◎ウガンダの観光、ビジネスなど紹介 マラ財団が3分のビデオ制作
◎ウガンダの観光、ビジネスなど紹介 マラ財団が3分のビデオ制作
AsiaNet 48901
☆共JBN 外0457(産業、観光)(12・4・3)
【産業担当デスク殿】48901
◎ウガンダの観光、ビジネスなど紹介 マラ財団が3分のビデオ制作
【ロンドン3日PRN=共同JBN】ウガンダのマラ財団(Mara Foundation)はこのほど、バイラルビデオ「コニー2012(Kony 2012)」で描かれたのとは全く違ったウガンダを紹介するため、3分間のビデオ「ウガンダ2012―コニー2012以上」(Uganda 2012 - More than Kony 2012、http://www.youtube.com/watch?v=yi1poly673k)を発表した。このビデオはウガンダを総合的に取り上げ、ウガンダが自然の恵みにあふれ、観光、ビジネス、ライフスタイルで大きなチャンスがあることを誇示している。このビデオは「インビジブル・チルドレン(Invisible Children)」のバイラルビデオが作り上げたウガンダのネガティブな印象を打ち消すために制作されたもので、マラ財団としてはこのウガンダに対するネガティブな印象がこれからのウガンダの評判を傷つけると考えている。
マラ財団は「コニー2012」ビデオについて、主戦論者のジョセフ・コニーの活動に対する認識を深めるためにはあらゆる予想を上回る効果を上げたと考えているが、と同時に現実は全く違っているのに、現在のウガンダが安全でなく安定していないとの印象を多くの人に与えたとみている。
財団は、このビデオがコニー拘束という目標を引き下げるものではないことを希望しているものの、ウガンダをバランスよく描写して、多くのウガンダ人が正当に扱われていると感じることを望んでいる。
ロンリープラネットがウガンダを2012年トップの訪問地とした事実は、この国が世界クラスの観光地として人気が高まっている証拠である。マラ財団は、「コニー2012」を見た数多くの人々が「ウガンダ2012-コニー2012以上」も見て、ウガンダの全く違った物語を理解してもらうのが目標であるとしている。マラ・グループ、マラ財団の創設者で最近世界経済フォーラムによってヤング・グローバルリーダーに選ばれたアシッシュ・J・タッカール氏は「わたしは、情熱を持ったアフリカ支持者として、とりわけウガンダを支持するものとして、美しく、穏やかで、起業に適したありのままのウガンダを世界の人に見てもらいたい。非常に多くの人がわれわれをアフリカ大陸としてネガティブな印象をつくり出し、その背後では募金集めをしてきた」と語っている。タッカール氏はまた、東アフリカ地域を売り込む方法としてヴァージン・ギャラクティックの創設宇宙飛行士として宇宙空間へ飛行している。
今年初めウガンダのムセビニ大統領はロンドンで、持続可能観光に関する大統領イニシアチブを発表し、ウガンダが他分野で成長するチャンスのためにもまずウガンダへ観光客を誘致することの重要性を強調し「観光業は旅行に関するものだが、ウガンダの5カ年国家開発計画(NDP)では、環境業セクターを地元産品の市場を創造する経済成長の主要素のひとつとして考えている。要するに観光業は、ウガンダに格好の機会をもたらすものだ」と語った。
(編集者注)
マラ財団は、サブサハラ・アフリカに焦点を合わせた新興アフリカ起業家のためのマラ・グループによる非営利社会団体である。
http://www.mara-foundation.org
マラ・グループはアシッシュ・J・タッカール氏によって創設された汎アフリカ複合企業で、アフリカ15カ国に18のオフィスがあり5000人の従業員がいる。同グループは最近、世界経済フォーラムによって世界成長企業に選ばれた。
連絡先
Meera Ashish, Strategy & Communications Director, Mara Foundation
mail@meera-ashish.com
Nigel Ball, Director, Mara Foundation
nigel@mara-foundation.org
@marafoundation
@ashishmaragroup
http://www.youtube.com/marafoundation
(了)
Mara Foundation Launches "Uganda 2012 - More Than Kony 2012" Video as Counter to Invisible Children's Kony Videos
PR48901
LONDON, Apr. 3, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
To show a very different Uganda to that depicted in the viral "Kony 2012"
video, Mara Foundation of Uganda has launched "Uganda 2012 - More than Kony
2012" http://www.youtube.com/watch?v=yi1poly673k a three-minute video that
comprehensively summarises Uganda, displaying its natural endowment and the
vast opportunities that exist in tourism, business and lifestyle. This is to
counter the negative impression of the country created by Invisible Children's
viral video, which the foundation believes may have damaged Uganda's reputation
for years to come.
The foundation credits the "Kony 2012" video with surpassing all
expectations in raising awareness of the activities of warmonger Joseph Kony,
but says it simultaneously created an impression in the minds of many that
Uganda today is unsafe and unstable, whereas the reality is very different.
While the Foundation hopes that the video does not downplay the goal of
capturing Kony, it hopes to present a more balanced representation of Uganda
that many Ugandans feel they rightly deserve.
The fact that Lonely Planet named Uganda as the top destination to visit in
2012 is a testimony to the country's rising popularity as a world-class tourist
destination. Mara Foundation says that their aim is that the hundred million
people who watched "Kony 2012" view "Uganda 2012 - more than Kony 2012" as
well, and see a very different story of the country. Founder of Mara Group and
Mara Foundation, Ashish J. Thakkar, who was recently selected as a Young Global
Leader by World Economic Forum, says, "As a passionate advocate of Africa, and
most especially Uganda, I want the world to view Uganda as it is - beautiful,
serene, and entrepreneurial. We have had enough of people trying to create a
negative impression of us as a continent and fundraising on the back of it."
Ashish is also flying into space as a Founder Astronaut for Virgin Galactic
representing East Africa as a way to promote the region.
Launching the Presidential Initiative on Sustainable Tourism in London
earlier this year, Uganda's President Museveni emphasised the importance of
attracting visitors to Uganda as the preliminary to other growth opportunities
for the nation. "While tourism is about travel, Uganda's 5-year National
Development Plan (NDP) recognizes the tourism sector as one of the primary
growth drivers of the economy that create market for local products. Tourism is
in essence the opening of a window of opportunities into Uganda", he said.
NOTES FOR EDITORS
Mara Foundation is the Mara Group's non-profit social enterprise for
emerging African entrepreneurs, focused on Sub-Saharan Africa.
http://www.mara-foundation.org
Mara Group, set up by Ashish J. Thakkar is a pan-African conglomerate with
offices in 18 African Countries with 5,000 employees, which was recently named
as a Global Growth Company by the World Economic Forum.
CONTACT
Meera Ashish, Strategy & Communications Director, Mara Foundation
mail@meera-ashish.com
Nigel Ball, Director, Mara Foundation
nigel@mara-foundation.org
@marafoundation
@ashishmaragroup
http://www.youtube.com/marafoundation
SOURCE: Mara Group
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。