◎「失敗の技術」を学べ ハルト校でエアアジアX創業者が講演
◎「失敗の技術」を学べ ハルト校でエアアジアX創業者が講演
AsiaNet 49101
☆共JBN 外0555(産業、教育)(12・4・25)
【産業担当デスク殿】49101
◎「失敗の技術」を学べ ハルト校でエアアジアX創業者が講演
【上海25日PRN=共同JBN】エアアジアX社のアズラン・オスマン=ラニ最高経営責任者(CEO)はこのほど、ハルト・インターナショナル・ビジネススクール(Hult International Business School)での講演で、学生たちに「失敗の技術(アート・オブ・メイキング・ミステークス)」を学べと語りかけた。この技術こそエアアジアXが会社創設からわずか4年で年間収入6億米ドルを実現するのに役立ったものだが、今年40歳のCEOは、ハルト上海キャンパスでの「エクスクルーシブ・スピーカー・シリーズ」でこう語り、向こう5年以内に会社を10億ドル企業にしていく計画を公表した。
業界専門家たちはエアアジアXの低コスト、長距離運用の定期航空路線を不可能と退けたが、オスマン=ラニ氏は引き下がらなかった。なぜなら「誰もができないと言ったとしても、その人たちが全部正しいとは限らない」からであった。聴衆のMBA(経営修士)課程の学生たちに対して、彼はイノベーションの必要性を強調しながら、業界のアウトサイダーであることが専門家たちが見過ごしていたこと、すなわち現代の航空便利用客は搭乗時間の長さより航空運賃の方を気にしていることに気づくのに役立ったと説明した。
エアアジアXは世界中の大手航空会社と対抗するため、航空機の飛行時間を40%増やすとともに、エグゼクティブ・クラスを廃止してスタンダード・クラスの座席を30%増やした。オスマン=ラニ氏は、それは今や「単純な算数」の問題であるとあっさりと言ってのけた。エアエジアXはたった1機の航空機と一つの見通しだけを頼りにスタートしたが、多国籍企業に対して低コスト・長距離路線で利益を上げるのは「不可能」ではないことをわからせたのである。
同CEOはイノベーションがいかにしてエアアジアXの成功のカギとなったか、また革新を助けるのに欠かせない役割を果たしたのが失敗の技術であったと説明した。彼は「人も組織もリスクを嫌がる傾向がある。重要な差異(中略)は間違ったことをしても、どのように(中略)対応するかで生じる。(私たちは)失敗を受け入れ、大切に抱え込み、さらに前進するのだ」と述べた。
▽ハルト・インターナショナル・ビジネススクール(Hult International Business School)について
ハルトは世界で最も国際的なビジネススクールで、ボストン、サンフランシスコ、ロンドン、ドバイ、上海にキャンパスを置いている。同校は経営学修士(MBA)、エグゼクティブMBA、修士、学士を含む多様なビジネスを専門にしたコースを提供している。ハルトの1年間のMBA課程はエコノミスト誌の世界トップ30にランクしており、フィナンシャル・タイムズ紙のトップ100にも入っている。詳しい情報はウェブサイト(www.hult.edu)を参照。
(了)
AirAsia X CEO Tells Hult Students "Innovate and Embrace Your Mistakes"
PR49101
SHANGHAI, Apr. 24, 2012 /PRN-Asia=KYODO JBN/ --
Speaking at Hult International Business School, Azran Osman-Rani, CEO of
AirAsia X, told students to learn "the art of making mistakes". An art which
helped AirAsia X to annual revenues of US$600 million just four years after the
company began. The 40-year-old CEO spoke at Hult's Executive Speaker Series in
Shanghai, where he revealed his plan to make AirAsia X a US$1 billion business
within the next five years.
Experts had dismissed AirAsia X's dream of a low-cost long-haul airline as
impossible, but this did not put off Osman-Rani - "Just because everyone else
says it cannot be done doesn't mean that they're all right". Emphasizing the
need for innovation to an audience of MBA students, he explained how being an
industry outsider helped him spot what the experts had missed - that most
modern air travelers are more concerned with flight prices than flight times.
AirAsia X successfully competed against the world's major airlines by flying
aircrafts 40% more often and removing the Executive Class to make room for 30%
more standard class seats. It was now "simple maths", said Osman-Rani modestly.
Beginning with a single aircraft and a unique insight, AirAsia X demonstrated
to multinational companies that flying low-cost long-haul at a profit was not
"impossible".
The CEO explained how innovation was key to AirAsia X's success and that there
was an art to making mistakes which was vital in facilitating that. "People and
organizations tend to be risk-averse," he explained. "The key difference [...]
is how you deal with [...] things that you do wrong. [We] accept it, embrace
it, and move on."
About Hult International Business School
Hult is the world's most international business school with campuses in Boston,
San Francisco, London, Dubai, and Shanghai. The School offers a range of
business-focused programs including MBA, Executive MBA, Master and
Undergraduate degrees. Hult's one-year MBA program is ranked in the top 30 in
the world by The Economist and among the top 100 by the Financial Times.
www.hult.edu.
SOURCE Hult International Business School
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