Ovum新報告はエンタープライズのRCS、チャットボット欲求とA2P SMSの成長継続確認

CLX Communications AB (publ)

Ovum新報告はエンタープライズのRCS、チャットボット欲求とA2P SMSの成長継続確認

AsiaNet 69393 (1092)

【ロンドン、ストックホルム2017年7月20日PRNewswire=共同通信JBN】

*企業の3分の1がRCSメッセージングを利用する構え

*4分の1はすでにチャットアプリかソーシャルメディアでチャットボットを利用

*23%は双方向型実用SMSの利用増大を示す

20日リリースされたOvumのEnterprise Messaging Survey 2017(2017年エンタープライズ・メッセージング調査)は、急速に進化するB2C市場を調査し、リッチ・コミュニケーション基準やチャットボット(Chat bots)に基づくメッセージングのような双方向SMS、強化SMSを含むよりインタラクティブな形式のエンタープライズ・メッセージングに対する企業の欲求が高まっていることを明らかにした。

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/470400/CLX_Communications_AB_Logo.jpg

大手クラウドベース通信プロバイダーCLX Communications(https://www.clxcommunications.com )AB (XSTO:CLX)と通信ソリューション・ベンダーのシムソフト(Symsoft、https://www.symsoft.com )が提携して開発したこの報告は、7カ国の100社を対象に顧客対応、通知、認証のチャンネルとしてのメッセージングの利用を調査している。

A2P(アプリケーション・個人間)SMSの利用は伸び続けている(Ovumは2016年の1.16tnメッセージが2019年には1.28tnになると予測)。これは確立された信頼できるチャンネルで、エンタープライズはトランザクションおよびプロモーション用のメッセージを送るが、回答者のそれぞれ42% と35%はこれらを目的とするSMSの利用が過去1年に増大したと述べた。

しかし、調査結果によると、前年比でより多くの組織が今や顧客のSMSによる回答、たとえば、約束日時の変更や連絡窓口係員とのSMSベースの対話などを可能にしている。回答者の23%は過去12カ月で双方向SMSの利用が増加したと述べた。

ビジネスが一層インタラクティブでリッチなメッセージフォーマットと協調していることは、チャットボットの展開増加で一番はっきりしている。回答者の4分の1は、ミレニアル世代など特定層グループとの顧客対話を自動化する初期段階のテクノロジーを使い、すでに顧客サービスと収益を改善していると答えた。

回答者からの明確な示唆もあり、彼らはSMSの進化をサービスと見たがり、37%が特注ブランディング、豊富なコンテンツ、開封確認などの新機能でより多くのSMS発信を促されるとしている。

さらに、回答者の3分の1を超える36%は、自社がリッチ・コミュニケーション・サービス(RCS)基準など強化SMSサービスの利用に関心を持っていることを示した。これらの回答から、RCSメッセージングの最大のアピールポイントは、たとえば機内から画像やビデオ、ロゴ、経路確認地図を送る機能であった。

このグループはまた、RCS経由で顧客とチャットボット風交信を提供する能力を示唆している。

エンタープライズはますます、RCSが与える先進機能を明確に評価している。回答者の半数以上は、通常のSMS1通あたり料金の1.5倍から3倍を支払う用意がある。

Ovumのデジタル通信・ソーシャルネットワーキング・顧客サービス担当のプラクティスリーダー、パメラ・クラークディクソン氏は「Enterprise Messaging Surveyは、エンタープライズが顧客対応でリッチ形式のモバイルメッセージングを使いたがっていることを示している。通信業界のB2Cメッセージング・サービスが現実に対応して魅力的であり続けるか、プレッシャーは彼らにかかっている。特に今は、AppleがBusiness Chatをリリースし、エンタープライズ市場と関わるチャットアプリに参入しようとしているときである」と語った。

CLXの共同創業者兼ディレクターのロバート・エルストマン氏は「A2P SMSが成長を続ける一方、この報告は、エンタープライズがチャットボットのような新メッセージング・フォーマットによって試験段階を脱し、的確なタイミングとフォーマットでうまく顧客と関わる方法を精査していることをはっきりと示している」と語った。

エルストマン氏はまた「各企業が顧客との没入型交信を明確に評価していることが分かってうれしい。それは近い将来、エンタープライズのメッセージがテキストを超え、アプリのような双方向性と豊かなメディアを擁することが可能なRCS型のメッセージング・サービスとチャットボットによって提供されるだろう。MMSは全てを約束したが、残念ながら実現していない」と述べた。

SMS、RCS、チャットボットに関する報告全文は本日CLX Communicationsのウェブサイト(http://www.clxcommunications.com/help/downloads-reports/mapping-future-messaging-sms-rcs-chatbots/ )からダウンロードできる。

▽CLX Communicationsについて

CLX Communications(CLX)は、エンタープライズおよびモバイルオペレーター向けのクラウドベース通信サービスおよびソリューションで世界をリードするプロバイダーである。CLXのモバイル通信サービスは、企業が迅速かつセキュア、かつコスト効率に優れた形で顧客および、コネクテッドデバイス、すなわちインターネット・オブ・シングス(IoT)と世界中で通信することを可能にする。

CLXのソリューションは、IoT向けにモバイルメッセージングサービス(SMS)、音声サービス、モバイルコネクティビティーサービスを通じてビジネスに不可欠な世界通信を実現する。CLXは創業以来、収益を上げてきた。グループはスウェーデンのストックホルムに本社を置き、20カ国以上にプレゼンスを確保している。

CLX Communicationsの株式はストックホルムのNASDAQ市場(XSTO: CLX)で取引されている。

詳細はウェブサイトhttp://www.clxcommunications.com を参照。

▽シムソフトについて

シムソフト(Symsoft)は、リアルタイムBSS、付加価値サービス、詐欺・収益保証、完全MVNOソリューションの分野において革新的で安定、拡張性のあるソフトウェアとサービスを提供し、40カ国以上の70社を超える携帯電話オペレーターから信頼されるパートナーである。

フレキシブルな配置オプションと複数レベルのサービスによる市場投入までの時間短縮、新たな収入源へのアクセス提供、不正行為の制限、所有コストの大幅削減で、顧客の競争力を強化して顧客の価値を生み出す。

シムソフトは、ストックホルムのNASDAQ市場に上場しているCLX Communicationsのオペレーター部門である。

詳しい情報はhttp://www.symsoft.com を参照。

▽The Enterprise Messaging Survey 2017について

OvumのEnterprise Messaging Survey 2017は、クラウド通信プロバイダーのCLX Communicationsと子会社のモバイルソリューション・プロバイダー、シムソフトと提携し、7カ国(ブラジル、中国、フランス、ドイツ、インド、英国、米国)の100社を対象に実施された。

調査は2017年5月、さまざまな業界で行われたが、回答者の組織の大きな比率はビジネス/専門サービス、メディア/インターネット、小売り/卸売り、旅行/ホスピタリティー、製造部門が占めた。企業規模は従業員10人以下から1万人以上までで、このうち10-100人、101-500人、1001-1万人が多かった。回答者はSMS、強化SMS/先進メッセージング・サービス、チャットボットの利用と考え方を問われた。

▽Ovumについて

Ovum(https://protect-us.mimecast.com/s/8JQwBdfrXNNZur?domain=ovum.informa.com )は、デジタルサービス・プロバイダーとベンダー・パートナーがコネクテッドデジタル経済で繁栄できるようにすることを重視する市場大手の調査・コンサルティング企業である。世界各地の専属アナリスト150人を通じて、IT、通信、メディア業界の専門的分析と戦略的洞察を提供する。1985年創業のOvumは、業界有数の経験を積んだアナリストチームを擁し、包括的で正確な洞察力のある市場データ、調査、コンサルティングを求めるテクノロジー企業幹部、CIO、ベンダー、サービスプロバイダー、規制担当官の定評ある案内役になっている。Ovumは6大陸に23カ所のオフィスを展開し、テクノロジー、メディア市場の真の世界的展望を提供し、多数のクライアントにワークフローツール、予測、調査、市場アセスメント、テクノロジー監査、鑑定を含む見識を与えている。

Ovumは大手ビジネスインテリジェンス、学術出版、ナレッジ、イベントグループでロンドン証券取引所に上場しているInforma plcのビジネスインテリジェンス部門である。

https://ovum.informa.com

ソース:CLX Communications AB (publ)

New Ovum Report Reveals Strong Enterprise Appetite for RCS Messaging and Chat Bots While Confirming the Continued Growth of A2P SMS

PR69393

LONDON and STOCKHOLM, July 20, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     - A third of businesses ready to use Rich Communications Services (RCS)

       messaging

    - A quarter are already using Chat bots mostly via chat apps or social media

    - 23% indicate that their use of two-way (actionable) SMS has increased

    Ovum's Enterprise Messaging Survey 2017, launched today, explores the

rapidly-evolving business-to-consumer communications market, revealing a

growing business appetite for more interactive forms of enterprise messaging,

including two-way SMS, enhanced SMS such as messaging based on the Rich

Communications Standard and Chat bots.

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/470400/CLX_Communications_AB_Logo.jpg )

    Developed in partnership with leading cloud-based communications provider,

CLX Communications [https://www.clxcommunications.com ] AB (XSTO:CLX), and

communications solutions vendor Symsoft [https://www.symsoft.com ], the report

canvassed 100 companies in seven countries to investigate their use of

messaging as a channel for customer engagement,  notification, and

authentication.

    The use of A2P SMS continues to surge (Ovum forecasts 1.28tn messages by

2019 up from 1.16tn in 2016). It is an established and trusted channel by which

enterprises send transactional and promotional messages, with 42% and 35% of

respondents, respectively, indicating that their use of SMS for these purposes

increased over the past year.

    However, the survey results also suggest that a higher year-on-year

proportion of organizations now enable their customers to send SMS replies, for

example, to reschedule an appointment or to have an SMS-based conversation with

a contact center agent; 23% of respondents stated that their use of two-way SMS

had increased during the previous 12 months.

    The strongest indication that businesses are aligning with more interactive

and richer messaging formats is the growth in the deployment of Chat bots. A

quarter of respondents indicated that they are using the nascent technology to

automate customer interactivity with specific demographic groups such as

millennials, and had already measured improvements in customer service and

revenues.

    There is also a clear indication from the respondents that they are keen to

see SMS evolve as a service, with 37% stating that new features such as custom

branding, the delivery of enriched content, and read receipts, would encourage

them to send more SMS.

    Moreover, over a third of respondents, 36%, indicated their organizations

would be interested in using an enhanced SMS service, such as the Rich

Communications Services (RCS)  standard. From these respondents, the most

appealing feature of RCS messaging was the ability to send images and videos -

logos and way-finding maps from an airline, for example.

    This group also indicated that the capability to provide chatbot-like

interaction with their customers via RCS was a draw.

    Interestingly, enterprises clearly value the advanced features that RCS

offers.  Over half of the respondents would be willing to pay between 1.5 times

to three times the price of an ordinary per-message SMS.

    "The Enterprise Messaging Survey suggests that there is an appetite from

enterprises to use richer forms of mobile messaging to engage with their

customers," said Pamela Clark-Dickson, Practice Leader, Digital Communications

and Social Networking, Consumer Services, Ovum. "The pressure is now on the

telecoms industry to ensure that their business-to-consumer messaging services

remain relevant and attractive, especially as Apple joins other chat apps in

engaging with the enterprise market, via its upcoming Business Chat offering."

    Robert Gerstmann, Co-founder and Director CLX said: "Whilst A2P SMS

continues to grow, the report clearly shows that enterprises are moving past an

experimental phase with new messaging formats like Chat bots and examining,

more closely, how best they can engage their customers with the right format at

the right time.

    "It's also encouraging to see that businesses clearly value a more

immersive interaction with their customers.  In the near future, this will be

delivered by RCS type messaging services and Chat Apps allowing the Enterprise

message to go beyond text to include app-like interactivity and rich media.  

It's everything MMS promised but unfortunately didn't deliver."

    Download the full report on SMS, RCS and Chat bots [

http://www.clxcommunications.com/help/downloads-reports/mapping-future-messaging-sms-rcs-chatbots/

] from the CLX Communications website today.

    About CLX Communications

    CLX Communications (CLX) is a leading global provider of cloud-based

communication services and solutions to enterprises and mobile operators. CLX's

mobile communication services enable companies to quickly, securely and

cost-effectively communicate globally with customers and connected devices -

Internet of Things (IoT).

    CLX's solutions enable business-critical communications worldwide via

mobile messaging services (SMS), voice services and mobile connectivity

services for the IoT.CLX has grown profitably since the company was founded.

The Group is headquartered in Stockholm, Sweden, and has presence in a further

20 countries.

    CLX Communications' shares are traded at NASDAQ Stockholm - XSTO:CLX.

    To learn more please visit: http://www.clxcommunications.com

    About Symsoft

    Symsoft is a trusted partner to more than 70 Mobile Operators in over 40

countries, providing innovative, robust and scalable software and services for

our customers in the areas of Real-Time BSS, Value Added Services, Fraud &

Revenue assurance and complete MVNO solutions.

    We create value for our customers by strengthening their competitive

position through shortening their time to market, providing access to new

revenue streams, limiting fraud and achieving significant reductions in the

cost of ownership through flexible deployment options and multiple service

levels.

    Symsoft is the operator division of CLX Communications listed on Nasdaq

stock exchange in Stockholm.

    To learn more please visit: http://www.symsoft.com

    About The Enterprise Messaging Survey 2017

    Ovum's Enterprise Messaging Survey 2017, conducted in partnership with

cloud communications provider CLX Communications and their subsidiary mobile

solutions provider Symsoft, canvassed 100 companies in seven countries: Brazil,

China, France, Germany, India,  the UK and the US.

    The survey was conducted in May 2017, across multiple industry verticals,

with the highest proportion of respondents' organizations coming from the

business/professional services, media/Internet, retail/wholesale, travel and

hospitality, and manufacturing sectors. Company size ranged from less than 10

employees, to more than 10,000 employees, with the highest proportion of

respondents' organizations having between 10-100, between 101-500, and between

1,001-10,000 employees. Respondents were surveyed on their use of and attitudes

towards SMS, enhanced SMS/advanced messaging services, and chat bots.

    About

[https://protect-us.mimecast.com/s/8JQwBdfrXNNZur?domain=ovum.informa.com ] Ovum

    Ovum is a market-leading research and consulting firm focused on helping

digital service providers and their vendor partners thrive in the connected

digital economy. Through its 150 analysts worldwide, it offers expert analysis

and strategic insight across the IT, telecoms, and media industries. Founded in

1985, Ovum has one of the most experienced analyst teams in the industry and is

a respected source of guidance for technology business leaders, CIOs, vendors,

service providers, and regulators looking for comprehensive, accurate, and

insightful market data, research, and consulting. With 23 offices across six

continents, Ovum offers a truly global perspective on technology and media

markets and provides thousands of clients with insight including workflow

tools, forecasts, surveys, market assessments, technology audits, and opinion.

    Ovum is part of the Business Intelligence Division of Informa plc, a

leading business intelligence, academic publishing, knowledge and events group

listed on the London Stock Exchange. https://ovum.informa.com

SOURCE: CLX Communications AB (publ)

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