◎ウォルマートの国際社会への寄付は、9億5,890万米ドル超

ウォルマート・アジア

◎ウォルマートの国際社会への寄付は、9億5,890万米ドル超

AsiaNet 50536

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ウォルマートの国際社会への寄付は、9億5,890万米ドル超

…ウォルマートがAPEC参加国において違いを生み出すための10つの方法

2012年9月5日ロシア、ウラジオストク/PRニュースワイヤ/ --

ウォルマート・アジア会長兼CEOのスコット・プライスは、ロシアのウラジオストクで開催されているアジア太平洋経済協力会議(APEC)首脳会議の開幕に先駆けて次のように述べました。「ウォルマートの創設者であるサム・ウォルトンは『我々が協力することができれば、すべての人々の生活費を低減することができる。・・・そして、低価格でより豊かな生活、というコンセプトを世界中に知ってもらう機会が生まれる』と言っています。サム・ウォルトンの言葉は、ウォルマートの目標形成を助け、お客様にEDLP(Every Day Low Price)をお届けする指針となり、さらにはコミュニティへの貢献を通じて『より豊かな生活』を実現しようとするコミュニティの向上心、サステナビリティへの取り組み、雇用慣行、女性の地位向上をサポートしてきました。」

(Logo: http://www.prnasia.com/sa/2012/09/04/20120904153449903363-l.jpg )

『問題に対処する・可能性を広げる』をテーマに掲げ、2012年APEC首脳会議では、貿易の自由化、食糧の安全、水の供給、インフラ開発をはじめとする多くの問題が取り上げられる予定です。ウォルマートはこれまで、APEC参加国のコミュニティや地域経済の発展を支え、強い信頼を構築してきました。また、それらの地域でウォルマートが違いを生み出すための10つの方法を作成しました。

1. お客様に低価格を提供する

ウォルマートは、世界中のお客様に低価格を提供しています。2011年だけでもウォルマートはEDLP(Every Day Low Price)戦略を通じてアメリカの家庭に1億1,000万米ドル分の生鮮果物と野菜を安く提供しました。ウォルマートは国際市場においても、EDLPという成功ビジネスモデルを確立しています。

2. 商品を手元に届ける

現在ウォルマートは世界27カ国において10,000以上の店舗を運営しており、毎週延べ 2億人以上 のお客様が来店しています。ウォルマートは、店舗、オンライン、モバイルでお客様とつながっています。

3. 雇用の創出

世界中で220万人以上の従業員を擁する企業として、ウォルマートはアソシエイトたちのキャリア開発を重視しています。2011年には、世界全体で約1億米ドルを従業員の研修に当てました。アソシエイトとの関係こそが、成功に最も重要なのです。

4. 慈善活動

ウォルマートとウォルマート財団は、2012年1月までの会計年度中に、世界中で9億5,890億米ドルの現金および現物支給の寄付を行いました。この一部は、壊滅的な被害をもたらした東日本大震災、メキシコおよびアメリカ中西部の洪水、テキサス州と沿岸の山火事、米国南部のトルネード、中国ブン川県の地震などに対して寄付されました。2011年には、3億3,800万ポンドの食糧(2億5,000万の食事に相当)を飢餓救済機関に寄付しました。

5. ごみの削減

2011年、ウォルマートは米国における業務から生じた全てのごみの80.9%を埋め立て場に送らずに処理しました。また、世界中のウォルマートで、4,250ポンド(約31億枚)のレジ袋の無駄をなくしました。

6. エネルギーを節約する

現在ウォルマートは、グローバルポートフォリオの中で180の再生エネルギー・プロジェクトを実施、開発しています。このプロジェクトでは、年間11億キロワット時の再生エネルギーを生み出し、これはアメリカの78,000世帯 の年間電力使用量に相当します。

7. 女性の地位向上

2012年、ウォルマートは女性と少女を支援する国務長官の国際基金(Secretary’s International Fund for Women and Girls)とその他のNGO団体に200万米ドルを寄付しました。これは、55,000人の女性 がビジネスを構築し、自らの将来を自ら切り開けるよう支援するためのものです。また、ウォルマートは米州開発銀行および大手企業と連携し、中南米やカリブ海地域の約500,000人の若者に職業訓練や職業紹介を提供することに同意しました。

8. 地産地消

2011年、ウォルマートは地元で生産された農産物の販売量を97%増加させました。地元で育てられた農産物は、米国の全店舗で販売されている農産物の10%以上を占めています。中国では、国内の約20,000のサプライヤーとパートナーシップを構築し、そこからウォルマート店舗で販売される商品の95%以上を仕入れています。また、インドのバルティ・ウォルマートの店舗で提供されている商品およびサービスの90%以上は地元で調達されたものです。

9. 農家からの直接仕入れ

農家と農村地域をサポートするため、ウォルマートは、中央アメリカ、中国、チリ、日本、メキシコの何万件もの農家と契約することで、質の高い商品をお客様に提供し、農村地域の収入増を実現しています。中央アメリカで実施しているTierra Fertil(肥沃な土壌)プログラムは、2,200件以上の農家を支援するもので、9,000万米ドル以上の果物、野菜、穀物を農家から購入し、ウォルマート店舗で販売することによって16,600世帯以上の農家の生活の質の向上を助けています。

10. 倫理的な仕入れ

ウォルマートのEthical Sourcing(倫理的な仕入れ)プログラムは、世界55カ国以上、61,000以上のサプライヤーから仕入れた商品が、労働者に対して威厳と尊敬を持って生産されたものであることを確認すると同時に、環境への影響の軽減を助けるものです。例えば、2011年の1月には120軒の工場がウォルマート・チャイナのエネルギー効率プログラム(エネルギー効率を20%以上向上させ、8,000万キロワット時のエネルギーの節約を実施するプログラム)に参加しました。

スコット・プライスは最後に次のように述べています。「当社が事業展開しているコミュニティの中で違いを生み出すことは、私たちのDNAの一部です。コミュニティ、都市、地域が改善し、成長することによって、ウォルマートも共に改善し、成長することができるのです。ここ数年間、ウォルマートはプラスの変化の一部を成してきました。APECは、それらの変化を議論できる優れた場を提供してくれます。これから数日間、競合他社や参加者の皆様とそれを共有できることを心待ちにしています。」

スコット・プライスは9月7日に開催される2012年APEC首脳会議パネルディスカッション『サプライチェーン:これまで以上に効率的に、これまで以上に脆弱に?』への参加を予定しています。

ウォルマートについて

ウォルマート・ストアーズ・インク(ニューヨーク証券取引所:WMT/以下、ウォルマート)は、世界27カ国において、69の店舗名で10,000以上の小売店舗を運営しており、毎週延べ2億人以上のお客様が来店しています。2012会計年度の売上高は、4,440億ドルで、全世界で約220万人のアソシエイトを雇用しています。ウォルマートは、サステナビリティ、社会的な慈善活動、雇用機会の創出などで主導的な役割を果たしています。ウォルマートに関するより詳しい情報は、ウェブサイト:http://corporate.walmart.com、Facebook:http://facebook.com/walmart、またはツイッター:http://twitter.com/walmartnewsroomでご覧ください。また、オンラインでの商品の販売も、http://www.walmart.com またはhttp://www.samsclub.comで実施しています。

メディアお問い合わせ先 (ウォルマート・アジア):  

アンソニー・ローズ

ウォルマート・アジア、コーポレートアフェアーズ、バイス・プレジデント

Anthony.Rose@wal-mart.com

HP: +852 6307 0088  

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アカウント・ディレクター

Eric.Abelev@mslgroup.com

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出所:ウォルマート・アジア

Walmart's Global Community Donations Top US$958.9 million

PR50536

VLADIVOSTOK, Russia, Sept. 5, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

...and nine other ways Walmart is making a difference in APEC countries

"Walmart founder Sam Walton said, 'If we work together, we'll lower the cost of

living for everyone...we'll give the world an opportunity to see what it's like

to save and have a better life'. Sam's words helped to shape a purpose for

Walmart and have guided us in delivering everyday low prices to our customers,

as well as in supporting the aspirations of communities to realise a 'better

life' through community giving, sustainability initiatives, our employment

practices and the empowerment of women," shared Mr. Scott Price, President and

CEO, Walmart Asia, on the eve of the APEC CEO Summit in Vladivostok, Russia.

(Logo: http://www.prnasia.com/sa/2012/09/04/20120904153449903363-l.jpg )

Under a theme of 'Addressing Challenges. Expanding Possibilities', the 2012

APEC CEO Summit plans to tackle a host of issues including trade

liberalisation, safe food and water supply as well as infrastructure

development. Walmart has built strong credentials in supporting the development

of communities and local economies across APEC countries, and has assembled a

list of 10 ways Walmart is making a difference in these areas.

1. Saving customers money

Across the world Walmart is saving customers money. In 2011 alone, Walmart

saved American families US$1.1 billion on fresh fruits and vegetables through

its EDLP (everyday low prices) promise. In international markets as well,

Walmart has made EDLP a winning business model.

2. Making products accessible

Today, Walmart operates over 10,000 stores (

http://www.walmart50.com/50/article-detail.aspx?id=240 ) in 27 countries

serving customers and members over 200 million times every week. Walmart

connects with customers through retail outlets, online, and on mobile devices.

3. Creating jobs

As a company that employs over 2.2 million worldwide, Walmart takes the career

development of its associates to heart. In 2011, Walmart spent nearly US$100

million globally on training people. The relationships Walmart builds with its

associates are paramount to its success.

4. Supporting communities in need

Globally, Walmart and the Walmart Foundation gave US$958.9 million in cash and

in-kind contributions during the fiscal year ended January 2012.  Included in

this giving was Walmart's response to devastating disasters including the Japan

earthquake and tsunami, flooding in Mexico and the Midwest, Texas and coastal

wildfires, southern US tornadoes and the Wenchuan earthquake in China, among

others. In 2011, Walmart donated 338 million pounds of food to hunger relief

organizations -- the equivalent of 250 million meals.  

5. Reducing waste

In 2011, Walmart kept 80.9% of all waste generated by US operations out of

landfills ( http://www.youtube.com/watch?v=E5mJWSKMaDk ). Walmart also cut

plastic bag waste by 42.5 million pounds, or approximately 3.1 billion bags

across its global operations.

6. Saving energy

Walmart currently has 180 renewable energy (

http://www.youtube.com/watch?v=iZ8_UQ9YE8U&list=PLF9A053ECA0008656&index=18&feature=plpp_video

) projects in operation or under development across its global portfolio,

providing it with 1.1 billion kilowatt hours of renewable energy annually -

enough to power 78,000 American homes every year.

7. Empowering women

In 2012, Walmart donated US$2 million to Secretary Clinton's International Fund

for Women and Girls and other NGOs to help 55,000 women build businesses and

take control (

http://corporate.walmart.com/global-responsibility/womens-economic-empowerment

) of their futures. Walmart also agreed to partner with the Inter-American

Development bank and leading businesses to provide job training and placement

for nearly 500,000 young people in Latin America and the Caribbean.

8. Sourcing locally

In 2011, Walmart increased the amount of locally sourced produce it sell by

97%. Locally grown produce accounted for over 10% of all produce sold in its US

stores. In China, Walmart has established partnerships with nearly 20,000

suppliers, domestically sourcing more than 95% of the merchandise in its

stores. In India, more than 90% of goods and services offered at Bharti Walmart

outlets are sourced locally.

9. Sourcing directly from farmers

To support farmers ( http://www.youtube.com/watch?v=Bzss3JmJh9k&feature=plcp )

and their communities, Walmart is working with tens of thousands of farmers in

Central America, China, Chile, Japan and Mexico, to deliver quality products to

customers and increase incomes in rural areas. Walmart's Tierra Fertil program

in Central America has assisted more than 2,200 farmers and improved the

quality of life for more than 16,600 families by purchasing more than US$90

million in fruit, vegetables and grains, and selling them in Walmart stores.

10. Ethical sourcing

Walmart's Ethical Sourcing program helps to verify that products it sources

from more than 61,000 suppliers in over 55 countries are produced with dignity

and respect for workers, while also lessening the company's impact on the

environment. For example, by January 2011, 120 factories participating in

Walmart China's Energy Efficiency Program reported improving energy efficiency

by more than 20% with 80 million KWh of energy saved.

"Making a positive difference in the communities we serve is part of our DNA,"

concluded Mr. Price. "As communities, cities and regions improve and grow,

Walmart will improve and grow with them. APEC provides a formidable platform to

discuss some of the positive changes Walmart has been a part of over the years,

and I look forward to sharing these with my counterparts and delegates over the

next few days."

Mr. Price is scheduled to participate in an 2012 APEC CEO Summit panel

discussion on 7 September entitled 'Supply chains: ever more efficient, ever

more vulnerable?' (

http://apec2012ceosummit.ru/en/program/day1/17.30%E2%80%9318.45/ )

About Walmart

Wal-Mart Stores, Inc. (NYSE: WMT) serves customers and members more than 200

million times per week at over 10,000 retail units under 69 different banners

in 27 countries. With fiscal year 2012 sales of US$444 billion, Walmart employs

2.2 million associates worldwide. Walmart continues to be a leader in

sustainability, corporate philanthropy and employment opportunity. Additional

information about Walmart can be found by visiting

http://corporate.walmart.com, on Facebook at http://facebook.com/walmart and on

Twitter at http://twitter.com/walmartnewsroom. Online merchandise sales are

available at http://www.walmart.com and http://www.samsclub.com.

Media Contact (Walmart Asia):  

Anthony Rose

Vice President, Corporate Affairs, Walmart Asia

Anthony.Rose@wal-mart.com

HP: +852-6307-0088  

Media Contact (MSLGROUP Asia):

Eric Abelev

Account Director

Eric.Abelev@mslgroup.com

HP: +852-6355-8420

O: +852-2530-9909

For high resolution images, please contact Fontaine Chan at

Fontaine.Chan@mslgroup.com

SOURCE  Walmart Asia

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