PRニュースワイヤーの2019年コミュニケーション・フォーラムでの主要9項目のハイライト

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PRニュースワイヤーの2019年コミュニケーション・フォーラムでの主要9項目のハイライト

AsiaNet 82254(2572)

【深セン(中国)2019年12月19日PR Newswire=共同通信JBN】

*アジア太平洋のコミュニケーション・トレンド、課題、およびPRの進化する役割

PRニュースワイヤーの2019年コミュニケーション・フォーラムが12月18日、中国・深センで開催された。PRニュースワイヤーはニュース配信およびメディアモニタリング・サービスの世界的な第1級プロバイダーとして、このイベントのハイライトのリストを作成した。これにより、PRおよびコミュニケーションの専門家は、最新のコミュニケーション・トレンドを常に把握し、アジア太平洋の実務者がこれらのコミュニケーションの課題に対応してどのように進化しつつあるかを理解することができる。

ウォールストリート・ジャーナル(WSJ)、Holmes Report、ブルームバーグ、マイクロソフト、ZTE Corporation、Trip.com Group、テンセント、およびオグルヴィの講演者とパネリストによる素晴らしいラインナップからの主要9項目のハイライトは以下の通り:

▽ハイライト(1)「Earned media will grow in relevance.(無料メディアは適合性で成長する)」

PRニュースワイヤー・アジアのユージー・チェン社長(アジア太平洋担当)はオープニングの演説で、フェイクの、ないし無効なトラフィックの増加により、ペイドメディアは2019年にボトルネックに達し始めたと指摘した。そのため、長い間無視されてきたという事実にもかかわらず、アーンドメディアがコミュニケーションのより優れたチャネルとして再び興隆する構えをみせている。2019年のPR費用全体に占める割合はペイドメディアの95%、オウンドメディアの4.5%に比べ、アーンドメディアはわずか0.5%だった。

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(写真説明:PRニュースワイヤー・アジアのユージー・チェン社長)

▽ハイライト(2)「Fake news has been weaponised.(フェイクニュースは武器化されている)」

Holmes Reportのアルン・サダマン最高経営責任者(CEO)兼編集長は、玉石混交のメディア環境と、メディアやオーディエンスに真の創造性を提供することによりPRのプロがより積極的に力を発揮する必要性が高まっていることについて語った。サダマン氏は、ソーシャルプラットフォームを使用してフェイクの物語を展開する誘惑を拒否し、ユニークで真正なコンテンツに価値を提供することでそれらと戦うことはパブリックリレーションズ業界の責務であると付言した。

▽ハイライト(3)「The secret to building a premium brand is awareness.(プレミアムブランドを構築する秘訣は、認知度である)」

PRニュースワイヤーのオーディエンス開発責任者であるリン・リュー氏はアジア太平洋コミュニケーションリポートを提示し、企業の59%は、セールスコンバージョン基準よりもブランディングの強化を優先している。同氏は、コンバージョンは水源のない小川ではないと考えている。水源は貴社のブランドである。プレミアムブランドを確立することは、より高い製品の価値を提供することであり、それは製品に関してだけではなく、ブランドイメージに関しても同様である。個人の意識を高め、オーディエンスに行動を変えるよう促すことは長いプロセスが必要である。それでも、売上高および長期的成長への影響は無視することはできない。

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(写真説明:PRニュースワイヤーのオーディエンス開発責任者であるリン・リュー氏)

▽ハイライト(4)「Never forget, the internet is a visual place.(インターネットが視覚的な場所であることを決して忘れるな)」

ブルームバークのアジア・デジタル・マネジングエディターであるアリッサ・マクドナルド氏は講演の中で、インターネットは視覚的な場所であり、それは画像、ビデオ、記録されたインタビューを含んでいることを強調した。オーディオでさえもこれまで以上に重要である。同氏は、あなたの会社がより大きな物語にどのように適合するかについて考えることを提案する。たとえば、気候変動やテクノロジーについてあなたの宣伝文句は何と言っているのか? そして、宣伝文句を調整することを忘れるな。

イベント中に浮上した重要なメディアテーマの1つは、ほとんどの人の心にあるトピックだった:「次の中国は誰になるのか?」 これは、アジア太平洋諸国が急速なペースで発展し続けているため、メディアから問われている質問である。メディアの頭の中にある他のトピックには、米中貿易、中国の繁栄と世界的な願望、気候変動、世界経済;米国の景気後退、新興技術、米国の選挙および五輪などがある。

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(写真説明:ブルームバークのアジア・デジタル・マネジングエディターのアリッサ・マクドナルド氏)

▽ハイライト(5)「Video, narrative and storytelling matters.(ビデオ、物語、ストーリーテリングが重要)」

マイクロソフトのコミュニケーション&パブリックアフェアーズ担当バイスプレジデントであるロン・シャン氏は、デジタル時代には、現在消費されるコンテンツの82%はビデオだと明らかにした。しかしこれは4G時代である。そして5Gが近く到来するため、これは変わるかもしれない。それでも、2020年代に何が最も人気のあるコンテンツであるかは分からないが、コンテンツがどのような形をとろうと、物語やストーリーテリングは関連性を持ち続けることをわれわれは知っている。

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(写真説明:マイクロソフトのコミュニケーション&パブリックアフェアーズ担当バイスプレジデントであるロン・シャン氏)

▽ハイライト(6)「Influencing through peers is critical to winning trust.(信頼を獲得するには、仲間を介した影響が極めて重要)」

ZTE Corporationのブランディング担当バイスプレジデント兼ゼネラルマネジャーであるダイ・シュー氏は、国際市場で信頼を獲得するには、仲間を介した影響が極めて重要だと語った。多くの国際市場では、ローカルメディアは仲間として認識されている。したがって、アーンドメディアの役割は、グローバル化を目指す企業にとり極めて重要である。

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(写真説明:ZTE Corporationのブランディング担当バイスプレジデント兼ゼネラルマネジャーであるダイ・シュー氏)

▽ハイライト(7)「Gaining international exposure remains a challenge.(国際的認知を得ることは依然、課題である)」

Trip.comの国際関係責任者、リア・ワン氏は同社の海外進出経験と、同社がどのようにして国際的認知を得たかをシェアした。Trip.comは現地パートナーとの連携により、デジタルメディア、従来型メディア、業界メディア全体でブランドの認知度を高めるカスタマイズされ、現地化されたコンテンツを通じて、有機的な認知度を増やした。これらのチャネルは、Trip.comがリーチを拡大し、オーディエンスを増やすのに役立った。

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(写真説明:Trip.comの国際関係責任者、リア・ワン氏)

▽ハイライト(8)「An open relationship with audiences is key to going global.(オーディエンスとの開かれた関係は、グローバル化するための鍵)」

OnePlusのマーケティング担当上級ディレクターであるリンドン・ツァオ氏は、OnePlusは、その最初から国際的なチームメンバーを擁し、グローバルに誕生したと語った。世界に進出しようとする企業は、詳細に進む前に大きなことを獲得する必要がある。同氏は、他に2つのヒントを挙げた。1)ブランドプロミスを果たすため品位と誠実さを携えて行動しよう。 2)ユーザーとのオープンな関係を構築し、新しくてより良い製品を共同で生み出そう。

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(写真説明:OnePlusのマーケティング担当上級ディレクターであるリンドン・カオ氏)

▽ハイライト(9)「Software consolidation is a growing trend.(ソフトウエア統合は増大傾向にある)

Cision Socialのウルリク・ラーセン社長は、ライフサイクル全体でコミュニケーションを改善するためのソフトウエア統合へのニーズと傾向の高まりについて述べ、コンテンツは依然、王様であるが、この業界のツールスタックはそうではない、と語った。同氏はこれらのサービスが統合されるにつれ、職務も強化されるとみている。

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(写真説明:Cision Socialのウルリク・ラーセン社長)

▽PRニュースワイヤー(PR Newswire)について

Cision Ltd.(NYSE: CISN)の1企業であるPRニュースワイヤーは、ニュース配信、アーンドメディア・ソフトウエアおよびサービスの世界大手のプロバイダーである。Cisionのクラウドコミュニケーション製品スイートと連動し、PRニュースワイヤーのサービスはマーケッター、コーポレートコミュニケーター、インベスターリレーションズ担当者が重要なインフルエンサーを見いだし、ターゲットオーディエンスに関与し、戦略的コンテンツを制作、配信し、意味のある影響を測定することを可能にする。世界最大のマルチチャンネルかつ多文化のコンテンツ伝送ネットワークを包括的なワークフローツールおよびプラットフォームと組み合わせることで、PRニュースワイヤーは世界中の組織のストーリーに力を与える。PRニュースワイヤーは米州、欧州、中東、アフリカ、アジア太平洋地域に展開するオフィスから何万もの顧客にサービスを提供している。

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(写真説明:PRニュースワイヤーのロゴ)

ソース:PR Newswire

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Top Nine Highlights from PR Newswire's Annual Communications Forum 2019

PR82254

SHENZHEN, China, Dec. 19, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Asia-Pacific Communications Trends, Challenges and the Evolving Role of PR

PR Newswire's Communications Forum 2019 was held on December 18 in Shenzhen,

China. As the premier global provider of news distribution and media monitoring

services, PR Newswire has compiled a list of highlights from this event so that

PR and communications professionals can stay updated with the latest communications

trends and understand how Asia-Pacific practitioners are evolving in response to these

communication challenges.

Below are the top nine highlights from our stellar line-up of speakers and

panelists from The Wall Street Journal, Holmes Report, Bloomberg, Microsoft,

ZTE Corporation, Trip.com Group, Tencent, and Ogilvy:

Highlight #1 "Earned media will grow in relevance."

In the opening speech, Yujie Chen, President, Asia-Pacific, PR Newswire, noted that due to

the rise in fake or invalid traffic, paid media started to reach a bottleneck in 2019.

Therefore, earned media is set to rise again as a better channel for communication despite

the fact it has long been ignored. In 2019, earned media accounted for just 0.5% of total

PR spend, compared to 95% for paid and 4.5% for owned.

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(Yujie Chen, President, Asia-Pacific, PR Newswire)

Highlight #2 "Fake news has been weaponised."

Arun Sudhaman, CEO and Editor-in-Chief, Holmes Report, spoke on the cluttered

media environment and the growing need for PR pros to be more proactive in

being a force for good by providing real creativity to media and audiences.

He added, it is incumbent on the public relations industry to reject the temptation

of using social platforms to deploy false narratives and to combat it by providing unique,

authentic content with value.

Highlight #3 "The secret to building a premium brand is awareness."

Presenting the APAC Comms Report, Lynn Liu, Head of Audience Development,

PR Newswire, mentioned that 59% of businesses prioritise enhancing their branding

over sales conversion metrics. He believes conversion is not a stream without a source.

The source is your brand. To establish a premium brand is to deliver higher product value,

not just in terms of product, but brand image as well. Raising individual awareness and

enticing audiences to change their behaviour is a long process. However, its influence on sales

and long-term growth cannot be ignored.

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(Lynn Liu, Head of Audience Development, PR Newswire)

Highlight #4 "Never forget, the internet is a visual place."

During her speech, Alyssa McDonald, Managing Editor, Asia Digital, Bloomberg,

emphasised that the internet is a visual place, and that includes images, video,

and recorded interviews. Even audio is more important than ever. She suggests

thinking about how your company fits into a bigger narrative. For example, what

does your pitch have to say about climate change or technology? And don't forget

to tailor your pitches.

One of the critical media themes that emerged during the event was a topic on

most people's minds: "Who will be the next China?" This is a question is being

asked by the media as Asia-Pacific countries continue to develop at a rapid pace.

Other topics on the media's minds include US-China trade, Chinese prosperity and

global aspirations, climate change, global economy; U.S Recession, emerging

technologies, U.S elections and the Olympics.

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(Alyssa McDonald, Managing Editor, Asia Digital, Bloomberg)

Highlight #5 "Video, narrative and storytelling matters."

Rong Shang, Communications & Public Affairs Vice President, Microsoft, revealed

that in the digital era, 82% of content consumed now is video. But this is the 4G era,

and with 5G coming soon, this may change. Yet, while we do not know what content

will be most popular in the 2020s, we know that whatever form the content takes,

narrative and storytelling will remain relevant.

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(Rong Shang, Communications & Public Affairs Vice President, Microsoft)

Highlight #6 "Influencing through peers is critical to winning trust."

Influencing through peers is critical to winning trust in international markets,

said Dai Shu, VP & GM of Branding, ZTE Corporation. In many international markets,

local media are perceived as peers. Therefore, the role of earned media is critical for

businesses that are seeking to go global.

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(Dai Shu, VP & GM of Branding, ZTE Corporation)

Highlight #7 "Gaining international exposure remains a challenge."

Leah Wang, Head of International Affairs, shared Trip.com's experience of going

global and how they gained international exposure. Engaging local partners,

Trip.com grew organic exposure through customised and localised content that

raised awareness of their brand across digital, traditional and industry media.

These channels helped Trip.com to extend their reach and grow their audience.

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(Leah Wang, Head of International Affairs, Trip.com)

Highlight #8 "An open relationship with audiences is key to going global."

OnePlus was born global, with international team members right from the beginning,

said Lyndon Cao, Senior Director of Marketing, OnePlus. Businesses seeking to go global

need to get the big things right before going into detail. He mentioned two other tips:

1) Act with integrity and honesty to deliver your brand promise.

2) Create an open relationship with users and co-create new, better products.

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(Lyndon Cao, Senior Director of Marketing, OnePlus)

Highlight #9 "Software consolidation is a growing trend."

Content is still king - but the industry tool stack isn't - Ulrik Larsen, President,

Cision Social, remarked on the growing need and trend towards software consolidation

to improve communications across the entire lifecycle. He believes that as these services

become more consolidated, so too will job roles.

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(Ulrik Larsen, President, Cision Social)

About PRNewswire

PR Newswire, a Cision Ltd. company (NYSE: CISN), is a leading global provider

of news distribution and earned media software and services. In conjunction

with Cision's cloud-communications product suite, PR Newswire's services enable

marketers, corporate communicators, and investor relations officers to identify

key influencers, engage target audiences, craft and distribute strategic content,

and measure meaningful impact. Combining the world's largest multi-channel,

multi-cultural content dissemination network with comprehensive workflow tools

and platforms, PR Newswire powers the stories of organisations around the world.

PR Newswire serves tens of thousands of clients from offices in the Americas, Europe,

the Middle East, Africa and Asia-Pacific regions.

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SOURCE  PR Newswire

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