UNDPが野生生物保護・動物福祉の危機に取り組む「ライオンズシェア」基金を発表
UNDPが野生生物保護・動物福祉の危機に取り組む「ライオンズシェア」基金を発表
AsiaNet 74069 (1094)
【カンヌ(フランス)2018年6月21日PRNewswire=共同通信JBN】
*カンヌライオンズ国際クリエイティビティ・フェスティバルで21日発表された「ライオンズシェア」基金にマースが創設パートナーとして参加。プロジェクトはプロダクション企業FINCHが出資して立ち上げ
*基金は3年以内に年間1億ドルの募金目指す
*世界最大級の広告企業に動物を扱う広告の支出のほんの一部を寄付するよう呼びかけ
*ライオンズシェアの特使、デービッド・アッテンボロー卿が地球の健全性を確保するため「ステップアップ」してもっと力を尽くすよう各社に要請
国連開発計画(UNDP)、FINCH、創設パートナーのマース・インコーポレイテッド(Mars, Incorporated)は21日、広告費の一部を保護・動物福祉プロジェクトに寄付するよう広告企業に要請し、世界中の動物の生活転換を目指すイニシアチブを発表した。
Video - https://mma.prnewswire.com/media/708747/Lions_Share.mp4
Video - https://mma.prnewswire.com/media/708751/Lions_Share_Call_to_Action.mp4
「ライオンズシェア(The Lion's Share)」基金と呼ばれるイニシアチブは、パートナーが動物を扱う各広告の広告費の0.5%を基金に寄付することを期待している。これらの資金は世界の動物とその生息地をサポートするために使われる。マースはライオンズシェアの最初の広告パートナーである。
ライオンズシェアの特使、デービッド・アッテンボロー卿は「われわれが見る広告全体の20%に動物が登場する。しかし、動物たちはこれまでは必ずしもそれに値するサポートを受けていない」と語った。
アッテンボロー卿は「ライオンズシェアは示している。われわれは今日わずかな違いを起こせば、明日かつてない違いを生み出す機会に恵まれているということを」と続けた。
UNDPが主宰する基金は、3年以内に年間1億ドルの募金を目指し、その資金は国連と市民社会組織が実施する広範な野生生物保護・動物福祉プログラムに投資される。広告ネットワークのBBDO、大手調査企業ニールセンもパートナーである。
UNDPのアヒム・シュタイナー総裁は「野生生物とその生息地は現在、危機に陥っている。われわれは自然絶滅率の1000倍と推定される未曾有の比率で種を失っている。ライオンズシェアはシンプルで革新的なアイデアであり、動物、その生息地、地球の将来に実際の影響を与える」と語った。
創設パートナー、マースのアンドリュー・クラーク最高マーケティング・顧客責任者は、基金は企業が永続的レガシーを残す強力な方法になると語った。また「ライオンズシェアは、動物を含む誰もが繁栄する健全な地球を確実に育むために採用すべき野心的なイニシアチブである。マースにとって、当社の『世代持続可能(Sustainable in a Generation)計画』のコミットメントを生かすもう1つのステップである」と述べた。
クラーク氏は「われわれは、野生生物保護と生物学的多様性の維持が地球に不可欠であることに情熱を傾けている。動物もわれわれの助けを痛切に必要としている。ほかの企業やブランドもライオンズシェアに加わり、これらの重要問題に取り組む運動構築に一役買うよう要請したい」と付け加えた。
映画監督のクリストファー・ネリウス氏とともにこのアイデアを開始したFINCH創業者のロブ・ガルッツォ氏は「コマーシャルでわれわれが見る人気動物上位10種のうち9種は実際に絶滅寸前か絶滅の恐れがあるものの、動物たちがふさわしいサポートを受けているとは限らない。事実、通常はその反対である。クリストファーはそれを解決する素晴らしいアイデアを持っていたためFINCHのわれわれは実現に乗り出し、Clemenger BBDOとともにそのコンセプトに息を吹き込んだ」と語った。
基金には優先プログラムの決定を下す共同運営委員会がある。
ライオンズシェアは貧困を撲滅し、地球を保護する行動を呼びかける国連の「持続可能な開発目標(SDGs)」に貢献するよう努める。動物と生息地保護の支援は目標14(海洋生物)、目標15(陸上生物)を達成するカギになる。
カンヌで、南アフリカ初の女性中心の密漁摘発部隊「ブラックマンバ」との舞台インタビューとともにライオンズシェア基金創設の幕を開けた俳優兼UNDP親善大使のニコライ・コスター=ワルドー氏は「地球上のあらゆる生物を守ることは、われわれ人類の責任である」と語った。
また「われわれは野生生物から海洋生物まで、全生物の自然生息地を保全しない限り、未来を守りあらゆる人々の繁栄を確実にしようと国連と各国首脳が着手した持続可能な開発目標を達成することはできない」と付け加えた。
ブラックマンバのコレット・ンゴベニ氏は「ライオンズシェアは私たちのような草の根保護活動を助ける大きな可能性があり、とても面白いイニシアチブである。私たちは連日、密漁を防いで世界有数の絶滅危惧種をサポートするよう全力を挙げており、ライオンズシェアに支えられるのを楽しみにしている」と話した。
編集者注
▽国連開発計画(UNDP)について
UNDPは、危機に耐え、あらゆる人の生活の質を向上させるような成長を促進、維持することができる国造りを支援するために、すべてのレベルの人々と連携する。170近くの国・地域の現場で、われわれは生活の自立と強靭な国の建設に役立つ世界的な視野と地元に合った洞察を提供する。
UNDPの詳細はhttp://undp.org を参照。
▽マース・インコーポレイテッド(Mars, Incorporated)について
マース・インコーポレイテッドは1世紀余りの歴史を持つ家族経営企業であり、人々やそのペット用の様々な製品を製造し、サービスを提供している。売上高が350億ドル超の同社は、M&M's(R)、スニッカーズ(R)、TWIX(R)、MILKY WAY(R)、DOVE(R)、ペディグリー(R)、ロイヤルカナン(R)、ウィスカス(R)、EXTRA(R)、ORBIT(R)、5(TM)、SKITTLES(R)、UNCLE BEN'S(R)、MARS DRINKS、COCOAVIA(R)といういくつかの世界的に最も愛されているブランドを製造する世界的企業である。マースはまた、BANFIELD(R)Pet Hospitals、Blue Pearl(R)、VCA(R)、Pet Partners (TM)を含む獣医療サービスを提供している。バージニア州マクリーンに本拠を置くマースは80カ国以上で事業を展開している。10万人超の従業員はマースの5原則 - 品質、責任、互恵、効率、自由 - を実践することにより、すべてのパートナーに向け価値を創造し、日々誇りに思う成長をもたらしている。
マースの詳細はwww.mars.com を参照。Facebook(https://www.facebook.com/Mars/ )、Twitter (https://twitter.com/MarsGlobal )、LinkedIn(https://www.linkedin.com/company-beta/1544/ )、Instagram(https://www.instagram.com/marsglobal/ )、YouTube(https://www.youtube.com/user/Mars )でフォローできる。
▽FINCHについて
FINCHは映画制作者、アーティスト、技術者が作る制作会社であり、ストーリーテリング、エンターテイメント、技術の集合に取り組んでいる。彼らは満足できる仕事を通じて文化に影響を及ぼせると信じている。FINCHはシドニー、メルボルン、オークランドに事務所を持ち、ドキュメンタリー、実録、TVコマーシャル、長編映画、デジタルコンテンツを制作する。10以上の特許を持ち、既存のストーリーテリングの限界を打ち破る作品とイノベーションを開発し、ライセンス供与している。同社は2011年に創業、作品はカンヌライオンズのゴールド、D&ADのBlack Pencilと複数のYellow Pencilなど広告業界の最高賞を受賞している。FINCHの詳細はwww.finchcompany.com を参照。Facebook(https://www.facebook.com/finchcompany/ )、LinkedIn(https://www.linkedin.com/company/the-finch-company/ )、Instagram(https://www.instagram.com/finchcompany/ )でフォローを。
▽CLEMENGER BBDO MELBOURNEについて
CLEMENGER BBDO MELBOURNEはオーストラリアで最大かつ創造性で最も受賞歴のある広告代理店の1社である。カンヌライオンズやD&ADで世界で最も創造性のある代理店に挙げられ、APAC Effiesで過去12カ月のアジア太平洋地域における最有力代理店となった。国際BBDOネットワークの1社で、モットーは「仕事、仕事、仕事」である。詳細はwww.clemengerbbdo.com.au を参照。
▽ニールセンについて
ニールセンは世界的なパフォーマンスマネジメント会社で、消費者の視聴行動、購買行動の総合的な調査報告を提供している。当社のウォッチ(視聴行動分析)、バイ(購買行動分析)両部門や他のデータソースの情報を総合することで、ニールセンは世界的水準の規模でパフォーマンスの向上につながる分析を顧客に提供する。S&P 500企業であるニールセンは世界人口の90%以上を網羅する100カ国以上で事業を展開している。
詳細はwww.nielsen.com を参照。
ソース:Mars, Incorporated
写真とデービッド・アッテンボロー卿のビデオメッセージを含む資料映像は bit.ly/lionassets を参照。
▽問い合わせ先
Adam Cathro
UNDP
+33 6 08 88 5774
adam.cathro@undp.org
Anjali Kwatra
UNDP
+1 917 348 8323
anjali.kwatra@undp.org
Denise Young
MARS
+1 973 691 3536
denise.young@effem.com
Kimberly West
MARS
+1 973 691 3536
kimberly.west@effem.com
United Nations Development Programme Announces 'The Lion's Share' Fund With Founder FINCH And Founding Partner Mars To Tackle Crisis In Wildlife Conservation And Animal Welfare
PR74069
CANNES, France, June 21, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- ANNOUNCED TODAY AT CANNES LIONS INTERNATIONAL FESTIVAL OF CREATIVITY, 'THE
LION'S SHARE' FUND SEES MARS JOIN AS THE FOUNDING PARTNER. PROJECT FOUNDED AND
INITIATED BY PRODUCTION COMPANY FINCH
- THE FUND AIMS TO RAISE $100m A YEAR WITHIN THREE YEARS
- CALL FOR WORLD'S BIGGEST ADVERTISERS TO CONTRIBUTE A SMALL PERCENTAGE OF
ADVERTISING SPEND FROM ADVERTISEMENTS FEATURING ANIMALS
- LION'S SHARE SPECIAL AMBASSADOR, SIR DAVID ATTENBOROUGH, URGES COMPANIES TO
'STEP UP' AND DO MORE TO SECURE THE HEALTH OF THE PLANET
The United Nations Development Programme (UNDP), FINCH and founding partner
Mars, Incorporated today announced an initiative aimed at transforming the
lives of animals across the world by asking advertisers to contribute a
percentage of their media spend to conservation and animal welfare projects.
Video - https://mma.prnewswire.com/media/708747/Lions_Share.mp4
Video - https://mma.prnewswire.com/media/708751/Lions_Share_Call_to_Action.mp4
The initiative, a fund called The Lion's Share, will see partners contribute
0.5 percent of their media spend to the fund for each advertisement they use
featuring an animal. Those funds will be used to support animals and their
habitats around the world. Mars is the first advertising partner in The Lion's
Share.
"Animals are in 20 percent of all advertisements we see. Yet, they do not
always receive the support they deserve. Until now," said Lion's Share Special
Ambassador Sir David Attenborough.
"The Lion's Share shows that by making a small difference today, we have an
opportunity to make an unprecedented difference tomorrow," Sir David added.
The Fund, which will be hosted by UNDP, is seeking to raise $100m a year within
three years, with the money being invested in a range of wildlife conservation
and animal welfare programs to be implemented by United Nations and civil
society organizations. Other partners include advertising network BBDO and
leading measurement company Nielsen.
"Wildlife and their habitats are in crisis right now. We are losing species at
an unprecedented rate, estimated to be 1,000 times the natural extinction rate.
The Lion's Share is an idea that is as innovative as it is simple, and which
will make a real impact on the future of animals, their habitats and our
planet," said UNDP Administrator Achim Steiner.
Andrew Clarke, Chief Marketing and Customer Officer at founding partner Mars,
said the fund would be a powerful way for business to leave a lasting legacy.
He said: "The Lion's Share is exactly the sort of ambitious initiative we need
to take in order to ensure we foster a healthy planet on which everyone -
including animals - can thrive. For Mars, it's another step in living the
commitments of our Sustainable in a Generation plan."
"We're passionate about wildlife conservation and maintaining the biodiversity
absolutely necessary for our planet. And animals need our help closer to home,
too. We urge other companies and brands to join us in The Lion's Share to help
build a movement to tackle these critical issues," Mr. Clarke added.
Rob Galluzzo, founder of FINCH, who initiated the idea with film director
Christopher Nelius, said: "Nine out of the 10 most popular animals we see in
commercials are actually endangered or threatened and they do not always
receive the support they deserve. In fact, it's usually the opposite.
Christopher had this amazing idea to solve this and we at FINCH set out to make
it happen. We have partnered with Clemenger BBDO to bring the concept to life."
The Fund has a joint steering committee that will take decisions on priority
programs.
The Lion's Share will work to contribute to the Sustainable Development Goals,
the UN's universal call to action to end poverty and protect the planet.
Supporting animals and helping to conserve their habitats is key to achieving
Goal 14, Life Underwater, and Goal 15, Life on Land.
"It is our responsibility as humans to safeguard all life on our planet," said
actor and UNDP Goodwill Ambassador Nikolaj Coster-Waldau, who kicked off The
Lion's Share fund's launch in Cannes with an on-stage interview with South
Africa's first mostly female anti-poaching unit, the Black Mambas.
He added: "We cannot achieve the Sustainable Development Goals launched by the
UN and world leaders to protect the future and ensure prosperity for all people
without preserving natural habitats for all living beings--from wildlife to
marine life."
Collette Ngobeni, of the Black Mambas said: "The Lion's Share is a very
exciting initiative because it has huge potential to help grassroots
conservation work just like ours. We are working hard every day to prevent
poaching and support some of the world's most endangered species, and look
forward to being backed by The Lion's Share."
Notes to Editors:
About the United Nations Development Programme (UNDP)
UNDP partners with people at all levels of society to help build nations that
can withstand crisis, and drive and sustain the kind of growth that improves
the quality of life for everyone. On the ground in nearly 170 countries and
territories, we offer global perspective and local insight to help empower
lives and build resilient nations.
For more information on UNDP, visit http://undp.org.
About Mars, Incorporated
Mars is a family-owned business with more than a century of history making
diverse products and offering services for people and the pets people love.
With more than $35 billion in sales, the company is a global business that
produces some of the world's best-loved brands: M&M's(R), SNICKERS(R), TWIX(R),
MILKY WAY(R), DOVE(R), PEDIGREE(R), ROYAL CANIN(R), WHISKAS(R), EXTRA(R),
ORBIT(R), 5(TM), SKITTLES(R), UNCLE BEN'S(R), MARS DRINKS and COCOAVIA(R). Mars
also provides veterinary health services that include BANFIELD(R) Pet
Hospitals, Blue Pearl(R), VCA(R) and Pet Partners(TM). Headquartered in McLean,
VA, Mars operates in more than 80 countries. The Mars Five Principles -
Quality, Responsibility, Mutuality, Efficiency and Freedom - inspire its more
than 100,000 Associates to create value for all its partners and deliver growth
they are proud of every day.
For more information about Mars, please visit www.mars.com. Join us on Facebook
(https://www.facebook.com/Mars/ ), Twitter (https://twitter.com/MarsGlobal ),
LinkedIn (https://www.linkedin.com/company-beta/1544/ ), Instagram
(https://www.instagram.com/marsglobal/ ) and YouTube
(https://www.youtube.com/user/Mars ).
About FINCH
FINCH is a production company made of filmmakers, artists, and engineers,
working at the crossroads of storytelling, entertainment and technology. They
believe in impacting culture through work that makes them proud. Finch has
offices in Sydney, Melbourne and Auckland. FINCH make documentaries, live
experiences, TV commercials, feature films and digital content. They hold more
than a dozen patents and actively develop and license products and innovations
that push the boundaries of conventional storytelling. Founded in 2011, their
work has been recognised with advertising's top honours including Gold Cannes
Lions, a D&AD Black Pencil and several Yellow Pencils.
For more information about FINCH, please visit www.finchcompany.com. Join us on
Facebook (https://www.facebook.com/finchcompany/ ), LinkedIn
(https://www.linkedin.com/company/the-finch-company/ ) and Instagram
(https://www.instagram.com/finchcompany/ ).
ABOUT CLEMENGER BBDO MELBOURNE:
Clemenger BBDO Melbourne is one of Australia's largest and most creatively
awarded agencies, having been named World's most creative agency at Cannes
Lions and D&AD; the region's most effective agency at the APAC Effies over the
past 12 months. A member of the global BBDO network, the agency's mantra is
"The Work. The Work. The Work." You can find more information on the agency at:
www.clemengerbbdo.com.au.
About Nielsen
Nielsen is a global performance management company that provides a
comprehensive understanding of what consumers Watch and Buy. By integrating
information across our Watch and Buy segments and other data sources, Nielsen
provides its clients with both world-class measurement as well as analytics
that help improve performance. Nielsen, an S&P 500 company, has operations in
over 100 countries that cover more than 90 percent of the world's population.
For more information, visit www.nielsen.com.
SOURCE: Mars, Incorporated
For photos and B-roll including a video message from Sir David Attenborough,
please see: bit.ly/lionassets
CONTACT: Adam Cathro, UNDP, +33 6 08 88 5774, adam.cathro@undp.org, or Anjali
Kwatra, UNDP, +1 917 348 8323, anjali.kwatra@undp.org; Denise Young, MARS, +1
973 691 3536, denise.young@effem.com, or Kimberly West, MARS, +1 973 691 3536,
kimberly.west@effem.com
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