◎IBMとDatawatchが企業のCMSをビッグデータ解析システムに転換
◎IBMとDatawatchが企業のCMSをビッグデータ解析システムに転換
AsiaNet 54853
共同JBN 1321 (2013.11.1)
【チェルムズフォード(米マサチューセッツ州)、アーモンク(米ニューヨーク州)2013年10月31日PRN=共同JBN】
*IBMがすべてのチャンネルを通じてソリューションを全世界で再販売
Datawatch Corporation(http://www.datawatch.com/)(NASDAQ-CM: DWCH)とIBM(NYSE: IBM)は31日、IBM Content Manager OnDemand(CMOD)ユーザーがCMODシステム内に取り込んだビッグデータから知見を引き出すことを可能にする業界初の統合コンテンツ管理・解析ソリューションを発表した。この種では初のセルフサービス型の解析ソリューションはDatawatch Report Mining Server(RMS)とIBM CMODを統合しており、ユーザーは法令順守イニシアチブを加速し、膨大な量の歴史的データを解析できる。Datawatch RMSは、IBMの世界のプライスリストに含まれ、Passport Advantageを通じてIBMからの直接販売に加えIBMの世界規模のチャンネルパートナーでも販売される。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121015/NE92833LOGO)
Datawatch Report Mining Server(RMS)は、顧客がCMODのレポジトリーに保存されたドキュメントをリアルタイムでリポートし解析するために、CMODと完全一体化されたウェブベースのリポート解析ソリューションである。ユーザーはCMODレポジトリーのコンテンツを新たな用途、リポート、視覚化のために再度目的を持たせることができる。RMSはCMODに格納された保存ドキュメントを、組織に大幅な価値をもたらす解析アセットに以下のように転換する。
*既存のコンテンツ・マネジメント・システムを「search to action」のビッグデータ・アセットに転換する
*スタティックなリポートをExcelスプレッドシートなどの実用的なフォーマットにワンクリックで変換することによって、Excelへのカットアンドペースト、データ再入力を解消し、リポートのユーザーの生産性を向上する
*アドホック・リポーティング、サブリポート、生のデータベースとの接続の必要性がなくなり、IT負荷を軽減する
*CMODに保存された基幹業務のアドホック解析、調査、監査の機能を提供する
*Datawatchの次世代ビジュアル・データ発見ソリューションに取り込むことができる貴重なデータを提供する
情報の再評価、系統化、統合が実行され、あらゆるタイプの業務上の問題ないしはチャンスを全方位の観点から検証することが可能となる。その結果、ビジネス決定、プロセス、生産性を向上するための知見が加わることになる。
Datawatchの最高マーケティング責任者(CMO)兼上級副社長(Strategic Allaiance担当)であるベン・プラマー氏は「今日の経済では企業は、コンテンツ・レポジトリーを含め組織の中にばらばらに拡散している信頼できるデータを使って戦略的な決定を下さなければならない。Datawatch RMSを使えば、IBMのCMODクライアントはこのレポジトリーを、データが採掘でき企業全体の情報が一体化されたビジュアルなウエアハウスに変換でき、ビジネスを総合的に俯瞰(ふかん)できるとともに、政策決定を加速できる」と語った。
Datawatch RMSはWEBI、ODWEK、IBM Content Navigatorを通じてIBM CMODとのインターフェースをとる。DatawatchとIBMは、米ネバダ州ラスベガスのマンダレーベイで11月3日から11日まで開催されるIBMのInformation OnDemand 2013カスタマー会議のブース1022-Gで、この統合ソリューションと新たなパートナーシップを展示する。詳細はウェブサイトwww.datawatch.com/rms-cmodを参照。
▽DATAWATCH CORPORATIONについて
Datawatch Corporation (NASDAQ-CM: DWCH)
(http://markets.financialcontent.com/prnews/quote?Symbol=DWCH)は、種類、量、速度を問わずあらゆるデータを最適化するビジュアル・データ発見ソリューションを提供して、業績の向上のために貴重なデータを発掘する次世代の解析法を提供する。リポート、PDFファイル、EDIストリームなどの構造化、非構造化、半構造化されたソースを、事業に内在する問題や機会を全方位の観点から俯瞰できる、視覚性に富んだ解析アプリケーションへ組み入れるDatawatch独自の能力によって、ユーザーは事業の運用面に影響を与える重要なファクターをダイナミックに見つけ出すことができる。Datawatchはあらゆるデータのビジュアル検索ができる能力があり、このためにビッグデータおよびビジュアライゼーションの市場で際立っている。世界ではFortune 100社中の99社を含む、あらゆる規模の組織がDatawatchを利用している。Datawatchは米マサチューセッツ州チェルムズフォードに本社を置き、ロンドン、ミュンヘン、シンガポール、シドニー、マニラにオフィスを構え、世界100カ国以上にパートナーと顧客がいる。詳細はウェブサイトwww.datawatch.com/trialから無料試用をダウンロードできる。
▽問い合わせ先
Investor Contact:
Datawatch Investor Relations
investor@datawatch.com
Phone: (978) 441-2200 ext. 8323
Media Contact:
Sarah Bernardi
Datawatch Corporation
Sarah_Bernardi@datawatch.com
Phone: (978) 441-2200 ext. 8387
Twitter: @datawatch (http://twitter.com/datawatch)
(C) 2013 Datawatch Corporation。DatawatchとDatawatchロゴは米国および/あるいはその他の国でDatawatch Corporationの登録商標である。その他名称はそれぞれの企業の商標ないしは登録商標である。
ソース:Datawatch Corporation
IBM And Datawatch Transform Enterprise Content Management Systems Into Big Data Analytics
PR54853
CHELMSFORD, Massachusetts and ARMONK, New York, Oct. 31, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
-- IBM To Resell Solution Globally Through All Channels
Datawatch Corporation (http://www.datawatch.com/) (NASDAQ-CM: DWCH) and IBM
(NYSE: IBM) today announced the industry's first integrated content management
and analytics solution that lets IBM Content Manager OnDemand (CMOD) users gain
insight from Big Data trapped within their CMOD systems. The first of its
kind, this-self-service analytics solution integrates the Datawatch Report
Mining Server (RMS) with IBM CMOD so users can speed regulatory compliance
initiatives and perform analytics across vast amounts of historical data.
Datawatch RMS will be included on IBM's worldwide price list and available for
sale by both IBM direct sales and its global channel partners through Passport
Advantage.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121015/NE92833LOGO)
Datawatch Report Mining Server (RMS) is a web-based report analytics
solution that seamlessly integrates with CMOD to enable clients to perform
real-time reporting and analysis on documents stored in their CMOD repository.
Users can repurpose existing CMOD repository content for new applications,
reporting and visualizations. RMS turns archived documents stored in CMOD into
an analytical asset that can provide significant value to an organization,
including:
-- Transforming an existing content management system into a
"search-to-action" Big Data asset
-- Increasing productivity of report users by providing one click
transformation of static reports into actionable formats such as Excel
spreadsheets and eliminating cut-and-paste and/or rekeying of data into
Excel
-- Reducing IT burden by eliminating the demand for ad-hoc reporting,
sub-reports, or live database connectivity
-- Providing ad-hoc analysis, investigation and auditing capabilities on core
corporate data stored in CMOD
-- Providing valuable data to incorporate into Datawatch's next generation
visual data discovery solutions.
Information can be re-evaluated, organized, and integrated to provide a 360
degree view of any type of business issue or opportunity. The result is
additional insight for improving business decisions, processes and
productivity.
"In today's economy, businesses are challenged with making strategic
decisions with trusted data located in disparate areas of their organizations -
including content repositories. Datawatch RMS will allow IBM's CMOD clients to
turn their repositories into virtual warehouses that can be mined for data sets
and combined with other information throughout the enterprise to obtain a more
holistic view of the business and accelerate decision-making," said Ben
Plummer, chief marketing officer and senior vice president of Strategic
Alliances for Datawatch.
Datawatch RMS can interface with IBM CMOD via WEBI, ODWEK and IBM Content
Navigator. Datawatch and IBM will showcase the integrated solution and the new
partnership at IBM's Information OnDemand 2013 customer conference at booth
1022-G November 3-7, 2013 at Mandalay Bay in Las Vegas, Nevada or you can learn
more by visiting: www.datawatch.com/rms-cmod.
ABOUT DATAWATCH CORPORATION
Datawatch Corporation (NASDAQ-CM: DWCH)
(http://markets.financialcontent.com/prnews/quote?Symbol=DWCH) provides visual
data discovery software that optimizes any data - regardless of its variety,
volume, or velocity - delivering next generation analytics to reveal valuable
insights for improving business. Its unique ability to integrate structured,
unstructured, and semi-structured sources like reports, PDF files and EDI
streams with real-time streaming data into visually rich analytic applications
allow users to dynamically discover key factors that impact any operational
aspect of their business. This ability to perform visual discovery against any
data sets Datawatch apart in the big data and visualization markets.
Organizations of every size, worldwide use Datawatch, including 99 of the
Fortune 100. Datawatch is headquartered in Chelmsford, Massachusetts with
offices in New York, London, Munich, Stockholm, Singapore, Sydney and Manila,
and with partners and customers in more than 100 countries worldwide. See the
Whole Story for yourself by downloading the free trial at
www.datawatch.com/trial.
Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act
of 1995
Any statements contained in this press release that do not describe
historical facts may constitute forward-looking statements as that term is
defined in the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Any such
statements, including but not limited to those relating to results of
operations, contained herein are based on current expectations, but are subject
to a number of risks and uncertainties that may cause actual results to differ
materially from expectations. The factors that could cause actual future
results to differ materially from current expectations include the following:
risks associated with the continuing weak global economy; risks associated with
fluctuations in quarterly operating results due, among other factors, to the
size and timing of large customer orders; risks associated with acquisitions,
including the recent acquisition of intellectual property from Math Strategies
and the acquisition of Panopticon; the volatility of Datawatch's stock price;
limitations on the effectiveness of internal controls; rapid technological
change; Datawatch's dependence on the introduction of new products and possible
delays in those introductions; competition in the software industry generally,
and in the markets for information optimization in particular; Datawatch's
dependence on its principal products, proprietary software technology and
software licensed from third parties; risks associated with international sales
and operations; risks associated with indirect distribution channels; the
adequacy of Datawatch's sales returns reserve; risks associated with a
subscription sales model; Datawatch's dependence on its ability to hire and
retain skilled personnel; disruption or failure of Datawatch's technology
systems that may result from a natural disaster, cyber-attack or other
catastrophic event; and uncertainty and additional costs that may result from
evolving regulation of corporate governance and public disclosure. Further
information on factors that could cause actual results to differ from those
anticipated is detailed in various publicly-available documents, which include,
but are not limited to, filings made by Datawatch from time to time with the
Securities and Exchange Commission, including but not limited to, those
appearing in the Company's Annual Report on Form 10-K for the year ended
September 30, 2012, Form 10-Q for the quarters ended December 31, 2012, March
31, 2013 and June 30, 2013, and Definitive Proxy Statement on Schedule 14A
filed with the SEC on August 5, 2013. Any forward-looking statements should be
considered in light of those factors.
Investor Contact:
Datawatch Investor Relations
investor@datawatch.com
Phone: (978) 441-2200 ext. 8323
Media Contact:
Sarah Bernardi
Datawatch Corporation
Sarah_Bernardi@datawatch.com
Phone: (978) 441-2200 ext. 8387
Twitter: @datawatch (http://twitter.com/datawatch)
(C) 2013 Datawatch Corporation. Datawatch and the Datawatch logo are
trademarks or registered trademarks of Datawatch Corporation in the United
States and/or other countries. All other names are trademarks or registered
trademarks of their respective companies.
SOURCE: Datawatch Corporation
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