◎Levi'sがリサイクル材活用のWaste<Lessジーンズを発売

Levi Strauss & Co.

◎Levi'sがリサイクル材活用のWaste<Lessジーンズを発売

AsiaNet 51030

共同JBN 1318 (2012.10.16)

◎Levi'sがリサイクル材活用のWaste<Lessジーンズを発売

【サンフランシスコ(米カリフォルニア州)2012年10月16日PRN=共同JBN】Levi's(登録商標、リーバイス)ブランド(http://www.levi.com)は16日、プラスチックのボトル、食品トレーなどの家庭廃棄物をリサイクルして材料の一部に使った新しいデニムのコレクションを発表した。Levi's(登録商標)Waste<Less(商標)と名付けられたこの製品は少なくとも材料の20%に家庭廃棄物が使われており、平均するとジーンズ1本当たり12オンスから20オンスのボトルを8本使っている。Levi's(登録商標)Waste<Less(商標)製品はLevi's(登録商標)の2013年の春物コレクションの一部として男性用、女性用が売り出される予定で、同社の持続可能なデザインに対するコミットメントに新たな1ページを開くことになる。

本リリースをマルチメディアで見るにはウェブサイト(http://www.multivu.com/mnr/58600-levis-wasteless-denim-collection-made-from-post-consumer-recycled-bottles)を参照。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121016/MM92287

Levi'sブランドの国際部門で社長を務めるジェームズ・カーレイ氏は「製品デザインに関しては当社は最初から目的と意図をもって行っている。廃棄物に価値を与えることで、当社は人々のリサイクルに対する考え方を変えたいと考えており、最終的には人々がより多くリサイクルするように仕向けたい。今回のコレクションが教えてくれることは特に品質、使いやすさ、スタイルなどを犠牲にしなくても、使用済みのものをもう一度生き返らせることができるということだ」と述べている。

2013年春物のLevi's(登録商標)Waste<Lessコレクションは350万本以上のリサイクルされたボトルを利用することになる。2013年春物の男性用製品は世界中で発売されるが、その中にはLevi's(登録商標)511(商標)Skinnyジーンズ、現代風のLevi's(登録商標)504(商標)Straight Fitジーンズ、さらに伝統的なLevi's(登録商標)Truckerジャケットが含まれる。女性ものにはプログレシッブ・フィットのLevi's(登録商標)Boyfriend Skinnyジーンズがあり米国および欧州で発売予定。

同社は米国中で地方自治体が行うリサイクルプログラムを通して集められた茶色のビールボトル、緑色のソーダボトル、透明の水ボトル、および黒色の食品トレーを含めたポリエチレンテレフタレート材、すなわちペットボトルを同社のパートナーが回収している。これらのボトルや食品トレーは色ごとに区分けされた後、フレーク状に砕かれ、ポリエステル繊維に作り替えられている。その後、このポリエステル繊維は木綿繊維と混ぜ合わせられ、最終的にコーンデニム社が作る伝統的な木綿の紡ぎ糸を使って織り上げられ、Levi's(登録商標)Waste<LessジーンズおよびTruckerジャケットに使われるデニム地になる。ボトルの色がデニム生地の地色に美しさを加え、最終製品は独特の仕上がりを見せる。

カーレイ社長は「今回のコレクションでは当社は廃棄物を使ってそこから新しいものを作ることで小さな貢献をしている。当社としては単に当社の環境負荷を軽減するだけでなく、受け継いだ環境をより良くして次世代に渡したいと考えている。当社は人々やわれわれの地球にとってより良い方法で製品を作ることにコミットしている」と語った。

新しいWaste<Less(商標)コレクションは、より少ないものを使ってより良いことをするという同社のコミットメントから見れば、最近の1ページにすぎない。2009年にはLevi Strauss & Co.は「A Care Tag for our Planet(私たちの惑星のための商品タグ)」という、環境負荷の少ない方法で洗濯をするよう消費者を教育するためのイニシアチブを始めたが、同時に使い古したジーンズを捨てずに「ザ・グッドウィル・ストア」に寄付するようにも勧めていた。このイニシアチブに続いて開発されたのがWater<Less(商標)で、これは仕上げ過程で水の使用を製品によっては96%近くも削減することを狙いとした革新的な仕上げ加工技術だった。今年、Levi's(登録商標)Water<Less(商標)コレクションによって節約された水の量は3億6000万リットルを超える。さらに同社は綿花栽培時の水や殺虫剤の使用を削減し、何十万人におよぶ綿花農業従事者の財政的援助を行っているベター・コットン・イニシアチブ(http://bettercotton.org/)の会員になっている。今日までにLevi Strauss & Co.は「ベター・コットン」を500万着以上のジーンズに混合利用している。

Levi's(登録商標)Waste<Less(商標)製品は2013年1月から世界のLevi's(登録商標)ストアまたはウェブサイト(Levi.com)で発売される。

▽LEVI'S(登録商標、リーバイス)ブランドについて

Levi's(登録商標)ブランドは伝統のアメリカン・スタイル、力の抜けたクールさを体現している。Levi's(登録商標)ジーンズはLevi Strauss & Co.が1873年に発明して以来、世界で最もよく知られ、模倣されている衣料になり、何世代にもわたって人々の心をとらえ、愛用されてきた。Levi's(登録商標)ブランドの商品群は現在も、アパレル業界でも他に例がないほどの、徹底した開拓、革新の精神で進歩を続けている。世界をリードする同社ジーンズウエア、アクセサリーは110カ国以上で発売されており、世界の人々が独自のスタイルを表現する手助けをしている。Levi's(登録商標)ブランド、製品、店舗についての詳しい情報はウェブサイト(levi.com)を参照。

▽LEVI STRAUSS & CO.について

Levi Strauss & Co.は世界最大級のブランド名を冠したアパレル企業で、ジーンズウエア業界では世界で首位に立つ。同社は男性、女性、子ども向けのジーンズ、カジュアルウエア、関連アクセサリーをLevi's(登録商標)、Dockers(登録商標)、Signature by Levi Strauss & Co.(商標)、Denizen(登録商標)ブランドでデザイン、発売している。同社製品はチェーンストア、デパート、オンライン・ショップ、世界をカバーする2300店を超すフランチャイズ店、直営店を通じて世界110カ国以上で発売されている。Levi Strauss & Co.が報告した2011会計年度の純収入は48億ドル。詳しい情報はウェブサイト(http://levistrauss.com)を参照。

▽問い合わせ先

Ibby Clifford

Levi's (R) Brand

+1-415-501-7063

iclifford@levi.com

Alexa Rudin

Levi's (R) Brand

+1-415-501-7645

arudin@levi.com

ソース:Levi Strauss & Co.

PR51030

8 Bottles, 1 Jean - The Levi's(R) Brand Introduces Waste<Less(TM) Denim Collection

SAN FRANCISCO, Oct. 16, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

   The original jeans brand introduces innovative denim collection made from

    recycled bottles as the next chapter in its sustainable design initiative

     Today, the Levi's(R) brand (http://www.levi.com) introduced a new

collection of denim incorporating post-consumer waste, specifically recycled

plastic bottles and food trays. Each Levi's(R) Waste<Less(TM) product will

include a minimum of 20 percent post-consumer recycled content, or, on average,

eight 12 to 20-ounce bottles per jean. The Levi's(R) Waste<Less(TM) products,

which will be available for both men and women as part of the Levi's(R) Spring

2013 collection, represent the next chapter in the company's ongoing commitment

to sustainable design.

     To view the multimedia assets associated with this release, please click:

http://www.multivu.com/mnr/58600-levis-wasteless-denim-collection-made-from-post-consumer-recycled-bottles

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121016/MM92287  )

     "From the beginning, we have designed our products with purpose and

intent. By adding value to waste, we hope to change the way people think about

recycling, ultimately incentivizing them to do more of it," said James

Curleigh, global president of the Levi's brand. "This collection proves that

you don't have to sacrifice quality, comfort or style to give an end a new

beginning."

     The Spring 2013 Levi's(R) Waste<Less collection will utilize over 3.5

million recycled bottles. The Spring 2013 men's products, which will be

available globally, will feature Levi's(R) 511(TM) Skinny jeans, a new

modern-looking Levi's(R) 504 Straight Fit jean, and the iconic Levi's(R)

Trucker jacket. For women, Levi's(R) Boyfriend Skinny jeans in a progressive

fit will be available in the U.S. and Europe.

     Through the company's partners, PET plastic, or polyethylene terephthalate

materials - including brown beer bottles, green soda bottles, clear water

bottles and black food trays - are collected through municipal recycling

programs across the United States. The bottles and food trays are sorted by

color, crushed into flakes, and made into a polyester fiber. Next, the

polyester fiber is blended with cotton fiber, which is finally woven with

traditional cotton yarn by Cone Denim to create the denim used in the Levi's(R)

Waste<Less jeans and trucker jackets. The color of the bottles used adds a

beautiful undertone to the denim fabric creating a unique finish in the final

product.

     "With this collection, we're doing our own small part by taking waste and

making something new from it," added Curleigh. "We don't just want to reduce

our impact on the environment, we want to leave it better than we found it. We

are committed to making products in ways that are good for people and better

for our planet."

     The new Waste<Less(TM) collection is only the latest chapter in the

company's commitment to doing more with less. In 2009, Levi Strauss & Co.

introduced "A Care Tag for our Planet," an initiative to educate consumers on

how to clean their clothes with less environmental impact; it also encourages

them to donate used jeans to Goodwill rather than throwing them out. This

initiative was followed up by the development of Water<Less(TM), a

revolutionary finishing technique designed to reduce the use of water in the

finishing process by up to 96 percent for some styles. This year, the Levi's(R)

Water<Less(TM) collection saved over 360 million liters of water. Additionally,

the company is a member of the Better Cotton Initiative

(http://bettercotton.org/), which reduces water and pesticide use during the

cotton growing process, and economically supports hundreds of thousands of

cotton farmers. To date, LS&Co. has blended Better Cotton into more than 5

million pairs of jeans.

     Levi's(R) Waste<Less(TM) products will be available in Levi's(R) stores

globally and on Levi.com in January 2013.

     ABOUT THE LEVI'S(R) BRAND

     The Levi's(R) brand epitomizes classic American style and effortless cool.

Since their invention by Levi Strauss & Co. in 1873, Levi's(R) jeans have

become the most recognizable and imitated clothing in the world - capturing the

imagination and loyalty of people for generations. Today, the Levi's(R) brand

portfolio continues to evolve through a relentless pioneering and innovative

spirit that is unparalleled in the apparel industry. Our range of leading

jeanswear and accessories are available in more than 110 countries, allowing

individuals around the world to express their personal style. For more

information about the Levi's(R) brand, its products and stores, please visit

levi.com.

     ABOUT LEVI STRAUSS & CO.

     Levi Strauss & Co. is one of the world's largest brand-name apparel

companies and a global leader in jeanswear. The company designs and markets

jeans, casual wear and related accessories for men, women and children under

the Levi's(R), Dockers(R), Signature by Levi Strauss & Co.(TM), and Denizen(R)

brands. Its products are sold in more than 110 countries worldwide through a

combination of chain retailers, department stores, online sites, and a global

footprint of more than 2,300 franchised and company-operated stores.  Levi

Strauss & Co.'s reported fiscal 2011 net revenues were $4.8 billion. For more

information, go to http://levistrauss.com.

     CONTACTS: Ibby Clifford        

       Levi's (R) Brand        

       +1-415-501-7063        

       iclifford@levi.com    

               Alexa Rudin

               Levi's (R) Brand

               +1-415-501-7645

               arudin@levi.com

       SOURCE: Levi Strauss & Co.

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

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