◎IBMとDatawatchが企業のCMSをビッグデータ解析システムに転換

Datawatch Corporation

2013/11/1 11:30

◎IBMとDatawatchが企業のCMSをビッグデータ解析システムに転換

AsiaNet 54853

共同JBN 1321 (2013.11.1)

【チェルムズフォード(米マサチューセッツ州)、アーモンク(米ニューヨーク州)2013年10月31日PRN=共同JBN】

 *IBMがすべてのチャンネルを通じてソリューションを全世界で再販売

Datawatch Corporation(http://www.datawatch.com/)(NASDAQ-CM: DWCH)とIBM(NYSE: IBM)は31日、IBM Content Manager OnDemand(CMOD)ユーザーがCMODシステム内に取り込んだビッグデータから知見を引き出すことを可能にする業界初の統合コンテンツ管理・解析ソリューションを発表した。この種では初のセルフサービス型の解析ソリューションはDatawatch Report Mining Server(RMS)とIBM CMODを統合しており、ユーザーは法令順守イニシアチブを加速し、膨大な量の歴史的データを解析できる。Datawatch RMSは、IBMの世界のプライスリストに含まれ、Passport Advantageを通じてIBMからの直接販売に加えIBMの世界規模のチャンネルパートナーでも販売される。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121015/NE92833LOGO

Datawatch Report Mining Server(RMS)は、顧客がCMODのレポジトリーに保存されたドキュメントをリアルタイムでリポートし解析するために、CMODと完全一体化されたウェブベースのリポート解析ソリューションである。ユーザーはCMODレポジトリーのコンテンツを新たな用途、リポート、視覚化のために再度目的を持たせることができる。RMSはCMODに格納された保存ドキュメントを、組織に大幅な価値をもたらす解析アセットに以下のように転換する。

 *既存のコンテンツ・マネジメント・システムを「search to action」のビッグデータ・アセットに転換する

 *スタティックなリポートをExcelスプレッドシートなどの実用的なフォーマットにワンクリックで変換することによって、Excelへのカットアンドペースト、データ再入力を解消し、リポートのユーザーの生産性を向上する

 *アドホック・リポーティング、サブリポート、生のデータベースとの接続の必要性がなくなり、IT負荷を軽減する

 *CMODに保存された基幹業務のアドホック解析、調査、監査の機能を提供する

 *Datawatchの次世代ビジュアル・データ発見ソリューションに取り込むことができる貴重なデータを提供する

情報の再評価、系統化、統合が実行され、あらゆるタイプの業務上の問題ないしはチャンスを全方位の観点から検証することが可能となる。その結果、ビジネス決定、プロセス、生産性を向上するための知見が加わることになる。

Datawatchの最高マーケティング責任者(CMO)兼上級副社長(Strategic Allaiance担当)であるベン・プラマー氏は「今日の経済では企業は、コンテンツ・レポジトリーを含め組織の中にばらばらに拡散している信頼できるデータを使って戦略的な決定を下さなければならない。Datawatch RMSを使えば、IBMのCMODクライアントはこのレポジトリーを、データが採掘でき企業全体の情報が一体化されたビジュアルなウエアハウスに変換でき、ビジネスを総合的に俯瞰(ふかん)できるとともに、政策決定を加速できる」と語った。

Datawatch RMSはWEBI、ODWEK、IBM Content Navigatorを通じてIBM CMODとのインターフェースをとる。DatawatchとIBMは、米ネバダ州ラスベガスのマンダレーベイで11月3日から11日まで開催されるIBMのInformation OnDemand 2013カスタマー会議のブース1022-Gで、この統合ソリューションと新たなパートナーシップを展示する。詳細はウェブサイトwww.datawatch.com/rms-cmodを参照。

▽DATAWATCH CORPORATIONについて

Datawatch Corporation (NASDAQ-CM: DWCH)

http://markets.financialcontent.com/prnews/quote?Symbol=DWCH)は、種類、量、速度を問わずあらゆるデータを最適化するビジュアル・データ発見ソリューションを提供して、業績の向上のために貴重なデータを発掘する次世代の解析法を提供する。リポート、PDFファイル、EDIストリームなどの構造化、非構造化、半構造化されたソースを、事業に内在する問題や機会を全方位の観点から俯瞰できる、視覚性に富んだ解析アプリケーションへ組み入れるDatawatch独自の能力によって、ユーザーは事業の運用面に影響を与える重要なファクターをダイナミックに見つけ出すことができる。Datawatchはあらゆるデータのビジュアル検索ができる能力があり、このためにビッグデータおよびビジュアライゼーションの市場で際立っている。世界ではFortune 100社中の99社を含む、あらゆる規模の組織がDatawatchを利用している。Datawatchは米マサチューセッツ州チェルムズフォードに本社を置き、ロンドン、ミュンヘン、シンガポール、シドニー、マニラにオフィスを構え、世界100カ国以上にパートナーと顧客がいる。詳細はウェブサイトwww.datawatch.com/trialから無料試用をダウンロードできる。

▽問い合わせ先

Investor Contact:

Datawatch Investor Relations

investor@datawatch.com

Phone: (978) 441-2200 ext. 8323

Media Contact:

Sarah Bernardi

Datawatch Corporation

Sarah_Bernardi@datawatch.com

Phone: (978) 441-2200 ext. 8387

Twitter: @datawatch (http://twitter.com/datawatch

(C) 2013 Datawatch Corporation。DatawatchとDatawatchロゴは米国および/あるいはその他の国でDatawatch Corporationの登録商標である。その他名称はそれぞれの企業の商標ないしは登録商標である。

ソース:Datawatch Corporation

IBM And Datawatch Transform Enterprise Content Management Systems Into Big Data Analytics

PR54853

CHELMSFORD, Massachusetts and ARMONK, New York, Oct. 31, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

   -- IBM To Resell Solution Globally Through All Channels

   Datawatch Corporation (http://www.datawatch.com/) (NASDAQ-CM: DWCH) and IBM

(NYSE: IBM) today announced the industry's first integrated content management

and analytics solution that lets IBM Content Manager OnDemand (CMOD) users gain

insight from Big Data trapped within their CMOD systems.  The first of its

kind, this-self-service analytics solution integrates the Datawatch Report

Mining Server (RMS) with IBM CMOD so users can speed regulatory compliance

initiatives and perform analytics across vast amounts of historical data.

Datawatch RMS will be included on IBM's worldwide price list and available for

sale by both IBM direct sales and its global channel partners through Passport

Advantage.  

   (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121015/NE92833LOGO)

   Datawatch Report Mining Server (RMS) is a web-based report analytics

solution that seamlessly integrates with CMOD to enable clients to perform

real-time reporting and analysis on documents stored in their CMOD repository.

Users can repurpose existing CMOD repository content for new applications,

reporting and visualizations. RMS turns archived documents stored in CMOD into

an analytical asset that can provide significant value to an organization,

including:

-- Transforming an existing content management system into a

   "search-to-action" Big Data asset

-- Increasing productivity of report users by providing one click

   transformation of static reports into actionable formats such as Excel

   spreadsheets and eliminating cut-and-paste and/or rekeying of data into

   Excel

-- Reducing IT burden by eliminating the demand for ad-hoc reporting,

   sub-reports, or live database connectivity

-- Providing ad-hoc analysis, investigation and auditing capabilities on core

   corporate data stored in CMOD

-- Providing valuable data to incorporate into Datawatch's next generation

   visual data discovery solutions.

   Information can be re-evaluated, organized, and integrated to provide a 360

degree view of any type of business issue or opportunity. The result is

additional insight for improving business decisions, processes and

productivity.

   "In today's economy, businesses are challenged with making strategic

decisions with trusted data located in disparate areas of their organizations -

including content repositories. Datawatch RMS will allow IBM's CMOD clients to

turn their repositories into virtual warehouses that can be mined for data sets

and combined with other information throughout the enterprise to obtain a more

holistic view of the business and accelerate decision-making," said Ben

Plummer, chief marketing officer and senior vice president of Strategic

Alliances for Datawatch.

   Datawatch RMS can interface with IBM CMOD via WEBI, ODWEK and IBM Content

Navigator. Datawatch and IBM will showcase the integrated solution and the new

partnership at IBM's Information OnDemand 2013 customer conference at booth

1022-G November 3-7, 2013 at Mandalay Bay in Las Vegas, Nevada or you can learn

more by visiting: www.datawatch.com/rms-cmod.

   ABOUT DATAWATCH CORPORATION

   Datawatch Corporation (NASDAQ-CM: DWCH)

(http://markets.financialcontent.com/prnews/quote?Symbol=DWCH) provides visual

data discovery software that optimizes any data - regardless of its variety,

volume, or velocity - delivering next generation analytics to reveal valuable

insights for improving business. Its unique ability to integrate structured,

unstructured, and semi-structured sources like reports, PDF files and EDI

streams with real-time streaming data into visually rich analytic applications

allow users to dynamically discover key factors that impact any operational

aspect of their business. This ability to perform visual discovery against any

data sets Datawatch apart in the big data and visualization markets.

Organizations of every size, worldwide use Datawatch, including 99 of the

Fortune 100. Datawatch is headquartered in Chelmsford, Massachusetts with

offices in New York, London, Munich, Stockholm, Singapore, Sydney and Manila,

and with partners and customers in more than 100 countries worldwide. See the

Whole Story for yourself by downloading the free trial at

www.datawatch.com/trial.

   Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act

   of 1995

   Any statements contained in this press release that do not describe

historical facts may constitute forward-looking statements as that term is

defined in the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Any such

statements, including but not limited to those relating to results of

operations, contained herein are based on current expectations, but are subject

to a number of risks and uncertainties that may cause actual results to differ

materially from expectations. The factors that could cause actual future

results to differ materially from current expectations include the following:

risks associated with the continuing weak global economy; risks associated with

fluctuations in quarterly operating results due, among other factors, to the

size and timing of large customer orders; risks associated with acquisitions,

including the recent acquisition of intellectual property from Math Strategies

and the acquisition of Panopticon; the volatility of Datawatch's stock price;

limitations on the effectiveness of internal controls; rapid technological

change; Datawatch's dependence on the introduction of new products and possible

delays in those introductions; competition in the software industry generally,

and in the markets for information optimization in particular; Datawatch's

dependence on its principal products, proprietary software technology and

software licensed from third parties; risks associated with international sales

and operations; risks associated with indirect distribution channels; the

adequacy of Datawatch's sales returns reserve; risks associated with a

subscription sales model; Datawatch's dependence on its ability to hire and

retain skilled personnel; disruption or failure of Datawatch's technology

systems that may result from a natural disaster, cyber-attack or other

catastrophic event; and uncertainty and additional costs that may result from

evolving regulation of corporate governance and public disclosure. Further

information on factors that could cause actual results to differ from those

anticipated is detailed in various publicly-available documents, which include,

but are not limited to, filings made by Datawatch from time to time with the

Securities and Exchange Commission, including but not limited to, those

appearing in the Company's Annual Report on Form 10-K for the year ended

September 30, 2012, Form 10-Q for the quarters ended December 31, 2012, March

31, 2013 and June 30, 2013, and Definitive Proxy Statement on Schedule 14A

filed with the SEC on August 5, 2013. Any forward-looking statements should be

considered in light of those factors.

   Investor Contact:

   Datawatch Investor Relations

   investor@datawatch.com

   Phone: (978) 441-2200 ext. 8323

   Media Contact:

   Sarah Bernardi

   Datawatch Corporation

   Sarah_Bernardi@datawatch.com

   Phone: (978) 441-2200 ext. 8387

   Twitter: @datawatch (http://twitter.com/datawatch)

   (C) 2013 Datawatch Corporation. Datawatch and the Datawatch logo are

trademarks or registered trademarks of Datawatch Corporation in the United

States and/or other countries. All other names are trademarks or registered

trademarks of their respective companies.

   SOURCE: Datawatch Corporation

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