DHL Global Forwardingがロジスティクスの接続を強化し、日本でのサービスを拡大するためにチャールス カウフマンを任命

DHL

2017/1/18 09:12

AsiaNet 67113

DHL Global Forwardingがロジスティクスの接続を強化し、日本でのサービスを拡大するためにチャールス カウフマンを任命

カウフマンは、北アジア地区 CEOおよびバリューアディドサービシーズアジア太平洋地区統括本部長に加え、日本の代表取締役社長に就任

東京, 2017年1月17日 /PRNewswire/ --  欧州およびアジアの航空、海上、陸上貨物輸送サービスの大手プロバイダーであるDHL Global Forwardingは、日本の代表取締役社長に、韓国、モンゴル、北朝鮮を対象とする北アジア地区CEOおよびバリューアディドサービシーズアジア太平洋地区統括本部長であるチャールスカウフマンを任命、カウフマンは現職に加え日本の代表取締役社長に就任しました。

カウフマンは、アジア太平洋地区全体の生産性改善とサービスの革新において素晴らしい業績を収めており、40年以上にわたるロジスティクスでの経験が本職務に生かされることとなります。北アジア地区CEOおよびバリューアディドサービシーズアジア太平洋地区統括本部長就任以前には、カウフマンは、日本および韓国のシニアマネジメント務め、日本に15年間滞在しました。カウフマンは、様々な貨物輸送モードに関する豊富な知識と経験を生かし、中国の「一帯一路」イニシアチブに沿って、DHLがアジア・欧州間でマルチモーダル・サービスを開発する上で重要な役割を果たしました。

「カウフマンは、フォワーディング、そして貿易を円滑に進めるために必要なあらゆる分野での経験、とりわけ顧客基盤の拡大と付加価値サービスの効率向上において豊富な経験を有する、数少ないロジスティクスリーダーです。」と、DHL Global Forwardingアジア太平洋地区CEOのケルビン レオンは述べました。「カウフマンの就任により、北アジア地区はよりいっそうの統合が図られることでしょう。そして『一帯一路』のようなイニシアチブにより新しい機会が開かれ、お客様にさまざまな戦略的利点を提供できることでしょう。カウフマンはキャリアの大半を日本で築いており、今後日本で当社のビジネスに持続可能な成長をもたらすことと確信しています。」

「中国および欧州連合[1]の第二位の貿易相手国として、日本は、『一帯一路』のようなイニシアチブが生み出すより取引高の大きい、よりスピーディな貿易から多くの恩恵を受ける立場にあります。」とDHL Global Forwarding日本の代表取締役社長、北アジア地区CEO、およびバリューアディドサービシーズアジア太平洋地区統括本部長のチャールスカウフマンは述べました。「日本の輸出[2]の着実な回復に支えられ、通関と輸送の手続きをさらに合理化することにより、当社は、日本のお客様により一層の海外でのビジネス機会を提供したいと考えています。」

2012年に通関、倉庫管理サービス、ロジスティクスセキュリティを含むポートフォリオであるバリューアディドサービシーズの責任者となって以来、カウフマンは、アジア太平洋地区で様々な輸送モードで異なる業種のお客様にカスタマイズされたソリューションを提供するべく努力を重ねており、日本でも同様にカスタマイズされたソリューションに重点的に取り組んできました。

「この度担当する職務が拡大することとなりましたが、他の地区で経験したイノベーションや知識を活用し、今後もお客様のビジネスの成長の軌道を支えていきたいと思います。」とカウフマンは述べています。

DHL - 世界のロジスティクス企業

DHLはロジスティクス業界のグローバルにおけるリーディングブランドです。グループの各部門が提供するサービスは、他社の追随を許さない広範囲なポートフォリオを構成しており、国内および国際小包配達から、eコマースの受注・商品配送、国際エクスプレス、陸上、航空・海上輸送、産業サプライチェーンマネジメントにまでおよびます。世界220以上の国・地域で34万人の従業員が、人々やビジネスをしっかりと確実に繋ぎ、グローバル貿易のフローを支えています。テクノロジー、ライフサイエンスやヘルスケア、エネルギー、自動車、そして小売りなどの産業、成長市場向けの特別なソリューション、これまでの社会的責任へのコミットメント実績および発展市場における強固な事業基盤から、「世界のロジスティクス企業」と明白に位置付けられています。DHLは、ドイツポストDHL傘下のブランドで、グループ全体の2015年の売上は590億ユーロ超に達します。

詳しくはDHLウェブサイト(www.dhl.co.jp)まで

[1]  http://ec.europa.eu/trade/policy/countries-and-regions/countries/japan/;

  http://thediplomat.com/2016/03/japan-and-china-the-geo-economic-dimension/

[2] http://www.tradingeconomics.com/japan/exports

写真 - http://photos.prnasia.com/prnh/20170112/8521700220

ロゴ - http://photos.prnasia.com/prnh/20150811/8521505246LOGO

(日本語リリース:クライアント提供)

DHL Global Forwarding appoints Charles Kaufmann to deepen logistics connections and expand services in Japan

AsiaNet 67113

TOKYO, Jan. 17, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Kaufmann adds Japan to his existing portfolio as North Asia CEO and Head of

Value Added Services in Asia Pacific

DHL Global Forwarding, the leading provider of air, sea and road freight

services in Europe and Asia, has appointed Charles Kaufmann as Managing

Director of its Japan operations in addition to his current roles as CEO of

North Asia, covering South Korea, Mongolia and North Korea, and Head of Value

Added Services for Asia Pacific.

Kaufmann brings more than 40 years of logistics experience to his new

appointment, with an impressive record in improving productivity and service

innovation throughout the Asia Pacific region. Before being appointed the CEO

of North Asia and Head of Value Added Services for Asia Pacific, Kaufmann spent

15 years in Japan where he held senior management positions for Japan and

Korea. With years of experience in all modes of freight transportation,

Kaufmann played an important role in developing the multimodal services between

Asia and Europe for DHL in line with China's 'Belt and Road' initiative.

"Few logistics leaders can claim such a wealth of experience in all areas of

forwarding and trade facilitation as Charles, particularly when it comes to

enhancing customers' reach and efficiency with value added services," said

Kelvin Leung, CEO, DHL Global Forwarding Asia Pacific. "Charles' appointment

will see us take an even more integrated approach to the North Asian region,

one which will offer our customers a range of strategic benefits as initiatives

like the 'Belt and Road' open up new opportunities for our customers. Having

spent a significant proportion of his illustrious career in Japan, I'm

confident that Charles will achieve sustainable growth for our business in

Japan in the years ahead."

"As the second-largest trade partner of both China and the European Union[1],

Japan stands to benefit significantly from the higher volume and velocity of

trade that initiatives like the 'Belt and Road' promise to generate," said

Charles Kaufmann, Managing Director of Japan, CEO of North Asia and Value Added

Services, Asia Pacific, DHL Global Forwarding. "Buoyed by a steady revival in

Japanese exports[2], we hope to unlock greater overseas opportunities for our

Japanese customers by further streamlining customs and forwarding procedures."

After taking the helm of Value Added Services - a portfolio including customs

brokerage, integrated warehousing and logistics security - in 2012, Kaufmann

led efforts to further customize solutions across all logistics modes and

customer industries in Asia Pacific, with plans to apply the same focus on

tailored solutions in Japan.

"With my expanded portfolio, I look forward to applying insights and

innovations from the rest of the region to sustain our customers' growth

trajectory in the years to come," Charles added.

- End -

DHL - The logistics company for the world

DHL is the leading global brand in the logistics industry. Our DHL family of

divisions offer an unrivalled portfolio of logistics services ranging from

national and international parcel delivery, e-commerce shipping and fulfillment

solutions, international express, road, air and ocean transport to industrial

supply chain management. With about 340,000 employees in more than 220

countries and territories worldwide, DHL connects people and businesses

securely and reliably, enabling global trade flows. With specialized solutions

for growth markets and industries including technology, life sciences and

healthcare, energy, automotive and retail, a proven commitment to corporate

responsibility and an unrivalled presence in developing markets, DHL is

decisively positioned as "The logistics company for the world".

DHL is part of Deutsche Post DHL Group. The Group generated revenues of more

than 59 billion euros in 2015.

[1] http://ec.europa.eu/trade/policy/countries-and-regions/countries/japan/;

http://thediplomat.com/2016/03/japan-and-china-the-geo-economic-dimension/

[2] http://www.tradingeconomics.com/japan/exports

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20170112/8521700220

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20150811/8521505246LOGO

SOURCE DHL

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