◎The Gunn ReportがOMD Worldwideを7年連続で最も創造的メディア代理店に格付け
◎The Gunn ReportがOMD Worldwideを7年連続で最も創造的メディア代理店に格付け
AsiaNet 52159
共同JBN 0183 (2013.2.21)
【ニューヨーク2013年2月21日PRN=共同JBN】オムニコム・メディア・グループ・エージェンシー(Omnicom Media Group Agency)のOMD Worldwide(http://www.omd.com)はこのほど、The Gunn Report for Mediaから7年連続して最も創造的なメディア・エージェンシーに指名され、同リポートが2004年創設されて以来ランキングトップを独占している。
The Gunn Report for Mediaはメディア創造性を評価する業界基準であり、世界中のトップ業界賞発表会での受賞実績に従ってエージェンシーを格付けする。同リポートが最も重視するのは、今日のように極めて競争の激しく、細分化されたコミュニケーション状況の中で、メディア・エージェンシーによる決定的な役割を認めることである。
The Gunn Report for Mediaは、世界で53の年次授賞コンペティションでの受賞歴に基づいてエージェンシーを格付けする。OMDは331ポイントを獲得して、229ポイントで2位のMindshare(英WPPグループ)、218ポイントで3位のStarcom(仏Publicisグループ)容易にしのいだ。
The Gunn Reportの格付けは、独立系調査機関Research Company Evaluating the Media Agency Industry(RECMA)からリリースされる1月のNetwork Diagnosticsリポートに続き発表されたものである。RECMAのリポートはOMD Worldwideを3年連続してグローバル・メディア・ネットワークの実績トップに指名した。OMDはまたこれら格付けと並行して、RECMAの2012年7月のGlobal Billings リポートでトップとなり、10.7%の市場シェアとなる請求総額で世界最大のグローバル・メディア・エージェンシーとしての地位を保持するとともに2012年Effies Effectiveness Indexでメディア・ネットワークのトップにもランクされた。
OMD Worldwideのメイナルド・デナルディス最高経営責任者(CEO)は「The Gunn Reportのようなインデックスについて最も重要なことは、どのメディア・エージェンシーがほかのネットワークよりどれほど多く、連続的かつどれほど幅広く最高の仕事をしているかを知りたいクライアントに提供するサービスであることだ。われわれは7年連続のリポートで、その問題に対する回答がOMDであり、今や世界で最も大手となり、優れて創造的かつ最も効果的なメディア・エージェンシーとして正式に格付けされたことを大いに誇りに思っている」と語った。
The 2012 Gunn Reportにはほかに、OMDがさらにCampaigns of the Year部門で話題にされ、同リポートの評価対象になったグローバルな各種行事で表彰されたキャンペーンを特筆している。OMDはManning Gottlieb OMDからGoogle Voice Search(http://www.canneslions.com/inspiration/past_grands_prix_advert.cfm?sub_channel_id=309)キャンペーンを認められ、カンヌライオンズ2012でMedia Grand Prix賞を取り、The Gunn Reportは創造性と有効性を合わせたキャンペーンとして触れている。
▽OMD WORLDWIDEについて
OMD Worldwide(http://www.omd.com)は大手グローバル・メディア・コミュニケーション・エージェンシーである。世界100カ国に8000人余りの従業員を擁し、世界の有名ブランドにサービスを提供している。OMDは、コミュニケーション戦略、メディアプランニング・バイイング、デジタルエクスキューション、コンテンツ制作、エンターテインメント・マーケティング、スポンサー、ブランド分析を含む一連のサービスを提供している。OMDは世界的な広がりと戦略的統合、クリエーティブ・イノベーションで知られている。The Gunn Reportでは前例のない7年連続の最優秀クリエーティブ・メディア・エージェンシーに選出されたほか、2008年、2009年、2011年にAdweek Global Media Agency of the Year、Advertising Ageから2002年、2005年、2009年、2011年にMedia Agency of the Yearをそれぞれ受賞している。
OMD Worldwideは、Omnicom Group Inc.(NYSE: OMC)のメディアサービス部門であるOmnicom Media Groupの1部門である。
ソース:OMD Worldwide
▽問い合わせ先
Isabelle Gauvry,
+1-917-435-6457,
isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com
Gunn Report For Media Names OMD Worldwide Most Creative Media Agency For Seventh Consecutive Ranking
PR52159
NEW YORK, Feb. 21, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
For the seventh consecutive time, Omnicom Media Group Agency OMD Worldwide
(http://www.omd.com) has been named the world's most creative media agency by
the Gunn Report for Media, maintaining the exclusive lock the agency has held
at the top of the rankings since the report was launched in 2004.
The Gunn Report for Media is the industry standard for evaluating media
creativity, ranking agencies according to their performance in the top industry
awards shows around the world. Most importantly, it recognizes the vital role
media agencies play in today's highly competitive and fragmented communications
landscape
The Gunn Report for Media rates agencies on a point system based on awards
won in 53 annual award competitions worldwide. With 331 points, OMD easily
bested second- ranked Mindshare (WPP) with 229 points and third-ranked Starcom
(Publicis) with 218 points.
The Gunn Report ranking comes on the heels of the January Network
Diagnostics report from the Research Company Evaluating the Media Industry
(RECMA), which named OMD Worldwide the top ranked global media network by
performance for the third consecutive year. Concurrent with these rankings, OMD
also topped RECMA's July 2012 Global Billings report, holding on to its
position as the largest global media agency by billings, with 10.7 percent of
market share; and was also the top ranked media network on the 2012 Effies
Effectiveness Index.
"The most important thing about indices like the Gunn Report is the service
it provides to clients who need to know which media agency is doing the best
work - more often, more consistently and in more regions - than any other
network," says Mainardo de Nardis, President and CEO, OMD Worldwide. "We're
incredibly proud that for seven consecutive reports, the answer to that
question has been OMD - now officially ranked as the biggest, best, most
creative and most effective media agency in the world."
Elsewhere in the 2012 Gunn Report, OMD was also featured in the Campaigns
of the Year section, which highlighted winning campaigns from the global
festivals included in the report's evaluation. OMD was recognized for its
Google Voice Search (
http://www.canneslions.com/inspiration/past_grands_prix_advert.cfm?sub_channel_id=309
) campaign from Manning Gottlieb OMD, which took the Media Grand Prix at the
2012 Cannes Lions, and that the Gunn Report cited as a campaign that combined
creativity and effectiveness.
ABOUT OMD WORLDWIDE
OMD Worldwide (http://www.omd.com) is a leading global media communications
agency, with more than 8,000 employees across 100 countries serving the world's
high-profile brands. OMD provides a range of services globally including
communications strategy, media planning and buying, digital execution, content
creation, entertainment marketing, sponsorship and brand analytics. OMD is
recognized for its global footprint, strategic integration and creative
innovation. It has been acknowledged as Most Creative Media Agency by The Gunn
Report for an unprecedented seven consecutive times; Adweek Global Media Agency
of the Year for 2008, 2009 and 2011; and 2002, 2005, 2009 and 2011 Media Agency
of the Year by Advertising Age.
OMD Worldwide is a unit of Omnicom Media Group, the media services division
of Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC).
SOURCE: OMD Worldwide
CONTACT: Isabelle Gauvry, +1-917-435-6457,
isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com
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