ロイター・プラスの調査でブランドコンテンツのパーソナライズへの需要の拡大が明らかに
ロイター・プラスの調査でブランドコンテンツのパーソナライズへの需要の拡大が明らかに
AsiaNet 73468 (0830)
【ロンドン2018年5月10日PR Newswire=共同通信JBN】世界最大の国際マルチメディア・ニュースプロバイダーのブランド・コンテンツ・スタジオであるロイター・プラス(Reuters Plus)が10日明らかにした新たな調査によると、消費者は個人のタイプを反映して好みのトーンやスタイルで配信されるコンテンツにますます関心を持っている。
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ロイター.com(Reuters.com) のユーザーを対象とした新たな世界的調査に基づくContent Connect IIリポートは、世界の消費者の77%が今後一層パーソナライズされたコンテンツを目にすることを期待していることを明らかにした。同リポートは、ブランド・コンテンツ・キャンペーンはパーソナライズされた要素を含んでいれば一層効果的であることを示し、消費者の63%が個人に関連したコンテンツはそれに関連付けられたブランドの印象を向上すると答え、58%が自身の関心に合ったコンテンツを提供するブランドに好意的な見方をすると答えている。
Synergy Research and Consultingが実施したこの調査では、特定のコンテンツトピックがさまざまな個性に対し訴求効果を持つことがわかり、ブランドコンテンツのスタイルとトーンの重要性を強調している。例えば、ビジネス・金融コンテンツ向きの個性のタイプのトップは「野心的」である一方、アートおよび文化では「クリエーティブ」で、政治では「率直」、旅行では「突発的」であることがわかった。
調査はまた、ブランドコンテンツで消費者が最も魅力的だと考える属性も特定している。世界の消費者はスポンサー付きコンテンツについて、示唆に富む(64%)、想像性豊かである(58%)、ユーモアがある(55%)および革新的である(51%)ものであれば一層魅力的だととらえることを示している。
Content Connect IIの調査では、消費者がコンテンツと関わるための新しく革新的な方法に対してオープンであることがわかり、消費者にとって訴求効果のあるさまざまなフォーマットが示され、短い記事(64%)、詳細な分析(60%)、動画(55%)およびインフォグラフィクス(45%)がトップの選択肢となっている。
フォーマットについては、ブランドコンテンツに関心を持つ消費者の71%が、お気に入りのブランドがウェブサイト、サイトのセクションまたはページのスポンサーであることを好むとする一方で、57%はブランドがウェブサイト、ウェブページおよびアプリ上の記事のスポンサーである方がよいと答えている。
全体的に見て、ブランドは質の高いコンテンツのスポンサーとなることで恩恵を得ることができると消費者はますます考えており(昨年の60%に対し、68%が賛成)、オーディエンスはもし主題が関心を引くものであればブランドコンテンツを受け入れるという姿勢は変わっていない(昨年と同じ75%が賛成)。
ロイターの販売・コンテンツソリューション担当上級副社長、ムニラ・イブラヒム氏は「コンテンツマーケティングおよびブランドコンテンツが成長し続ける一方、消費者は一層関連がありパーソナライズされたコンテンツをますます求めている。この調査は、コンテンツマーケターが消費者の関心と関与を最大化するためにオーディエンスの好みと個性を完全に理解する必要があることを示している。これはロイター・プラスが効果的なソリューションを顧客に提供する上での優先事項である」と述べた。
これらの調査結果に基づき、Content Connect IIリポートはコンテンツマーケターが成功するブランド・コンテンツ・キャンペーンを作成する際に考慮に入れるべき7のステップを特定しているそのステップはこちら(https://plus.reuters.com/en/news/contentconnect2018.html )で参照可能。
この世界的なオンライン調査は、ロイター.comのユーザー752人を対象に2018年2月15日から3月6日の間に実施された。
Content Connect IIリポートの全文はこちら(https://plus.reuters.com/content/dam/openweb/documents/pdf/reuters-plus/report/ContentConnect2018.pdf )で参照可能。
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+442075424214
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ソース:Reuters
Reuters Plus research reveals growing demand for personalisation in branded content
PR73468
LONDON, May 10, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Consumers are increasingly interested in content that reflects their
personality type and is delivered in their preferred tone and style, according
to new research published today by Reuters Plus - the branded content studio of
the world's largest international multimedia news provider.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/13199/THOMSON_REUTERS_LOGO.jpg
The Content Connect II report, based on a new global survey of Reuters.com
users, reveals that 77% of global consumers expect to see more personalised
content in the future. It shows that branded content campaigns are more
effective if they include personalised elements, with 63% of consumers agreeing
that personally relevant content improves how they feel about the brand
associated with it, and 58% see brands in a more positive light if they provide
them with content that matches their interests.
The survey, conducted by Synergy Research and Consulting, highlights the
importance of style and tone in branded content, finding specific content
topics appeal to different personalities. It finds, for example, that the top
personality type for business and finance content is 'ambitious', whereas arts
and culture is 'creative', politics is 'outspoken' and travel is 'spontaneous'.
It also identifies the attributes consumers consider most appealing in branded
content. It reveals that global consumers consider sponsored content more
appealing if it is thought provoking (64%), imaginative (58%), humorous (55%)
and innovative (51%).
The Content Connect II research finds that consumers are open to new and
innovative ways to engage with content, revealing a mix of appealing formats
for consumers with short articles (64%), in-depth analysis (60%), video (55%)
and infographics (45%) being the top choices.
In terms of formats, 71% of consumers interested in branded content would
prefer to see their favourite brands sponsoring websites, site sections or
pages, whereas 57% would prefer to see brands sponsoring articles on websites,
webpages or apps.
Overall, consumers increasingly think brands can benefit from sponsoring
quality content - 68% agreeing, compared to 60% last year – and audiences are
still receptive to branded content if the subject matter interests them, with
75% agreeing - equal to last year.
Munira Ibrahim, Reuters SVP for Sales and Content Solutions, said; "Whilst
content marketing and branded content continue to grow, consumers are
increasingly demanding more relevant and personalised content. This research
shows that content marketers need to fully understand audiences' preferences
and personalities in order to maximise consumer interest and engagement. This
is a priority for Reuters Plus in delivering effective solutions for our
clients."
Based on the findings, the Content Connect II report identifies seven steps for
content marketers to consider when building successful branded content
campaigns. The steps can be found here (
https://plus.reuters.com/en/news/contentconnect2018.html ).
The global online survey was conducted among 752 Reuters.com users between
February 15 and March 6, 2018.
The full Content Connect II report can be found here (
).
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SOURCE: Reuters
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