クラリベイト・アナリティクスが新しい製品スイートを発表

クラリベイト・アナリティクス(Clarivate Analytics)

クラリベイト・アナリティクスが新しい製品スイートを発表

AsiaNet 67826 (0392)

【フィラデルフィア2017年3月16日PR Newswire=共同通信JBN】

*研究者の次の標的医薬品選定でリスクを削減、時間を節約

*Drug Research Advisorは、わずか1つのツールでクラス最高の可視化と分析を通じてより速いアクセスと十分な情報に基づいた意思決定を可能にする

創薬の分野では、前臨床開発のためのターゲット(標的)を選定することが難しく、適切な標的を選定することは創薬の全プロセスの中でおそらく最も重要なステップである。この標的選択プロセスにおいて最初のステップを誤ると、非常にコストが高くつく可能性がある。Centre for Medicines Research(CMR、医薬品研究センター)によると、2015年に新薬候補を第I相から市場にまで成功裏に進ませる可能性は、すべての治療領域にわたり10%未満で、第II相および第III相での試験の半数以上においてその効力が失敗の理由となっている。

こうしたリスクや関連のコストを削減するため、クラリベイト・アナリティクス(Clarivate Analytics)による新しい前臨床ワークフロー・ツール・スイートであるDrug Research Advisorがいまや利用可能となった。Drug Research Advisorは、前臨床研究の主要なステップを単一のクラウドベースのワークフローに統合し、意思決定向上を可能にする情報へより迅速にアクセスできるようにする。Drug Research Advisorにより、ユーザーはClarivate Analytics Integrity(SM) およびMetaCore(TM)製品で、手動で選択された重要なコンテンツタイプを、1つのツールで最新の可視化と分析を使用して検索し、調べることができる。

Drug Research Advisorの最初のアプリであるTarget Druggabilityは、医薬品、生物学、実験、競争力に関する情報を単一のインタラクティブなサーチ(検索)ツールに統合することにより、標的の識別、選定リサーチをサポートする。クラリベイトのデータ科学者らが、特定の疾患に向けた標的の選定を評価し、それらにベストないし第1級の可能性の高い順にスコアをつける特定のスコアリング・アルゴリズムを組み込んだ。このスコアリング・システムは、選定プロセスを従来の12週間から30分弱に削減するのに役立っている。

効率が良くなることで、製薬企業はより多くの標的を検討し、自社のポートフォリオに最も適した標的を選ぶことが可能となり、不適格な標的にかける時間と費用を省くことができる。この結果、コスト面で数百万ドルを節約でき、さらに重要なのは、各企業が人命を救うことができるより多くの医薬品を市場にもたらすことができることだ。

クラリベイト・アナリティクスのDiscovery & Translational Science Products部門の責任者レオ・ラファティホワイト氏は「次の第1級の治療法の開発のための機会を特定する際に評価すべき多くの要因を検討する際に、研究者たちは通常、徴候ないし経路など標的の状況を迅速に評価しなければならないという課題に直面する。Target Druggabilityアプリケーションは、きわめて複雑なデータをよりビジュアルで、使いやすくすることにより顧客の日々のワークフローを簡素化する」と述べた。

▽このアプリの稼働方法

Target Druggabilityを使用して、ユーザーは条件および標的すなわち医薬品の検索を開始し、迅速な検索結果としてその条件に関連する標的の数が表示される。これらの結果には、分子および標的ファミリーのタイプ別にビジュアルな分析が伴っている。便利なカラーコーディング(色識別)、グルーピング、サイジングが、これらの標的を取り巻くメタデータを示すのに利用することが可能だ。メタデータには、この標的によって1つの医薬品が到達した最高フェーズ、アクティブVSノンアクティブ・プログラム、標的の分子タイプ、バイオマーカー、動物モデル、遺伝学的証拠のレベルなどが含まれる。

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/478775/Clarivate_Analytics_Target_Druggability_Results.jpg

ここから、ユーザーはリスクのレベル-新規か実績のある標的か-を評価し、標的周辺の証拠を検索する自前のスコアリング・アルゴリズムに基づいて結果のランク付けを開始することが可能となる。

単一の標的レベルに向かう際は、ユーザーは、手動でキュレートした情報の付属サマリーなど関連の標的に関する情報の再検討を開始することができる。

▽顧客の声

実際に開発段階の医薬品標的の58%は2社以上の企業がすでに研究中であり、新しい研究標的を選定することは、競争社と全く差別化し、プロセスのスタート時点からニッチ(隙間市場)を見出す必要があり、リスキーなビジネスとなっている。

このことが、クラリベイトが製品の設計段階で顧客とコミットした理由である。そして彼らからのフィードバックは極めてポジティブだ。

提携参加者の一人でActelion社のSenior Lab Head Cardiovascular and Fibrosis R&D Biologyであるパトリック・シーバー氏は「Target Druggabilityにより、諸条件や他社との競争など創薬標的の状況に関する概要を迅速につかむことができる」と述べた。

また別の参加者であるVertex Pharmaceuticalsの上級リサーチサイエンティスト、デーブ・デニンガー氏は「Target Druggabilityは、意思決定の正しいコンテクストを提供することにより、新医薬品開発のための標的を選定するプロセスで研究者をサポートすることができる」と語った。

DRA Drug Research Advisor - Target Druggabilityは最近、Fierce Innovation Awards(https://www.fierceinnovationawards.com/life-science/2016 )の最終選考トップ5に選ばれた。

Target Druggabilityの詳細、またはデモの予定設定は以下を参照。

http://clarivate.com/drug-research-advisor/

▽クラリベイト・アナリティクスについて

クラリベイト・アナリティクス(Clarivate(TM)Analytics)は、世界中の顧客に信頼の置ける知見や分析を提供することでイノベーションを加速させ、新しいアイデアのより迅速な発明・発見、保護、事業化を可能にする。トムソン・ロイターのIP & Science事業を前身とする当社は、科学・学術研究、特許分析・規制基準、医薬品・バイオテック情報、登録商標保護、ドメイン・ブランド保護、知的所有権(IP)管理に注力する一連の主要なサブスクリプションベースの事業を保有し、運営している。クラリベイト・アナリティクスはいまや4000人以上の従業員を擁し、世界100カ国以上で事業展開する独立会社であり、Web of Science(TM)、Cortellis(TM)、Thomson Innovation(TM)、Derwent World Patents Index(TM)、CompuMark(TM)、MarkMonitor(R)、Techstreet(TM)など有名ブランドを保有している。詳細な情報については当社ウェブサイトClarivate.com(http://clarivate.com/ )を参照。

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ソース:Clarivate Analytics

▽問い合わせ先

Heidi Siegel

Clarivate Analytics, Director, External Relations

+1 215 823 5646 (o)

+1 215 356 4504 (m)

heidi.siegel@clarivate.com

Jennifer Figueroa

Clarivate Analytics, Media Relations

jennifer.figueroa@clarivate.com

+1 203.824.6261

Clarivate Analytics launches new product suite, reducing risk and saving time for researchers selecting next drug target

PR67826

PHILADELPHIA, March 16, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    --    Drug Research Advisor enables faster access and more informed

          decision-making with just one tool, using best in class

          visualization and analytics.

In the field of drug discovery, selecting a target for preclinical development

is difficult, and selecting the right target is arguably the most important

step in the entire drug discovery process. Taking a wrong first step in the

target selection process can be very costly. According to the Centre for

Medicines Research (CMR), in 2015 the probability of successfully moving a new

drug candidate from Phase I to market was less than 10% across all therapy

areas, with efficacy being the reason for failure in more than half of Phase II

and Phase III trials.

To mitigate this risk and associated expense, Drug Research Advisor, a new

suite of pre-clinical workflow tools from Clarivate Analytics, is now

available. Drug Research Advisor integrates the major steps of preclinical

research into a single, cloud-based workflow, enabling faster access to

information allowing improved decision-making. With Drug Research Advisor,

users can now interrogate crucial manually-curated content types from Clarivate

Analytics Integrity(SM) and MetaCore(TM) products with one tool, using the

latest visualization and analytics.

The first app within Drug Research Advisor, Target Druggability supports target

identification and selection research by integrating drug, biological,

experimental and competitive intelligence into a single interactive search

tool. Clarivate data scientists built in a specific scoring algorithm that

assesses a selection of targets for a specific disease, and scores them in

order of their potential to be best- or first-in-class. This scoring system

helps reduce the selection process from 12 weeks down to less than 30 minutes.

With increased efficiency, companies can now review more targets and select the

ones most appropriate for their portfolios, eliminating time and money spent on

the unqualified ones; thus saving millions of dollars in costs and, more

importantly, allowing companies to bring more lifesaving medicines to market.

"Considering the many factors to evaluate when identifying opportunities for

the next development of a first- or best-in-class treatment, researchers are

regularly challenged to rapidly evaluate the target landscape surrounding an

indication or pathway," said Leo Lafferty-Whyte, Head of Discovery &

Translational Science Products for Clarivate Analytics. "The Target

Druggability application simplifies our customers' day-to-day workflows by

making increasingly complex data more visual and, therefore, usable."

How the app works

With Target Druggability, users begin searching by condition, target or drug,

and immediate results show the number of targets associated with that

condition. Accompanying those results are visual analytics by type of molecule

and target family. Useful color-coding, grouping and sizing can also be used to

show metadata surrounding these targets, such as the highest phase a drug has

reached for that target, active vs. non active programs, target molecule type,

biomarkers, animal models and genetic evidence levels.

Photo -

https://mma.prnewswire.com/media/478775/Clarivate_Analytics_Target_Druggability_Results.jpg

From here, users can begin evaluating levels of risk ¨C novel versus proven

targets ¨C and ranking the results based on the proprietary scoring algorithm,

which interrogates the evidence around the targets.

Going to a single target level, users can also begin reviewing related

information for the targets, including accompanying summaries of manually

curated information.

What customers are saying

With 58% of targets with drugs in active development having two or more

companies already researching them, selecting a new target to research has

become a risky business with the need to genuinely differentiate from the

competition and find a niche at the very start of the process.

This is why Clarivate engaged with customers in the design of the product.

Their feedback was incredibly positive.  

One participant, Patrick Sieber, Senior Lab Head Cardiovascular and Fibrosis

R&D Biology at Actelion, said "With Target Druggability I am able to quickly

have an overview of the target landscape, including conditions and competition."

"Target Druggability can support researchers with the process of selecting a

target for the development of new drugs by providing the right context for

decision making," said Dave Deninger, Senior Research Scientist at Vertex

Pharmaceuticals, who also participated in the pilot.

DRA Drug Research Advisor ¨C Target Druggability was recently recognized as a

Top five finalist in the Fierce Innovation Awards

(https://www.fierceinnovationawards.com/life-science/2016).

For more information about Target Druggability or to schedule a demo, click

here (http://clarivate.com/drug-research-advisor/).

Clarivate Analytics

Clarivate(TM) Analytics accelerates the pace of innovation by providing trusted

insights and analytics to customers around the world, enabling them to

discover, protect and commercialize new ideas faster. Formerly the Intellectual

Property and Science business of Thomson Reuters, we own and operate a

collection of leading subscription-based businesses focused on scientific and

academic research, patent analytics and regulatory standards, pharmaceutical

and biotech intelligence, trademark protection, domain brand protection and

intellectual property management. Clarivate(TM) Analytics is now an independent

company with over 4,000 employees, operating in more than 100 countries and

owns well(C)\known brands that include Web of Science(TM), Cortellis(TM), Thomson

Innovation(TM), Derwent World Patents Index(TM), CompuMark(TM), MarkMonitor(R)

and Techstreet(TM), among others. For more information, please visit

clarivate.com (http://clarivate.com/).

Logo -

https://mma.prnewswire.com/media/455613/clarivate_logo_for_press_release_Logo.jpg

SOURCE: Clarivate Analytics

CONTACT:  Heidi Siegel, Clarivate Analytics, Director, External Relations, +1

215 823 5646 (o), +1 215 356 4504 (m), heidi.siegel@clarivate.com; Jennifer

Figueroa, Clarivate Analytics, Media Relations,

jennifer.figueroa@clarivate.com, +1 203.824.6261

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