◎2012 Spikes Asia Festivalで記録的な勝利  Omnicom Group

Omnicom Group

◎2012 Spikes Asia Festivalで記録的な勝利  Omnicom Group

AsiaNet 50773

共同JBN 1227 (2012.9.25)

◎2012 Spikes Asia Festivalで記録的な勝利  Omnicom Group

【シンガポール2012年9月25日PRN=共同JBN】有力な世界的マーケティング、コミュニケーション企業であるOmnicom Group(オムニコム・グループ、NYSE:OMC)は、シンガポールで開催された2012 Spikes Asia Awards and Festivalで117という記録的な数にのぼるクリエーティブ賞を受け、はっきりと競合他社をしのいだ。

BBDOはNetwork of the Yearを獲得してこの日の最高栄誉を受賞、DDBは2位となった。この部門ではOmnicomのネットワークは過去3年にわたりトップの座を占めた。

Omnicomの受賞は、DDB SydneyのAgency of the Year Award、フィリピン・マカティにあるBBDO Guerreroのトップ3入りと続いた。Whybin\TBWA Group SydneyもMedia Agency of the Year Awardでトップ3に入った。

Clemenger BBDO Melbourneは、National Australia Bankのために制作した「Break Up」でグランプリを獲得し、Spikes Asia Awardsプログラムに新設された競争的なCreative Effectiveness部門で圧倒的な勝利を収めた。さらにDDB Sydneyは、フォルクスワーゲンのために制作した「Bikers-Police」でPrint部門のグランプリを獲得した。

10カ国の30以上の代理店が今年のSpikeでOmnicomの記録的なパーフォーマンスに貢献した。

Omnicomのジョン・レン社長兼最高経営責任者(CEO)は「アジア太平洋地域の顧客のための作品で、記録的な数の賞を受賞したわれわれの傘下企業すべてを祝福する。今年のSpikeでわれわれが成功したのは、Omnicomの世界的なクリエーティブ・リーダーシップと、創造的卓越性において新たな最高水準を一貫して築くことに全力を挙げてきたことを反映している」と語った。

今年のSpikes Asia Awardsは、同賞の歴史上、最多の参加作品と最も競争的なプログラムだったといわれ、トップのクリエーティブ賞の獲得を争うために、記録となる4860もの広告キャンペーンが応募した。Spikes Asia Awardsはアジア太平洋の最も有名なクリエーティブ賞フェスティバルとして、Creative Effectiveness、Film、Print、Outdoor、Radio、Digital、Direct、Promo & Activation、Media、Design、Film Craft、Print & Poster Craft、Integrated、Mobile、PR、Branded Content & Entertainmentの各部門における最高作品を表彰する。毎年開かれるこのフェスティバルは、急成長するアジア太平洋地域で制作された最も優れたクリエーティブな広告エージェントおよびコミュニケーション業界の作品を表彰するのが目的である。

受賞者全員のリストは、以下の同フェスティバル公式ウェブサイトを参照。

http://www.spikes.asia/winners/2012/

▽Omnicom Group Inc.について

Omnicom Group Inc.(NYSE:OMC)は有力な世界的マーケティング、コミュニケーション企業である。Omnicomブランドがついたネットワークと多数の専門企業は、広告、戦略的メディア・プランニング&バイイング、デジタル&インタラクティブ・マーケティング、ダイレクト&プロモーショナル・マーケティング、パブリック・リレーションズ、その他の専門的なコミュニケーション・サービスを100カ国余の5000以上のクライアントに提供する。

Omnicomおよびその代理店に関する詳細はウェブサイトwww.omnicomgroup.comを参照。

▽問い合わせ先

Randall Weisenburger

+1-212-415-3393

ソース:Omnicom Group

Omnicom Group Agencies Win Big at 2012 Spikes Asia Festival

PR50773

SINGAPORE, Sept. 25, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

    BBDO Awarded Network of the Year and DDB Sydney Wins Agency of the Year

    Omnicom Group (NYSE: OMC), the leading global marketing and communications

company, won a record 117 creative awards at the 2012 Spikes Asia Awards and

Festival in Singapore, significantly outpacing the competition.

    BBDO received the night's top honor, winning Network of the Year, with DDB

placing second. In this category, Omnicom networks have finished in the top

spot each of the last three years.

    Omnicom's wins continued with DDB Sydney taking the Agency of the Year

Award, and BBDO Guerrero, Makati City, finishing in the top three. Whybin/TBWA

Group Sydney also placed in the top three in the Media Agency of the Year

Award.

    Clemenger BBDO Melbourne swept the competitive new Creative Effectiveness

division of the Spikes Asia Awards program, winning the Grand Prix for "Break

Up" on behalf of National Australia Bank, while DDB Sydney won the Grand Prix

in Print for "Bikers-Police" on behalf of Volkswagen.

    Over thirty agencies in 10 countries contributed to Omnicom's record

performance at Spikes this year.

    "We want to congratulate all of our firms on the record number of awards

they received for their client work in the Asia-Pacific region. Our success at

this year's Spikes reflects Omnicom's global creative leadership and our deep

commitment to continually setting the new gold standard in creative

excellence," said John Wren, Omnicom president and chief executive officer.

    This year's Spikes Asia Awards was reported to be the most crowded and

competitive program in the show's history, with a record 4,860 campaigns vying

for the chance to win top creative honors. As Asia-Pacific's most prestigious

creative awards festival, Spikes Asia rewards the best work in Creative

Effectiveness, Film, Print, Outdoor, Radio, Digital, Direct, Promo &

Activation, Media, Design, Film Craft, Print & Poster Craft, Integrated,

Mobile, PR, and Branded Content & Entertainment. The annual Festival is

designed to recognize the most outstanding creative agencies and communications

industry work being done throughout the fast-growing Asia-Pacific region.

    For a full list of winners, please visit the official festival website:

http://www.spikes.asia/winners/2012/

    About Omnicom Group Inc.

    Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC) is a leading global marketing and

communications company. Omnicom's branded networks and numerous specialty firms

provide advertising, strategic media planning and buying, digital and

interactive marketing, direct and promotional marketing, public relations and

other specialty communications services to over 5,000 clients in more than 100

countries.

    For further information on Omnicom and its agencies, please visit

www.omnicomgroup.com.

    CONTACT:

    Randall Weisenburger

    +1-212-415-3393

    SOURCE: Omnicom Group   

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