Suning.comが2019年Fortune Global 500リスト入り、営業利益は370億米ドル

Suning Holdings Group

Suning.comが2019年Fortune Global 500リスト入り、営業利益は370億米ドル

AsiaNet 79772(1365)

【南京(中国)2019年7月22日PR Newswire=共同通信JBN】Suning Holdings Group(「Suning」)の子会社であるSuning.comは、営業利益370億米ドルで2019年Fortune Global 500(フォーチュン・グローバル500社)リストに入った。リスト入りは2017年以来3回目。一方、Suning.comは昨年に比べ94位上昇し、同リストの最速成長企業トップ5社の1つとなった。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190722/2530617-1

(Suning.comの本社)

Fortune Global 500は、世界最大の企業を評価するための最も有名で権威のあるリストである。2008年以来、中国のリスト入り企業の数は大幅に増加しており、今年は129社に達し、数に関しては史上初めて第1位にランクされた。

同リストによると、今年リスト入りした500社の総営業利益は約32兆7000億米ドルで、前年同期比8.9%増となった。一方、Suning.comは2018年に営業利益370億米ドルを達成し、業界平均を大きく上回る30.35%の増加となった。

中国の大手リテール企業としてSuning.comは2009年にオンラインツーオフライン(O2O)変革を開始し、最終的にパイオニアとなり、オンラインとオフラインのリテールの同等の伸びを達成した。Suning.comの2019年半期報告書予測によると、今年上半期の純利益は21億元から23億元(約3億米ドルから3億3000万米ドル)と予測している。

Suningは今年初め、Wanda Department Storeを買収し、6月にはCarrefour Chinaの80%の株式の取得を発表した。これはSuningの百貨店と日用消費財(FMCG)部門の強みを大幅に強化し、さらにフルシナリオかつ全カテゴリーのリテールレイアウトを完成させることになる。先の6/18ショッピングフェスティバルで、Suning.comのオムニチャネル注文は前年比133%、FMCGの販売量は前年比245%それぞれ増加した。6月末時点でSuning.comは、約6000店のSuning Xiaodian(地域のコンビニエンスストア)を含む約1万5000の直営店とフランチャイズ店を保有している。

Suningは2017年に、スマートソーシング、スマートセリング、スマートサービス、スマートロジスティクス、スマートタイプビジネスを中心に展開する「スマートリテール戦略」を発表した。過去3年間でリテール業績とSuningの価値期待が倍増しており、このことはオンラインおよびオフラインのスマートリテール戦略の将来性を証明している。2019年はスマートリテールマップの概要が示され、加速される段階となる。百貨店および急速に変化するサプライチェーンへのアクセスにより、Suningのリテール能力はさらに強化される。

Suning Holdings Groupのチャン・ジンドン会長は「リテールの未来はオンラインとオフラインの完全な統合でなければならない。Suningは、引き続きスマートリテール戦略を探求し、中国および世界の顧客により良いサービスを提供するためにこの主要な業界で前進を続けるつもりだ」と述べた。

▽Suning Holdings Groupについて

1990年に創設されたSuningは中国有数の民間企業で、中国と日本に上場企業がある。Suning Holdingsは、2017年の年間売上高が657億米ドル(約4129億5000万人民元)に達し、中国非国有企業トップ500社の2位にランクされた。Suningは「全ての人のために一流の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、Suning.com、Logistics、Financial Services、Technology、Real Estate、Media & Entertainment、Sports、Investmentの8つの垂直事業を通じてコアビジネスを強化、拡大している。このうちSuning.comは2017年と2018年のFortune Global 500のリストに入った。

詳細な情報はwww.suningholdings.com を参照。

ソース:Suning Holdings Group

Suning.com listed on 2019 Fortune Global 500 with operating income of 37 billion USD

PR79772

NANJING, China, July 22, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Suning.com, a subsidiary of Suning Holdings Group ("Suning") was listed on 2019

Fortune Global 500 with an operating income of USD 37 billion, which is the third time

the company appeared on the list since 2017. In the meanwhile, Suning.com has risen

94 places compared to last year, making the company one of the top 5 fastest growing

companies on the list.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190722/2530617-1

(Suning.com headquarters)

Fortune Global 500 is the most famous and authoritative list to evaluate world's largest companies.

Since 2008, the number of listed companies in China has grown considerably, reaching

129 companies this year and ranking No.1 in terms of quantity for the first time in history.

The list shows that the total operating income of 500 companies listed this

year was nearly 32.7 trillion US dollars with a year-on-year increase of 8.9%.

While Suning.com saw a success of 2018 with operating income of 37 billion USD,

increased by 30.35%, far exceeding the industry average.

As a leading Chinese retail company, Suning.com started its online-to-offline transformation

in 2009 and eventually became a pioneer, achieving equal online and offline retail growth.

Suning.com's semi-annual report forecast of 2019 shows that it expects net profit of 2.1 billion

yuan to 2.3 billion yuan(approximately 300 million to 330 million USD) in the first half of the year.

Suning acquired Wanda Department Store at the beginning of the year and announced

the acquisition of 80% of stake of Carrefour China in June. This will greatly enhance

the strength of the department store and fast-moving consumer goods(FMCG) categories of

the company and further complete the full-scenarios and all-categories retail layout.

Over the past 6/18 shopping festival, Suning.com's omni-channel orders increased by 133%

year-on-year, and the volume of FMCG surged by 245% compared with last year.

By the end of June, Suning.com owns nearly 15,000 self-operated and franchised stores,

including nearly 6,000 Suning Xiaodian(neighborhood convenience store).

Suning put forward its Smart Retail Strategy in 2017, which revolves around Smart Sourcing,

Smart Selling, Smart Services, Smart Logistics and Smart Types of Business.

The past three years saw double growth in retail performance and value expectations of Suning,

which confirms the forward-looking nature of its online and offline smart retail strategy.

2019 will be the stage in which the smart retail map is outlined and accelerated.

With the access of department stores and fast-moving supply chain, Suning's retail capacity

will be further strengthened.

Zhang Jindong, chairman of Suning Holdings Group said, "The future of retail

must be the perfect integration of online and offline. Suning will continue to

explore the smart retail strategy and move forward in the leading industry to

better serve Chinese and global customers."

About Suning Holdings Group

Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China

with two public companies in China and Japan respectively. In 2017, Suning Holding ranked

second among the top 500 private-owned enterprises in China with annual sales of 65.7 billion

USD (412.95 billion RMB). With the mission of "Leading the Ecosystem across Industries

by Creating Elite Quality of Life for All", Suning has strengthened and expanded its core business

through eight vertical industries: Suning.com, Logistics, Financial Services, Technology,

Real Estate, Media &Entertainment, Sports, and Investment, among which Suning.com was listed

on the 2017 and 2018 list of Fortune Global 500.

For more information see www.suningholdings.com

SOURCE  Suning Holdings Group

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