◎超高級ジョニ青の新コレクションの完成過程を映像化 ポルシェとコラボ
◎超高級ジョニ青の新コレクションの完成過程を映像化 ポルシェとコラボ
AsiaNet 51251
共同JBN 1350 (2012.11.5)
◎超高級ジョニ青の新コレクションの完成過程を映像化 ポルシェとコラボ
【ロンドン2012年11月5日PRN=共同JBN】ジョニーウォーカー・ブルーラベル(JOHNNIE WALKER=登録商標BLUE LABEL=商標、http://www.johnniewalker.com)は5日、ポルシェデザインスタジオのデザインによるジョニーウォーカー・ブルーラベル限定版コレクションの完成を祝って、この新コレクション製造の裏話を明かすさまざまなシーンから成る新しいドキュメンタリー映画、「ENGINEERING A BOLD, NEW, WHISKY EXPERIENCE」(http://www.youtube.com/jwbluelabelofficial )を公開した。この映画は今回、現代の象徴的存在である両社の常識を破る提携関係によって、比類ないウイスキー体験をもたらす絶妙なコレクションがどのようにして世に出たかを詳細に探っている。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121104/573284)
この映画で扱われたコレクションの出色は、15万英ポンドを最低価格とする限定商品の「プライベートバー(Private Bar)」。際立ったウイスキー新体験のために完璧に仕上げられて世界中でわずか50人のVIPに提供され、限定会員制のジョニーウォーカー(JOHNNIE WALKER 、登録商標、http://www.johnniewalker.com )上海ハウスへの特別会員資格が得られる。注文オプションによってカスタマイズされた製品とジョニーウォーカー・ブルーラベルの「アンバサダー」役を務めるジョナサン・ドライバー氏とのプライベートな試飲の機会は、この商品を買い上げた人だけに提供される。この映画はコレクションにカートン(Carton)、チラー(Chiller)、ミニキューブ(Mini Cube)、カスク・エディション(Cask Edition、商標)を含む誰もが切望する品目も取り上げている。その中核的存在こそジョニ青(JOHNNIE WALKER=登録商標BLUE LABEL=商標、 http://www.johnniewalker.com )の「Limited Edition Bottle」で、ポルシェデザインスタジオのデザインによる魅惑的なボトルが独特の風合いをもたらしている。
ディアジオ(DIAGEO)グローバル・リザーブ部門のマネジングディレクターであるルディ・パオリ氏は、「この映画は最高級コレクションの特徴である現代的なデザインと革新的なテクノロジーについてのショーケースとなるだろう」として、次のように語った。「映画『ENGINEERING A BOLD, NEW, WHISKY EXPERIENCE』(http://www.youtube.com/jwbluelabelofficial)は、この斬新で超豪華品のウイスキー体験を特徴付ける希少性のあるデザイン、絶妙の仕上げ、そしてひとりひとりで違う注文製品化(パーソナリゼーション)という興趣の深みに消費者の目を開かせることになるだろう。このコレクションが完成された時、コレクションの要となったウイスキー職人の腕と、偶像的な存在である二つのラグジュリー・ブランドの結合について、一連の語られざる物語があることが明らかになった。映画は、コレクション完成の陰にいるデザイナーたち、職人たち、そして専門家たちに光を当て、まさにデザインの神髄を革命的に変えた手作りの旅のドキュメントになったのである」
ポルシェデザインスタジオのデザインによるジョニーウォーカー・ブルーラベル(JOHNNIE WALKER=登録商標BLUE LABEL=商標、http://www.johnniewalker.com)に関する映画を観賞するには下記のユーチューブ・サイトへ。
http://www.youtube.com/jwbluelabelofficial
詳細は以下へ。
http://www.facebook.com/JohnnieWalker
▽編集者問い合わせ先
Mary Mitchell
Mary.Mitchell@edelman.com
+44 (0) 203-047-2108
ソース:Diageo
World Premiere of 'Engineering a Bold, new, Whisky Experience'
PR51251
LONDON, Nov. 5, /PRN=KYODO JBN/ --
New film celebrates game changing collaboration between JOHNNIE
WALKER(R) BLUE LABEL(TM) AND PORSCHE DESIGN STUDIO
To celebrate the JOHNNIE WALKER(R) BLUE LABEL(TM)
[http://www.johnniewalker.com ] Limited Edition Collection design by Porsche
Design Studio, JOHNNIE WALKER(R) BLUE LABEL(TM) today launches a new
documentary film [http://www.youtube.com/jwbluelabelofficial ] that goes behind
the scenes to reveal the making of the new collection. Entitled 'ENGINEERING A
BOLD, NEW, WHISKY EXPERIENCE' [http://www.youtube.com/jwbluelabelofficial ],
the film explores how this game-changing partnership between two modern day
icons was conceived to reveal an exquisite collection of unrivalled whisky
experiences.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121104/573284 )
The showstopper to the collection, featured in the film, is a limited
edition Private Bar from GBP150,000, perfectly crafted for a bold new whisky
experience and available to only 50 VIPs across the world, with one holding a
special place in the exclusive JOHNNIE WALKER(R) [http://www.johnniewalker.com
] House in Shanghai. Bespoke customisation options and a personal tasting with
Jonathan Driver, JOHNNIE WALKER(R) BLUE LABEL(TM) [http://www.johnniewalker.com
] brand ambassador, are exclusive to every buyer. The film features additional
covetable items in the collection including the Carton, Chiller, Mini
Cube and Cask Edition(TM); at the centrepiece is the JOHNNIE WALKER(R) BLUE
LABEL(TM) [http://www.johnniewalker.com ] Limited Edition Bottle, a unique take
on the iconic bottle as designed by Porsche Design Studio.
Rudy Paoli, Managing Director, Global Reserve, DIAGEO, said the film would
showcase the modern design and innovative technology that are characteristic of
the exclusive collection: "The film, 'ENGINEERING A BOLD, NEW, WHISKY
EXPERIENCE' [http://www.youtube.com/jwbluelabelofficial ], will open consumers'
eyes to the depth of rare design, exquisite craft and exclusive personalisation
possibilities which define this new, super deluxe, collection of whisky
experiences.
"When the collection was realised, it became clear that that there were a
series of untold stories of the craftsmanship underpinning this collection and
the convergence of these two iconic luxury brands. Featuring the designers,
artisans and experts behind the collection, the film documents a journey of
craft, revolutionising the very principles of design."
View the film on the JOHNNIE WALKER(R) BLUE LABEL(TM)
[http://www.johnniewalker.com ] Limited Edition Collection design by Porsche
Design Studio Global YouTube Channel:
http://www.youtube.com/jwbluelabelofficial and follow the story at
http://www.facebook.com/JohnnieWalker and at http://www.johnniewalker.com
Notes to Editors:
For further press information please contact:
Mary Mitchell
Mary.Mitchell@edelman.com
+44(0)203-047-2108
SOURCE: Diageo
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