◎ハイセンスが3月にスマートテレビを米国で発売へ CESで発表
◎ハイセンスが3月にスマートテレビを米国で発売へ CESで発表
AsiaNet 55437
共同JBN 0025 (2014.1.8)
【青島(中国)2014年1月7日PRN=共同 JBN】ハイセンス(Hisense)は1月6日、ラスベガスで開かれている2014CES国際家電ショー(2014 CES)で、同社の北米市場の主要販売ルートを通じインターネットをベースにしたVIDAA スマートテレビの販売を3月に開始する、と発表した。
(Photo: http://photos.prnasia.com/prnh/20140107/0861400026)
ハイセンス・インターナショナルのリン・ラン副社長は「スマートテレビは、世界の3大テレビブランドの一角を占め続ける機会をハイセンスにもたらすことになる」と述べた。副社長の発言は、米国市場でのスマートテレビの普及率がまだ全家庭の20%にしか達していないとの市場調査結果を根拠にしている。普及率が低いのは他のスマートテレビの操作と機能が複雑で、技術に不慣れな米国民の多くが敬遠しているため。同じ市場調査によると、米家庭の45%が今後2年以内にテレビを買い替える計画があると答え、うち42%がスマートテレビを選択すると答えている。「これはわれわれにとってチャンスである。これまで操作が簡単なスマートテレビは米国市場に参入しておらず、Appleは自社製品自体を発売していない。ユーザーの大多数が問題ありとする技術が市場に受け入れられることは難しい。VIDAA の長所は使いやすいことであり、それは米国市場に置けるセールスポイントになる」とリン副社長は述べた。副社長はまたVIDAAテレビのマーケットパフォーマンスに大きな期待を寄せていることも強調した。
2014 CESで公開されたハイセンスのVIDAA テレビは基本機能キーが4つしかなく、テレビとインターネットビデオとの間で素早くシームレスなスイッチ切り替えを可能にしている。技術を開発したのはハイセンスが買収したカナダのチームだ。ハイセンスのマーケティングマネジャー、クリス・タイ氏は「VIDAA の背後には、知的でありながらシンプルな人間とコンピューターのインターアクションを実現した革新的技術が潜んでいる。それはまたハイセンスがインターネットを革新的に思考した産物でもある。価格競争力のあるこの製品は、ハイセンスが米市場でのプレゼンスを急速に確立し拡大することに貢献するだろう」と述べた。
VIDAA テレビは中国全土で幅広い消費者に受け入れられており、発売以来8カ月で100万台以上を販売した。購入者の95%がインターネットサービス機能のスイッチを入れており、VIDAAテレビを通じたネットサービス利用率は95%を超えた。
2014 CESでハイセンスは、間もなく世界中での販売開始を計画している価格競争力のあるレーザーテレビも出品している。
ソース: Hisense Group
Hisense VIDAA TV to Become Available in the United States
PR55437
QINGDAO, China, Jan. 7, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --
Hisense announced at CES on January 6th that the company will officially roll
out VIDAA TV, an Internet-based television set, in the North American market in
March through the company's main distribution channels in the United States.
(Photo: http://photos.prnasia.com/prnh/20140107/0861400026 )
"Smart TVs will offer Hisense an opportunity to achieve its goal of being among
the world's top three TV brand," said Lin Lan, Vice President at Hisense
International. His reasoning is based on market research indicating that the
household penetration rate of Smart TVs in the United States has only reached
20%. The low penetration rate is due to the complicated operations and
functions from other Smart TV sets, making the large slice of the U.S.
population who do not consider themselves tech-savvy averse to choosing them.
The same market research shows 45% of American households plan to buy TV sets;
in two years, 42% of those purchases will be Smart TVs. "This is an opportunity
for us. So far, no easy-to-operate Smart TV sets have made its appearance in
the American market, and Apple has not yet launched its product. Any technology
that is problematic for the vast majority of users is certainly not
well-conceived. The benefit of VIDAA is that it is easy-to-use, a major selling
point in the U.S. market," stated by Lin. He also emphasized that he has high
expectations in terms of VIDAA TV's market performance.
The Hisense VIDAA TV displayed at CES features four basic function keys,
allowing for a quick and seamless switch between live TV and Internet video.
The technology was developed by the Canadian based team acquired by Hisense.
"The innovative technology behind VIDAA TV focuses on intelligent yet simple
human-computer interaction, and is the result of Hisense's innovative thinking
about the Internet. This price-competitive product will help the company to
rapidly build and expand its presence in the U.S. market," said Chris Tyghe,
Marketing Manager at Hisense.
VIDAA TV has been widely accepted by consumers across China with sales already
exceeding 1 million within eight months since its release. Over 95% of VIDAA TV
buyers have activated VIDAA's Internet services with Internet service usage
level via VIDAA TV above 95%.
At CES, Hisense will also launch its cost-competitive laser TV with plans to
make the product available soon worldwide.
SOURCE Hisense Group
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。