◎北米定期航空便数は10年間で最低 8月のOAG統計
◎北米定期航空便数は10年間で最低 8月のOAG統計
AsiaNet 50281
共同JBN 1031 (2012.8.9)
◎北米定期航空便数は10年間で最低 8月のOAG統計
【シカゴ2012年8月9日PRN=共同JBN】UBM Aviationブランドの一つで、フライトスケジュール情報市場の大手OAG(http://www.oag.com)が公表した最新統計によると、8月に北米内で運航される定期航空便は、8月としては過去10年間で最低になる。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20110908/NY64578LOGO)
2012年8月のOAG FACTS(便数と座席数のトレンド統計)(http://www.oagaviation.com/OAG-FACTS/2012/August-Executive-Summary)は、今月の北米内の定期航空便数が前年同月と比べて2万1401便少なく、総座席数は95万3083席少ないと明らかにした。今年1月から8月で見ると、便数は前年同期より2%、座席数が1%それぞれ減ることになる。
OAGの分析担当ディレクターであるロブ・ショウ氏は「北米地域では景気減速を背景に、地域内定期航空便の整理統合が進んでいる」と説明、次のように述べた。
「この数年明らかになった航空会社の買収から、ある程度は当然の流れだが、厳しい経営環境にある各航空会社が採算を維持するために便数を減らす戦略の結果でもある」
北米の上位10ハブ空港のうち、今月総座席数が増えるのは3空港(サンフランシスコ7%増、シャーロット5%増、トロント4%増)だけで、シカゴ・オヘア空港は3%の座席減となる。
一方、中東の長距離便の伸びが最もめざましい。北米と世界各地を結ぶハブのドバイ空港は、8月に便数と座席数がともに2%の増加。これは明るいニュースだが、中東で見られる最大級の長距離便の増加は、主にアラブ首長国連邦、中でもドバイが原動力だ。
8月に中東を離発着する定期便の数は7%増の6万4252便、座席数は8%増の1421万9564席に達する。これは2011年8月より便数で4000便強、座席数で100万席以上多い。中東内での航空便数は4%、座席数は3%それぞれ増えるとみられる。
中東のすべての主要ハブ空港は8月に大きく伸びる。座席数ではアブダビが24万8896席(17%)増、ドーハが24万4470席(11%)増、バーレーンが11万4560席(11%)増。しかし最も伸びが大きいのはドバイで、2011年8月より便数が2694便、座席数が78万2544席増える。
ロブ・ショウ氏は「戦略的に中東は、特に西欧との結び付きでずっと重要性を高めている」と指摘する。
同氏は「西欧とアジア太平洋地域の主要ルートは減便が続いているが、西欧と中東の間では座席数が40万席以上増えている。そのうちの70%以上はドバイとアブダビの発着便で、これは湾岸地域の大手航空会社の拡大計画が反映されている」と説明した。
▽世界の定期便数は1%増え、座席数は3%増加。
ドバイは世界の主要ハブ空港では最も成長が大きく、便数で12%、座席数で14%多くなる。
世界の上位10空港のうち8空港は今月、離発着する航空便の座席数が増加する。北京の座席数は前年同月比8%で、座席数世界一のアトランタにますます接近する。東京は前年同月比5%増の約37万5000席で、ロンドン・ヒースローに次いで世界4位を確保する。
世界全体では8月に便数が1万6948便、席数が960万8208席増え、総定期便数は278万9437便、総座席数は3619万3356席となる。伸び率は便数が1%、席数が3%で、この違いは1機当たりの席数増加を示す。1機当たりの平均席数は昨年8月の127席から129席に増える。
今年1月から8月では、便数が前年同期比2%、席数が3%それぞれ増加する。
世界の空港、航路、国家・地域についての情報、コメント、チャートを含む2012年8月版OAG FACTS(http://www.oagaviation.com/OAG-FACTS/2012/August-Executive-Summary)の詳細な調査結果は以下のウェブサイトからダウンロードできる。
http://www.oagaviation.com/OAG-FACTS/2012/August-Executive-Summary
OAG FACTSは毎月更新され、世界の航空会社の活動を視覚的に提供している。また双方向のグラフを使用し、世界の航空時刻表の統合データベースに保存されている過去10年のパフォーマンス動向を表示している。
(編集者注意)
OAG(http://www.oag.com)、UBM Aviation(http://www.ubmaviation.com)は航空情報や分析サービスにおける信頼できる情報源。OAGの主導的な航空データベースはその規模、正確さ、総合性から並ぶものがなく、世界の航空業界の業務に不可欠となっている。詳しい情報はwww.oag.comを参照。
ソース: OAG
▽問い合わせ先
Sarah Dixon
UBM Aviation
Product Marketing Director
+44-(0)-1582-600-111
pressoffice@ubmaviation.com; or
Marc Cornelius,
80:20 Communications
+44-(0)-1483-447380
mcornelius@8020commsc.com
August's North American Air Traffic At Lowest Level In 10 Years, Says OAG
PR50281
CHICAGO, Aug. 9, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
- Region loses nearly a million seats
Scheduled flight operations within North America will be at their lowest
August level for 10 years, according to the latest statistics from flight
schedule data market leader OAG (http://www.oag.com), a UBM Aviation brand.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20110908/NY64578LOGO )
The OAG FACTS (Frequency and Capacity Trend Statistics)
(http://www.oagaviation.com/OAG-FACTS/2012/August-Executive-Summary) for August
2012 reveals that this month there will be 953,083 fewer air seats offered
within North America compared with August 2011, with 21,401 fewer flights. For
the year to date, decreases of two per cent in flights and one per cent in seat
capacity have been experienced compared with the first eight months of 2011.
"Against the backdrop of a slowing economy the North American region is
experiencing general consolidation of its internal scheduled air services,"
said Rob Shaw, Director Analytics.
"This is partly the natural consequence of the well-publicised airline
mergers of recent years, but it also reflects the strategy of individual
carriers in a tough trading environment: reducing capacity to maintain fares at
a profitable level."
Only three of North America's top 10 hubs (San Francisco at 7%, Charlotte
at 5% and Toronto at 4%) will show significant growth in seat capacity this
month, while capacity at Chicago O'Hare will drop by three per cent.
Middle East shows fastest long-haul growth with Dubai the key hub
North America's flights and seats to and from other worldwide regions will both
show a two per cent increase in August, offering some better news, but the
biggest growth in long-haul traffic is seen in the Middle East - driven largely
by the United Arab Emirates and Dubai in particular.
This month will see flight operations to and from the Middle East grow by
seven per cent to 64,252, while seat capacity will increase by eight per cent
to reach 14,219,564 - nearly 4,000 more flights and more than a million more
seats offered than in August 2011. Traffic within the Middle East region is
also expected to grow by four per cent (flights) and three per cent (seats).
The Middle East region's key hubs are all experiencing strong year-on-year
growth in August, with Abu Dhabi seeing seats increasing by 248,896 (up 17%),
Doha by 244,470 (11%) and Bahrain by 114,560 (11%). By far the strongest
performer in the region however is Dubai, with 782,544 additional seats and
2,694 additional flight operations compared with August 2011.
"Strategically, the Middle East is growing in importance all the time,
particularly in terms of its links with Western Europe," said Rob Shaw,
Director Analytics.
"While capacity reductions are continuing on several key routes between
Western Europe and the Asia-Pacific region, more than 400,000 extra seats are
now offered between Western Europe and the Middle East. Of these, more than 70
per cent are on services to and from Dubai and Abu Dhabi, largely reflecting
the continued expansion plans of the premier Gulf-based airlines."
Global flights up by 1% and seats by 3%
Dubai, with its 12 per cent increase in flight operations and 14 per cent
increase in seat capacity, is also showing the fastest growth among the major
global air hubs.
Seat capacity at eight of the world's top 10 airports will grow this
month. Beijing's year-on-year increase of eight per cent brings it ever closer
to Atlanta as the world's largest hub in terms of seats offered, while Tokyo's
offering increased by nearly 375,000 seats, up five per cent on August 2011,
securing its status as the world's fourth-largest hub after London-Heathrow.
Worldwide, airlines have increased flights by 16,948 and seats by
9,608,208, taking the total scheduled flight operations for August 2012 to
2,789,437 and the total of seats offered to 361,193,356. This represents growth
of one per cent in flights but three per cent in seats, which is explained by
the increased use of larger aircraft. Average aircraft seat capacity is 129
this month compared with 127 in August 2011.
For the year to date, scheduled flights show a growth of two per cent and
seat capacity an increase of three per cent compared with the January-August
period last year.
A detailed review of OAG FACTS
(http://www.oagaviation.com/OAG-FACTS/2012/August-Executive-Summary) for
August 2012 - including information, commentary and charts about specific
airports, routes, countries and regions worldwide - is available to download
now at http://www.oagaviation.com/OAG-FACTS/2012/August-Executive-Summary.
OAG FACTS is updated on a monthly basis and provides a visual snapshot of
airline activity around the world, using interactive graphs to display 10-year
performance trends, sourced from OAG's consolidated database of global airline
schedules.
Notes to Editors:
OAG (http://www.oag.com), a UBM Aviation (http://www.ubmaviation.com)
brand, is the trusted source for aviation information and analytical services.
OAG's leading aviation databases are unrivalled in their scale, accuracy and
comprehensiveness and are integral to the world's aviation industry operations.
For more information, visit: http://www.oag.com.
SOURCE: OAG
CONTACT: Sarah Dixon
UBM Aviation
Product Marketing Director
+44-(0)-1582-600-111
pressoffice@ubmaviation.com; or
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80:20 Communications
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mcornelius@8020comms.com
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