不安な状況にもかかわらず欧州都市の観光客は増加が続き、2015年の宿泊数は4.2%増

European Cities Marketing

2016/3/7 10:12

不安な状況にもかかわらず欧州都市の観光客は増加が続き、2015年の宿泊数は4.2%増

AsiaNet 63652(0284)

【ウィーン2016年3月7日PR Newswire=共同通信JBN】

*European Cities Marketingは2015年の都市観光が4.2%増加したと発表した。ロンドン、パリ、ローマが上位を占め、中国は32%増、イタリアとロシアは回復に努めている。

European Cities Marketingは欧州観光の支配的で最もダイナミックな側面であり、ここ数年にわたって国別観光より2倍も早い成長を続けている都市観光の実態を示している。近く発表される「European Cities Marketing Benchmark Report」の予備的な結果によると、欧州の都市は強力な成長傾向を維持しており、2015年の総宿泊数は4.2%増加した。国際的な観光客の宿泊数は国内来訪者(4.0%増)よりもさらに高い率(4.4%増)で増加している。この予備的データは合計3億7390万宿泊数に上る110都市のうちの61都市の調査結果から引き出されたものである。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160302/339694

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160302/339695

▽上位の都市

ロンドンとパリは両都市間で約1億の宿泊数を記録し、2015年の総宿泊数で欧州の都市観光業界を引き続きリードしている。パリの2.1%減少の原因は主としてテロリストの襲撃のためだった。ベルリンはローマとともにトップ5都市の座を辛うじて維持し、宿泊数3000万のマイルストーンを達成した。つばぜり合いが続いていた5位争いでは過去2年間6位だったマドリードが8.7%の大幅増加でバルセロナに勝った。国際宿泊数でトップ10の欧州都市で平均を上回る増加を達成したのはマドリード(12.8%増)、ベルリン(9.1%増)、ブダペスト(6.9%増)、プラハ(7.0%増)、ウィーン(6.1%増)、ローマ(4.7%増)だった。

▽主な出国市場はドイツ、米国、英国で、中国が依然として最大成長市場であり、イタリア、ロシアは後退

ドイツ、米国、英国は出国市場のリストでもトップで、欧州都市の宿泊数の28%を占めている。中国は引き続き最大成長市場(32%増)で、2014年の増加率の倍の伸びである。2014年に期待の持てる回復を示したイタリアからの宿泊数は再び5.3%の減少となった。ロシアからの宿泊数は、英国(8.1%増)と米国(7.1%増)からの宿泊数の前向きな増加で相殺されたものの、再び劇的に減少(31%減)した。

これらの結果は現代の都市観光の経済的意味を示す注目すべき証拠である。したがって都市は欧州観光の主要な中心地であり、とりわけ短期休息、会議、会合が収益が上がり、それゆえに極めて望ましい分野となっている。図表と詳しいデータはウェブサイトhttp://www.europeancitiesmarketing.com から無料で入手できる。欧州都市観光の世界で有力なソースであるEuropean Cities Marketing Benchmark Report第12版は2016年6月に入手可能になる。このリポートは3月末まで20%割引で事前予約できる。

▽European Cities Marketingについて

European Cities Marketingは非営利の組織で36カ国の100以上の都市のメンバーの利益を促進、連結している。その使命は会議、レジャー、都市マーケティング専門家に知識、最良慣行を交換するプラットフォームを提供し、そのネットワークを広げて新たなビジネスを構築することによって、欧州の有力都市競争力、パフォーマンスを改善することである。

クロスレファレンス:写真はAP Imagesおよびhttp://www.ots.at で入手可能。

詳しい情報と事前予約専用

http://www.europeancitiesmarketing.com/ecm-benchmarking-report

▽問い合わせ先

European Cities Marketing

Flavie Baudot

press@europeancitiesmarketing.com

+33-380-56-02-00

MODUL University Vienna(科学パートナー)

Karl Wober

karl.woeber@modul.ac.at

+43-1-3203555-300

ソース:European Cities Marketing

European Cities Continued to Attract Growing Numbers of Tourists Despite a Troubled Year in Europe: Bednights up 4.2% in 2015

PR63652

VIENNA, Mar. 7 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    - European Cities Marketing announces 4.2% growth in city tourism in 2015.

London, Paris and Rome take top slots: China grows by 32%, Italy and Russia

struggle to recover.

    European Cities Marketing has demonstrated the dominant and most dynamic

aspect of European tourism: city tourism, which for years has continued to grow

twice as fast as national tourism. Based on the preliminary results of the

upcoming European Cities Marketing Benchmarking Report, European cities

maintained their strong growth trend, with total bednights up 4.2% in 2015.

Bednights by international tourists grew at an even faster rate (+4.4%) than

the figure for domestic visitors (+4.0%). The preliminary data is drawn from

the results for 61 of 110 cities, representing a total of 373.9 million

bednights.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160302/339694 )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160302/339695 )

    Top performing cities

    London and Paris recorded about 100 million bednights between them, and

continued to lead Europe's city tourism industry in terms of total bednights in

2015. A 2.1% decline for Paris was attributable mainly to the terrorist

attacks. Berlin managed to retain third place among the top five cities

together with Rome, achieving a milestone of 30 million bednights. In the

ongoing neck-and-neck duel for fifth place, after two years of ranking sixth,

Madrid overtook Barcelona with strong growth of +8.7%. Of the top 10 European

cities in terms of international bednights, above-average growth was achieved

by Madrid (+12.8%), Berlin (+9.1%), Budapest (+6.9%), Prague (+7.0%), Vienna

(+6.1%) and Rome (+4.7%).

    Main source markets Germany, USA, UK - China still strongest growing

market, Italy & Russia in decline

    Germany, the USA, and the UK once again topped the list of source markets,

representing 28% of bednights in European cities. China continued to be the

strongest growing market (+32%), doubling its 2014 growth rate. After a

promising recovery in 2014, bednights from Italy again fell by 5.3%. Bednights

from Russia again decreased dramatically (-31%), though this was compensated

for by positive growth in bednights from the UK (+8.1%) and the USA (+7.1%).

    These results represent compelling evidence of the economic significance of

contemporary urban tourism. Cities are therefore the dominant geographical

focus of European tourism, especially the lucrative - and hence highly

desirable - short break, congress and convention segments. Charts and further

data are available free of charge at http://www.europeancitiesmarketing.com.

The 12th edition of the European Cities Marketing Benchmarking Report - the

world's leading source of European city tourism statistics - will be available

in June 2016. The report can be pre-ordered with a 20% discount until the end

of March.

    About European Cities Marketing

    European Cities Marketing is a non-profit organisation, promoting and

linking the interests of members from more than 100 major cities in 36

countries. Its mission is to improve the competitiveness and performance of the

leading cities of Europe by providing a platform for convention, leisure and

city marketing professionals to exchange knowledge, best practice and widen

their networks to build new business.

    Cross reference: Picture is available at AP Images and http://www.ots.at

    Further information & pre-order special

    http://www.europeancitiesmarketing.com/ecm-benchmarking-report

    Enquiries

    European Cities Marketing

    Flavie Baudot

    press@europeancitiesmarketing.com

    +33-380-56-02-00

    MODUL University Vienna (Scientific Partner)

    Karl Wober

    karl.woeber@modul.ac.at

    +43-1-3203555-300

SOURCE: European Cities Marketing

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