◎シャクルトン・ウイスキーの複製第2弾を発売  ホワイト&マッカイ

ホワイトアンドマッカイ

◎シャクルトン・ウイスキーの複製第2弾を発売  ホワイト&マッカイ

AsiaNet 51159

共同JBN 1376 (2012.10.29)

◎シャクルトン・ウイスキーの複製第2弾を発売  ホワイト&マッカイ

【ニューヨーク2012年10月27日PRN=共同JBN】ホワイトアンドマッカイ(Whyte & Mackay)は26日、ニュークで開かれたウイスキーフェストで世界的に有名なマッキンレー・モルトの新しいバージョンを発売した。

親しみを込めて「シャクルトンのウイスキー」(http://www.emediarelease.de/mackinlayscotch.html)として知られるウイスキーは、アーネスト・シャクルトン(Ernest Shackleton)の南極基地で1世紀後に見つかったウイスキーの複製品である。最初の複製が大当たりしたのを受けて、グラスゴーの蒸留酒メーカー、ホワイトアンドマッカイが第2弾の発売を決め、マッキンレーのザ・ジャーニー(The Journey)と名付けた(http://www.emediarelease.de/mackinlayscotch.html)。

第2弾の発売は南極遺産トラスト(Antarctic Heritage Trust、AHT)の要請がきっかけ。AHTはシャクルトンの基地でウイスキーを発見した非営利団体で、南極探検の基地を保存するための資金集めの方法を探していた。

最初に発売した複製マッキンレーは1年足らずで売り切れになり、AHTには25万ポンド近くの基金が集まった。基金は基地の保存と研究、それに偉大な探検家についてのウェブ用教育プログラムの作成に使われることになっている。

第2弾ではAHTに50万ポンドが集まると期待されている。

AHTのエグゼクティブディレクター、ナイジェル・ワトソン氏は「ホワイトアンドマッカイがマッキンレーのザ・ジャーニーと名付けられた別の製品を発売するというニュースを聞いてとてもうれしく思った。より多くの人々に歴史の一部を味わってもらえる機会が増えるだけでなく、将来の売り上げからの資金協力はシャクルトンの南極遺産を現在と将来の世代のために保存し、維持するというわれわれの努力に対する大きな助けになるからだ。われわれの大義のための大きな貢献に大いに感謝したい」と語った。

新製品およびこのブランドが支援している新しい冒険に関するより詳しい情報は以下のウェブサイトで。

http://www.emediarelease.de/mackinlayscotch.html

ホワイトアンドマッカイのメディア関係の問い合わせは以下まで。

Rob Bruce

Head of Global PR

Whyte & Mackay

rob.bruce@whyteandmackay.com

+44(0)750-784-9831;

Jill Inglis

Global PR Manager

Whyte & Mackay

jill.inglis@whyteandmackay.com

+44(0)773-636-5247

ソース:Whyte & Mackay

Whyte & Mackay Launches Mackinlay's "The Journey"

PR51159

NEW YORK, Oct. 27 /PRN=KYODO JBN/ --

       Whyte & Mackay today, October 26 2012, launched a new version

      of its world famous Mackinlay's malt at Whisky Fest in New York

     Affectionately known as "Shackleton's

whisky[http://www.emediarelease.de/mackinlayscotch.html ]", the spirit is a

replica of the century old whisky found under Ernest Shackleton's hut on the

Antarctic. Following the huge success of its original recreation, the Glasgow

based distiller has launched a follow up called Mackinlay's The Journey

[http://www.emediarelease.de/mackinlayscotch.html ].

     The move was prompted by a request from the Antarctic Heritage Trust

(AHT), the charity which found the whisky, to find ways to raise much needed

funds for the conservation of the expedition bases on the Antarctic.

     The first run of the replica Mackinlay's sold out within a year and that

success raised close to GBP250,000 for the AHT. The funds will be used for

conservation and research, and a web based education programme about the great

explorer.

     The release of the new recreation is expected to raise a further GBP500,000

for the AHT.

     The Trust's executive director Nigel Watson said: "I was delighted when I

heard the news that Whyte & Mackay would launch a different product called

Mackinlay's The Journey. Not only will it give more people a chance to taste

part of history, the donation from future sales will greatly assist our efforts

to conserve and maintain Shackleton's Antarctic legacy for the benefit of

current and future generations. The Trust is extremely grateful for their major

contribution to the cause."

     For further information about the new product and an exciting new

adventure supported by the brand click below

     http://www.emediarelease.de/mackinlayscotch.html

     For Media Inquiries for Whtye & Mackay:

     Rob Bruce

     Head of Global PR

     Whyte & Mackay

     rob.bruce@whyteandmackay.com

     +44(0)750-784-9831;

     Jill Inglis

     Global PR Manager

     Whyte & Mackay

     jill.inglis@whyteandmackay.com

     +44(0)773-636-5247

     SOURCE: Whyte & Mackay

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中