◎どのソーシャルネットワークがユーザーをよく理解しているか TheRanking.com
◎どのソーシャルネットワークがユーザーをよく理解しているか TheRanking.com
AsiaNet 56579
共同JBN 0455 (2014.4.24)
【マドリード2014年4月24日PRN=共同JBN】初産の母親が一番良いベビーカーを購入するために何件の店を訪れるのだろう。夕食に出掛けるにはどのレストランが良いか、仲間内で相談するのにどれほど時間がかかるだろうか。新婚旅行に最高のビーチがどこかを決めるのに花嫁はオンラインで世界を何回旅行するのだろうか。
消費者の多くは現在、自分の求めるものを見つけるためソーシャルネットワークに依存している。フォーラム、Facebookグループ、Pinterestの写真などは商品やサービス、場所を決める際に役立つ。だが、いくつかの例外的な意見はさておき、通常目にするのはカムフラージュされた主観的な意見である。
ユーザーと共に進化するソーシャルネットワークTheRanking.comはこのほど、「Preferential user Map」を作成した。ユーザーについて最も必要とされる情報は、サッカーが好きとか、テレビを見るとか、ファッショナブルな服を買うのかということではない。本当に関心があるのは、誰が一番好きなプレーヤーであるのかとか、どれが一番好きなテレビ番組であるのかとか、服を買うならアバクロンビーかGAPかということを知ることである。TheRanking.comは、すぐ陳腐化してしまうありきたりのアンケートではなくユーザーが熱中できる投票ゲームを通じて、こうした価値ある情報を取得する。このゲームで、ユーザーは個人的な世界を、ソーシャルネットワークの中で自らの関心事を共有できる自己表現のプラットフォームに仕上げる。
ユーザーはTheRanking.comの中で、他のユーザーが作成したコンテンツ、すなわち役立つランキング、面白いランキング、政治問題ランキングなどを通じて、相互交流できるコミュニティーを発見する。そこでは人生のあらゆるものが順位付けできる。投票は変化し、人は進化するので、ユーザーひとり一人の人生と好みとともに変遷するPreferential user Mapの作成が可能になる。以下のサイトを見てみよう。http://www.theranking.com/preferentialgraph
こうなると広告の将来はどうなるだろ。広告は、1つのビジネスモデルを確立することができたすべてのソーシャルネットワークでの勝ち馬である。ソーシャルネットワークが経済的に生き残れるかどうかは、広告キャンペーンにかかっている。そのためソーシャルネットワークは以前から、ユーザーを社会学的、地理的にセグメント化し、そして最も重要なのはユーザーの好みや関心事を知ることで、ユーザーを把握しようとしてきた。
その目的は、単に広告キャンペーンを強化するためブランドのプロフィルを提供するだけでなく、カスタマーロイヤルティーを促進させるためコンテンツ開示を向上させ、顧客の消費パターンに合致する商品やサービスについて知ってもらうことにある。
ユーザーの知見を獲得する戦いで宣戦は布告され、TheRanking.comはいつでも勝利する用意ができている。
詳細はhttp://www.theranking.com/preferentialgraphを参照。
▽問い合わせ先
Atala Martin,
+34 630 45 90 41,
atala@theranking.com
ソース:TheRanking.com
Which Social Network Knows You Better?
PR56579
MADRID, Apr. 24 /PRN=KYODO JBN / --
How many shops does a first-timer mother visit before buying what is
considered the best stroller for her baby? How long does a group of friends
take trying to figure out which is the best restaurant where they can go for
dinner? How many virtual round-the-world trips does a bride make before
deciding where is the best beach to spend her honeymoon?
Today, the vast majority of consumers rely on social networks to find what
they are looking for. Forums, Facebook groups and pictures on Pinterest help us
when deciding on a product, service, place ... However and apart from some
isolated opinion, usually we always run into camouflaged and subjective
opinions.
Recently, TheRanking.com, a social network that evolves with the user, has
created a "Preferential user Map". The most relevant information about a user
is not whether he likes football, watches TV or buys fashionable clothes. What
is really interesting is to know who is his favorite player, what is his
favorite TV series and if he buys clothes from Abercrombie or GAP.
TheRanking.com does not gets this valuable information through bored
questionnaires that soon will become obsolete, but by immersing the user in a
voting game in which he turns a personalized world into a self-expression
platform where he can share his interests within the social network.
In TheRanking.com, user finds a community that interacts through the
content generated by other users: useful rankings, funny rankings, political
rankings ... because everything in life can be listed. The votes change and
people evolve which makes possible the creation of a Preferential user Map that
changes together with each user's life and tastes
http://www.theranking.com/preferentialgraph
And where will advertising be at this point? Advertising is the winning
horse in all social networks that have been able to implement a business model.
Their economic survival depends on the success of these campaigns. That is why
social networks have always wanted to know its users by segmenting them
sociologically, geographically and most importantly by knowing their tastes and
interests.
The idea is not only to provide profiles for brands to enhance their
campaigns, but to improve content exposition in order to foster customer
loyalty and let them know about products and services that suit their
consumption patterns.
In the struggle for user's knowledge, the war is declared and
TheRanking.com is ready to win.
To learn more:
http://www.theranking.com/preferentialgraph
Atala Martin,
+34 630 45 90 41,
atala@theranking.com
SOURCE: TheRanking.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。