◎アウディ2012年は成功の年 2013年も成長目指す

アウディ

◎アウディ2012年は成功の年 2013年も成長目指す

AsiaNet 52395

共同JBN 0274 (2013.3.13)

【インゴルシュタット(ドイツ)2013年3月12日PRN=共同JBN】

*アウディ(Audi)は2012年に約145万台を販売した。売上高は488億ユーロ。営業利益は54億ユーロ。営業利益率は11.0%。

*アウディのルパート・シュタートラー最高経営責任者(CEO)は「2012年にわが社は目標を上回り、製品ブランド群にドゥカティという魅力的な高級ブランドを加えた」と語った。

*アウディは記録的な投資計画を続ける。新技術と技術革新、さらには世界全域での生産体制の拡充のため、2015年までに約110億ユーロを投資する。

*アウディの新規採用計画。ドイツだけで約1500人を雇用し、実習生制度で700人の若者を迎える。

アウディ・グループは2012年の目標を達成した。一部の国で起きた債務危機の多大の影響や欧州市場の全般的な縮小にもかかわらず、生産と出荷、売上高、利益では過去最高の数字を計上した。フォーリングス(Four Rings)のブランドの同社は同会計年度に、145万台以上の乗用車を販売し、売上高を488億ユーロに伸ばした。アウディ・グループはまた、営業利益を創業以来最高の54億ユーロに拡大できた。年間の営業利益率は11.0%で、戦略目標の8-10%を上回った。2013年に同社は引き続き、業績を拡大させて新規顧客を獲得する。アウディはインゴルシュタットに本社を置く自動車メーカーとして、ドイツ国内だけで約1500人を新規採用し、700人の若者を実習生制度に迎える計画だ。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130312/601105

アウディは12日、インゴルシュタット本社で記者会見を開き、2012年の業績の主要数値を発表した。会見には300人以上の国際ジャーナリストが出席した。アウディのルパート・シュタートラーCEOは「2012年はわが社にとって大成功の年だった。わが社は目標を上回り、製品ブランド・ポートフォリオにドゥカティという魅力的な高級ブランドを加えた。2013年も業績を拡大させる計画だ。今年は新しい二つの工場を開設し、長期にわたって業界のリーダーとしての地位を固めるために適切な条件整備をする」と語った。アウディは2016年に、メキシコのサンホセチアパの新工場で次世代の「Q5」型車を生産する。

2012年もアウディには記録的な数字の年になった。アウディ車の世界での販売台数は145万5123台(2011年は130万2659台)。新規の顧客は約15万2500人で、伸び率は11.7%。フォーリングス・ブランドの年間売上高は10.6%増の487億7100万ユーロだった(2011年440億9600万ユーロ)。

経済情勢は一段と厳しくなったものの、アウディ・グループは2012年に営業利益をわずかに伸ばし、53億8000万ユーロと過去最高にした(2011年53億4800万ユーロ)。売上高に対する営業利益の比率は11.0%(2011年は12.1%)で、目標の8―10%を再び大きく上回った。

2012年の販売費は45億9300万ユーロ(2011年35億9900万ユーロ)。販売費が前年比で増えたのは、販売台数の増加と販売促進費の増加に加え、新型車の導入、ロンドンや北京での「アウディ・シティ」といった戦略販売コンセプトの実施が起因している。

アウディ・グループの年間の金融純利益は5億7600万ユーロ(2011年6億9200万ユーロ)。従ってグループの税引き前利益は59億5600万ユーロ(2011年60億4100万ユーロ)となった。

主立った決算の数字は同社の高い収益性を反映し、アウディ・グループが世界で最も成功した自動車メーカーの一つであることを示している。営業利益率が11.0%になったほか、税引き前利益率は12.2%(2011年13.7%)、資本収益率は30.9%(2011年35.4%)だった。

アウディのアクセル・ストロットベック財務・組織担当取締役によると、同社の高い収益性は成長戦略の成功によるものだ。ストロットベック最高会計責任者(CFO)は将来への投資こそ先見性のある経営の証拠だとし、「2011年に創業以来最大規模の投資計画に着手した。成長路線を効率よく追求するために、2015年まで毎年平均して35億ユーロ以上を投資する計画だ」と説明した。

高いモラルの従業員抜きでは、アウディは目標を達成できない。このため取締役会はすべての従業員の努力と献身に感謝し、アウディの従業員は昨年の利益配分を受ける。ドイツ国内で集団賃金協定を結んでいる従業員には平均して8030ユーロが支払われる。2013年についてアウディは、ドイツ国内だけで1500人を追加採用する計画だ。さらに今年も、約700人の若者が実習生としてスタートする。

アウディ・グループは2013年と2014年の売上高が小幅増加すると予想している。これは販売目標の引き上げだけでなく、これまでに着手した生産性と作業工程のたゆまざる改善、効率的な企業構造のたまものである。新製品や新技術への高い支出、とりわけ世界的に厳しくなっている二酸化炭素規制の順守や、国際生産体制拡大への投資にもかかわらず、同社は営業利益率が戦略目標である8-10%の上限になると見込んでいる。

詳細はウェブサイトhttp://www.audi-mediaservices.com/apc2013を参照。

▽問い合わせ先

Communication Corporate

Julio Schuback

Press Spokesman Finance and Organization

Telephone: +49-841-89-38455

E-mail: julio.schuback@audi.de

http://www.audi-mediaservices.com

ソース:Audi AG

After a Successful Year 2012: Audi Intends to Continue its Growth in 2013

PR52395

INGOLSTADT, Germany, Mar. 12 /PRN=KYODO JBN/ --

- Approximately 1.45 million automobiles of the Audi brand were shipped in

2012; EUR 48.8 billion revenue, EUR 5.4 billion operating profit and an operating

return on sales of 11.0 percent.

- Rupert Stadler, CEO of AUDI AG: "We surpassed our targets in 2012 and added

an attractive premium brand, Ducati, to our brand portfolio."

- Audi continues its record investment program: approximately

EUR 11 billion until 2015 for new technologies and innovations and for the

expansion of worldwide manufacturing structures.

- New Audi employees: In Germany alone, the company plans to recruit

approximately 1,500 people and will offer 700 young people an apprenticeship.

The Audi Group surpassed its targets for the year 2012. Despite the significant

effects of the debt crisis in some countries and a contracting overall market

in Europe, the company posted record figures for production, shipments, revenue

and earnings. In the past financial year, the brand with the four rings sold

more than 1.45 million automobiles and increased its revenue to EUR 48.8 billion.

The Audi Group was also able to increase its operating profit to EUR 5.4 billion,

a record result in the company's history so far. In the full year, the

operating return on sales of 11.0 percent was above the strategic target

corridor of eight to ten percent. In 2013, the company intends to continue its

growth and gain additional customers. In addition, the automobile manufacturer

from Ingolstadt plans to recruit approximately 1,500 new employees in Germany

alone, and will offer 700 young people an apprenticeship or traineeship.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130312/601105 )

Audi presented all of its key figures for the past financial year at its annual

press conference held today at the company's headquarters in Ingolstadt and

attended by more than 300 international journalists. Rupert Stadler, the CEO of

AUDI AG, stated: "2012 was a very successful year for us. We surpassed our

targets and added an attractive premium brand, Ducati, to our brand portfolio.

We intend to continue our growth in 2013 and with two new plants this year, we

will create the right conditions to reinforce our claim to leadership over the

long term." As of 2016, Audi will produce the next generation of the Q5 at its

new plant in San Jose Chiapa, Mexico.

2012 was another year of record figures for Audi: Worldwide, the company

shipped 1,455,123 automobiles of the Audi brand (2011: 1,302,659). That

represents growth of 11.7 percent or approximately 152,500 additional

customers. The brand with four rings increased its revenue by 10.6 percent to

EUR 48,771 million (2011: EUR 44,096 million).

Despite the increasingly difficult economic situation, the Audi Group slightly

increased its operating profit to the new record figure of EUR 5,380 million in

2012 (2011: EUR 5,348 million). The operating return on sales of 11.0 percent

(2011: 12.1 percent) was once again significantly above the target corridor of

eight to ten percent.

Distribution costs amounted to EUR 4,593 million in 2012 (2011: EUR 3,599 million).

The increase compared with the prior year is due to the larger sales volume and

higher marketing costs, as well as the market launch of additional models and

the implementation of strategic sales concepts such as Audi City in London and

Beijing.

The Audi Group's net financial income in the year under review amounted to EUR 576

million (2011: EUR 692 million). As a result, the Group posted profit before tax

of EUR 5,956 million (2011: EUR 6,041 million).

The main return figures reflect the company's strong profitability. They

demonstrate that the Audi Group continues to be one of the world's most

successful automobile manufacturers. In addition to the operating return on

sales of 11.0 percent, the return on sales before taxes reached the excellent

level of 12.2 percent (2011: 13.7 percent). The return on capital was 30.9

percent (2011: 35.4 percent).

For Axel Strotbek, Board of Management Member for Finance and Organization at

AUDI AG, the company's high profitability reflects the success of the growth

strategy. The CFO regards investing in the future as evidence of farsighted

management: "We already initiated the biggest investment program in our history

in 2011. We now plan total investment averaging more than EUR 3.5 billion each

year until 2015, in order to effectively pursue our growth path."

The company would not be able to meet its targets without highly motivated

employees. The Board of Management therefore thanks all members of the Audi

workforce for their efforts and commitment. Once again, the employees of AUDI

AG will benefit from a profit share for last year: Employees at the German

sites covered by collective pay agreements will receive an average profit share

of EUR 8,030. For the year 2013, AUDI AG plans to recruit 1,500 additional

employees in Germany alone. And once again, approximately 700 young people will

start an apprenticeship or traineeship at Audi this year.

The Audi Group anticipates a slight increase in revenue in the years 2013 and

2014. The development of earnings will profit not only from the targeted growth

in unit sales, but also from the continuous improvements in productivity and

processes initiated in the past, as well as from efficient corporate

structures. Despite high expenditure for new products and technologies - in

particular to fulfill stricter CO2 regulations all over the world and

investments to expand the international production network - the company

anticipates an operating return on sales at the upper end of the strategic

target corridor of eight to ten percent.

Further information:http://www.audi-mediaservices.com/apc2013

Communication Corporate

Julio Schuback

Press Spokesman Finance and Organization

Telephone: +49-841-89-38455

E-mail: julio.schuback@audi.de

http://www.audi-mediaservices.com

Source: Audi AG

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