中国TV大手のハイセンスが自社のB2Bビジネスを紹介

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中国TV大手のハイセンスが自社のB2Bビジネスを紹介

AsiaNet 66315(1375)

【青島(中国)2016年10月27日PR Newswire=共同通信JBN】ハイセンスグループ(Hisense Group)の劉洪新社長は10月25日、青島でハイセンスB2Bビジネスのブランド設定とビジュアルシンボルを発表した。2016年1-9月のハイセンスB2B企業群の売上高はグループ全体の27%、利益は38%に達した。ハイセンスは従来のB2Cビジネスと新たなB2Bビジネスの間でよりバランスのとれた事業構造を享受しつつある。その結果、ハイセンスグループの売上高は、9月末時点で6.53%増の785億人民元、利益は53.31%増の53億6000万人民元に達した。

欧州サッカー連盟(UEFA)欧州選手権2016の公式パートナー、ハイセンスは56年間で初めての中国のUEFAパートナーであり、このスポンサーシップを通じて中国首位のテレビブランドとして世界に登場した。ハイセンス製テレビの中国市場シェアは現在まで13年連続で首位を維持している。これに加え、ハイセンス製テレビの今年の販売台数シェアは南アフリカ、オーストラリア両国でトップを占めた。ハイセンスのB2Cビジネスはテレビ、冷蔵庫、エアコンなどをカバーしている。

しかし、ハイセンスB2Bビジネスの大きな実績は、B2Cビジネスほどは知られていない。ハイセンスの光通信ビジネスはすでに中国で首位になっており、光受信モジュールは5年連続で世界トップの座を保ってきた。ハイセンスの高度道路交通システム(ITS)も中国市場シェアで7年連続首位を占めている。ハイセンスは2012-2015年、1件1億人民元を超える国内ITSプロジェクトの42%を受注した。自社独自のコンピューター化された手術支援システムやスマート手術表示システムを発展させる一方、手術ガイドシステムにおけるハイセンスのテクノロジーはわずか3年間で世界最高水準に達した。14年間にわたる発展を経て、ハイセンスの商用エアコン部門は世界トップレベルのVRFテクノロジーに支援され、すでに2位の国内シェアを占めている。

ハイセンスのB2Bビジネスの興隆は、同社がもはや単なる家電メーカーではなく、ハイテク企業であることを示している。

ハイセンスは今後、自社のテクノロジーを使って、あらゆるコミュニティーを通信機器やスマート家電製品を通じて結び付け、最終的には都市全体にサービスを提供する。

ハイセンスのB2Bビジネスはまた、ハイセンスの既存の国際的なテレビ・冷蔵庫・エアコン事業とともに海外市場開発を目指していく。

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20161027/0861611224

ソース:Hisense

Chinese TV Giant Hisense Showcases Its B2B Business

PR66315

QINGDAO, China, Oct. 27, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The president of Hisense Group, Mr. Liu Hongxin, unveiled the branding and

visual symbol of Hisense's B2B business on 25th October in Qingdao. From

January to September 2016, Hisense B2B companies' sales revenue is already 27%

of Hisense Group's total and the profit share is 38%. Hisense is enjoying a

more balanced industrial structure between its traditional B2C business and new

B2B business. As a result, Hisense Group achieved 78.5 billion RMB in sales

income as of the end of September, increasing 6.53%, and profit reached 5.36

billion RMB, increasing 53.31%.

An official partner of UEFA EURO 2016, Hisense is UEFA's first Chinese sponsor

in 56 years, and through this sponsorship the world has been introduced to

Hisense as China's No.1 TV brand. Hisense TV's market share has been No.1 in

China for 13 years in a row. What's more, Hisense TV was tops in unit share

both in South Africa and Australia this year. The B2C business of Hisense

covers TV, refrigerator and air conditioner, and more.

However, Hisense's great achievements in its B2B business is not as well-known

as its B2C business. Hisense's optical communication business is already No.1

in China and its optical receiver module has been holding the top position in

the world for 5 consecutive years. Hisense's intelligent transportation system

also has been China's No.1 in terms of market share for 7 consecutive years.

From 2012 to 2015, Hisense won 42% of the domestic intelligent transportation

projects that were worth over 100 million RMB each. While developing its own

computerized surgery assistance system and smart operation display system,

Hisense's technology in surgery guiding systems has reached a globally-advanced

in just 3 years' time. After 14 years of development, Hisense's market share in

the commercial air conditioner space is already No.2 in China, with the help of

its world-leading VRF technology.

The rising of Hisense's B2B business indicates that the company is no longer a

pure CE and home appliances company, but also a high technology company.

Going forward, Hisense will use its technology to link all communities through

communication products and smart home products and eventually provide services

to entire cities.

Hisense's B2B business will also seek to develop overseas markets together with

Hisense's existing global TV, fridge and air conditioner businesses.

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20161027/0861611224

SOURCE:  Hisense

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