銀聯国際(UnionPay International)が海外事業のローカライゼーションを加速
銀聯国際(UnionPay International)が海外事業のローカライゼーションを加速
AsiaNet 65160(0885)
【上海(中国)2016年7月20日新華社=共同通信JBN】
*海外顧客の中でUnionPay(銀聯)カードの人気上昇
銀聯国際(UnionPay International)は海外のカード発行規模を拡大し、地元市場、中国、その他の国・地域における海外カード保有者のカード利用をサポートすることによって、海外事業のローカライゼーションを加速している。最新データによると、今年6月までの海外発行UnionPay(銀聯)カードの取引額は前年比で約40%成長し、海外市場における国内発行UnionPay(銀聯)カードの取引額を大きく上回った。海外発行UnionPay(銀聯)カードの取引額はUnionPay(銀聯)国際事業のほぼ半分を占めている。
40カ国・地域で約5800万枚のUnionPay(銀聯)カードが発行され、今年はさらに多くの市場がUnionPay(銀聯)カードを発行した。レバノン、ヨルダン、カタールでは初めて発行され、米国はUnionPay(銀聯)クレジットカードを初めて発行、シンガポールのDBSはUnionPay(銀聯)カードを初めて発行した。銀聯国際(UnionPay International)はまた、バンコック銀行と提携してタイ初の地元ブランド・デビットカードを発行した。ロシア、カザフスタン、ウズベキスタンを含む「一帯一路」諸国もUnionPay(銀聯)製品を大規模に発行している。
銀聯国際(UnionPay International)のである蔡剣波・最高経営責任者(CEO)は「われわれは中国の人々の海外旅行をサポートするだけでなく、海外顧客にも安全かつ簡便なサービスを提供する。海外の小売店やATMのUnionPay(銀聯)カード受け入れを可能にし、地元大手銀行の大々的なUnionPay(銀聯)カード発行を推進した。また、個々の事情に合わせた特典や革新的な製品・サービスを提供し、海外顧客の多様な要求に応えている」と語った。
UnionPay(銀聯)カードはインバウンド観光客の支払い体験向上に不可欠である。今年、シンガポールで発行されたUnionPay(銀聯)カードの中国本土における取引額は約6倍増になり、オーストラリア、インドネシア、パキスタン発行のUnionPay(銀聯)カードの取引額も大幅に伸びた。今年5月、国内8空港の免税店は海外発行UnionPay(銀聯)カード向けの特別サービスを開始した。ここ2カ月間、長沙、瀋陽、廈門、青島などの空港ではこれらのカードの取引額が急増している。
海外顧客は現在、日常の支出や海外旅行でUnionPay(銀聯)カードを頻繁に利用している。たとえば、韓国発行のUnionPay(銀聯)カードの東南アジア、欧州、米州における取引額は数倍伸びている。
蔡剣波氏は「われわれは従来のカード受け入れネットワークの構築とカードの発行に加えて、より多くの顧客を引き付ける海外の革新的決済サービスを導入した」と述べた。今年、UnionPay(銀聯)のモバイル決済製品が東南アジアで本格展開される。
銀聯国際(UnionPay International)は韓国などの市場でモバイルQuickPassの販売を促進し、その後、世界中でモバイルQuickPassを本格展開する。銀聯国際(UnionPay International)は高速道路の料金所、ガソリンスタンド、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、駐車場をカバーする東南アジアのモバイル決済ソリューションの開発も手掛ける。
詳細はウェブサイト、http://www.unionpayintl.com/ を参照。
ソース:UnionPay International
UnionPay International Accelerates the Localization of Its Overseas Business--UnionPay cards are gaining popularity among overseas customers
PR65160
SHANGHAI, China, July 20, 2016 /Xinhua=KYODO JBN/--
UnionPay International is accelerating its localization overseas by enlarging
card-issuing scale abroad, and by supporting overseas cardholders' card-using
in the local market, China and other countries and regions. Latest data show
that, by this June, the transaction volume of overseas-issued UnionPay cards
has grown by about 40% year-on-year, well above that of domestically-issued
UnionPay cards in overseas markets. The transaction volume of overseas-issued
UnionPay cards takes up about half of UnionPay's international business.
Around 58 million UnionPay cards have been issued in 40 countries and regions
overseas. This year, more markets issued UnionPay cards: Lebanon, Jordan and
Qatar for the first time; US issued its first UnionPay credit card, and DBS in
Singapore issued its first UnionPay card. UnionPay International also issued
Thailand's first local-brand debit card with Bangkok Bank. Countries along the
"Belt and Road" including Russia, Kazakhstan and Uzbekistan also issued
UnionPay products extensively.
"We not only support the Chinese people's 'going abroad', but also offer secure
and convenient service to overseas customers." Cai Jianbo, CEO of UnionPay
International said, "We have enabled overseas merchants and ATMs to accept
UnionPay cards, promoted local mainstream banks to issue UnionPay cards
extensively, offered tailored privileges as well as innovative products and
services to meet overseas customers' diversified demands."
UnionPay card is crucial in improving inbound tourists' payment experiences.
This year, the transaction volume of Singapore-issued UnionPay cards in
mainland China grew by about 6 times, and that of UnionPay cards issued in
Australia, Indonesia and Pakistan grew remarkably. This May, the China Duty
Free shops at 8 domestic airports launched special offers for overseas-issued
UnionPay cards. Over the past two months, the transaction volume of these cards
at airports in Changsha, Shenyang, Xiamen and Qingdao grew rapidly.
Overseas customers now use UnionPay cards frequently for daily spending and
international travels. For instance, this year, the transaction volume of
Korea-issued UnionPay cards in Southeast Asia, Europe and America increased
several times over.
"In addition to the traditional acceptance network construction and card
issuance, we have launched innovative payment services overseas to attract more
customers." said Cai Jianbo. This year, UnionPay mobile payment products will
be rolled out in Southeast Asia.
UnionPay International is promoting mobile QuickPass in markets like South
Korea to roll out mobile QuickPass around the globe. It will also develop
mobile payment solutions in Southeast Asia to cover highway toll stations, gas
stations, supermarkets, convenient stores and parking lots.
For more information: http://www.unionpayintl.com/
Source: UnionPay International
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