Microsoft Officeが大変身

マイクロソフト

Microsoft Officeが大変身

AsiaNet 73976 (1054)

【レドモンド(米ワシントン州)2018年6月13日PR Newswire=共同通信JBN】

*新しいユーザー体験のアップデートは今後数カ月かけて世界中の顧客に提供される

13日から、世界で最も使用されている生産性向上製品が大きく変身する。

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Wordで手紙を書いたり、Excelで予算を管理したり、Outlookで電子メールを送ったり、Microsoft Officeは世界中の人々が物事を成し遂げるうえで最も重宝されている。

13日から、家庭やオフィスでOfficeを使う数百万人の人々は、能力と容易さのバランスを実現することを目指した理想的な変化を目撃する。これらのアップデートは、Office.comとOffice 365だけにしかない。われわれのアプリとサービスは常に最新のバージョンである。

*シンプルなリボン:アップデートされた新しいバージョンのリボンは、ユーザーが仕事に集中したり、他の人と自然にコラボレーションしたりすることを支援するのが狙いである。コマンドにより多くのスクリーンスペースを割きたいと思うユーザーは、リボンを従来の3行表示に拡大することができる。

*新しいアイコンとカラー:スケーラブルグラフィックスとして内蔵された新しいアイコンとカラーでアプリが登場する。あらゆるサイズのスクリーン上でくっきりとした明確なラインで表示される。これらの変更はOfficeデザインをモダンにするとともに、それをより包括的かつ便利にするようにデザインされている。

*検索:検索はユーザー体験の中で極めて重要な要素となり、コマンド、コンテンツ、人へのアクセスを提供する。「ゼロクエリー検索(zero query search)」によって、カーソルを検索ボックスの中に移動させるだけでAIおよびMicrosoft Graphが生成するレコメンドが提示される。

これらのデザイン変更は以下に焦点を合わせている。

*顧客:われわれは顧客中心のイノベーションプロセスを活用し、Officeアプリのデザインを共同開発している。そのプロセスは、初期顧客調査と分析、理解と共同開発、検証と改良の3段階から成っている。

*コンテクスト:顧客はOfficeの能力を必要としているが、すべての機能を同時に必要とはしない。われわれは新しいデザインが顧客の取り組むコンテクストを理解できるようにすることを目指し、顧客はコンテンツに集中することができる。これによって、顧客が取り組む仕事に基づく最も関連性があるコマンドが浮かび上がり、他の人とコネクトし、コラボレートすることが容易になる。

*コントロール:われわれは確立されたスキルとルーティーンが効果的であり、アプリを利用する方法が多くの場合、ユーザーインターフェースの特定部分に依存していると認識している。このため、われわれはエンドユーザーにコントロールを提供し、ユーザーがオンおよびオフ時のユーザー体験に大幅な変更を設定することを可能にした。

昨年、マイクロソフトは広範な顧客調査を完了し、デザイン変更の指針を探るために顧客とともに何か月も費やした。その結果、顧客はOfficeの全能力とより包括的なデザイン理念を維持しながら、よりシンプルな体験から恩恵を受けることになり、あらゆる顧客がクリエートし、コミュニケートし、コラボレートすることを支援する。このチームはまた、人々が成果をどのように思うかだけでなく、使用する際にどのように感じるかということにより重点的に取り組んだ。

マイクロソフトのプリンシパル・デザインリサーチャーであるトリッシュ・マイナー氏は以下のように語った。

「数千人の人々から評価を集めることで、われわれは人々がコントロール、生産性、安全性に関する感覚に最も確実に反応することに気付いた」

「そして、われわれが今後も顧客の評価に耳を傾け、学び、迅速に対応していくことを確保するため、マイクロソフトは機能が人々にどのような感覚を与えるかを突き止める製品内調査を盛り込んでいる。良いニュースは、機能デザインとそれを使用する際に人々がどのように感じるかの相関関係をよりよく理解できたことであり、これによってわれわれはより共感を持たれるテクノロジーを開発することができる」

デザインの更新は6月に企業と消費者向けに始まる。新しいOfficeデザインに関する詳細はウェブサイトhttps://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/blog/2018/06/13/power-and-simplicity-updates-to-the-office-365-user-experience/ を参照。

▽マイクロソフトについて

マイクロソフト(Nasdaq "MSFT" @microsoft)はインテリジェントクラウドおよびインテリジェント・エッジの時代に向けたデジタルトランスフォーメーションを実現する。同社の使命は、地球上のあらゆる人々、あらゆる組織がより多くを達成するように支援することである。

ソース:Microsoft Corp.

▽問い合わせ先

Microsoft Media Relations

WE Communications

+1 (425) 638-7777

rrt@we-worldwide.com

▽編集者注意

マイクロソフトについての詳しい情報、ニュース、展望はマイクロソフト・ニュース・センター(http://www.microsoft.com/news )を参照。ウェブサイトのリンク、電話番号、肩書きは本リリース発表時には正確なものだが、その後、変わった可能性もある。さらにアシスタンスが必要な場合、ジャーナリストやアナリストはマイクロソフトのRapid Response Teamまたは以下の適切な連絡先に問い合わせを。

http://news.microsoft.com/microsoft-public-relations-contacts

Microsoft Office gets a makeover

PR73976

REDMOND, Wash., June 13, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

       - New user experience updates rolling out to customers globally

                             over the next few months

Starting Wednesday, the most-used productivity product in the world is getting

a makeover.  

Logo -

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Whether you're writing a letter in Word, managing a budget in Excel or sending

an email in Outlook, Microsoft Office is the go-to place to get stuff done for

people around the world.   

Beginning today, millions of people who use Office at home and work will begin

to see some welcome changes designed to deliver a balance of power and

simplicity. These updates are exclusive to Office.com and Office 365 — the

always up-to-date versions of our apps and services:  

    -- Simplified ribbon. A new, updated version of the ribbon is designed to

       help users focus on their work and collaborate naturally with others.

       People who prefer to dedicate more screen space to the commands will

       still be able to expand the ribbon to the classic three-line view.  

    -- New icons and color. Across the apps you'll start to see new icons and

       colors built as scalable graphics — so they render with crisp, clean

       lines on screens of any size. These changes are designed to both

       modernize Office design and make it more inclusive and accessible.  

    -- Search. Search will become a much more important element of the user

       experience, providing access to commands, content and people.

       With "zero query search" simply placing your cursor in the search box

       will bring up recommendations powered by AI and the Microsoft Graph.

These design changes are focused on the following:

    -- Customers. We're using a customer-driven innovation process to co

       create the design of the Office apps. That process consists of three

       phases: initial customer research and analysis; concepting and co

       creation; and validation and refinement.    

    -- Context. Customers love the power of Office, but they don't need every

       feature at the same time. We want our new designs to understand the

       context that you are working in so that you can focus on your content.

       That means both surfacing the most relevant commands based on the work

       you are doing and making it easy to connect and collaborate with

       others.

    -- Control. We recognize that established skills and routines are

       powerful — and that the way someone uses the apps often depends on

       specific parts of the user interface.  So we want to give end users

       control, allowing them to toggle significant changes to the user

       experience on and off.  

Over the last year, Microsoft completed extensive customer research and spent

many months working side-by-side with customers to guide design changes. As a

result, customers will benefit from a more simplified experience while

maintaining the full power of Office and a design ethos that is more inclusive

- empowering everyone to create, communicate and collaborate. The team also

increased its focus not just on what people think of the product, but how they

feel using it.

"Through gathering feedback from thousands of people, we've found that people

react most positively to feeling in control, productive and secure," said Trish

Miner, principal design researcher, Microsoft.

And to ensure that we continue to listen, learn and respond quickly to customer

feedback, the company is including an in-product survey to ascertain how

features make people feel. "The good news is that as we better understand these

correlations between the design of features and how people feel while using

them, we can develop technologies that are more empathetic," Miner said.

The design refresh will start rolling out to business and consumer customers

beginning in June. More information on the new Office design can be found at

https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/blog/2018/06/13/power-and-simplicity-updates-to-the-office-365-user-experience/.

Microsoft (Nasdaq "MSFT" @microsoft) enables digital transformation for the era

of an intelligent cloud and an intelligent edge. Its mission is to empower

every person and every organization on the planet to achieve more.

SOURCE Microsoft Corp.

CONTACT: Microsoft Media Relations, WE Communications, (425) 638-7777,

rrt@we-worldwide.com / Note to editors: For more information, news and

perspectives from Microsoft, please visit the Microsoft News Center at

http://news.microsoft.com. Web links, telephone numbers and titles were correct

at time of publication, but may have changed. For additional assistance,

journalists and analysts may contact Microsoft's Rapid Response Team or other

appropriate contacts listed at

http://news.microsoft.com/microsoft-public-relations-contacts.

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