◎アジア進出を発表  英ラジオ局トークスポーツ

トークスポーツ(talkSPORT)

◎アジア進出を発表  英ラジオ局トークスポーツ

AsiaNet 49242

☆共JBN 外0610(産業、放送)(12・5・8)

【産業担当デスク殿】49242

◎アジア進出を発表 

  英ラジオ局トークスポーツ

【ジャカルタ(インドネシア)8日PRN=共同JBN】英国を拠点とする世界最大のスポーツ専門ラジオ局「トークスポーツ(talkSPORT)」は8日、アジアに進出する計画を明らかにした。これはトークスポーツの戦略担当ディレクターであるジミー・バックランド氏が、ジャカルタの「2012年ラジオ・アジア」に集まったアジアの公共、商業ラジオ放送局の代表を前にして発表したもので、同氏によれば、トークスポーツはアジアを代表するラジオ各社と共同してアジアのスポーツファンに向け同社ブランドを提供するのが目的である。

この発表はトークスポーツが最近発表した、今後2012/13年シーズンから2015/16年シーズンまで4シーズンにわたってサッカーのバークレイズ・プレミアリーグの「オフィシャル・オーディオ・パートナー」になる契約を結んだことに続くもの。トークスポーツはこの契約によって今後4シーズンの間、欧州以外でのオーディオ・パッケージの独占権を得ており、2012年8月から始まる革新的なサービスをアジアのインターネット・ユーザーがアクセスできるようになり、バークレイズ・プレミアリーグ380試合の模様が解説を含め英語、スペイン語、中国語で提供されることになる。

トークスポーツはアジアを代表する放送局の代表に対し、地元のパートナーと共同して新たな24時間スポーツ専門FMラジオ・チャンネルを開始したいとして、主なマーケットとしてジャカルタ、シンガポール、マレーシア、タイを挙げ、次にインド、フィリピン、さらに中国、インド市場でサービスを提供したいとした。

調査によれば、インドネシアでは国民56%がバークレイズ・プレミアリーグに関心を持っているとされ、バドミントンの70%に次ぐものだが、同国には現在、スポーツ専門局がない。アジアの他の地域も似たような状況だという。

トークスポーツは2000年の創始で、現在は世界最大のスポーツ専門ラジオ局として英国では320万人を超える成人視聴者を抱えており、2011年ソニー・ラジオ・アカデミー賞では「英国ラジオ局賞」を受賞している。トークスポーツを傘下に持つUTVメディア社(UTV Media plc)は英国・アイルランドを代表するメディア・グループの一つで、そのほか、活字とデジタル版で発行され、英国で最も読まれている印刷・デジタルのスポーツ出版「スポーツ(Sport)」も傘下に持っている。

トークスポーツの戦略担当ディレクター、ジミー・バックランド氏は「アジアにはスポーツ熱もダイナミックなラジオ産業もあり、トークスポーツの英国での成功を再現できるまたとない市場だ。当社はインドネシアを始め、アジア広くパートナーと共同してこの宿願を果たせる機会を得て大変喜んでおり、今後、国内外の最高のスポーツを提供する当社初の新FMラジオ・チャンネルを発表できると考えている」と述べた。

トークスポーツのスコット・タウントン最高経営責任者(CEO)は「当社のアジアへの進出は、英国で大きな進歩をして世界最大のスポーツ専門ラジオ局になったことをさらに推し進めるものだ。最近、バークレイズ・プレミアリーグとの間で、世界のオーディオ・パートナーになる契約をしたが、これは当社の展開の次の段階のために素晴らしい土台になるもので、当社としては今後、アジアを代表するいくつかのラジオ放送業者との提携を探ることになる」と述べた。

(了)

▽問い合わせ先

Jimmy Buckland

Director of Strategy

jimmy.buckland@utvmedia.co.uk

+44(0)7824-686-365

Orla McKibbin

Head of Communications

orla@u.tv

+44(0)2890-262188

talkSPORT Announces Plans to Launch in Asia

PR49242

JAKARTA, Indonesia, May 8/ PRN=KYODO JBN/ --

     - World's Biggest Sports Radio Station and Global Audio Partner of the  

       Premier League made the Announcement Earlier Today at Radio Asia 2012

                             Conference in Jakarta

     UK based talkSPORT, the world's biggest sport radio station, has today

announced plans for its expansion into Asia. Speaking to an audience of public

and commercial broadcasters from across Asia at Radio Asia 2012 in Jakarta,

talkSPORT Director of Strategy Jimmy Buckland announced that the talkSPORT team

aims to work collaboratively with Asia's leading radio broadcasters to deliver

the brand to sports fanatics across the continent.

     The announcement follows talkSPORT's recent agreement to become the

official Global Audio Partner of the Barclays Premier League for the next four

football seasons (2012/13 - 2015/16). The deal grants talkSPORT an exclusive

package of audio rights outside Europe for the next four seasons, with internet

users across Asia gaining access to an innovative new service from August 2012,

offering commentary on all 380 Barclays Premier League games in English,

Spanish and Mandarin.

     Speaking to delegates from the leading Asian broadcasters, talkSPORT

announced its desire to work with local partners to launch its new 24 hour

sports FM radio services in key markets which include Jakarta, Singapore,

Malaysia and Thailand initially followed by India and the Philippines, with

further services becoming available in markets in China and India. According to

research, 56% of the population of Indonesia express an interest in the

Barclays Premier League, with 70% expressing an interest in badminton, yet the

country currently lacks a dedicated sports station. A similar picture is

replicated elsewhere in Asia. Launched in 2000, talkSPORT is the world's

largest dedicated sports radio station with an audience of more than 3.2

million adults in the UK and was named UK Radio Station of the Year at the 2011

Sony Radio Academy Awards. talkSPORT is part of UTV Media plc, which is one of

the UK and Ireland's leading media groups which also publishes Sport, the most

widely read print and digital sports publication in the UK.

     Jimmy Buckland, Director of Strategy, talkSPORT said: "Asia's passion for

sport and dynamic radio industry makes it the perfect market to replicate

talkSPORT's success in the UK. We are excited about the opportunity to work

with partners in Indonesia and across Asia to realise this ambition and look

forward to announcing our first new FM radio service showcasing the best of

local and international sport."

     Scott Taunton, Chief Executive, talkSPORT said: "Our expansion into Asia

builds on the significant progress the station has made in the UK in

establishing itself as the world's largest sports radio station. Our recent

agreement with the Barclays Premier League to become its global audio partner

provides the perfect platform for this next stage in our development as we seek

to forge a range of exciting partnerships with some of Asia's leading radio

broadcasters."

     For Further Information:

     Jimmy Buckland

     Director of Strategy

     jimmy.buckland@utvmedia.co.uk

     +44(0)7824-686-365

     Orla McKibbin

     Head of Communications

     orla@u.tv

     +44(0)2890-262188

     SOURCE: talkSPORT

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中