DCAがExebid.DCAプログラマティック・プラットフォームの国際バージョンを公開

DCA (Data-Centric Alliance)

DCAがExebid.DCAプログラマティック・プラットフォームの国際バージョンを公開

AsiaNet 65067 (0853)

【モスクワ2016年7月13日PR Newswire=共同通信JBN】オーディエンスデータに基づく広告テクノロジーに特化するロシア企業DCA(Data-Centric Alliance)は、プログラマティック・デマンドサイドプラットフォーム(DSP)であるExebid.DCAのエンジンの新機能を発表した。このプラットフォームの新バージョンは、米州、欧州、アジア太平洋地域、中国のオーディエンスのパーチェスをサポートする。

 (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160711/388254LOGO

75以上の国際サプライサイドプラットフォーム(SSP)と欧州、米国、シンガポールのデータセンターを擁するExebid.DCAはほぼすべての市場で、ブランド広告キャンペーンを展開することができる。マルチプル・オーディエンスターゲティングによって、これらのキャンペーンをより効果的にし、ブランドがターゲットオーディエンスだけとコミュニケートすることを確保する。

広告主にとって、この最新版インターフェースは世界中いたるところで展開するあらゆる種類のトラフィックをパーチェスできるワンストップ・エントリーポイントになる。Exebid.DCAは人気のあるすべてのメディアフォーマット(レティナスクリーンを含め、PCおよびモバイル機器でのバナー、ビデオ、インバナー・ビデオ)をサポートする。現在はロシアルーブル、米ドル、ユーロで決済可能であるが、今後は数日前の予告で他の通貨も追加される可能性がある。

このプラットフォームは以下のあらゆる基本的ターゲッティングをサポートする。

*地図(都市の区域まで)

*オペレーティング・システムおよびブラウザー

*ユーザーの時間帯に応じた曜日および時間

*広告の可視性

*特定のメディアリソース(プライベートディール、ブラックリスト/ホワイトリスト)

*接続タイプ(携帯電話オペレーター/Wi-Fi)、プロバイダー

*機器のタイプ、メーカー、モデル(モバイルプラットフォームおよびギャゼット向け)

*関心のあるカテゴリー

Facetz DCA Data Management Platform(DMP)は、オールインワン・オーディエンスデータ・プロバイダーとして残り、ロシア最大のPIIなしのオーディエンスデータの独立系コントローラーの1つとなる。

Exebid.DCAの主要な新機軸は、モバイルプラットフォームおよびモバイルデータをターゲティングのために利用することに専念することである。今後、広告キャンペーンは、現在の天候(気温、降雨量、UVレベル)、25メートルの精度がある地域特定技術、ユーザーが現在、滞在しているか、通過しているか、ないしは働いている組織(教育、医療、文化機関ないしは組織)をターゲットにすることなど、モバイルIDFA/IFAデータに基づいてより精度を高めることができる。

最新の降雨分析ツール(降雨予測計)はCRおよびCTR閾値を考慮しており、広告キャンペーンの効果的ターゲッティングを達成する。

世界中のトラフィックの約半分は人工的なウェブユーザーであるいわゆるボットが生成し、世界中のトラフィックの3分の1は「不正なボット」が生成しているので、不正防止システムも最適化されている。

Exebid.DCAソリューションは行動パターンの特徴によって、不審な「ビジター」を除去する。例えば大半のボットは24時間未満、存続する。ボットは可能な限り多数のバナー表示を取得するために、クリックを多数行い、頻繁にページをリフレッシュする。広告はそのような特徴があるユーザーに対する表示を自動的に停止するとともに、広告ソースを追放する。

さらに、このシステムは、ユーザーの過去の履歴に関するデータを分析し、異常な行動パターンを持つユーザーを検知する。

これらの規制措置で、「ボット」トラフィックはほとんど除去される。

この新しいプラットフォームは発売後、DCAクライアントの広告キャンペーンの主力となった。今秋、全機能搭載のセルフサービス・インターフェースが公開される予定で、広告エージェンシーおよびブランドは独自のプログラマティック技術を開発することが可能になる。

詳細はウェブサイトhttp://exebid.ru/en を参照。

▽問い合わせ先

+7-800-500-52-18, E-mail: common@datacentric.ru

ソース:DCA (Data-Centric Alliance)

DCA (Data-Centric Alliance) is Launching an International Version of the Exebid.DCA Programmatic Platform

PR65067

MOSCOW, July 13 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    DCA (Data-Centric Alliance) - a Russian company that specializes in ad

technologies based on audience data - announces new capabilities for  the

engine of the Exebid.DCA, a programmatic demand side platform (DSP). The new

version of the platform supports the purchase of audiences in the Americas,

Europe, the Asia-Pacific region and China.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160711/388254LOGO )

    With more than 75 international supply side platforms (SSP) and data

centers in Europe,  the USA and Singapore, the Exebid.DCA is able to launch

brand advertising campaigns in almost any market. Multiple audience targetings

make these campaigns more efficient and ensure that the brand is communicating

just with its target audience.

    For an advertiser, this updated interface turns into a one-stop entry point

to purchase any kind of traffic anywhere in the world. Exebid.DCA supports all

popular media formats (banners on PC and mobile devices, video, in-banner

video, including Retina screens). Payment can be made in RUR, USD, or EUR;

however other currencies may be added upon a few days notice.

    The platform supports all basic targetings:

    - geography (down to city district);

    - operating systems and browsers;

    - days of the week and time with respect to user's time zone;

    - ad viewability;

    - specific media resources (private deals, blacklist/whitelist);

    - connection type (cellular operator/wi-fi), provider;

    - type, make and model of device (for mobile platform and gadgets);

    - interest categories.

    Facetz DCA Data Management Platform (DMP) will remain the all-in-one

audience data provider - one of the biggest Russian independent controllers of

PII-free audience data.

    The key innovation of Exebid DCA is that now it focuses on mobile platforms

and on the use of mobile data for targeting. Now, advertising campaigns may be

tuned more accurately based on mobile IDFA/IFA data - current weather

(temperature, precipitation, and UV level),  geotargeting with accuracy to 25

meters and targeting at organizations where the user is currently staying,

passing by or working (educational, healthcare and cultural institutions and

organizations).

    The updated predictive analysis tools (predictors) consider the CR and CTR

thresholds, thus meeting ad campaign efficiency targets.

    The antifraud system was optimized too, since about half of the world

traffic is known to be created by so-called bots, artificial web users and one

third of the world traffic is generated by "fraud bots".

    The Exebid DCA solution filters out suspicious "visitors" by their behavior

markers; e.g. most bots live less than 24 hours - they do many clicks and

refresh pages frequently to get as many banner displays as possible. The ad

automatically stops displaying to users with such markers, and the ad sources

get banned.

    In addition, the system analyzes data on what visitors did before and

detects users with abnormal behaviour.

    These controls almost eliminate 'bot' traffic.

    After launch, the new platform became the main one for some ad campaigns of

DCA clients. This fall, a launch of a fully-featured self-service interface is

expected, so that advertising agencies and brands will be able to develop their

own programmatic expertise.

    For more information, click here [http://exebid.ru/en ]

    Contact: +7-800-500-52-18, E-mail: common@datacentric.ru

SOURCE: DCA (Data-Centric Alliance)

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