機関銀行は複数の国・地域にまたがる法令順守とエンティティデータ管理に苦労している

Fenergo

2015/10/7 17:48

機関銀行は複数の国・地域にまたがる法令順守とエンティティデータ管理に苦労している

AsiaNet 62091(1307)

【ダブリン2015年10月7日PR Newswire=共同通信JBN】

*FenergoとAite Groupの新調査は金融機関が国境を越えた法令順守を確保するためクライアントのグローバルな観点を把握しなければならないと主張

機関銀行向けClient Lifecycle Management(http://www.fenergo.com/solutions/client-lifecycle-management.html )ソリューションの大手プロバイダーであるFenergo(http://www.fenergo.com )は7日、Aite Groupから委託された最新調査の重要な結果を公表、金融機関は複数の国・地域にまたがる法規制順守、エンティティデータ管理義務の取り扱いに苦心していることを明らかにした。

 (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150114/724322

調査によると、Anti-Money Laundering Directive IV(AMLD IV)はオンボーディング(研修)、Know Your Customer(KYC)(http://www.fenergo.com/solutions/regulatory-onboarding/know-your-customer )コンプライアンス、リーガルエンティティデータ・チームにとって最大の課題になるとキャピタルマーケット機関はみていることがわかった。これに国際的ないしは地域のデリバティブ規制(http://www.fenergo.com/solutions/regulatory-onboarding/otc-derivatives-reform-compliance )(Dodd-Frank, EMIR, MiFID II)、FATCAやCRS(共通報告基準)などの税法規制(http://www.fenergo.com/solutions/tax-compliance )が続いている。調査は、こうした規制がクライアントデータを十分に管理できない企業に難題を突き付けることになることを明らかにした。

複数の国・地域にまたがる主要な課題は世界的な規制要件の多様性に集中しており、機関がKYCコンプライアンスの世界的な方針を設定する妨げになっている。それどころか、機関は国ごとの相違を考慮に入れなければならず、これが一部の規制当局による域外適用のために問題となる可能性がある。さらに、データプライバシーは一部の国、ないしは一部の大陸では微妙な問題になっており、とりわけデータのアクセスおよびストレージの面で重荷になるともいわれている。これらの国には、ロシア、スイス、英国のほか、中国、香港、インドネシア、マレーシア、シンガポール、韓国、台湾などのAPAC諸国が含まれる。

同調査結果を作成したAite Groupのバージニー・オシェア上級アナリストは「認可違反で国家規制当局と対立すれば、金融機関に対する経済的な罰則と、それに伴う名声への損害の両方が生じる可能性がある。機関はクライアントのグローバルな観点を確認し、クライアントがコンプライアンス目的のために必要とされるデータセットと最終ドキュメントを収集・管理できるようにしなければならない」と語った。

この調査はケーススタディとして、同規模の金融機関2社のオンボーディング費用を分析し、自動化された銀行の費用が主に手作業に頼る銀行の費用よりも87%少ないことを突き止めた。

Fenergoのジョー・ダンフィー副社長(プロダクト管理担当)(http://www.fenergo.com/top-menu/who-we-are/management-team )は「明らかにKYCコンプライアンス(http://www.fenergo.com/solutions/regulatory-onboarding/know-your-customer )とリーガルエンティティデータ(http://www.fenergo.com/solutions/client-counterparty-data-management )を集中させなければならない事例があるが、すべての国・地域のクライアントに通用する万能なアプローチはないのも事実であり、集中によって悪化することもある。これを解決する特効薬はないものの、国・地域にまたがるコンプライアンスとデータの課題を克服し、それを最小化することと並行して履行できる確立された技術的かつ経営ソリューションがいくつかある」と語った。

調査で分かったその他の事項

*回答者の半数は最大の問題の1つとして重複取り組みを挙げた

*回答者の大半は平均的なクライアントをオンボードするために要する時間の見極めに苦労している

*回答した機関の半数はクライアントのドキュメンテーション蓄積のための中央レポジトリーをすでに構築したか構築中である

*KYCアプローチに対し完全に戦略的に取り組んでいる回答機関はなかったが、金融機関の大多数は少なくともKYC機能の一部を集中させており、機能全体の優先順位付けが向上し、エンタープライズレベルでの接続を増やす意図があることを示している

Aite Groupのバージニー・オシェア上級アナリストはFenergoのジョー・ダンフィー副社長とともに11月4日午前10時(米東部標準時)/午後3時(英国時間)にウェビナーに参加し、「Cross-Jurisdictional Regulatory Compliance: A Complex Data Management Web」(http://www.fenergo.com/top-menu/news-events/fenergo-events/webinar-cross-jurisdictional-regulatory-compliance-entity-data-management.html )について議論する。

▽Fenergo(http://www.fenergo.com )について

Fenergoの高度なClient Lifecycle Managementソリューションによって、金融機関は規制オンボーディングとエンティティデータ管理プロセスを効率的に管理することが可能となる。同社のルール重視のソリューションは複数の法規制枠組みとのコンプライアンスを確立し、機関全体でクライアントおよび取引先のデータとドキュメントの収集、集中、共有をサポートする。コンプライアンスを促進し、経営効率を向上させることによって、Fenergoのソリューションはクライアントの研修を迅速化し、クライアント体験全体で収益を上げ成長する時間を改善する。

▽Aite Groupについて

Aite Groupは独立系の調査・アドバイザリー企業で、金融サービス業界のビジネス、テクノロジー、法規制問題、その影響を専門としている。銀行業務、決済、証券&投資、保険の専門的知識によって、Aite Groupのアナリストは総合的な実用的アドバイスを金融サービスの主要市場参加者に提供する。Aite Groupはボストンに本社を置き、シカゴ、ニューヨーク、サンフランシスコ、ロンドン、ミラノにオフィスを構え、パートナー、アドバイザー、カタリストとしてクライアントに協力し、クライアントの常識を洗い直し、クライアントが業界トレンドの最先端にとどまることを保証する。

▽問い合わせ先

Fiona McLoughlin, VP Marketing, Fenergo

T: +353-19013600

E:fiona.mcloughloin@fenergo.com

ソース:Fenergo

Institutional Banks Struggle with Cross-Jurisdictional Regulatory Compliance and Entity Data Management

PR62091

DUBLIN, Oct. 7 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    - New research from Fenergo and Aite Group claims financial institutions

must achieve a global view of clients to ensure cross-border compliance

    Fenergo [http://www.fenergo.com ], the leading provider of Client Lifecycle

Management

[http://www.fenergo.com/solutions/client-lifecycle-management.html ] solutions

for institutional banks, has today published key findings from new research

commissioned from the Aite Group which suggests that financial institutions are

struggling to manage regulatory compliance and entity data management

obligations across multiple jurisdictions.

         (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150114/724322 )

    The research finds that the Anti-Money Laundering Directive IV (AMLD IV) is

perceived by capital market firms as being the greatest incoming challenge for

onboarding, Know Your Customer (KYC)

[http://www.fenergo.com/solutions/regulatory-onboarding/know-your-customer ]

compliance and legal entity data teams. This is closely followed by global or

local derivatives regulations

[http://www.fenergo.com/solutions/regulatory-onboarding/otc-derivatives-reform-c

ompliance ] (Dodd-Frank, EMIR, MiFID II) and tax compliance

[http://www.fenergo.com/solutions/tax-compliance ] obligations such as FATCA

and CRS (Common Reporting Standards). The research goes onto find that these

regulations will pose a challenge to firms that do not have a good handle on

their client data.

    A key part of the multi-jurisdictional challenge is centred on global

divergence in regulatory requirements, which are hampering institutions'

abilities to set a global policy for KYC compliance. Instead, they must take

into account national differences, which can be challenging due to certain

regulators' extraterritorial approach. Furthermore, data privacy is proving to

be a tricky issue with certain countries, even whole continents, being cited as

particularly onerous in terms of data access and storage. These include APAC

countries such as China, Hong Kong, Indonesia, Malaysia, Singapore, South

Korea and Taiwan, along with Russia, Switzerland and the UK.

    According to Virginie O'Shea, Senior Analyst with Aite Group, who wrote the

research, "Falling foul of a national regulator for sanctions infractions can

involve both financial penalties and subsequent reputational damage to the

financial institution. Firms must ascertain a global view of their clients to

ensure they are collecting and monitoring the required data sets and end

documents for compliance purposes."

    In a case study example, the research analyzes the onboarding costs of two

similarly sized financial institutions and finds that the automated bank's

costs are 87% less than those of the bank that relies primarily on manual

processes.

    "Clearly, there is a compelling case to centralize KYC compliance

[http://www.fenergo.com/solutions/regulatory-onboarding/know-your-customer ]

and legal entity data

[http://www.fenergo.com/solutions/client-counterparty-data-management ],

however, this is exacerbated by the fact that there is no one-size-fits-all

approach to client data in every jurisdiction," adds Joe Dunphy, VP of Product

Management

[http://www.fenergo.com/top-menu/who-we-are/management-team ] with Fenergo.

"While there may be no one silver bullet to get this right, there are a number

of established technological and operational solutions that can be implemented

in tandem to overcome and minimize these cross-border compliance and data

challenges."

    Other findings from the research include:

    

    - Half of respondents cite duplicated effort as one of their biggest pain

points.

    - Most respondents struggle to identify the length of time it takes to

onboard the average client.

    - Half of the respondent firms have already introduced or are building a

central repository for the storage of client documentation.

    - While no respondent firms are entirely strategic in their KYC approach,

the majority of financial institutions have at least partially centralized

their KYC function, which reflects the increased prioritization of the function

overall and a design to be more joined up at an enterprise level.

    Aite Group's Virginie O'Shea will join Fenergo's Joe Dunphy on a webinar at

10am ET / 3pm London time on November 4th, 2015, to discuss

Cross-Jurisdictional Regulatory Compliance: A Complex Data Management Web

[http://www.fenergo.com/top-menu/news-events/fenergo-events/webinar-cross-jurisd

ictional-regulatory-compliance-entity-data-management.html ]

.

    About Fenergo (http://www.fenergo.com):

    Fenergo's sophisticated Client Lifecycle Management solution enables

financial institutions to efficiently manage the regulatory onboarding and

entity data management processes. Its rules-driven solution ensures compliance

with multiple regulatory frameworks and supports the collection, centralization

and sharing of client and counterparty data and documentation across the

institution. By expediting compliance and improving operational efficiencies,

Fenergo's solutions can onboard clients faster, improve time to revenue and

enhance overall client experience.

    About Aite Group

Aite Group is an independent research and advisory firm focused on business,

technology, and regulatory issues and their impact on the financial services

industry. With expertise in banking, payments, securities & investments, and

insurance, Aite Group's analysts deliver comprehensive, actionable advice to

key market participants in financial services. Headquartered in Boston with a

presence in Chicago, New York, San Francisco, London, and Milan, Aite Group

works with its clients as a partner, advisor, and catalyst, challenging

their basic assumptions and ensuring they remain at the forefront of industry

trends.

    

     

    Contact:

    Fiona McLoughlin, VP Marketing, Fenergo

    T: +353-19013600

    E:fiona.mcloughloin@fenergo.com

SOURCE: Fenergo

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