Xinhua Silk Road:中国中部の武漢と日本を結ぶコンテナ直航ルートが28日オープン

Xinhua Silk Road Information Service

Xinhua Silk Road:中国中部の武漢と日本を結ぶコンテナ直航ルートが28日オープン

AsiaNet 81937(2414)

【武漢(中国)2019年11月29日PR Newswire=共同通信JBN】中国中部・湖北省の省都、武漢と大阪、神戸、名古屋など日本の都市を結ぶコンテナ直航ルートが11月28日、正式に開通した。

この河川・海洋コンテナ航路は従来のルートより約2日間短縮でき、貨物が武漢市から上記の日本の港に到着するのに5日しかかからない。

このコンテナ航路は物流コストの大幅削減になるだけでなく、武漢を積み替え地とする日本・欧州間の鉄道・水路共同輸送チャネル拡大にも役立つ。

武漢新港管理委員会の張林・主任は、2隻の船が交互に運航する週1回のコンテナ直航サービスが提供されると明らかにした。

張氏によると、同航路が将来、安定運航されるようになれば、サービスをコンテナ船4隻の交代制で週2回に増やし、日本の寄港地も増やしていくという。

同航路は2020年4月までに武漢の中国・欧州貨物列車ルートとつながり、市内で積み替えを行うマルチモデル国際輸送が実現する予定。

この閉ループ国際物流チャネルで、商品を日本から中央アジア、中東、欧州といった地域に配送できるようになる。

近年、外国貿易の急成長が続く武漢の輸出商品の80%は船舶で輸出されており、国際直航ルートに対する需要が極めて大きくなってきている。

2018年、日本は中国・湖北省の4番目に大きい貿易相手国、武漢の2番目に大きい貿易相手国となり、湖北省との年間貿易額は前年比18.5%増の274億元に達した。

コンテナ直航ルートの開設は、武漢と日本の経済補完性を引き出すのに役立つだろう。武漢の中国・欧州貨物列車ルートと一体化すれば、武漢と日本の企業が中央アジア、中東、欧州のサードパーティー市場を共同で開拓していくのに好都合だ、と業界関係者は語った。

オリジナルリンク:https://en.imsilkroad.com/p/309673.html

ソース:Xinhua Silk Road Information Service

Xinhua Silk Road: Direct container shipping route opens between Central China's Wuhan and Japan Thursday

PR81937

WUHAN, China, Nov. 29, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

A direct container shipping route that connects Wuhan, capital of Central

China's Hubei Province, with cities in Japan including Osaka, Kobe and Nagoya

was officially kicked off on November 28.

Compared with existing routes, the river-ocean container shipping route can

save about two days and takes only five days for cargo to reach the

above-mentioned ports of Japan from Wuhan city.

Apart from largely reducing logistics costs, the container shipping route also

helps expand the railway-waterway joint transportation channels between Japan

and Europe through Wuhan as a place of transshipment.

As Zhang Lin, director of Wuhan New Port Administration Committee, introduces,

direct container shipping services will be offered once a week with two vessels

on duty by turns.

Upon the future stable operation of the route, services will be increased to

twice a week with four container ships providing services by turns together

with an increase in ports of call in Japan, according to Zhang.

By April 2020, the route is expected to link up with the Sino-Europe freight

train routes of Wuhan to realize multi-model international transportation via

transshipment in the city.

By the closed-loop international logistics channel, goods from Japan can be

delivered to regions such as Central Asia, the Middle East and Europe.

In recent years, 80 percent of export commodities of Wuhan, whose foreign trade

kept growing rapidly, have been exported via shipping, triggering tremendous

demands for direct international shipping routes.

In 2018, Japan became the fourth largest trading partner of China's Hubei

Province and the second largest trading partner of Wuhan, with annual trade

value with Hubei reaching 27.4 billion yuan, up 18.5 percent year on year.

Launching the direct container shipping route will help unlock the economic

complementarities between Wuhan and Japan. By integrating with the Sino-Europe

freight train routes of Wuhan, it is good for enterprises from Wuhan and Japan

to jointly explore the third party market in Central Asia, the Middle East and

Europe, said industry insiders.

Original link: https://en.imsilkroad.com/p/309673.html

Source: Xinhua Silk Road Information Service

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