サムスンディスプレイが「曲面」でB2Bモニター市場をターゲットに

サムスンディスプレイ(Samsung Display)

サムスンディスプレイが「曲面」でB2Bモニター市場をターゲットに

AsiaNet 81746 (2320)

【ソウル(韓国)、台北2019年11月19日PR Newswire=共同通信JBN】

世界のモニター・ビジネスに狙いを定めた「Curved Forum」が11月14日に開幕

サムスンディスプレイ(Samsung Display)は11月14日、グランドメイフルホテル台北(Grand Mayfull Hotel Taipei)でSamsung Curved Forum 2019を主催し、同社の曲面ディスプレー技術の最新のイノベーションを紹介するとともに、業界の利害関係者に議論と、この成長の機会への参加を働き掛けた。同フォーラムで画期的な曲率を特徴とする一連の1000R曲面モニターを展示したサムスンは、同業界で絶対的なリーダーシップを確立している。前に向かって進むサムスンは、引き続きゲーミング市場への取り組みに集中する一方、オフィス用モニターのような専門的なディスプレー市場でのフットプリントを拡大していく。

このイベントには、デル(Dell)、HP、エイサー(Acer)、Asus、MSIなどの世界的なモニターセット会社、Wistron、Foxconn、Amtranなどのモニター製造会社、市場調査機関、販売会社を含む業界の利害関係者約300人が参加した。サムスンはそのビジョンを共有し、新しい技術的進歩を備えた製品を出席者に向けて発表した。

同フォーラムで、サムスンディスプレイは、ディスプレー研究者、モニター販売業者、市場調査アナリスト、ソーシャルメディア・インフルエンサーによる情報セッションを開催し、彼らは曲面モニターの技術的必要条件、市場展望、消費者動向に関する自分たちの見解を共有した。

さらに、参加者向けの体験ゾーンは好反応を得た。読みやすさを平面パネルと比較し、ゲームやスポーツをする際に現実感を加えて没入型視聴体験を楽しむための装置は、多くの参加者を魅了した。

このフォーラムで、サムスンディスプレイは、27インチから49インチのモニターに及ぶ11の曲面モニターパネルを紹介し、独自の曲面の特性として、没入型視聴体験、傑出した画像再生、際立って差別化されたデザインを強調した。

このフォーラムでの重要なメッセージの1つは、モニター市場全体の65%以上を占めるオフィスB2B市場における曲面モニターの好機であった。これは、最大1000mmの曲率の27インチと34インチの曲面モニター、およびオフィススペースに適した超広角の43.4インチ、49インチのモニターの導入に支えられて、より現実的であるように見える。この多様な曲面製品は、オフィススペースにおけるB2Bバイヤーの予算と必要条件に最適である。

市場調査機関のWitsviewは、曲面モニターは2015年に市場に参入して以来、持続的な成長を見せており、2020年には1500万台の規模に達する見通しである、と予測した。サムスンディスプレイは、今年中に900万台のモニターを販売するため、引き続き曲面市場をターゲットにしていく。

サムスンディスプレイのヒョハク・ナム執行副社長は「サムスンディスプレイは、曲面ディスプレーが持つ可能性、すなわち圧倒的な高解像度と設計値に焦点を合わせている。われわれは、市場における立場を拡大し、製品のリーダーシップを維持するため、パートナーとの協力を強化する計画である。持続的な調査ならびに技術開発に専念、集中する」と発表している。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191119/2644385-1

ソース:Samsung Display

Samsung Display Targets the B2B Monitor Market with "Curved"

PR81746

SEOUL, South Korea and TAIPEI, Nov. 19, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

'Curved Forum', Aimed at Global Monitor Businesses, Opens on 14th November

Samsung Display hosted the Samsung Curved Forum 2019 at the Grand Mayfull Hotel Taipei

on 14th November to present its latest innovations in curved display technologies and

to encourage industry stakeholders to discuss and participate in this growth opportunity.

Showcasing a range of 1000R curved monitors featuring breakthrough curvature ratings at

the forum, Samsung has established absolute leadership in the industry. Going forward,

Samsung will continue to focus efforts toward the gaming market while expanding its footprint

in the professional display market such as office monitors.

Approximately 300 industry stakeholders participated in this event, including global monitor

set companies such as Dell, HP, Acer, Asus, and MSI; monitor manufacturing companies such as

Wistron, Foxconn, and Amtran; market research institutions; and distribution companies.

Samsung shared its vision and unveiled products with new technical advances for the attendees.

At the forum, Samsung Display organized informative sessions by display researchers,

monitor distributors, market research analysts and social media influencers who shared their

views on technological requirements, market outlook, and consumer trends of curved monitors.  

In addition, experience zones for participants received positive responses.

The installation to compare readability with flat panels and to add realism and enjoy

immersive viewing experience when playing games and sports attracted a lot of participants.

In this forum, Samsung Display introduced 11 curved monitor panels, ranging

from 27-inch to 49-inch monitors, highlighting the unique traits of Curved --

immersive viewing experience, outstanding picture reproduction, and stand-out

differentiated designs.

One of the key messages at this forum was the opportunity for curved monitors

in the office B2B market, which accounts for more than 65% of the entire monitor market.

This looks more likely backed by the introduction of 27-inch and 34-inch curved monitors of

maximum 1,000mm curvature and the ultra-wide 43.4-inch, 49-inch monitors suitable for

office spaces. The wide range of curved products is ideal to fit the budgets and requirements

of B2B buyers in the office space.

Witsview, a market research institution, predicted that ever since their entrance into

the market in 2015, curved monitors had shown constant growth and is expected

to reach the size of fifteen million in the year 2020. Samsung Display will continue

to target the curved market with the aim of selling 9 million monitors this year.

The Executive Vice President of Samsung Display, Hyohak Nam has announced,

"Samsung Display places its focus on the potentials that the curved displays hold,

namely its dominating high-definition and design value. We plan to strengthen

our cooperation with partners to expand our place in the market and maintain

our product leadership. We will concentrate and focus on constant research,

as well as technology development."

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191119/2644385-1

SOURCE  Samsung Display

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