ミレニアル世代は目標と革新を求める
AsiaNet 60872
ミレニアル世代は目標と革新を求める
ストックホルム、2015年6月24日/PRニュースワイヤー/ --
そして世界で最も魅力的な企業がそれを提供
世界12大経済圏のビジネスおよび工学部専攻の学生たちが、好きな企業を選びました。ユニバーサム人材調査(Universum's Talent Survey)では、24万人の回答者が最も魅力ある就職先をランク付けしていますが、その結果は示唆に富んでいます。
(ロゴ:http://photos.prnewswire.com/prnh/20150624/748711)
最も恐れるのは仕事で成長できないこと
ミレニアル世代は、組織の業績を伸ばすためには会社の目標を心から理解し、それに歩調を合わせ、他の人たちと協力したいと考えています。そして企業メッセージに押しつぶされるのではなく、刺激を受けたいと考えています。語ることは重要です。ミレニアル世代は、組織の価値観を体現する従業員について知ったり、職業人生について本当の話を伝え合ったりすることを望んでいます。
ミレニアル世代が最も恐れるのは、仕事で成長や発展する機会のないまま行き詰ってしまうことです。この点において、プライスウォーターハウスクーパース(PwC)やアーンスト・アンド・ヤング(EY)のような専門サービス会社は常にランキングのトップにあります。このセクターがトレーニングとメンタリングによってどのように従業員を育てているか、他の業界は比較評価すべきでしょう。
ユニバーサムCEO、ピーター・ナイランダーは「2015年WMAE(世界で最も魅力的な企業)は、語るべきものを持っていて、価値観を共有でき、その会社のビジネスを学ぶことのできる企業にミレニアル世代が就職することを裏付けています。学生は自らの能力と成長のための基盤を探し求めているのです。そして、どの会社がこれを達成しているかを彼らが教えてくれました」と話します。
グーグルがビジネス・工学専攻の学生に一番人気
2014年のランキングと比べると、ビジネス専攻の学生の間でのトップ5にわずかな動きがあり、グーグルがトップの座を奪回、プライスウォーターハウスクーパース、アーンスト・アンド・ヤング、ゴールドマン・サックス、KPMGがこれに続きます。工学専攻の学生の間で上位を占めるのは、グーグル、マイクロソフト、アップル、BMWグループ、ゼネラル・エレクトリックです。
ミレニアル世代は、職場の起業精神にあふれたエネルギーに強く惹かれます。良好な財務実績を上げながらも、企業の基礎構造に煩わされず、革新的な環境で働きたいと考えます。結果として、テクノロジー産業には一般にこの種の人材が集まります。他の産業については、エネルギー・セクターの全企業が順位を落として打撃を受けましたが、目まぐるしく変化する消費財産業が明らかに上昇しました。
WMAEのランキングは、オーストラリア、ブラジル、カナダ、中国、フランス、ドイツ、インド、イタリア、日本、ロシア、英国、米国で行ったユニバーサム人材調査をまとめたものです。これらの市場は世界経済の69%を占めています。データ収集の期間は2014年9月~2015年4月です。
ユニバーサムは、企業ブランディングを専門とする会社です。詳細はhttp://www.bit.ly/wmae2015 をご覧ください。
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情報源:ユニバーサム
(日本語リリース:クライアント提供)
Millennials are Seeking Purpose and Innovation
PR60872
STOCKHOLM, June 24, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
- and the World's Most Attractive Employers are delivering just that
Business and engineering students in the world's 12 largest economies have
chosen their favorite employers. More than 240,000 respondents in Universum's
Talent Survey have ranked the companies they find most desirable for
employment, and the results delivered some valuable insights.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150624/748711 )
A lack of professional growth is their greatest fear
Millennials want to truly understand a company's purpose, align with it and
work with others to propel the organization's performance. And they want to be
inspired, not overwhelmed, by employer messages. Storytelling is critical:
Millennials want to learn about employees who embody the organization's values
and communicate authentic stories about their working life.
Millennials' greatest fear is to be stuck without the opportunity for
professional growth and development. Professional services firms like PwC and
EY continue to pull the highest rankings in this regard; other industries
should benchmark how this sector nurtures employees through training and
mentoring.
"The 2015 WMAE confirms that Millennials will go to work for companies whose
stories they can tell, whose values they can espouse and whose businesses they
can learn," says Petter Nylander, CEO of Universum. "Students are seeking
platforms for their own performance and growth. And they told us which
companies are accomplishing this."
Google takes the top spot for business and engineering students
There was little movement in the top five employers among business students
from the 2014 rankings, with Google once again taking top spot, followed by
PwC, EY, Goldman Sachs, and KPMG. The top-ranking companies among engineering
students are Google, Microsoft, Apple, BMW Group, and General Electric.
Millennials are highly attracted to entrepreneurial energy in the workplace.
They want to work in innovative settings, unencumbered by infrastructure, while
still delivering strong financial results. Consequently, the tech industry
generally attracts this kind of talent. Regarding employers in other
industries, the energy sector took a hit with all employers losing ranks while
the fast-moving consumer goods industry experienced a positive upswing.
The WMAE rankings are compiled from the Universum Talent Surveys, conducted in
Australia, Brazil, Canada, China, France, Germany, India, Italy, Japan, Russia,
UK and US. These markets represent 69 percent of the world's economy. The field
period for the data collection was from September 2014 to April 2015.
Universum is a firm specialized in employer branding. For more info, go to
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Jonas Barck, Global Director of Media and Public Relations
Jonas.barck@universumglobal.com
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SOURCE: Universum
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