BNPパリバがSymphonyのハッカソンでデジタルイノベーションを披露

Symphony

BNPパリバがSymphonyのハッカソンでデジタルイノベーションを披露

AsiaNet 74546

【香港2018年7月30日PRNewswire】金融機関、フィンテック業界のソフトウエア開発者125人以上が2018年6月、Symphony Innovateハッカソンで競うため香港、シンガポール、東京に集まった。35チームがこれら3地区に分かれ、Symphonyのセキュアコラボレーション・プラットフォームを通じて業務プロセス向上の課題に取り組んだ。それぞれで、Most Cutting-Edge Development(最も先端的な開発)とMost Impactful Automation Development(最も影響力のある自動化開発)が表彰された。

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Symphonyの顧客であるBNPパリバのチームが3カ所すべてで勝利し、デジタル戦略展開への同社の専心ぶりとそのためのセキュアコラボレーションの利用を実証した。

BNPパリバのElectronic Commerce and Digital, Global Markets部門グローバル責任者のシリル・コットゥ氏は「SymphonyはBNPパリバが提唱するデジタル変革の重要な戦略の一つです。当社はSymphonyのオープンかつ安全なフレームワークを利用してコラボレーションフォーラムを作り、重要なビジネスプロセスの自動化により効率化を図っています。Symphonyは革新をもたらし、コミュニケーションのセキュリティを強化し、競争力を高めるのに役立っています。」と語った。

BNPパリバは現在、このプラットフォームをセールスとトレーディング機能間などの社内コミュニケーションと、顧客とのコミュニケーションに利用している。さらに、同社はAI駆動のボットと連携の構築を開始し、今後数カ月でSymphonyプラットフォームの利用拡大を計画している。BNPパリバは現在、Global Markets、Asset Management、Securities Servicesの各部門合わせて同プラットフォームの利用者が6000人を超える。

Symphonyはセキュアコラボレーション・プラットフォームの質を高め、組み込み、拡張するカスタムアプリケーション開発のリソースを提供する。Symphony Innovateハッカソンの参加チームは、SymphonyのAPIを利用した内部システムの能率化、トレーディングサイクル内の自動化、業務プロセスの迅速化などの領域で新しいアプリケーション、連携を開発した。

Symphonyのデービッド・ギューレ創業者兼最高経営責任者(CEO)は「Innovateハッカソンで生まれる開発を見、BNPパリバのような企業の支援でSymphonyを金融サービス業のオペレーティングシステムにすることを非常に喜んでいる。当社のAPIを利用してこれらの開発者はこのプラットフォームの当初の想像をはるかに越える新たな興味深いワークフローを作り出した。次に何が出てくるのかが待ち遠しい」と語った。

Symphony Innovateハッカソンはシンガポールでクレディスイス、香港でソシエテ・ジェネラル、東京でBNPパリバの協力を得て準備、開催された。

勝利したBNPパリバの開発の詳細はSymphonyのブログ参照:https://symphony.com/blog/item/symphony-innovate-asia-2018-hackathon

▽Symphonyについて

Symphonyは単一のワークフローアプリケーションによって、利用者が効率的かつ安全にコミュニケーションする手段を一変させる。業界に新たな進路を生み出し、Symphonyは個人、チーム、あらゆる大きさの組織が複雑なデータセキュリティと法規制順守の必要性を満たしつつ、生産性を向上させる手助けをするよう設計されている。Symphonyは2014年10月に創業、カリフォルニア州パロアルトに本社があり、ニューヨーク、香港、シンガポール、東京、ストックホルム、ソフィアアンティポリス、ロンドンに事務所を持つ。

詳細は次を参照:www.symphony.com

または以下でSymphonyを参照:

Twitter (https://twitter.com/symphony )

Facebook (https://facebook.com/symphonycomm )

LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/2708824 )

▽アジア太平洋地域におけるBNPパリバ (www.apac.bnpparibas.com)

BNPパリバは1860年にアジア太平洋地域に進出して以来、一貫して域内有数の国際金融機関として事業活動を続けてきました。14の国と地域に1.6万人*を超える従業員を擁し、事業法人・機関投資家から個人投資家まで、ニーズに合わせた商品やサービスを提供しています。ホールセール・バンキング、ウェルスマネジメント、資産運用、セキュリティーズサービス(証券管理決済業務)、保険など法人・機関投資家向けの業務は多岐にわたります。またリテールバンキング、個人向けファイナンスもパートナーシップを通じて提供しています。

また、BNPパリバは世界74ヶ国に19万人を超える従業員を擁し、国内市場部門及び国際金融サービス部門(リテールバンキング&サービス)、ホールセールバンキング事業(法人顧客、機関投資家向け)という3つの主要分野を核に事業展開し、それぞれ業界のキープレーヤーとしての地位を占めています。アジア太平洋はBNPパリバにおける主要な地域であり、事業基盤は着実に拡大を続けています。

*パートナーシップを除く、BNPパリバグループの従業員数

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ソース: Symphony

(日本語リリース:クライアント提供)

  

BNP Paribas Showcases Digital Innovation at Symphony Hackathon

PR74546

HONG KONG, July 30, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

During the month of June 2018, over 125 software developers from across the

financial services and fintech industries gathered in Hong Kong, Singapore and

Tokyo to compete in the Symphony Innovate Hackathon. Thirty-five teams split

across these regions participated in a challenge to improve business processes

for critical financial transactions and communications via Symphony's secure

collaboration platform. Awards were given for Most Cutting-Edge Development and

Most Impactful Automation Development in each city.

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Teams from BNP Paribas, a Symphony customer, won in all three locations,

demonstrating the firm's dedication to evolving their digital strategy and use

of secure collaboration to do so.

"Symphony is a core pillar of BNP Paribas' digital transformation efforts. We

are using Symphony's open and secure framework to create collaboration forums

and improve efficiencies through automated workflows for key business

processes. Symphony has helped enable key innovations, enforce the security of

our communications and enhance our competitiveness," says Cyril Cottu, Global

Head of Electronic Commerce and Digital, Global Markets, BNP Paribas.

BNP Paribas currently uses the platform for internal communication, such as

between sales and trading functions, and communication with customers. In

addition, the company is beginning to build AI-driven bots and integrations and

plans to expand its usage of Symphony's platform in the coming months. BNP

Paribas currently has more than 6,000 users on the platform across its Global

Markets, Asset Management and Securities Services divisions.

Symphony offers resources to develop custom applications to enrich, embed and

extend its secure collaboration platform. Participating teams in the Symphony

Innovate Hackathon developed new applications and integrations in areas like

streamlining internal systems, automating steps within the trading cycle, and

facilitating faster business processes using Symphony's APIs.

"We were thrilled to see the developments that came out of the Innovate

Hackathon, and to have the support from companies like BNP Paribas to make

Symphony the operating system for the financial services industry. Using our

APIs, these developers have engineered new and interesting workflows that far

extend the initial vision for the platform and we can't wait to see what comes

next," said David Gurle, founder and CEO, Symphony.

The Symphony Innovate Hackathon was hosted and arranged in cooperation with

Credit Suisse in Singapore, Societe Generale in Hong Kong, and BNP Paribas in

Tokyo.

Learn more about BNP Paribas' winning developments on the Symphony blog

(https://symphony.com/blog/item/symphony-innovate-asia-2018-hackathon).

About Symphony

Symphony transforms the way users communicate effectively and securely with a

single workflow application. Forging a new path in the industry, Symphony is

designed to help individuals, teams and organizations of all sizes improve

productivity, while meeting complex data security and regulatory compliance

needs. Symphony was founded in October 2014 and is headquartered in Palo Alto,

CA, with offices in New York, Hong Kong, Singapore, Tokyo, Stockholm,

Sophia-Antipolis and London.

For more information, visit www.symphony.com and connect with Symphony on

Twitter (https://twitter.com/symphony), Facebook

(https://facebook.com/symphonycomm) and LinkedIn

(https://www.linkedin.com/company/2708824).

About BNP Paribas in Asia Pacific (www.apac.bnpparibas.com)

In Asia Pacific, BNP Paribas is one of the best-positioned international

financial institutions with an uninterrupted presence since 1860. Currently

with over 16,000 employees* and a presence in 14 markets, BNP Paribas provides

corporates, institutional and private investors with product and service

solutions tailored to their specific needs. It offers a wide range of financial

services covering corporate & institutional banking, wealth management, asset

management, insurance, as well as retail banking and consumer financing through

strategic partnerships.

Worldwide, BNP Paribas has a presence in 73 markets with more than 196,000

employees. It has key positions in its three main activities: Domestic Markets

and International Financial Services (whose retail-banking networks and

financial services are covered by Retail Banking & Services) and Corporate &

Institutional Banking, which serves two client franchises: corporate clients

and institutional investors. Asia Pacific is a key strategic region for BNP

Paribas and it continues to develop its franchise in the region.  

* excluding partnerships

SOURCE Symphony

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