AccedianのソリューションはSK Telecomネットワークのエンドツーエンド・パフォーマンスを保証
AccedianのソリューションはSK Telecomネットワークのエンドツーエンド・パフォーマンスを保証
AsiaNet 61156 (0903)
【上海2015年7月15日PRN=共同通信JBN】
*SK TelecomはAccedianプラットフォームの最も高度な、業界標準をベースにしたパフォーマンス指標によって、マルチベンダー・モバイル・ネットワークにおける完璧なサービス品質(QoS)可視化を実現
パフォーマンス保証ソリューションのスペシャリストAccedian Networks(http://accedian.com/ )は15日、市場トップのパフォーマンス監視ソリューションをSK Telecom(http://www.sktelecom.com/index_real.html )(NYSE: SKM)モバイルネットワークに導入したと発表した。SK Telecomはネットワークを韓国の6つの主要都市で1万2000カ所網羅しており、全土2800万人を超える加入者にサービスを提供するすべてのモバイル基地局にサービスエリアを拡大することを計画している。SK Telecomは5Gモバイル技術を提供するインテリジェントかつSDN制御のネットワークに移行しており、今回の導入は標準ベースのパフォーマンス管理指標を使ってパフォーマンスを最適化するというSK Telecomのコミットメントには不可欠なものである。
Accedianの仮想化ソリューションは、SK Telecomの既存ネットワーク・インフラストラクチャーからだけでなく、AccedianのNFVベース(ネットワーク機能仮想化)パフォーマンス保証モジュールからも正確なネットワーク・パフォーマンス指標をリアルタイムで収集する。さらに、このソリューションは35カ国の100以上のAccedianの顧客が使用しており、最も粒度が高いオープンネットワーク指標をリアルタイム提供することで定評がある。
SK Telecomは高度なマルチベンダー・ネットワークを運営し、それぞれがベンダーインディペンデントで世界的なパフォーマンス監視基準であるRFC-5357双方向アクティブ測定プロトコル(TWAMP)をサポートする。Accedianの集中管理ソリューションは、均一測定レイヤーとして機能し、ネットワーク全体のネットワーク・パフォーマンスをリアルタイムで集中表示する。SK Telecomはアクセス装置がTWAMP基準をサポートしていないところにAccedianのNanoスマートSFPモジュールをインストールし、エンドツーエンドからのユビキタスなネットワークカバーを実現する。
SK TelecomはAccedianソリューションの以下の機能を使ってネットワーク・パフォーマンスを向上させる。
*顧客体験のリスクを前もって軽減することができる主要なKPIを使ってサービス・パフォーマンス基準を確保
*トラフィックバーストを検知し、LTEを最適化してサービス品質(QoS)への影響を軽減
*ボトルネックを探し出し、全体の容量を向上
*ネットワークの誤ったコンフィギュレーションをすぐさま見つけ出して修正
*故障時のフェールオバーを最適化し、サービス休止をなくし、ネットワーク品質を向上
絶え間なく続くユーザー体感品質(QoE)指標をSK Telecomのパフォーマンス保証ネットワーク管理システム(NMS)とSDNコントローラーにリアルタイムで取り込むことによって、SK Telecomはパフォーマンス動向とプロアクティブな故障管理と一体となってエンドツーエンドのユーザー体験を最適化することができる。オペレーションおよびビジネス・サポート・システム(OSS/BSS)に直接リポートすることによって、SK Telecomネットワークのすべての地域はパフォーマンスを常時監視できる。
SK Telecomのチョイ・スンウォン上級副社長兼ネットワークソリューション責任者は「SK Telecomでは、当社の評価および事業の根幹をなすのは、顧客サービスおよび体験の質をできるだけ高くすることである。Accedianと提携することによって、当社は最高レベルのQoSとQoEを達成できる。これは極めて重要なことである。なぜなら当社は5Gに向けてネットワークの拡大と小型基地局のカバー範囲の拡大を継続しており、常時ネットワークを隅々まで把握する必要性が不可欠となっているからである。Accedianのパフォーマンス管理ソリューションはこれを可能にする。SK Telecomは特にLTE企業間(B2B)ネットワークにとって高品質の指標および基準としてAccedianのTWAMPパフォーマンス保証ソリューションを選択した。
Accedianのパトリック・オスティガイ創設者兼最高経営責任者(CEO)は「SK Telecomはネットワーク・パフォーマンスおよび技術を極限まで高めるモバイル・サービスプロバイダーの好例である。同社は早期に導入したイノベーターであり、その取り組みは顧客が期待してきた極めて高いレベルのサービスと体験品質を実現した。AccedianはSK Telecomなどのプロバイダーを念頭に置いて構築された当社の総合ソリューションを通じてSK Telecomのパフォーマンス保証目標をサポートできることを光栄に思う」と語った。
LTEおよび小型基地局迂回、SLAに準じたビジネスサービス、金融WAN、データセンター・インターコネクト、サービスプロバイダーSDN最適化などを保証するAccedianのソリューションは、他社の追随を許さない精度でフローごとの測定、超高精度のサブセコンド・サンプリング、同期フリーの一元測定結果を提供する。これはSK Telecomなどのサービスプロバイダーに対し、SK Telecomのサービスが拡大し進化する際にサービスを最適化し保証するために必要なエンドツーエンドの可視化を提供するとともに、プログラマブル・ハードウエア、オートメーション、リポーティング・プラットフォームはサービスの拡大に伴って拡大する。
▽Accedian Networksについて
Accedian Networksはモバイルネットワークおよびエンタープライズ向けデータセンター・コネクティビティー向けのパフォーマンス保証ソリューションのスペシャリストである。オープンでマルチベンダー相互運用可能かつプログラマブルなソリューションは、最も完璧なネットワーク・ヘルスを表示するNetwork State+(TM)を提供し、標準ベースのパフォーマンス保証を凌駕する。自動化されたサービス・アクティベーション・テストとリアルタイムのパフォーマンス監視は他の追随を許さない精度と粒度を備え、H-QoSトラフィック調節によってサービス・パフォーマンスを最適化する。Accedianは2005年以来、世界中の数十万の携帯電話サイトを支援するプラットフォームを提供してきた。www.Accedian.com(http://accedian.com/ )Twitter: @Accedian
▽SK Telecomについて
1984年に創設されたSK Telecom(NYSE: SKM、KSE: 017670)は韓国最大の通信会社で、2800万以上の加入者を擁し、市場の約50%を占有する。同社は2014年、17兆1640億ウォンの収益を上げた。SK TelecomはCDMA、CDMA 2000 1x、CDMA EV-DO、HSDPAを商業化した世界初の企業として、2011年には韓国初のLTEサービスを開始した。さらにSK Telecomは、キャリアアグリゲーション(CA)を通じて2013年6月に150Mbps LTE-Advanced、2014年に225Mbps LTE-Advanced in June 2014をそれぞれ導入した世界初のモバイル・キャリアになった。同社は次世代モバイル・ネットワーク・システムないしは5Gに迅速に移行する取り組みに沿って、300Mbps tri-band LTE-A CAの商業化にも成功した。2015年3月時点で、同社は1740万のLTEおよびLTE-Advancedの加入者がいる。SK Telecomは確固としたネットワーク運用事業に基づき3つの革新的プラットフォーム、すなわちLifestyle Enhancement Platform、Advanced Media Platform、IoT Service Platformを通じて新規の成長エンジンを模索している。詳細はウェブサイトhttp://www.sktelecom.com/index_real.html を参照するか、press@sktelecom.com まで電子メールで問い合わせを。
Merritt Group, Inc. for Accedian Networks, +1-571-382-8513, pr@accedian.com
ソース:Accedian Networks Inc.
Accedian Monitoring Solution Applied to SK Telecom's Network to Assure End-to-End Performance
PR61156
SHANGHAI, July 15, 2015 /PRN=KYODO JBN/ --
-- SK Telecom realizes complete QoS visibility across multi-vendor mobile
network with most advanced, industry-standards-based performance indicators
from Accedian platform.
Accedian Networks (http://accedian.com/) , the Performance Assurance Solution
Specialist, today announced the deployment of its market leading performance
monitoring solution across the SK Telecom
(http://www.sktelecom.com/index_real.html) (NYSE: SKM) mobile network --
encompassing 12,000 locations across the six largest cities in South Korea,
with plans to extend coverage to all sites serving over 28 million subscribers
nationwide. The deployment is key to SK Telecom's commitment to optimizing
performance using standards-based performance monitoring indicators as they
migrate towards the intelligent, SDN-controlled networks that will deliver 5G
mobile technology.
Accedian's virtualized solutions collect precise network performance indicators
in real time from SK Telecom's existing network infrastructure, as well as from
Accedian's NFV-based (network function virtualization) performance assurance
modules. The solution is also in use by over 100 Accedian customers in 35
countries, with a well-established history of delivering the most granular,
open network metrics in real-time.
SK Telecom operates a sophisticated multi-vendor network, ensuring each
supports the RFC-5357 two way active measurement protocol (TWAMP), a
vendor-independent, global performance monitoring standard. Accedian's
centralized monitoring solution acts as a uniform instrumentation layer,
centralizing a real-time view of network performance throughout the network.
Where access equipment lacks TWAMP standards support, SK Telecom installs
Accedian's Nano smart SFP modules to ensure ubiquitous network coverage from
end-to-end.
With the Accedian solution, SK Telecom improves network performance by:
- Ensuring service performance standards using key KPIs that can
proactively mitigate risks to customer experience proactively
- Detecting traffic bursts and optimizing their LTE network to reduce
Quality of Service (QoS) impact
- Locating bottlenecks for improved overall capacity
- Identifying and correcting any network mis-configurations immediately
- Optimizing fault failover to eliminate service downtime and improve
network quality
Having this real-time stream of Quality of Experience (QoE) metrics integrated
with SK Telecom's own performance assurance network management system (NMS) and
SDN controllers allows them to optimize end-to-end user experience with
performance trending and proactive fault management. Direct reporting to
operational and business support systems (OSS/BSS) allows all regions in the SK
Telecom network to monitor performance, 24/7.
"At SK Telecom, best-possible quality of customer service and experience is at
the heart of our reputation and our business," stated Choi, Seung-won, Senior
Vice President and Head of Network Solution Office, SK Telecom. "Partnering
with Accedian helps us ensure the highest levels of QoS and QoE, which is
particularly important as we continue to extend our network towards 5G, and to
expand coverage with small cells, making the need for 24x7 end to end network
visibility critical. Accedian's performance monitoring solutions make this
possible. SK Telecom selected Accedian's TWAMP performance assurance solution
specifically as the quality indicator and standard for LTE business-to-business
networks."
"SK Telecom is a premier example of a mobile service provider pushing network
performance and technology to the limit," stated Accedian Founder, President,
and CEO, Patrick Ostiguy. "They are early adopters and innovators, and their
efforts result in the extremely high levels of service and experience quality
their customers have come to expect. Accedian is honored to help support their
performance assurance objectives through our comprehensive solutions, built
with providers like SK Telecom in mind."
Assuring LTE & small cell backhaul, SLA-backed business services, financial
WANs, data center interconnect, service provider SDN optimization, and more,
Accedian's solutions offer per-flow measurements with unrivaled, microsecond
precision; ultra-granular sub-second sampling; and sync-free one-way results.
This gives service providers like SK Telecom the end-to-end network visibility
required to optimize and assure services as their offerings scale and evolve,
with programmable hardware, automation, and reporting platforms that grow along
with them.
About Accedian Networks
Accedian Networks(R) is the Performance Assurance Solution Specialist for
mobile networks and enterprise-to-data center connectivity. Open, multi-vendor
interoperable and programmable solutions go beyond standard-based performance
assurance to deliver Network State+(TM), the most complete view of network
health. Automated service activation testing and real-time performance
monitoring feature unrivalled precision and granularity, while H-QoS traffic
conditioning optimizes service performance. Since 2005, Accedian has delivered
platforms assuring hundreds of thousands of cell sites globally.
www.Accedian.com (http://accedian.com/) Twitter: @Accedian
About SK Telecom
SK Telecom (NYSE: SKM, KSE: 017670), established in 1984, is Korea's largest
telecommunications company with more than 28 million mobile subscribers,
accounting for around 50% of the market. The company reached KRW 17.164
trillion in revenue in 2014. As the world's first company to commercialize
CDMA, CDMA 2000 1x, CDMA EV-DO and HSDPA networks, SK Telecom launched the
nation's first LTE service in July 2011. SK Telecom also became the world's
first mobile carrier to commercialize 150Mbps LTE-Advanced in June 2013 and
225Mbps LTE-Advanced in June 2014 through Carrier Aggregation(CA). In line with
its efforts to swiftly move towards the next-generation mobile network system,
or 5G, it successfully commercialized 300Mbps tri-band LTE-A CA. As of the end
of March 2015, the company has over 17.4 million LTE and LTE-Advanced
subscribers. Based on its strength in network operations business, SK Telecom
is seeking new growth engines through three innovative platforms namely
Lifestyle Enhancement Platform, Advanced Media Platform and IoT Service
Platform. For more information, please visit www.sktelecom.com
(http://www.sktelecom.com/index_real.html) or email to press@sktelecom.com .
Merritt Group, Inc. for Accedian Networks, +1-571-382-8513, pr@accedian.com
SOURCE: Accedian Networks Inc.
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