◎本年9月は過去最高の販売台数 BMWグループが発表
◎本年9月は過去最高の販売台数 BMWグループが発表
AsiaNet 50966
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本年9月は過去最高の販売台数 BMWグループが発表
ミュンヘン、2012年10月9日/PRNewswire/ --
- 9月の販売台数は11.6%増の17万7,716台
- ロバートソン氏: 2012年度の販売台数で新記録達成が目標
BMWグループは9月、世界各地で業績を伸ばし、記録的な月間販売台数を達成した。BMWグループの自動車(BMW、MINIおよびロールス・ロイス)の販売台数は前年同月比11.6%増の17万7716台となった(2011年:15万9,223台)。また1月-9月期の販売台数は前年同期比で8.3%増の133万5,502万台で、同社にとって過去最高の9ヵ月間となった。(2011年:123万2,619台)。
(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121009/567395 )
BMWAGセールス&マーケティング担当上級副社長イアン・ロバートソン氏は「欧州諸国の厳しい経済状況にもかかわらず、我々は多くの市場において着実に業績を伸ばし、9月に記録的な販売台数を再び達成することができました。弊社の販売は引き続き好調で、第4四半期も世界各国で堅調に伸び続けると見込んでいます。通期においても前年度の販売台数を更新するという目標達成に着実に向かっています。」
BMWブランドの9月における全世界の販売台数は前年同月比で14.3%増加し、14万6,843台となった(2011年:12万8,450台)。BMW 1 シリーズの需要は好調で、9月の販売台数は2万3,583台に達し、前年同月比で51.1%増となった(2011年:1万5,606 台)。第二世代BMW 1 シリーズ 5ドアハッチの出荷台数は、2011年9月の発表以来、累計15万台を上回っている。BMW 3 シリーズの9月の販売台数は3万9,302台だった(2011年:3万5,842台、+9.7%)。BMW 5 シリーズの販売台数は前年同月比で7.9%増加し2万9,996台に達した(2011年:2万7,804台)。BMW 6 シリーズの9月の販売台数は2,426台で、前年同月に比べ3倍以上増加している(2011年:752、+222.6%)。BMW X1の販売も好調で9月に1万6,661台を記録し、前年同月比で32.9%増加した(2011年:1万2,536)。またBMW X3は好調を維持し、販売台数が前年同月から20.0%増の1万3,616 台に達した(2011年:1万1,346台)。1-9月期におけるBMWブランドの販売台数は110万9,962台を記録し、前年同期比で8.6%増加している(2011年:102万1,955台)。
MINI ブランドは史上最高の9月販売台数を記録し、3万562台となった(2011年:3万392台、+0.6%)。同ブランドは1月-9月の合計販売台数についても過去最高となり、世界における販売台数は前年同期比7.2%増の22万3,214台を達成した(2011年:20万8,223台)。また、BMWグループは9月にParis Auto SalonでMINI Pacemanを発表した。MINI Pacemanはプレミアム・コンパクト・セグメントにおける世界初のスポーツ・アクティビティ・クーペ(SAC)で、MINIシリーズ 7番目のモデルとなる。2013年上半期におけるMINI Paceman発売の際には、MINIがさらに勢いづくことが予想される。
ロールス・ロイスの販売台数は、前年同期比で4.7%減とわずかに下落したものの、堅調を維持している。 9月のPhantom シリーズ II の世界市場への導入と、例年需要が伸びる第4四半期への期待により、通年の業績においても好調さを維持することが見込まれる。
BMW Motorrad (後日発表)
市場:
9月におけるBMWグループの販売台数は多数の市場で堅調な伸びを見せており、中国、米国、ドイツの3つの大規模市場で出荷台数が増加したと報告している。
ヨーロッパでは、 BMWグループの9月の販売台数前年同月比4.8%増の9万2,442台に達した(2011年:8万8,243台)。 1月-9月の合計販売台数は前年同期比でやや増加し、合計63万9,798台となった(2011年:63万5,013台、+0.8%)。ドイツでは、9月に市場シェアを伸ばしたプレミアム・ブランドはBMWおよびMINIで、同月の新車登録台数は合計で2万6,021台に達している(2011年:2万3,799台、+9.3%)。そのうちBMWブランドの登録台数が2万2,009台(2011年:2万42台、+9.8%)を占め、MINIブランドの登録台数は4,012台だった(2011年:3,757台、+6.8%)。ドイツにおけるBMWおよびMINIの1月-9月期の合計登録台数は21万1,870台だった(2011年:22万54台、-3.7%)。ロシアでのBMWグループの販売台数は前年同月比で48.5%増加し3,985台にまで伸びた(2011年:2,683台)。同国における1月-9月期の合計販売台数は2万8,084台を記録し、前年同期比で32.9%増加している(2011年:2万1,133台)。
アジアでは、9月の販売台数が前年同月比で40.0%増と急伸し、4万5,781台を記録した(2011年:3万2,708台)。1月-9月期、BMWグループはアジアで市場シェアを大幅に伸ばし、販売台数は前年同期比27.2% 増の35万7,841台を達成した(2011年:28万1,223台)。特に中国本土で高い伸びを示しており、同地域での9月の販売台数は前年同月比で59.4%増の2万9,631台となっている(2011年:1万8,588台)。1月-9月期は23万7,056 台のBMWおよびMINIが中国本土で販売され(2011年:17万7,522)、前年同期比で33.5%増加した。また同期にBMWグループは、日本(4万1,973/台、+21.5%)や韓国(2万4,541台、+18.5%)など、他のアジア各国においても着実な成長を示している。
南北アメリカでは、BMWグループの9月の販売台数は3万4,050台だった(2011年:3万2,772台、+3.9%)。 1月-9月期、合計で29万888台が南北アメリカで販売され、前年同期比で6.3%増加している(2011年:27万3,564台)。米国においては、9月の販売台数が2万6,660台に達した(2011年:2万5,749台、+3.5%)。1月-9月期のBMWグループの合計販売台数は前年同期の21万9,314台から 7.1%増加し、23万4,928 台に達した。
BMWグループ2011年度の販売台数
2012年9月 前年同月比 前年度 前年同期比
BMW グループ自動車 177,716 +11.6% 1,335,502 +8.3%
BMW 146,843 +14.3% 1,109,962 +8.6%
MINI 30,562 +0.6% 223,214 +7.2%
ロールス・ロイス 2,326 -4.7%
BMW モーターサイクル
Husqvarna モーターサイクル
BMW グループ
BMWグループは、BMW、MINI、Husqvarna MotorcyclesおよびRolls-Royceのブランドを擁する、自動車およびモーターサイクルの世界的なトップ・メーカーのひとつであり 、世界14ヵ国に29の製造工場を有し、140ヵ国以上に販売網を構築しているグローバルな企業である。
2011年度におけるBMWの自動車総販売台数が約167万台、二輪総販売台数が11万3,000台以上となっている。同年度の売上高は688億2,000万ユーロ、税引前利益は73億8,000万ユーロを計上した。また、2011年12月末時点における従業員数は約10万名である。
BMW グループは常に長期的な視野と責任ある行動を企業の指針とすることで成功をおさめており、その結果、すべてのバリュー・チェーンにおける環境的および社会的持続性、責任のある製品作り、さらには資源保護に対する明確なコミットメントを企業戦略の不可分な要素として確立している。このような努力が実を結び、 BMW グループはダウ・ジョーンズ・サステイナビリティ・インデックスの自動車部門において、8年連続でトップに選定されている。
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出典: BMW グループ
BMW Group Reports Highest Ever September Sales
PR50966
MUNICH, Oct. 9 /PRN=KYODO JBN/ --
- 177,716 vehicles sold in September, an increase of 11.6%
- BMW brand worldwide sales climb by 14.3%
- Robertson: Well on course to achieve new sales record in 2012
The BMW Group experienced growth in many regions around the world in
September and achieved another record month in sales. With 177,716 (prev. yr.
159,223) BMW, MINI and Rolls-Royce brand automobiles delivered worldwide, sales
were 11.6% higher than in the same month last year. It was also the best first
nine months for the company, with sales up 8.3% compared to the same period
last year. A total of 1,335,502 BMW Group vehicles were delivered during this
time (prev. yr. 1,232,619).
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121009/567395 )
Ian Robertson, Member of the Board of Management of BMW AG, responsible for
Sales and Marketing BMW: "We made solid gains in many of our markets last month
and were once again able to achieve record sales in September, despite the
difficult environment in some European countries. Our models continue to
perform well and we expect to see further healthy growth in worldwide sales in
the fourth quarter. We are well on course to achieving a new sales record for
the whole year."
BMW brand worldwide sales climbed by 14.3% to 146,843 vehicles in the month
under review (prev. yr. 128,450). Demand for the BMW 1 Series was strong with
23,583 vehicles sold last month, an increase of 51.1% on the previous year
(15,606). Over 150.000 units of the second generation BMW 1 Series 5-Door Hatch
have been delivered to customers since its launch in mid-September last year.
The BMW 3 Series was delivered to 39,302 customers last month (prev. yr.
35,842/ +9.7%). Sales for the BMW 5 Series climbed 7.9% to 29,996 vehicles
(prev. yr. 27,804). The BMW 6 Series more than tripled its sales with 2,426
vehicles delivered last month (prev. yr. 752/ +222.6%). The BMW X1 performed
strongly with 16,661 units sold in September, an increase of 32.9% (prev. yr.
12,536). Sales of the BMW X3 continued to be strong, climbing 20.0% to13,616
vehicles (prev. yr. 11,346). Year-to-date, the brand BMW has delivered
1,109,962 vehicles, an increase of 8.6% over the previous year (1,021,955).
MINI posted its best ever September sales with 30,562 vehicles delivered
(prev. yr. 30,392/ +0.6%). The brand has also had its most successful first
nine months ever - in the period up to and including September, MINI sold
223.214 vehicles, an increase of 7.2% in worldwide sales compared to the same
period last year (208,223). Last month at the Paris Auto Salon, the company
unveiled the MINI Paceman. The MINI Paceman is the world's first Sports
Activity Coupe in the premium compact segment and it expands the brand's
portfolio to seven models. The MINI Paceman is expected to provide further
momentum for MINI when it arrives in the first half of 2013.
Demand for Rolls-Royce motor cars remained steady with a small decrease of
4.7% year-to-date compared to 2011. The worldwide market introduction of
Phantom Series II in September and the potential for seasonally strong fourth
quarter sales causes Rolls-Royce to remain confident of another strong annual
result.
BMW Motorrad achieved a new all-time retail high in September with 9,215
units (prev. yr.: 8,612 units/ +7.0%). Supplies of motorcycles and maxi
scooters from January up to and including September totaled 85,944 units (prev.
yr.: 86,892 units / -1.1%). Husqvarna Motorcycles supplied a total of 7,355
vehicles (prev. yr.: 6,079 units / + 21.0%) to the Husqvarna dealer network
from January up to and including September. Supplies in the month of September
totaled 1,255 vehicles (prev. yr.: 1,351 units / - 7.1%).
Markets:
The BMW Group reported solid gains in many markets last month and increased
retail volumes in its three largest markets, China, the US and Germany.
In Europe, BMW Group sales grew last month by 4.8% to 92,442 vehicles
(prev. yr. 88,243). In the first nine months, BMW Group sales were slightly
above last year's level, with a total of 639,798 vehicles delivered (prev. yr.
635,013/ +0.8%). In Germany, BMW and MINI were the only premium brands to make
gains in September. A total of 26,021 new BMW and MINI vehicles were registered
in September. (prev. yr. 23,799/ +9.3%). The BMW brand accounted for 22,009
registrations (prev. yr. 20,042/ +9.8%) and MINI for 4,012 registrations (prev.
yr. 3,757/ +6.8%). Year-to-date, 211,870 BMW and MINI vehicles have been
registered in Germany (prev. yr. 220,054/ -3.7%). BMW Group sales in Russia
climbed 48.5% in the month under review to 3,985 vehicles (prev. yr. 2,683).
Year-to-date, 28,084 vehicles have been delivered in Russia, an increase of
32.9% over the previous year (21,133).
In Asia, sales surged by 40.0% in September to 45,781 vehicles (prev. yr.
32,708). The BMW Group made strong gains in Asia in the first nine months of
the year, with sales climbing 27.2% to 357,841 vehicles (prev. yr. 281,223).
The company achieved exceptionally high growth in Mainland China, which
accounted for 29,631 deliveries in September, an increase of 59.4% over the
same month in the previous year (18,588). Year-to-date, 237,056 BMW and MINI
vehicles have been sold in Mainland China (prev. yr. 177,522) which reflects an
increase of 33.5%. The BMW Group posted solid gains in other Asian markets in
the first nine months of the year, including Japan (41,973/ +21.5%) and South
Korea (24,541/ +18.5%)
In the Americas, the BMW Group delivered 34,050 vehicles in September
(prev. yr. 32,772/ +3.9%). Since the beginning of the year, 290,888 vehicles
were delivered to customers in the Americas, which reflected an increase of
+6.3% on the previous year (273,564). The BMW Group in the U.S. reported
September sales of 26,660 vehicles (prev. yr. 25,749/ +3.5%). Year-to-date, the
BMW Group is up 7.1% on sales of 234,928 vehicles in the first nine months of
2012 compared to 219,314 in the same period in 2011.
BMW Group sales in/up to September 2012 at a glance
In Sept 2012 Comp. to Up to/incl. Comp. to
previous year Sept 2012 previous year
BMW Group Automobiles 177,716 +11.6% 1,335,502 +8.3%
BMW 146,843 +14.3% 1,109,962 +8.6%
MINI 30,562 +0.6% 223,214 +7.2%
Rolls-Royce 2,326 -4.7%
BMW Motorrad 9,215 +7.0% 85,944 -1.1%
Husqvarna Motorcycles 1,255 -7.1% 7,355 +21.0%
The BMW Group
The BMW Group is one of the most successful manufacturers of automobiles and
motorcycles in the world with its BMW, MINI, Husqvarna Motorcycles and
Rolls-Royce brands. As a global company, the BMW Group operates 29 production
and assembly facilities in 14 countries and has a global sales network in more
than 140 countries.
In 2011, the BMW Group sold about 1.67 million cars and more than 113,000
motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2011 was
euro 7.38 billion on revenues amounting to euro 68.82 billion. At 31 December
2011, the BMW Group had a workforce of approximately 100,000 employees.
The success of the BMW Group has always been built on long-term thinking
and responsible action. The company has therefore established ecological and
social sustainability throughout the value chain, comprehensive product
responsibility and a clear commitment to conserving resources as an integral
part of its strategy. As a result of its efforts, the BMW Group has been ranked
industry leader in the Dow Jones Sustainability Indexes for the last eight
years.
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Source: BMW Group
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