◎キューバ資産押収から大成功へ  バカルディが150周年祝う

バカルディ

◎キューバ資産押収から大成功へ  バカルディが150周年祝う

AsiaNet 51014

共同JBN 1313(12.10.16)

◎キューバ資産押収から大成功へ  バカルディが150周年祝う

【ハミルトン(バミューダ)2012年10月15日PRN=共同JBN】バカルディ(Bacardi)は創立150周年にあたり、世界最大の非上場スピリッツ企業として、52年前の1960年10月15日キューバの資産が不法に没収されて以来、信じがたいほどの努力と忍耐で現在の大成功を勝ち取ったことを祝っている。キューバに100年近く存続した後に起きたこの出来事は、バカルディの歴史にとっても異常な事態だったが、家族経営の企業が前進し、無名だったバカルディ(BACARDI、登録商標)ラムというブランドを国際的に大きなプロフィルにしていく転機となった。こうしてバカルディは現在のように世界的に認められるブランドに成長した。事実、キューバの資産を失ってからの20年間で、バカルディ・ラムは米国でナンバーワンのプレミアム蒸留スピリッツになっている。その後1年足らずで世界1の市販スピリッツになった。

このリリース関連のマルチメディア資料は以下を参照。

   

http://www.multivu.com/mnr/53412-bacardi-rum-150-anniversary-illegal-cuban-confiscation-international-grow

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121015/MM89922

バカルディのファクンド・L・バカルディ会長は「バカルディが世界的ブランドになり、スピリッツ業界のリーダーになるためにやり抜いたことは、バカルディの文化と精神を理解している人にとっては驚くにあたらない。回復力と忍耐は、家族としてだけでなく企業としてのバカルディ150年のDNAの一部である。われわれは破産、反逆、破滅的な地震、米国の禁酒法時代、キューバ革命、故郷からの亡命を生き抜いてきた。これらの出来事の全てを通じて、われわれは何ものをもってしても家族の不屈の精神もしくは世界で楽しんでもらう精神をくじくことはできないことを知っている。また困難な時代が来るかもしれないが、バカルディのこれまでの歴史からの教訓によって、われわれが除外されることは決してないことが明らかである」と語った。

▽困難に直面した際の迅速な対応

キューバにおけるバカルディの物語は、大きな困難の真ん中でバカルディの適応能力、関わり続ける能力、反映を継続する能力を再び示すことになる。バカルディは1910年にキューバ初の多国籍企業になったこと名誉を含めて、誇りを持ってキューバ独自の伝統を宣言する。家族、企業、ブランドのバカルディは1862年、サンティアゴデクーバでささやかにスタートし、最初の100年間にとてつもない個人的、政府的激変にもかかわらず成功した。この激変には戦争、破産、禁酒法が含まれている。

事実、1940年代、50年代のフルヘンシオ・バチスタ政権当時、バカルディをいつか国有化するという決定を含めた脅威によって、バカルディは秘密の製造法、バカルディ・ラムを製造するために不可欠な独自のイーストなどバカルディ・ラムの知的財産をキューバ国外へ移転させるという安全策を推進することになった。

1960年10月13日、1959年に政権を奪取したキューバ革命政府がキューバの主要産業を国有化し民間企業を禁止する法律890を承認した際、これらの事前措置はすでに完了していた。外国人所有の財産、企業のほかに銀行、製造業を含む400近くのキューバ人所有の企業が不法に押収された。

10月14日、キューバ企業を管理すると書かれた一片の文書を持ったキューバ軍将校は、ハバナのバカルディ販売所に向かった。しかしキューバ新政府は致命的な誤りを犯し、その反動は現在のラムの世界に生き続けている。将校たちはハバナの違うビル、間違った街に向かった。バカルディの本社と製造工場はハバナから遠く離れたサンティアゴにあった。バカルディ押収に責任ある者たちは、飛行機でサンティアゴに向かなければならなかった。これが理由で、バカルディにはバカルディ独自のイーストすべてを破壊できる24時間の余裕ができた。バカルディ独自のイーストは、バカルディ・ラムに世界どこでも楽しんでもスムーズな味わいと一貫性を与えるもので、この破壊によって誰もキューバでバカルディを製造できなくなった。

続く10月15日、キューバ革命政府当局者がサンティアゴのバカルディ本社に現れた。彼らはバカルディの経営者たちに「収用文書」に署名するよう迫った。一筆の署名によって、バカルディのキューバ資産は押収され、バカルディ一族は98年間築いてきたものすべてを失った。

当時バカルディは既に米国、メキシコ、プエルトリコ、バハマの4市場で操業していた。商標とバカルディ・イーストは革命政府が権力を奪取する以前にキューバ国外にあった。そうした事前措置によって、バカルディとバカルディ・ラムの双方が救われた。誰もが欲しがるイースト菌によってバカルディ・ラムは、現在も150年間のシグネチャーテイストやミックス可能なことやユニークなバランスを引き続き提供しており、イースト菌は堅固な安全管理下にある。

▽国際的成長と成功

バカルディは、そうでなければバカルディにとって壊滅的な損失になったかもしれない事態に対する先見の明と迅速な行動によって、引き続き家族経営のまま世界的に認められ、150以上の国で販売されているアイコニックなブランドとラベルとして世界第3位の国際的スピリッツメーカーになることができた。

バカルディ・ラムは、世界トップの販売量と最も多くの賞を獲得したラム酒になり、テイスト、品質、革新の点で世界一の600近い賞を獲得している。

バカルディ・リミテッドのエド・シャーリー社長兼最高経営責任者(CEO)はバミューダの本社で、「バカルディが資産を守る措置を取らなかったら、バカルディ・ラムをスピリッツ業界の最前線へ進めるため、他の市場に足場を築くということはなかったかもしれない。50年以上前のバカルディ経営者のそうした決定によって、バカルディは新たな高みに達し、すばらしい味のスピリッツに関する国際的なポートフォリオを獲得する戦略的な好位置に付くことができた。このポートフォリオにはグレイグース(GREY GOOSE)、ボンベイ・サファイア(BOMBAY SAPPHIRE)、デュワーズ(DEWAR’S)、マティーニ(MARTINI)が含まれている」と述べた。

バカルディはキューバの伝統を誇りにしており、いつの日かキューバへ戻って再投資し、キューバ近代化の手助けをしたいと考えている。バカルディの詳細はwww.BacardiLimited.com/150を参照。

▽バカルディ(Bacardi Limited)について

バカルディは世界最大手の非上場スピリッツメーカーであり、国際的に知られたスピリッツとワインを製造、販売している。バカルディのポートフォリオは、200以上のブランドとラベルで構成されている。その中には世界で最も好まれ多数の受賞歴を持つバカルディ・ラム、スーパープレミアム・ウオツカの世界リーダー、グレイグース・ウオツカ、米国で最も売れ筋のブレンド・スコッチウイスキー、デュワーズ、世界でトップ評価を受け急速に伸びている最高級ジンのボンベイ・サファイア、ベルモットの世界リーダーであるベルモットと世界で好まれているイタリアのスパークリングワイン、マティーニ、メキシコ最高級の100%ブルーアガヴェのテキーラとして米国で最も売れているカサドレス(CAZADORES)、世界で急速に伸びているウオツカのエリストフ(ERISTOFF)、その他有力で伸び盛りのブランドが含まれている。

バカルディは1862年2月4日キューバのサンティアゴデクーバで設立され、過去7世代にわたり家族が所有している。バカルディは6000人近くを雇用し、4大陸の16市場にある27施設でブランドを製造し、世界150カ国以上で販売している。バカルディはBacardi International Limitedを含むバカルディ企業グループ。www.BacardiLimited.com

責任ある態度で楽しもう。

(C)2012 BACARDI

BACARDI, THE BAT DEVICE その他バカルディ・グループ関連の商標はBACARDI & COMPANY LIMITED もしくは他のBACARDI LIMITED子会社の商標である。

ソース:Bacardi Limited

▽問い合わせ先

Patricia M. Neal or Amy Federman

+1-441-294-1110,

afederman@bacardi.com

In Its 150th Year, Bacardi Celebrates Success, Resilience And Growth Since Illegal Confiscation Of Cuban Assets 52 Years Ago

PR51014

HAMILTON, Bermuda, Oct. 15, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

    In its 150th anniversary yearlong celebration, Bacardi celebrates its

tremendous success as the world's largest privately-held spirits Company and

the incredible drive and perseverance it took to get there following the

illegal confiscation of its assets in Cuba on October 15, 1960 -52 years ago.

While that event was an extraordinary event in the Company's history after

nearly 100 years of being in Cuba, it became a critical turning point to propel

the family-owned Company and its namesake BACARDI(R) rum brand to take on a

greater international profile. This turned BACARDI into the globally recognized

brand it is today. In fact, within 20 years following the loss of the Company's

assets in Cuba, BACARDI rum became the number-one premium distilled spirits

brand in the United States. Less than a year after that, it was the number-one

selling spirit brand in the world.

    To view the multimedia assets associated with this release, please  

    click:

http://www.multivu.com/mnr/53412-bacardi-rum-150-anniversary-illegal-cuban-confiscation-international-grow

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121015/MM89922)

    "The fact that Bacardi has persevered to become a recognized global brand,

as well as a leader in the spirits industry shouldn't be surprising to anyone

who understands both the culture and spirit of the Company," said Facundo L.

Bacardi, Chairman of Bacardi Limited. "Resilience and perseverance are part of

our 150-year DNA, not only as a family, but as a Company. We've survived

bankruptcy, rebellions, devastating earthquakes, the U.S. prohibition era, the

Cuban Revolution and exile from our homeland, and through it all, we've known

that nothing can break the indomitable spirit of the family or the spirit

enjoyed the world over. Difficult times may come again, but the lessons of our

Company's past are clear to never count us out."

    Quick action in face of adversity

    The story of Bacardi in Cuba once again demonstrates the Company's ability

to adapt, stay relevant and continue to flourish amidst tremendous

difficulties. Bacardi proudly proclaims a heritage that is uniquely Cuban,

including the honor in 1910 as Cuba's first multinational Company. From humble

beginnings in Santiago de Cuba in 1862, Bacardi - the family, Company and brand

- succeeded despite tremendous personal and political upheaval in its first 100

years including war, bankruptcy and prohibition.

    In fact, the threats by Fulgencio Batista's government during the

1940s-50s, which included his decision to nationalize Bacardi for one day,

propelled Bacardi executives to safeguard the BACARDI rum intellectual

property, secret formula and proprietary yeast critical to making BACARDI rum

by moving them out of Cuba.

    These prescient steps had already been taken when, on October 13, 1960, the

new Cuban Revolutionary Government, which had come to power in 1959, approved

Law 890 nationalizing all major industries and putting to an end to private

property in Cuba. Besides foreign-owned property and entities, nearly 400

Cuban-owned companies, including banks and manufacturing facilities, were also

illegally seized.

    On October 14, Cuban regime army officers headed to the Bacardi sales

office in Havana with a single-page document claiming control of the Cuban

Company. But the new Cuban government made a critical error, and the

repercussions live on in the world of rum today. The officers went to the wrong

building and the wrong city of Havana. The Bacardi headquarters and production

facility were in Santiago, on the other side of the country. Those responsible

for seizing Bacardi had to catch a flight to get to Santiago. This gave Bacardi

a 24-hour heads-up to destroy all of the BACARDI signature yeast - which gives

BACARDI rum its smooth taste and consistency no matter where in the world you

enjoy

it -thereby preventing anyone else from ever making BACARDI rum in Cuba.

    The following day, on October 15, officials of the revolutionary government

showed up at the Bacardi headquarters in Santiago and forced Bacardi executives

to sign an "Expropriation Document."  With the stroke of a pen, the Company's

Cuban assets were confiscated and the Bacardi family lost what had taken

98-years to build.

    Bacardi already had already established operations in four other markets -

the U.S., Mexico, Puerto Rico and the Bahamas - and the trademarks and the

BACARDI yeast were safely out of Cuba before the revolutionary forces took

control. Such forethought saved both the Company and BACARDI rum. The coveted

strain of yeast continues to provide BACARDI rum its signature taste,

mixability and unique balance today, as it has for 150 years, and remains under

tight security.

    International growth and success

    Because of their foresight and quick action, what might have been a

devastating loss for Bacardi actually enabled Bacardi to remain family-owned

and regroup to become the third largest international spirits Company selling

globally recognized and iconic brands and labels in more than 150 countries.

BACARDI rum in turn earned the titles of the top-selling and most awarded rum

in the world, as well as the world's most awarded spirit with nearly 600 awards

for taste, quality and innovation.

    "Had we not taken such steps to protect our assets, we may not have

established the footholds in other markets that helped propel BACARDI rum to

the forefront of spirits industry. Those decisions by Bacardi executives more

than five decades ago helped take the Company to new heights and strategically

positioned to acquire an international portfolio of great-tasting spirits

including GREY GOOSE, BOMBAY SAPPHIRE, DEWAR'S and MARTINI," said Ed Shirley,

President and CEO of family-owned Bacardi Limited, with its global headquarters

in Bermuda.

    Bacardi remains proud of its Cuban heritage and looks forward to a time

when it can return and reinvest in its homeland and help Cuba move into the

modern world. To learn more about Bacardi, visit www.BacardiLimited.com/150.

    About Bacardi Limited

    Bacardi Limited, the largest privately-held spirits Company in the world,

produces and markets internationally-recognized spirits and wines. The Bacardi

brand portfolio comprises more than 200 brands and labels, including BACARDI

rum, the world's favorite rum and most awarded spirit; GREY GOOSE vodka, the

world's leading super-premium vodka; DEWAR'S Blended Scotch whisky, the

top-selling blended Scotch whisky in the U.S.; BOMBAY SAPPHIRE gin, the

top-valued and fastest-growing premium gin in the world; MARTINI vermouth and

sparkling wines, the world's leading vermouth and the world's favorite Italian

sparkling wines; CAZADORES 100% blue agave tequila, the #1 premium tequila in

Mexico and a top-selling premium tequila in the U.S.; ERISTOFF vodka, one of

the fastest-growing vodka brands in the world; and other leading and emerging

brands.

    Founded in Santiago de Cuba on February 4, 1862, and family-owned for the

past seven generations, Bacardi employs nearly 6000 people, manufactures its

brands at 27 facilities in 16 markets on four continents, and sells in more

than 150 countries. Bacardi Limited refers to the Bacardi group of companies,

including Bacardi International Limited. www.BacardiLimited.com

    ENJOY RESPONSIBLY

    (C)2012 BACARDI

    BACARDI, THE BAT DEVICE & OTHER TRADEMARKS RELATED TO BACARDI GROUP

REFERENCED ARE TRADEMARKS OF BACARDI & COMPANY LIMITED OR OF OTHER SUBSIDIARIES

OF BACARDI LIMITED

    SOURCE:  Bacardi Limited

CONTACT: Patricia M. Neal or Amy Federman, +1-441-294-1110,

afederman@bacardi.com

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