ビニャマイポがテニスのATPワールドツアー東京大会の公式スポンサーに
ビニャマイポがテニスのATPワールドツアー東京大会の公式スポンサーに
AsiaNet 65020(0827)
【サンティアゴ(チリ)2016年7月6日PR Newswire=共同通信JBN】ビニャマイポ(Vina Maipo)は、毎年日本の首都で開催されるテニスの有名トーナメント、ATPワールドツアー東京大会(ATP World Tour in Tokyo、「楽天・ジャパン・オープン・テニス・チャンピオンシップス」)と戦略提携に調印した。
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160704/385961
2016、2017の両年、ビニャマイポは、その主要ブランド、ビトラル(Vitral)とともに楽天・ジャパン・オープンの各試合で、各コート内のビジュアルな掲示、様々なメディア媒体、トーナメントの公式プログラムの中などで掲示、広告される。さらに大会の参加者や観戦者らは、大会の公式ワインとして顧客や一般客にふるまわれるビニャマイポのワイン、レセルバビトラル(Reserva Vitral)シリーズを楽しむことができる。
ビニャマイポが所属するワイン・グループQuinta de Maipoのマーケティングマネジャーのフェリペ・ロッセル氏は「ATPワールドツアー東京大会のパートナーシップの一員となり、このような格の高い著名な競技大会を後援することを大変誇りに思う。疑いもなく、これは2つの大きな世界、すなわち国際的なテニスとチリのワインを結びつけ、すべての人々にとって有益な提携となるだろう」と述べた。
日本は今日、ビニャマイポのレセルバビトラル・シリーズの主要輸出先であり、レセルバビトラルは日本で消費される高級ワインのトップ5の1つである。
▽ビニャマイポ(Vina Maipo)について
1948年創業のビニャマイポは、創業以来国際市場に出荷されており、現在ではチリのワイン輸出ランキングで5位を占め、5大陸の80か国以上で販売されている。当社のブドウ園は、ブドウ栽培に適した土と気候で世界的に知られるチリのマイポ、ラペル、マウレ、カサブランカの主要なワインバレー地域にある。ビニャマイポのワインのポートフォリオには、ウルトラプレミアム級のアルトタハマル(Alto Tajamar)、プロテヒド(Protegido)、リミテッドエディション(Limited Edition)、スーパープレミアム級の赤シリーズのグランデボシオン(Gran Devocion)、そして人気のあるプレミア級のシリーズ、ビトラルなど様々な価格帯の幅広い人気のあるブランドが含まれている。
▽楽天・ジャパン・オープン・テニス・チャンピオンシップスについて
Tokyo Tournamentとしてよく知られる楽天ジャパンオープン(通称)は、アジアにおけるもっとも古いATP 500 プロテニス競技大会で、第1回は1972年に開催された。この大会は毎年、東京にある屋根付きスタジアムの有明コロシアムで開かれている。同競技場は48面のコートがあり、最大1万3000人の観客を収容でき、世界で最初の開閉式屋根の1つを備えている。
2016年の競技大会は10月3日-9日に開催予定で、観客のべ約15万人、テレビ放映による視聴者は180か国2000万人以上が見込まれている。
ソース:Vina Maipo
▽問い合わせ先
Ma. Belen Letelier
Head of Communications, Quinta de Maipo
belen.letelier@quintademaipo.com
Tel: (+562) 2476 3887 / 2476 5781 / 2476 1259
Vina Maipo becomes Official Sponsor of the ATP World Tour in Tokyo
PR65020
SANTIAGO, Chile, July 6, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Vina Maipo seals strategic alliance with the famous tennis tournament ATP World
Tour in Tokyo (Rakuten Japan Open Tennis Championships), which is held every
year in the Japanese capital.
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160704/385961
During 2016 and 2017, Vina Maipo will be presented with its focus brand Vitral
in each game of the Rakuten Japan Open, with visual material on the courts, in
various media outlets and in the tournament's official program, among others.
In addition, attendees to the event will be able to enjoy Vina Maipo's Reserva
Vitral line, which as the official wine of the competition will be served to
customers and the general public.
"We are very proud to be part of this partnership with the ATP World Tour in
Tokyo and to support such a noble and renowned competition. Without a doubt
this will be an alliance that will benefit all, uniting two great worlds:
international tennis and Chilean wine," says Felipe Rossel, Marketing Manager
of Quinta de Maipo, wine group which Vina Maipo is part of.
Today, Japan is the main destination of Vina Maipo's Reserva Vitral line in the
world, being one of the Top 5 wine brands of the premium segment consumed in
that country.
About Vina Maipo
Founded in 1948, Vina Maipo has been present in the international market since
its inception, and it is currently in the 5th place in the ranking of Chilean
wine exports, being sold in more than 80 countries on five continents. The
company's vineyards are located in the main wine valleys of Chile -Maipo,
Rapel, Maule and Casablanca-, world-known for their privileged soils and
climates for vine growing. Vina Maipo's portfolio includes a wide range of
successful brands in different price segments, such as Alto Tajamar, Protegido
and Limited Edition in the ultra premium segment; Gran Devocion red assemblages
in the super premium segment; and its successful premium line Vitral.
About Rakuten Japan Open Tennis Championships
The Rakuten Japan Open --better known as the Tokyo Tournament-- is the oldest
ATP 500 professional tennis competition in Asia, held for the first time in
1972. This tournament is held every year in the Ariake Colosseum in Tokyo, a
covered stadium that has 48 tennis courts and a total capacity for 13,000
spectators. It also has one of the world's first retractable roofs.
In 2016 the competition will take place between October 3 and 9, expecting a
total attendance of about 150,000 spectators and more than 20 million viewers
following its broadcast in 180 countries.
SOURCE: Vina Maipo
CONTACT: Ma. Belen Letelier, Head of Communications, Quinta de Maipo,
belen.letelier@quintademaipo.com, Tel: (+562) 2476 3887 / 2476 5781 / 2476 1259
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