◎RoamwareのPredictive Intelligenceに特許  顧客体験管理プラットフォーム

Roamware Inc

◎RoamwareのPredictive Intelligenceに特許  顧客体験管理プラットフォーム

AsiaNet 50988

共同JBN 1306 (2012.10.12)

◎RoamwareのPredictive Intelligenceに特許  顧客体験管理プラットフォーム

【クパチーノ(米カリフォルニア州)2012年10月11日PRN=共同JBN】モバイル・オペレーター・サービス・ソリューションのグローバルリーダーであるRoamware, Inc.は11日、Predictive Intelligence(商標、PI)に関する特許がこのほど認められたと発表した。この技術は、オペレーターが顧客体験管理能力を大幅に向上させ、自社契約者とローミング契約者に一層優れたサービス利用体験を提供することを支援する。Predictive Intelligenceは、オペレーターがホーム網と世界中の在圏網における契約者体験をシミュレートするのを手助けするため、サービスを市場投入する以前に音声とデータ・サービスを完璧に試験できることになり、いったんサービスが導入されればリアルタイムで分析が可能になる。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120809/554204

Roamwareの最高技術責任者(CTO)であるジョン・ジアン博士は「顧客体験管理は、世界のモバイル・オペレーターが現在直面する最大の課題である。ユーザー体感品質(QoE)とサービス品質(QoS)の二つは、ホーム網と在圏網の両方で高水準を保つうえで必要とされるオペレーター・サービスにとって不可欠な要素だ。オペレーターは顧客からの不満に対して事後に対応するのではなく、不満の出る前の段階で顧客体験を確実なものにする必要がある。われわれはPredictive Intelligenceによって、オペレーターがバーチャルな統計データを通じて顧客体験をシミュレートできるように援助する。当社のSIMベースのロボットと結合したPredictive Intelligenceは、エンドツーエンドのサービス、ネットワーク・パラメーターをすべてテストできる。当社のユニークなソリューションは、数百のSIMベース・ロボットを世界に配置しており、世界のどんなVLR(Visitor Location Register)でも試験することが可能である」と語った。

RoamwareのPredictive Intelligenceプラットフォームは、同社のR-Quality(http://www.roamware.com/r_quality.php)とR-Experience(http://www.roamware.com/r_experience.php)ソリューションにとって不可欠なもので、このソリューションは、オペレーターが地理的国境やオペレーター・ネットワーク行き交う契約者の双方向通信を試験と監視を組み合わせたのアプローチを通じて、顧客体験管理の課題に対処することを支援する。RoamwareはPredictive Intelligenceプラットフォームで能動的試験、受動的試験、自動試験、リアルタイムモニター、分析を提供する。これらのソリューションは、世界のモバイル・ネットワークで多数使用されている。

▽Roamwareについて

Roamware, Inc.はモバイル・オペレーター向けサービス・ソリューションの世界トップ企業である。世界160カ国、530社以上のモバイル・オペレーターを顧客基盤としている。Roamwareはモバイル・ローミング・ソリューションの市場リーダーである。Roamwareのモバイル・フィナンシャル・ソリューションは大手銀行と世界のオペレーターによって展開され成功している(http://www.roamware.com/customers_successstories.html)。Roamwareの本社は米カリフォルニア州クパチーノにあり、世界中で営業している。Roamwareの製品とソリューションはhttp://www.roamware.comを参照。

▽Roamware問い合わせ先

Srinivas B Vijayaraghavan

Director Marketing

Tel: +919739970225 /

srinivas.v@roamware.com

ソース:Roamware Inc

Roamware's Predictive Intelligence Patent to Revolutionize Customer Experience Management

PR50988

CUPERTINO, California, Oct. 11 / PRN=KYODO JBN/ --

    Roamware, Inc., the Global Leader in Mobile Operator service solutions

today announced that it has been awarded a patent on Predictive

Intelligence[TM] (PI), a technology that will help operators vastly improve

their customer experience management capabilities and give local and roaming

subscribers a much better service usage experience. Predictive Intelligence

helps operators simulate subscriber experience in home and visited networks

around the world so that voice and data services can be tested thoroughly

before a service is launched into the market and can be monitored with

real-time analytics once the service is live.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120809/554204 )

    "Customer Experience Management is the number one challenge that mobile

operators around the world face today," said Roamware CTO, Dr. John Jiang.

"Quality of Experience and Quality of Service are critical elements of an

operator's service offering that need to stay at high levels both in home and

visited networks. Operators need to be able to ensure customer experience pre

facto rather than reacting post facto to subscriber complaints. With Predictive

Intelligence, we help operators simulate subscriber experience through virtual

profiles. Combined with our SIM-based robots, Predictive Intelligence can test

end-to-end service and network parameters thoroughly. With 100s of SIM-based

robots located around the world, our unique solution can test any VLR in the

world," continued Dr. Jiang.

    Roamware's Predictive Intelligence platform is an integral part of the

company's R-Quality [http://www.roamware.com/r_quality.php ] and R-Experience

[http://www.roamware.com/r_experience.php ] solutions that help operators

address the challenge of Customer Experience Management through an integrated

approach of testing, monitoring and interactive subscriber communication that

transcends geographical boundaries and operator networks. Roamware offers a

combination of active testing, passive testing, automated testing, real-time

monitoring and analytics on the Predictive Intelligence platform. These

solutions have seen huge uptake in mobile networks around the world.

    About Roamware, Inc

    Roamware, Inc. is the global leader in mobile operator service solutions

with a customer base of over 530 mobile operators across 160 countries.

Roamware is a market leader in mobile roaming solutions. Roamware mobile

financial solutions have been successfully deployed by major

[http://www.roamware.com/customers_successstories.html ] banks and global

operators. The company's headquarters are located in Cupertino, California with

operations worldwide. Learn more about Roamware's products and solutions at

http://www.roamware.com.

    Roamware Contacts:

    Srinivas B Vijayaraghavan, Director Marketing, Tel: +919739970225 /

srinivas.v@roamware.com

    Source: Roamware Inc

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中