◎OMDがグローバルメディア・ネットワークのトップに

OMD Worldwide

◎OMDがグローバルメディア・ネットワークのトップに

AsiaNet 52875

共同JBN 04492 (2013.5.1)

【ニューヨーク2013年5月1日PRN=共同JBN】メディア業界の独立系調査機関Research Company Evaluating the Media Agency Industry(RECMA)はこのほど、世界46カ国、700のメディア広告代理店の過去1年間の競争的ピッチ(competitive pitch)成功率を評価した第12回年間Compitches Reportを発表、Omnicom Media Group agency OMD Worldwideがグローバルメディア・ネットワークのトップに選ばれた。

2012年Compitches Reportは顧客の予算、競争相手、業務の視野、ピッチやそのほかの基準における市場の数を含む多様な競争力指標を網羅している。

OMDのグローバル最高経営責任者(CEO)であるマイナルド・デ・ナルディス氏は「メディア・ピッチ(特定メディアへの情報提供)が価格だけで評価された時代は遠くに去った。ありがたいことにエージェンシーやクライアントも同様だ。今日、クライアントが望んでいるのは創造性とイノベーションだ。最新のRECMA報告は、われわれが過去5年間、創造性とイノベーションを強化することにネットワーク全体でこだわってきたことを評価するものだ」」と述べた

OMDはRECMAがエージェンシーのランキング評価の対象としている6分野のうち、46カ国のランキングを含む4分野でトップにランクされた。OMDはまた米国を除くすべての国のランキング、上位12カ国のランキング、アジア地域11カ国のランキングでもトップになった。

今年に入ってから、OMDは効率とビジネスパフォーマンスを評価するRECMAのNetwork Diagnostic Reportでも3年連続でトップ評価を受けた。さらに2012年7月にはRECMAのグローバルビリング報告で広告取扱高が市場占有率10.7%を占め、世界のメディアエージェンシーの中で最大だったと評価された。

▽OMD WORLDWIDEについて

OMD Worldwide(http://www.omd.com)は大手グローバル・メディア・コミュニケーション広告代理店である。世界100カ国に8000人以上の従業員を擁し、世界の有名ブランドにサービスを提供している。OMDは、コミュニケーション戦略、メディアプランニング・バイイング、デジタルエクスキューション、コンテンツ制作、エンターテインメント・マーケティング、スポンサー、ブランド分析を含む一連のサービスを提供している。OMDは世界的な広がりと戦略的統合、クリエーティブ・イノベーションで知られている。The Gunn Reportでは前例のない6年連続の最優秀クリエーティブ・メディア広告代理店に選出されたほか、2008年、2009年、2011年にAdweek Global Media Agency of the Year、Advertising Ageから2002年、2005年、2009年、2011年にMedia Agency of the Yearをそれぞれ受賞している。

OMD WorldwideはOmnicom Group Inc.(OMC)のメディアサービス部門であるOmnicom Media Groupの1部門。

ソース:OMD Worldwide

▽問い合わせ先

Isabelle Gauvry

+1-917-435-6457

isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

Omnicom's OMD Tops Latest Global Media Agency Ranking

PR52875

NEW YORK, May 1, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

In its 12th annual Compitches Report evaluating the competitive pitch success

rate of 700 media agencies across 46 countries in the past year, the Research

Company Evaluating the Media Agency Industry (RECMA) has named Omnicom Media

Group agency OMD Worldwide the number one ranked global media network.

The 2012 Compitches report encompasses a variety of competitive indices

including client budgets, contenders, scope of work, number of markets in the

pitch and other metrics.

"The days when a media pitch was won on price alone are long gone, and

thankfully so for agency and client alike," stated Mainardo de Nardis, global

CEO at OMD. "Today, clients are looking for creativity and innovation. This

latest report from RECMA validates the commitment we have made over the past

four years to elevating and assuring creativity and innovation all across the

network."

OMD was top ranked in four of what RECMA termed six key agency rankings

including the overall ranking that covers 46 countries. OMD was also tops in an

assessment that covered all countries outside the U.S., as well as the top 12

countries, and a separate evaluation that covered 11 countries in Asia.

Earlier this year, OMD earned its third consecutive number one ranking from

RECMA's Network Diagnostic Report which measures effectiveness and business

performance.  Additionally, in its July 2012 Global Billings report, RECMA

ranked OMD the largest global media agency by billings, with 10.7 percent of

market share.

ABOUT OMD WORLDWIDE

OMD Worldwide (www.omd.com) is a leading global media communications agency,

with more than 8,000 employees across 100 countries serving the world's

high-profile brands. OMD provides a range of services globally including

communications strategy, media planning and buying, digital execution, content

creation, entertainment marketing, sponsorship and brand analytics. OMD is

recognized for its global footprint, strategic integration and creative

innovation. It has been acknowledged as Most Creative Media Agency by The Gunn

Report for an unprecedented six consecutive years, Adweek Global Media Agency

of the Year for 2008, 2009 and 2011; and 2002, 2005, 2009 and 2011 Media Agency

of the Year by Advertising Age.

OMD Worldwide is a unit of Omnicom Media Group, the media services division of

Omnicom Group Inc. (OMC) (http://finance.yahoo.com/q?s=omc ).

SOURCE: OMD Worldwide

CONTACT: Isabelle Gauvry, +1-917-435-6457, isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

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