日本のDCEXPO 2018で韓国のスマートコンテンツを成功裏に紹介

NIPA

日本のDCEXPO 2018で韓国のスマートコンテンツを成功裏に紹介

AsiaNet 76412 (2169)

【千葉2018年11月22日PR Newswire=共同通信JBN】

*参加したスマートコンテンツ企業は、スマートコンテンツの世界的大手市場である日本市場への参入の足場をつかむ

韓国の科学・情報通信技術(ICT)省と情報通信産業進興院(NIPA)は、デジタルコンテンツExpo(DCEXPO)2018で韓国の先進的なスマートコンテンツを成功裏に紹介できたと明らかにした。デジタルコンテンツの年次イベントであるDCEXPO 2018は、2018年11月14日から16日まで千葉県北西部にあるコンベンションセンター、幕張メッセで開催された。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181121/2306600-1

キャプション:情報通信産業進興院が主催したDCEXPO 2018韓国パビリオン

DCEXPO 2018では、韓国の有望なスマートコンテンツ企業を振興し、日本市場への進出を支援するため「I-Korea 4.0 Smart Content Pavilion(I-Korea 4.0スマートコンテンツパビリオン)」が開設された。スマートコンテンツ企業計10社が参加し、拡張現実(AR)、ビッグデータ、プラットフォームなどの新技術に基づいた各社の優れたスマートコンテンツが展示、紹介され、ビジターの多くの関心を集めた。参加企業は次の通り。Starship Vending-Machine、APPOSTER、EpicLive、3D MediVision、Pison Contents、Holotive Global、POPSLine、Sisto、Circus Company、Hanbitsoft。

これらの企業は、日立、ソフトバンク、パナソニック、KDDI、NHK、テレビ朝日、東映アニメーション、任天堂、ソニーなど日本の大手バイヤーとの間で、1200万米ドル相当の日本への輸出を話し合うため合計214件のビジネスミーティングを行った。また韓国のスマートコンテンツ企業に日本市場への足掛かりを提供する2つの覚書が締結された。

NIPAのパク・ヌンユン院長は「このDCEXPOへの参加が、韓国のスマートコンテンツ企業によるスマートコンテンツの世界的大手市場である日本の新市場開拓に有益な役割を果たすことを期待している」と述べた。

ソース:NIPA

South Korea's smart contents successfully introduced at 2018 Japan DCEXPO

PR76412

CHIBA, Japan, Nov. 22, 2018/PRNewswire=KYODO JBN/--

Participating smart content enterprises gain a foothold into the Japanese

market, the world power in smart contents

The Ministry of Science and ICT of Korea, and the National IT Industry

Promotion Agency, or NIPA, said that they introduced successfully Korea's

advanced smart contents during the Digital Content Expo 2018 (DCEXPO 2018).

DCEXPO 2018, an annual digital content event, took place in Makuhari Messe, a

convention center located in the northwest corner of Chiba prefecture, Japan,

from November 14 to 16, 2018.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20181121/2306600-1

Caption: DCEXPO 2018 Korean Pavilion hosted by National IT Industry Promotion

Agency (NIPA)

For DCEXPO 2018, "I-Korea 4.0 Smart Content Pavilion" was set up to promote

Korea's promising smart content enterprises and help their advancement into the

Japanese market. A total of ten smart content companies joined and their

outstanding smart contents based on new technologies, such as augmented reality

(AR), big data, and platform, were presented and gained much interest from

visitors. Participating companies include Starship Vending-Machine, APPOSTER,

EpicLive, 3D MediVision, Pison Contents, Holotive Global, POPSLine, Sisto,

Circus Company and Hanbitsoft.

They had a total of 214 business meetings to discuss their exports to Japan

with major local buyers, such as Hitachi, Softbank, Panasonic, KDDI, NHK, TV

Asahi, Toei Animation, Nintendo and Sony, that are worth US$12,000,000. Also

two memorandums of understanding were concluded, providing the smart content

companies a foothold into the Japanese market.

Director Nung Yoon Park at NIPA said, "We hope this participation in DCEXPO

will play a helpful role for Korea's smart content companies in exploring new

markets in Japan, the world power in smart contents."

SOURCE  NIPA

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中