Vivoが2018年・2022年FIFAワールドカップ(TM)の公式スポンサーに
Vivoが2018年・2022年FIFAワールドカップ(TM)の公式スポンサーに
AsiaNet 68758 (0806)
【北京2017年5月31日PR Newswire=共同通信JBN】
*Vivoが2018年と2022年FIFAワールドカップ(TM)の独占スマートフォンスポンサーに
サッカーは最も魅力的なスポーツの1つであり、FIFA(国際サッカー連盟)ワールドカップは世界最高水準のスポーツ選手権大会として、国際的な注目を浴び続けている。グローバルなスマートフォン・ブランドのVivoは、FIFAワールドカップの6年間のスポンサー契約をFIFAと結び、2回のトーナメントサイクルをカバーすると発表した。Vivoは2018年と2022年のFIFAワールドカップの公式スポンサーを務めることになる。
Photo- https://photos.prnasia.com/prnh/20170531/1864301-1
写真説明:Vivoが2018年・2022年FIFAワールドカップの公式スポンサーに
▽FIFAワールドカップ2大会連続のスポンサー契約
FIFAワールドカップを支援する公式スマートフォン・ブランドのVivoは、2017年FIFAコンフェデレーションズカップから2018年FIFAワールドカップ・ロシア大会、2021年FIFAコンフェデレーションズカップ、2022年FIFAワールドカップ・カタール大会まで連続してスポンサーになる。この6年間の協力態勢はその極めて大きな国際的影響力を通じて、Vivoを国際的認知という面で新たな段階へ引き上げる。Vivoの商標は毎試合ごとのフィールド広告板や試合チケット、記者会見の背景、その他の主要広告分野に表れる。FIFAとの契約には、試合前の選手のウォーミングアップ場にVivoスマートフォンの写真撮影者としてゲストを招く権利などの特別マーケティングイベントが含まれる。Vivoは今後Vivoユーザーとサッカーファンのために比類のない経験を提供する、FIFAワールドカップを記念する特別なスマートフォンを発売する。6月17日に始まる2017年FIFAコンフェデレーションズカップではVivoとFIFAの提携の手始めとして、FIFAのスタッフがVivoのスマートフォンを現場で使用する。
FIFAワールドカップは世界最大級のスポーツイベントとして、膨大な影響力と世界的カバレッジを持つ。Vivoを含むスマートフォン業界のブランドにとって、FIFAワールドカップのスポンサーとなることは大きな成果である。Vivoのシニア・バイス・プレジデント、ニ・シュートン氏は「サッカーは情熱と驚きに満ちたスポーツで、世界中の数百万人のサッカーファンを夢中にしている。サッカーの精神は厳格で絶えざる前進といったものだ。Vivoはワールドカップのグローバルスポンサーとしてこのサッカー精神を体現し、Vivoの創造的で楽しい国際ブランドイメージを世界中の消費者に示したいと期待する。同時にVivoはワールドカップとサッカースポーツに個性的で力強く若々しい精神を吹き込みたい」と説明した。
世界のスマートフォン業界の数多いブランドの中でもVivoの着実な改善への熱意は、FIFAワールドカップ主催者にとっても魅力的だった。ファトマ・サムラFIFA事務局長は「サッカーとテクノロジーとはピッチの内外で日々近づいている。その面で業界をリードするグローバル・スマートフォン・ブランドと提携を始める良い機会である。Vivoとの密接な協力に大いに期待し、FIFAワールドカップとFIFAコンフェデレーションカップの新しいページへの彼らのかかわりに注目したい」と語った。
▽国際化のツールとしてのスポーツマーケティング
Vivoは2014年に東南アジアなどの市場へ進出を開始した。各国向けの製品や市場戦略を駆使して急速に成長し、各地の消費者から強い支持を得た。Vivoは研究開発投資を怠らず、中国と米国に7カ所の大型研究センターを開設した。同社はまた国際市場でのブランド認知を高めるためスポーツマーケティングも利用している。
Vivoは2015年、英連邦諸国とインドで影響力の強いスポーツ協会であるインディアン・プレミア・リーグ(IPL)のタイトルスポンサーになった。2016年にはNBA(全米プロバスケットボール協会)Chinaと公式携帯電話機スポンサーとして戦略的提携を開始し、NBAスーパースターのステフィン・カリー選手をVivoの主力製品Xplay6のプロダクトアンバサダーに招いた。FIFAワールドカップのスポンサーとして、Vivoは国際ステージでさらに注目度を高めるよう務める。
Vivoは技術の進歩とブランドの発展によって、さらなる飛躍的前進へまい進する。FIFAワールドカップのスポンサー獲得は、Vivoが国際マーケットプレースへ着実に浸透していることを明瞭に物語っている。
▽Vivoについて
Vivoは若々しいグローバルなスマートフォン・ブランドとして、最新鋭技術による完全な音質と完ぺきな写真技術をユーザーに提供することに注力し、情熱的な若者向けにダイナミックでスタイリッシュな製品を開発している。IDCの2017第1四半期のリポートによると、同社は世界のスマートフォン・ブランドで上位5位に入っている。
▽FIFAについて
国際サッカー連盟(FIFA)はスイスの法律に基づく協会で、1904年に設立、本部はチューリヒにある。211の協会が加盟し、その目標は規約に明記されているようにサッカーの着実な向上にある。
ソース:Vivo
Vivo Becomes Official Sponsor of the 2018 and 2022 FIFA World Cup(TM)
PR68758
BEIJING, May 31, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- Vivo Becomes the Exclusive Smartphone Sponsor of the 2018 and 2022 FIFA World
Cup(TM)
Football is one of the most fascinating sports, and the FIFA World Cup, as one
of the top sporting competitions in the world, always captures the attention of
global audiences. The global smartphone brand Vivo announced its agreement with
International Federation of Association Football (FIFA) to sponsor the FIFA
World Cup for six years, covering two tournament cycles. This means Vivo will
become the official sponsor of the 2018 and 2022 FIFA World Cups.
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20170531/1864301-1
Caption: Vivo becomes the official sponsor of the 2018 and 2022 FIFA World Cups
Consecutive Sponsorship of Two FIFA World Cups
As the official smartphone brand to sponsor the FIFA World Cup, Vivo will
consecutively sponsor the FIFA Confederations Cup 2017, 2018 FIFA World Cup
hosted by Russia, FIFA Confederations Cup 2021, and 2022 FIFA World Cup in
Qatar. Through the tremendous global influence, this six-year cooperation will
take Vivo to another new level in terms of international exposure. The Vivo
logo will appear during every match on field advertising boards, event tickets,
press release backdrops, and other key promotional areas. FIFA rights include
special marketing programs such as the right to invite guests to be Vivo phone
photographers during pre-match player warm-ups. Later, Vivo will introduce a
customized FIFA World Cup phone to offer a one of a kind experience for Vivo
consumers and football fans. Additionally, FIFA staff will use Vivo smart
phones on-site and the FIFA Confederations Cup 2017, which will begin on June
17th, marks the start of Vivo and FIFA's cooperation.
As one of the world's largest sporting events, the FIFA World Cup has
tremendous influence and worldwide coverage. For brands in the smartphone
industry, including Vivo, a FIFA World Cup sponsorship is a great
accomplishment. Senior Vice President of Vivo, Mr. NI Xudong explains,
"Football is a sport full of passion and wonder, creating happiness for the
millions of football fans across the globe. The spirit of football is about
rigorous and constant progress. As a global sponsor of the World Cup, Vivo
hopes to strongly associate itself with the football spirit and show consumers
all over the world Vivo's creative, joyful, and international brand image. In
the meantime, Vivo will bring its personalized, energetic and youthful spirit
into the World Cup and the sport of football."
Among the many brands in the global smartphone industry, Vivo's persistent
focus on constant improvement was attractive to organizers of the FIFA World
Cup. FIFA's Secretary General, Fatma Samoura explains, "Football and technology
are coming closer by the day, on and off the pitch, and it is a great moment to
start a partnership of this nature with the leading global smartphone brand. We
are very excited to be working closely with Vivo and keen to see their
involvement in the next editions of the FIFA World Cup and FIFA Confederations
Cup."
Sports Marketing as a Tool for Internationalization
From 2014, Vivo began to expand into markets in Southeast Asia and other
regions. Deploying localized product and marketing strategies, Vivo saw rapid
growth, and was strongly embraced by local consumers. Vivo has continued to
invest in R&D, and established seven major research centers across China and
the United States. Vivo has also used sports marketing to increase brand
awareness in international markets.
In 2015, Vivo became the title sponsor of the Indian Premier League (IPL), a
sporting association that is highly influential in British Common Wealth
countries and India. In 2016 Vivo started a strategic partnership with NBA
China as its Official Mobile Handset Sponsor, inviting NBA superstar Stephen
Curry to become the product ambassador for Vivo's flagship Xplay6. As sponsor
of the FIFA World Cup, Vivo seeks to earn itself even more attention on the
international stage.
With its technological advancement and branding progress, Vivo strives to
create more breakthroughs. Sponsorship of the FIFA World Cup is a clear signal
of Vivo's progressive expansion into the international marketplace.
About Vivo
A young global smartphone brand that is focused on providing its users with
perfect sound quality and flawless photography with its cutting-edge
technology, Vivo develops dynamic and stylish products for passionate young
people. The company ranks among the top 5 smartphone brands worldwide according
to IDC's Q1 2017 report.
About FIFA
The Federation Internationale de Football Association (FIFA) is an association
governed by Swiss law founded in 1904 and based in Zurich. It has 211 member
associations and its goal, enshrined in its Statutes, is the constant
improvement of football.
SOURCE: Vivo
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