東宝「シン・ゴジラ」がIMAXでの封切りで週末興行収入110万ドルを記録
東宝「シン・ゴジラ」がIMAXでの封切りで週末興行収入110万ドルを記録
AsiaNet 65295(0948)
【東京2016年8月1日PR Newswire=共同通信JBN】
*IMAXの日本での封切り映画としての興行成績は過去2番目、日本語映画では過去最高を記録
IMAX Corporation(NYSE:IMAX)は1日、東宝の「シン・ゴジラ」が日本の封切りで105万ドルの興行成績を上げ、100万ドルを売り上げた「ジュラシック・ワールド」を抜き、110万ドルを売り上げたボックスオフィスの大ヒット作品「スター・ウォーズ/フォースの覚醒」に次ぎ、IMAXの封切り成績で過去2番目になったと発表した。「シン・ゴジラ」は31本目のゴジラ映画で、東宝が配給するものとしては29本目、IMAXが手掛ける日本のゴジラ映画としては初めて。「シン・ゴジラ」はまた、「ドラゴンボールZ 神と神」を破り、IMAXの日本映画の封切りとして過去最高の成績を上げた。
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日本では「シン・ゴジラ」は公開から日曜までで「TOHOシネマズ新宿」劇場を筆頭にIMAXの1スクリーンあたり4万ドルを売上げ、スクリーン当たりの週間総額では13万5000ドルを売り上げた。
東宝の千田諭最高執行責任者(COO)は「「シン・ゴジラ」の公開後の好成績はIMAX(R)劇場での記録的なデビューによるところが大きく、当社としても非常に喜んでいる。東宝はIMAXとの提携に心から感謝している」と語った。
グレッグ・フォスターIMAX Corp.上級執行副社長兼IMAX Entertainment最高経営責任者(CEO)は「ゴジラは日本では恐らく最も偶像化された映画シリーズで、当社はパートナーや東宝の友人、さらに庵野秀明総監督や樋口真嗣監督に率いられた「シン・ゴジラ」制作チーム全員に対して、日本で劇場ネットワークを拡大しつつあるIMAXの封切り後の興行成績で記録を打ち立てたことに対し、御祝いを申し上げる」と述べた。
IMAX(R)で公開された「シン・ゴジラ」は同社独自のデジタル・リマスタリング技術IMAX DMR (R)でThe IMAX Experience(R)用の映像と音に処理されることになっている。鮮明な映像とIMAXによってカスタム化された劇場構成やデジタル音声とが相まって、観客が映画の中に入ってしまったかのような感覚を持つほどの臨場感を創り上げる。
▽「シン・ゴジラ」について
ゴジラの世界的な成功を目のあたりにし、意を強くした日本のクリエーターはこの有名な怪物をふる里の日本に戻し、新たな恐怖を生き返らせた。1954年、人間の手には負えない破壊的な力を持つものとして生まれたゴジラは現代の日本に戻り、その文明に立ちふさがる。自然の大災害に見舞われたばかりの日本は再びゴジラがもたらす破局的な恐怖の中に投げ込まれる。死の恐怖や絶望感にさいなまれながらも、日本は戦いを続け、やがてこの試練を乗り越える力を見いだす。「エバンゲリオン」シリーズの庵野秀明総監督、「進撃の巨人パート1、パート2」の樋口真嗣監督はオリジナルの1954年のゴジラに近いゴジラを創り上げている。
▽IMAX Corporationについて
エンターテインメント技術のイノベーター、IMAXは同社独自のソフトウエア、アーキテクチャー、設備を組み合わせ、人々を座席から引っ張り出し、見たこともない世界に連れて行く「経験」を創り出した。今や、一流の映画製作者や製作会社がIMAXシアターを使ってかつてなかった方法でオーディエンスとつながろうとしており、その結果、IMAXネットワークは世界の大作映画の最も重要で成功を収めている配給プラットフォームの一つである。IMAXはニューヨーク、トロント、ロサンゼルスに本社を構え、ロンドン、東京、上海、北京にオフィスを持っている。2016年6月30日現在、世界69カ国に1102のIMAXシアター(990シネマコンプレックス、16商業施設、96施設)がある。2015年10月8日にはIMAX Corp.の子会社であるIMAX Chinaが香港証券取引所で証券番号「HK.1970」として取引を始めた。
IMAX(R)、IMAX(R) 3D、IMAX DM(R)、Experience It In IMAX(R)、An IMAX 3D Experience(R)、The IMAX Experience(R)、IMAX nXos(R)はIMAX Corporationの商標である。同社に関する詳しい情報はwww.imax.com を参照。以下でもIMAXの参照が可能。
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YouTube:http://www.youtube.com/imaxmovies
▽問い合わせ先
Business Media:
IMAX Corporation - New York
Ann Sommerlath
+1 212-821-0155
asommerlath@imax.com
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wclay@sloanepr.com
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Entertainment Media:
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ソース:IMAX Corporation
Toho Pictures' Shin Godzilla Delivers Record $1.1 Million Opening Weekend At Japanese Box Office In IMAX
PR65295
TOKYO, Aug. 1, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Film Scores Second-Best IMAX Debut in Japan; Largest for Local-Language
Title in IMAX
IMAX Corporation (NYSE:IMAX) today announced that Toho Co., Ltd.'s Shin
Godzilla - the 31st film in the Godzilla franchise and the 29th from Toho Co.
Ltd., as well as the first Japanese Godzilla film for IMAX - scored the
second-highest IMAX opening ever in Japan with $1.05 million, surpassing
Jurassic World, which opened locally with $1 million, and second only to
box-office giant Star Wars: The Force Awakens (with $1.1 million). Shin
Godzilla also now stands as the largest opening of a local Japanese IMAX
release, beating Dragonball Z: Battle of Gods.
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Shin Godzilla delivered a remarkable $40,000 per screen in IMAX locally, with
the top-ranking IMAX location overall - Toho's Shinjuku IMAX theatre - grossing
an estimated benchmark $135,000 through Sunday.
"We are thrilled by the very strong opening results for Shin Godzilla, thanks
largely to the film's record-setting debut in IMAX(R) theatres," said Mr.
Satoshi Chida, COO of Toho. "Toho is genuinely thankful to its partnership with
IMAX."
"Godzilla is perhaps the most iconic movie franchise in Japan, and we
congratulate our partners and friends at Toho, as well as the entire Shin
Godzilla filmmaking team - led by director Hideaki Anno and co-director Shinji
Higuchi - for this record-setting box-office opening in IMAX's growing Japanese
network of theatres," said Greg Foster, Senior Executive Vice President, IMAX
Corp. and CEO of IMAX Entertainment.
The IMAX(R) release of Shin Godzilla will be digitally re-mastered into the
image and sound quality of The IMAX Experience(R) with proprietary IMAX DMR(R)
(Digital Re-mastering) technology. The crystal-clear images, coupled with
IMAX's customized theatre geometry and powerful digital audio, create a unique
environment that will make audiences feel as if they are in the movie.
About Shin Godzilla
Fueled by Godzilla's recent global success freshly engrained in their minds,
Japanese creators now bring this iconic monster back to its birthplace and its
origins to yield yet another fear of Godzilla. Originally conceived in 1954 as
a destructive force that is unfathomable by man, Godzilla returns to modern-day
Tokyo to haunt civilization. A country that is still tormented by the aftermath
of a shattering natural disaster is thrown violently into the catastrophic
horrors of Godzilla. Taunted and tested by death and despair, Japan struggles
to find in itself power to overcome such challenges. Director Hideaki Anno (the
Evangelion franchise) and co-director Shinji Higuchi (Attack on Titan: Parts 1
& 2) envisioned Godzilla to resemble the original 1954 version.
About IMAX Corporation
IMAX, an innovator in entertainment technology, combines proprietary software,
architecture and equipment to create experiences that take you beyond the edge
of your seat to a world you've never imagined. Top filmmakers and studios are
utilizing IMAX theatres to connect with audiences in extraordinary ways, and,
as such, IMAX's network is among the most important and successful theatrical
distribution platforms for major event films around the globe.
IMAX is headquartered in New York, Toronto and Los Angeles, with offices in
London, Tokyo, Shanghai and Beijing. As of June 30, 2016, there were 1,102 IMAX
theatres (990 commercial multiplexes, 16 commercial destinations and 96
institutions) in 69 countries. On Oct. 8, 2015, shares of IMAX China, a
subsidiary of IMAX Corp., began trading on the Hong Kong Stock Exchange under
the stock code "HK.1970."
IMAX(R), IMAX(R) 3D, IMAX DM(R), Experience It In IMAX(R), An IMAX 3D
Experience(R), The IMAX Experience(R) and IMAX nXos(R) are trademarks of IMAX
Corporation. More information about the Company can be found at www.imax.com.
You may also connect with IMAX on Facebook (http://www.facebook.com/imax ),
Twitter (http://www.twitter.com/imax ) and YouTube
(http://www.youtube.com/imaxmovies ).
This press release contains forward looking statements that are based on IMAX
management's assumptions and existing information and involve certain risks and
uncertainties which could cause actual results to differ materially from future
results expressed or implied by such forward looking statements. These risks
and uncertainties are discussed in IMAX's most recent Annual Report on Form
10-K and most recent Quarterly Reports on Form 10-Q.
For additional information please contact:
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IMAX Corporation - New York
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Source: IMAX Corporation
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