◎ソーダストリームがS・ヨハンソンさんとブランド世界大使として契約
◎ソーダストリームがS・ヨハンソンさんとブランド世界大使として契約
AsiaNet 55494
共同JBN 0045 (2014.1.14)
【エアポートシティー(イスラエル)、マウントローレル(米ニュージャージー州)2013年1月12日PRN=共同JBN】SodaStream International Ltd. (ソーダストリーム、NASDAQ: SODA)はこのほど、初の同社世界ブランド大使として米女優スカーレット・ヨハンソンさんと契約した。ヨハンソンさんはトニー賞受賞者で、4回ゴールデングローブ賞候補になっており、同社の世界をリードする家庭用炭酸飲料システムの販促キャンペーンの顔になる。ヨハンソンさんとの複数年にわたる契約は、2月2日に開催される第48回スーパーボウルで、ヨハンソンさんを起用するソーダストリーム最初の広告からスタートする。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140111/NY42613-a)
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140111/NY42613-b)
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121107/NY07412LOGO)
ソーダストリームのダニエル・バーンバウム最高経営責任者(CEO)は「ソーダストリーム・ファミリーに多才なスカーレット・ヨハンソンさんを迎えられて大変うれしい。ヨハンソンさんは当社製品の長年の愛用者であり、れっきとしたファンでもある。彼女は健康な体のイメージにぴったりで、環境責任の旗手であり、当社の世界大使としてまさにうってつけである。彼女は当社のブランドバリューを見事に体現しており、当社チームに彼女が加わることを光栄に思う」と語った。
ヨハンソンさんは、健康であるためにはコミットメント、決意、自己啓発が必要であると思っている。これらの基本的な価値感は、健康によく、環境に優しい炭酸飲料を味わうために使い勝手がよく楽しい方法を人々に提供することによって、飲料業界に革命を起こすというソーダストリームの使命と一致している。
ヨハンソンさんは子供のころから炭酸水が好きで、それがソーダストリームを見つけることにつながった。ヨハンソンさんは現在、長年の愛用者として自宅にソーダ・メーカーを持つ熱心なこのブランドのファンである。
ヨハンソンさんは「わたし自身がソーダストリームの製品を使用しており、何年にもわたってこれを人にも贈り物とし贈ってきた。ソーダストリームのより健康でより健全な地球というコミットメントは私にぴったり合っている。この製品はあらゆるライフスタイルや味覚に合わせることができるので好きだ。わたしとソーダストリームとがパートナーを組むのは当然な成り行きである。ソーダストリームへの執心を世界と共有できることはとてつもなくうれしい」と述べた。
ソーダストリームは、消費者が家庭で自分の好みの炭酸飲料を作ることを実現した。ソーダストリームのシロップは100種以上の香りがあり、ほとんどが砂糖、カロリーは3分の2減量し、異性化糖、アスパルテームを含まない。ソーダストリームのシステムは革新的な再利用可能ボトルを使用し、ペットボトルや缶のゴミを大幅に減少させ、炭酸飲料を飲む習慣に真の革命をもたらした。ソーダストリームは、ヨハンソンさんが世界大使の役割を果たすことで、消費者が家庭で炭酸飲料を作ることが飲料業界の将来像として受け入れることに一役買うものと確信している。
▽SodaStream(ソーダストリーム)について
SodaStream International Ltd. (ソーダストリーム、NASDAQ: SODA)は、家庭用炭酸飲料システムの世界大手メーカー、販売業者であり、このシステムによって消費者は普通の水道水をたちどころに炭酸飲料やソーダ水に変えることができる。ソーダメーカーはボトルや缶に入った炭酸ソフトドリンク、ソーダ水を必要とする消費者に対し、高度に差別化され、かつ革新的なソリューションを提供する。当社製品は環境に配慮し、費用効率が高く、健康とウェルネスを増進し、カスタマイズ可能で、楽しく使える製品である。さらに、当社製品はスーパーマーケットからボトルを自宅まで運んだり、自宅に保存したり、空のボトルを定期的に捨てたりする必要をなくすという便利さも提供する。ソーダストリーム製品は米国の1万5000以上の小売店を含め、世界45カ国の6万以上の小売店で購入できる。詳細はwww.sodastream.comを参照。
▽スーバーボウル広告プロダクションについて
代理店:Humanaut
ディレクター:Bryan Buckley
クリエーティブディレクター:Alex Bogusky / David Littlejohn
コピーライター:David Littlejohn
アートディレクター:Stephanie Galabert
▽報道関係問い合わせ先
Corbis Entertainment +1-818-982-3505
Los Angeles: Monica M. Jaramillo/ monica.jaramillo@corbis.com
New York: Venessa Correa/ venessa.correa@corbis.com
▽ソーダストリーム問い合わせ先
Yonah Lloyd +972-3-976-2462
Chief Corporate Development and Communications Officer
yonahl@sodastream.com
ソース:SodaStream International Ltd.
SodaStream Unveils Scarlett Johansson as its First-Ever Global Brand Ambassador
PR55494
AIRPORT CITY, Israel and MOUNT LAUREL, New Jersey, Jan. 12, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --
SodaStream International Ltd. (NASDAQ: SODA) has signed actress Scarlett
Johansson as its first-ever Global Brand Ambassador. Johansson, a Tony winner
and four-time Golden Globe nominee, will become the face of a new marketing
campaign for the world's leading home carbonation system. The multi-year
partnership will kick-off when SodaStream premieres its first ad featuring
Johansson during Super Bowl XLVIII on Sunday, February 2, 2014.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140111/NY42613-a)
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140111/NY42613-b)
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121107/NY07412LOGO)
"We are thrilled to welcome the remarkably talented Scarlett Johansson into the
SodaStream family," stated Daniel Birnbaum, CEO of SodaStream. "Scarlett is a
long-time user and genuine fan of our products, a role model for healthy body
image and a champion for environmental responsibility, making her the perfect
choice for our global ambassador. She truly embodies our brand values and we
are honored to have her join our team."
Johansson believes that being healthy is about commitment, determination, and
self-empowerment. These core values emulate SodaStream's mission to
revolutionize the beverage industry by empowering people with easy-to-use, fun
ways to enjoy better-for-you, better-for-the-environment bubbly beverages.
The actress has loved sparkling water since childhood, which led her to
discover SodaStream. Now a loyal user for years, Johansson has a soda maker in
her home and is an enthusiastic fan of the brand.
"I've been using the SodaStream products myself and giving them as gifts for
many, many years," said Johansson. "The company's commitment to a healthier
body and a healthier planet is a perfect fit for me. I love that the product
can be tailored to any lifestyle and palate. The partnership between me and
SodaStream is a no brainer. I am beyond thrilled to share my enthusiasm for
SodaStream with the world!!"
SodaStream empowers consumers to create their own carbonated beverages at home,
just the way they like them. SodaStream soda mixes are available in over 100
flavors, and generally contain 2/3 less sugar, 2/3 less calories, no
high-fructose corn syrup and no aspartame. With an innovative re-usable bottle,
the SodaStream system drastically reduces the waste created by plastic bottles
and cans; a true revolution in the way people consume carbonated drinks. The
company is confident that in her role as Global Ambassador, Johansson will help
consumers embrace home soda making as the future of the beverage industry.
About SodaStream
SodaStream International Ltd. (NASDAQ: SODA) is the world's leading
manufacturer and distributor of home beverage carbonation systems, which enable
consumers to easily transform ordinary tap water instantly into carbonated soft
drinks and sparkling water. Soda makers offer a highly differentiated and
innovative solution to consumers of bottled and canned carbonated soft drinks
and sparkling water. Our products are environmentally friendly, cost
effective, promote health and wellness, and are customizable and fun to use.
In addition, our products offer convenience by eliminating the need to carry
bottles home from the supermarket, to store bottles at home or to regularly
dispose of empty bottles. SodaStream products are available at more than 60,000
retail stores in 45 countries around the world, including over 15,000 retail
stores in the United States. For more information please visit
www.sodastream.com.
Forward Looking Statement
This release contains forward-looking statements, which express the current
beliefs and expectations of management. Such statements are based on
management's current beliefs and expectations and involve a number of known and
unknown risks and uncertainties that could cause our future results,
performance or achievements to differ significantly from the results,
performance or achievements expressed or implied by such forward-looking
statements. Important factors that could cause or contribute to such
differences include risks relating to: our ability to expand into our target
markets, including the United States; our ability to continue to develop or
maintain our presence in retail networks; our ability to develop and implement
production and operating infrastructure to effectively support our growth; the
success of our marketing campaigns and media spending in terms of increased
sales or increased product and brand name awareness; our ability to maintain
our customer base in markets where we have an established presence; the risks
associated with our reliance on exclusive arrangements for the distribution of
our home beverage carbonation systems and consumables in each of the markets in
which we use third-party distributors; our ability to compete effectively with
other companies which currently offer, or may offer in the future, competing
products; potential product liability claims if any component of our home
beverage carbonation systems is misused; our ability to protect our
intellectual property rights; our being found to have a dominant position in
certain markets which may place limits on our ability operate; risks associated
with our being subject to fluctuations in currency exchange rates; our
potential exposure to greater than anticipated tax liabilities; our products
being subject to extensive governmental regulation in the markets in which we
operate; adverse conditions in the global economy which could negatively impact
our customers' demand for our products; and other factors detailed in documents
we file from time to time with the United States Securities and Exchange
Commission. Forward-looking statements in this release are made pursuant to the
safe harbor provisions contained in the Private Securities Litigation Reform
Act of 1995.
About the Super Bowl ad production:
Agency:
Humanaut
Titles:
Director: Bryan Buckley
Creative Director: Alex Bogusky / David Littlejohn
Copywriter: David Littlejohn
Art Director: Stephanie Galabert
MEDIA CONTACTS
Corbis Entertainment +1-818-982-3505
Los Angeles: Monica M. Jaramillo/ monica.jaramillo@corbis.com
New York: Venessa Correa/ venessa.correa@corbis.com
SODASTREAM CONTACT
Yonah Lloyd +972-3-976-2462
Chief Corporate Development and Communications Officer
yonahl@sodastream.com
SOURCE SodaStream International Ltd.
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