベルのアスリートが最高の成績を収めることを可能にする製品の制作に専念することで、スポーティンググッズのリーダーの地位を獲得した。

ソース:Wilson Sporting Goods Co.

▽メディア問い合わせ先

French Tennis Federation

Nicolas Beaudelin

Tel.: +33 (0)1 47 43 48 15

nbeaudelin@fft.fr

またはEmmanuelle Leonetti

Tel.: +33 (0)1 47 43 56 37

mleonetti@fft.fr

Wilson Sporting Goods

Kristina Peterson-Lohman

Tel.: +1 773.714.6940  

kristina.peterson-lohman@wilson.com

The French Tennis Federation (FFT) selects Wilson Sporting Goods as an Official Partner of Roland-Garros and of the FFT

PR81584

CHICAGO and PARIS, Nov. 13, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The French Tennis Federation and Wilson Sporting Goods are delighted to

announce they have entered into a new five-year partnership for Roland-Garros

and the FFT. The partnership will be based on working together to enhance the

Roland-Garros experience for all tennis fans and on implementing tennis initiatives

across France. The agreement is a perfect example of the FFT's strategy of

selecting innovative and dynamic partners in the tennis and tennis lifestyle space.  

As a result of this agreement, Wilson(R) becomes the Official Ball and the

Official Stringing Partner of Roland-Garros. Wilson will provide a new

co-branded, high-performance tennis ball designed specifically for the famous

clay courts of Roland-Garros. The new ball will be used for all matches during

Roland-Garros and for various pre-tournament activations starting in 2020.

Wilson will also bring its renowned, global stringing team to Roland-Garros in

order to ensure first class services for the players during the tournament.

In addition to equipment provided for the tournament, Wilson and the FFT will

launch a range of co-branded, premium Wilson/Roland-Garros products that

combine elegance and high performance, including tennis balls, rackets, string,

tennis bags, and accessories. Tennis fans will have the opportunity to purchase

co-branded products on site at Roland-Garros during the Parisian Grand Slam,

online via the Roland-Garros e-boutique and via Wilson's global sales network

as of January 2020.  

During the tournament, Wilson will operate an experiential retail space, where

Roland-Garros guests can learn more about the brand and its vision for the

future of tennis, as well as choosing from a broad collection of innovative

Wilson tennis products. Wilson will also provide its equipment for tennis fans

to use in the various tennis-themed activities in the FFT's Ten 'Up area.

Beyond the grounds of Roland-Garros, Wilson and the FFT will work together to

develop new and dynamic ways to extend the Roland-Garros experience globally

through digital and experiential activations as well as via unique content partnerships.

In addition to the partnership with Roland-Garros, Wilson also becomes the

Official Partner of the FFT and the Official Ball of the French national tennis

championships and as such will be actively involved in various programmes, such

as "Raquettes FFT," "Fete du Tennis," "Tennis a l'ecole," Galaxie Tennis,

"classement tennis," and "Tournois Multi-Chances" (TMC).

"We are very proud to welcome Wilson as an Official Partner of Roland-Garros

and the French Tennis Federation. This partnership, which is built for the long

term, is based on shared values such as performance and innovation. This double

signing with Wilson, a world-renowned brand, will increase Roland-Garros'

international exposure while encouraging French people to take up tennis,

particularly young people, who represent the future of our clubs," explained

Bernard Giudicelli, President of the French Tennis Federation.

"This partnership with the FFT is incredibly exciting for Wilson," said

Hans-Martin Reh, General Manager, Wilson Racquet Sports. "Our passion for and

commitment to creating the best clay- court experience for players aligns with

the FFT's mission, and therefore, this is a partnership that is very authentic

at its core. And as an innovative, design-led brand who is also continually

looking to grow our sport, we are further excited by the FFT's forward-leaning

approach to growing the presence of Roland-Garros around the world."

About Roland-Garros

In the eyes of sports fans, and indeed the general public, Roland-Garros is an

unmissable event that enjoys immense prestige. The 2019 tournament attracted

more than 520,000 spectators and was broadcast in 222 countries worldwide,

confirming the tournament's status as a first-class international sporting

event. Organised by the French Tennis Federation, Roland-Garros is the only

Grand Slam tournament to be played on clay, one of the oldest and most noble

surfaces in the history of tennis.

About Wilson Sporting Goods

Chicago-based Wilson Sporting Goods Co., (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2639272-1&h=3319508889&u=http%3A%2F%2Fwww.wilson.com%2F&a=Wilson+Sporting+Goods+Co.%2C+ )  a subsidiary of Amer Sports, is one of the world's leading manufacturers of

high performance sports equipment, apparel, and accessories. Wilson is the

global leader in performance tennis and uses player insights to develop

products that push tennis equipment innovation into new territories. Through

its dedication to creating products that enable athletes at every level to

perform at their best, Wilson has earned its place as a leader in sporting goods.

SOURCE  Wilson Sporting Goods Co.

PRESS CONTACTS: French Tennis Federation, Nicolas Beaudelin, Tel.: +33 (0)1 47

43 48 15 – nbeaudelin@fft.fr or Emmanuelle Leonetti, Tel.: +33 (0)1 47 43 56 37

– mleonetti@fft.fr, Wilson Sporting Goods, Kristina Peterson-Lohman, Tel.: +1

773.714.6940 – kristina.peterson-lohman@wilson.com

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