◎ホワイト・ペンシル賞を創設  D&ADとユニリーバ

D&AD

◎ホワイト・ペンシル賞を創設  D&ADとユニリーバ

AsiaNet 49059

☆共JBN 外0534(産業、顕彰)(12・4・20)

【産業担当デスク殿】49059

◎ホワイト・ペンシル賞を創設  D&ADとユニリーバ

【ロンドン19日PRN=共同JBN】創造的産業のための先進的組織であるD&ADと、世界最大の家庭用品メーカーのユニリーバは19日、長期にわたる大規模な提携を発表した。この新しい提携の第一歩としてユニリーバは、世界を改善するアイデアを賞賛することを目的としたD&AD賞「ホワイト・ペンシル」を支援すると表明した。この投資は、状況を改善するために話し合い、参加し、行動を起こさせる教育的な活動計画に資金を援助する。

ホワイト・ペンシルはD&AD50年の歴史で初めての新しい賞である。D&AD賞はこれまで「ブラック・ペンシル」や「イエロー・ペンシル」があり国際的なデザイン・広告業界のアカデミー賞として知られている。ホワイト・ペンシルは優れたものを称えるこの伝統の上に構築され、世界の創造的な業界の人材やスキルを人々の生活を改善するアイデアに向かわせることになる。

ホワイト・ペンシルは、現実に前向きな変化を促す力を発揮したアイデアに毎年贈られる。第1回ホワイト・ペンシルは、D&AD設立50周年記念の一環として2012年11月に贈られる。

ユニリーバとD&ADは、世界の創造的な業界がホワイト・ペンシルの第1回報告に参加し、スキルを共有することを勧めている。

http://www.dandad.org/dandad/white-pencil

ユニリーバのマーケティング担当上級副社長のマーク・マシュー氏は「日常生活を持続可能にするというわが社の使命において、われわれの製品やマーケティングには、人々の生活改善のきっかけとなり、それを促すという大きな責任がある。このことを達成するために、わが社は基本的に想像力を信じており、世界で最高の創造的人々から助けを得ることが非常に重要である。われわれが自らに課した試練はとても野心的で、簡単には進まない。新鮮な展望や革新的思考、さらには不可能に近いことを信じる情熱がたえず必要だ。だからこそD&ADとの新しい長期提携やホワイト・ペンシルは期待できる。こうした資質は創造的業界に備わっていて、持続可能な成長というわが社の課題の達成を助ける手段になるからだ」と話した。

D&ADのティム・リンゼー最高経営責任者(CEO)は「D&ADとユニリーバは、マーケティングが世界を変える力を持つという信念を共有している。ホワイト・ペンシルは、より良きものを目指して活動する方法を変える革新的アイデアに賞を贈る。最高の製品の提供は消費者の真のニーズに基づいて決まる。それを開発する人々は偉大なスキルを持つ職人である。より安全で、より持続可能なライフスタイルへの変化以外に必要なことは考えられない。われわれにそうなるよう助けてくれる最高の人々は、われわれの日々の行動を方向付けるデザイナーや創造的な広告専門家だ」述べた。

▽編集者注意

D&ADは国際的なデザイン・広告や創造的業界を代表する非営利団体である。D&ADは、他のどの団体よりも産業基準を設定し、次世代を教育し、勇気付けている。D&ADは、企業社会における創造性や革新性、アイデアの重要性を訴えている。さらに詳しい情報はhttp://www.dandad.orgまで。チャリティー団体登録番号:305992

詳しい情報、インタビュー、広報媒体は以下まで

D&AD Senior Communications Manager

Liam Fay-Fright

liam.fay-fright@dandad.org

+44(0)207-840-1122

(了)

D&AD and Unilever Announce a Long Term Strategic Partnership and the Launch of a New Award: The White Pencil

PR49059

LONDON, April 19/PRN=KYODO JBN/--

     D&AD, the world's leading body for the creative industries and Unilever,

one of the world's largest consumer goods companies, are today announcing a

major long term partnership. As a first embodiment of this new collaboration,

Unilever has pledged to support The White Pencil, an award designed to

celebrate an idea that will change the world for the better. This investment

will help fund a programme of educational activities to get people talking,

joining in and taking action to really make a difference.

     The White Pencil is the first new award in D&AD's fifty year history. A

D&AD Award, traditionally given as a black or yellow pencil, is considered the

Oscar of the international design and advertising industries. The White Pencil

builds on this tradition of rewarding excellence by driving the talent and

skill of the world's creative community into an idea that will improve people's

lives.

     The White Pencil will be awarded annually to an idea that has been

executed and demonstrated its ability to influence real and positive change.

The first White Pencil will be awarded in November 2012 as part of D&AD's 50th

Birthday celebrations.

     Unilever and D&AD are encouraging the international creative community to

share their skills by participating in the inaugural White Pencil brief.

     http://www.dandad.org/dandad/white-pencil

     Marc Mathieu, SVP Marketing, Unilever, said: "On our mission to make

sustainable living commonplace, our brands and our marketing have a great

responsibility to inspire and stimulate positive change to people's lives. To

achieve this, we fundamentally believe in the power of creativity, and so it's

crucial that we work with the best creative minds in the world to help us. The

challenge we have set ourselves is hugely ambitious; it's going to be far from

easy. It will constantly require fresh perspectives, innovative thinking and a

passion for believing in the almost-impossible. That's why our new long term

partnership with D&AD and the White Pencil is so exciting, because it's these

qualities that are inherent within the creative community, and these qualities

that will be instrumental in helping us deliver on our sustainable growth

agenda."

     Tim Lindsay CEO D&AD said: 'D&AD and Unilever share the belief that

marketing has the power to change the world. The White Pencil will reward an

innovative idea that changes the way we behave for the better. The best brand

propositions are built around real consumer needs, and the people who develop

them are craftspeople of great skill. I can't think of anything we need more

than a change towards safer, more sustainable lifestyles. And the best people

to help us do that are the designers and advertising creatives who shape our

behaviour on a daily basis.'

     Notes to Editors:

     D&AD is a not-for-profit organisation that represents the international

design, advertising and creative communities. More than any other organisation,

D&AD sets industry standards, educates and inspires the next generation. It

promotes the importance of creativity, innovation and ideas in the business

community. Visit http://www.dandad.org for further information. Registered

Charity Number: 305992.

     More info, interviews and images please contact:

     D&AD Senior Communications Manager

     Liam Fay-Fright

     liam.fay-fright@dandad.org

     +44(0)207-840-1122

     SOURCE: D&AD

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